Raskaaksi 2024

Kuinka monta päivää ennen o+ teillä näkyy testissä vahvistuvaa viivaa? Mietin vaan mille päivää ennustelisin ovista. :rolling:

Saa nähdä kuinka tämä oviksen hyödyntäminen sujuu, kun menee työvuorot miehen kanssa aivan ristiin.😬
Mulla ei vahvistu mitenkään pikkuhiljaa vaan on ensin ihan haalee, sitten yhtenä aamuna on melko tumma ja samana iltapäivänä onkin sitten jo ovis+ 😅

Mä oon nyt ekaa kertaa testannu ovulaatiota ja eilen ja tänään oli yhtä vahvat viivat kuin kontrolliviiva. Parina edellisenä päivänä oli ihan tosi vaalea viiva. Nyt ihmettelen sit mitä tää kaks vahvaa viivaa peräkkäin tarkottaa, ja onko huomenna jo haalistunut vai vahvistuuko vielä entisestään että huomenna ois tummempi ku kontrolliviiva 🤷‍♀️

Mä oon nyt ekaa kertaa testannu ovulaatiota ja eilen ja tänään oli yhtä vahvat viivat kuin kontrolliviiva. Parina edellisenä päivänä oli ihan tosi vaalea viiva. Nyt ihmettelen sit mitä tää kaks vahvaa viivaa peräkkäin tarkottaa, ja onko huomenna jo haalistunut vai vahvistuuko vielä entisestään että huomenna ois tummempi ku kontrolliviiva 🤷‍♀️
Eiks se positiivinen viiva tarkoita, että ovulaatio on seuraavan 24-48h kuluessa, niin ehkä ensimmäinen possi oli 48h ennen ovulaatiota ja toinen possi 24h ennen? 🤔

Mulla kaikki olleet haamuja, nyt kp12. Ehken ovuloikaan, niin en siksi ole tullut raskaaksi. 🥲

Jos testi on hyvin herkkä ja LH-piikki voimakas, niin silloin voi näyttää plussaa useamman päivän. Itse käytän onestepin ovistestejä ja saan niihin ihan kirkuvan plussan. Täältä keskusteluista olen lukenut, että osa ei saa onestepin testeihin mitään näkyviin, mutta pregcheckit toimii. Tämän perusteella oletan, että itselleni pregcheckit todennäköisesti olisivat liian herkkiä ja voisi tulla juuri tuo useamman päivän plussa. Eli ehkä kannattaa kokeilla seuraavan kerran jotain toista testiä.

Jos testi on hyvin herkkä ja LH-piikki voimakas, niin silloin voi näyttää plussaa useamman päivän. Itse käytän onestepin ovistestejä ja saan niihin ihan kirkuvan plussan. Täältä keskusteluista olen lukenut, että osa ei saa onestepin testeihin mitään näkyviin, mutta pregcheckit toimii. Tämän perusteella oletan, että itselleni pregcheckit todennäköisesti olisivat liian herkkiä ja voisi tulla juuri tuo useamman päivän plussa. Eli ehkä kannattaa kokeilla seuraavan kerran jotain toista testiä.
Kiitos tiedosta! ☺️ Nää on apteekin ovulaatiotestejä (sellaisia muovisia), sellasessa valko-pinkissä paketissa. Tilasin äskettäin raskauskeijulta onestepin liuskatestejä, kokeilen niitä sit seuraavan ovulaation aikaan. Tai ehkä parempi kokeill yhdessä kierrossa molemmilla testeillä ni tietää sit onko eroa. Luulisin että noi apteekin ei oo erityisen herkkiä, mutta ne raskauskeijun onestepit on.

Nyt vasta kun jo ne tilasin niin tuli mieleen että onko tossa erityisherkässä ovistestissä mitään järkeä jos se näyttää plussaa jo liian pienestä pitoisuudesta? Tulikohan nyt turhaan ne hommattua, ja olis pitäny ostaa normaaliherkkiä..? Sekin kuulostaa oudolta ettei jotkut saa niihin tulosta näkyviin jos kerran ovat herkempiä? Oon ihan pihalla näistä näköjään 😆

Muokattu viimeksi:
Kiitos tiedosta! ☺️ Nää on apteekin ovulaatiotestejä (sellaisia muovisia), sellasessa valko-pinkissä paketissa. Tilasin äskettäin raskauskeijulta onestepin liuskatestejä, kokeilen niitä sit seuraavan ovulaation aikaan. Tai ehkä parempi kokeill yhdessä kierrossa molemmilla testeillä ni tietää sit onko eroa. Luulisin että noi apteekin ei oo erityisen herkkiä, mutta ne raskauskeijun onestepit on.

Nyt vasta kun jo ne tilasin niin tuli mieleen että onko tossa erityisherkässä ovistestissä mitään järkeä jos se näyttää plussaa jo liian pienestä pitoisuudesta? Tulikohan nyt turhaan ne hommattua, ja olis pitäny ostaa normaaliherkkiä..? Sekin kuulostaa oudolta ettei jotkut saa niihin tulosta näkyviin jos kerran ovat herkempiä? Oon ihan pihalla näistä näköjään 😆
Kokeilemalla se selviää. 😅 Miulla ilmeisesti tosi lyhyt LH-huippu ja muilla kuin pc en ole saanut kunnolla kiinni. Niilläkin menee ohi, jos ei mittaa kahta kertaa vuorokaudessa. Ja se testissä ilmoitettu herkkyyshän saattaa olla jotain muuta mitä on tai muuten se indikaatio ei ole yhtä selkeä kuin toisessa merkissä.

Ovatko muut muuten huomanneet olotilassa LH-pitoisuuden nousun?

Itse aloin eilen vollottamaan töissä kun Pimeä onni (Jäädään kahdestaaaan...) kuului radiosta ja aloin tietenkin ajattelemaan että me miehen kanssa kuollaan lapsettomina. Muutenkin oli tuon jälkeen hyvin melankolinen olo. Jossain vaiheessa loppuvuoroa aloin järkeilemään että hetkinen, nyt ei ole pms, ei ole nälkä, ei ole väsy, mikä paha haltija minuun on masennusruisketta truutannut. Tuli sitten mieleen voisiko tämä olla se LH:n nouseminen.

Kotiin päästyäni tein ovulaatiotestin uudelleen (ennen työvuoroa tehty oli ollut neg/hailura), ja sieltähän tuli lähes positiivinen ☺️ Minulla nyt siis meni positiivisten kotitestien neitsyys, kun aiemmin koronankin kotitestit olivat negsuja (vaikka korona olikin). Tämän aamuinen liuska oli sitten tosi kökkö ja sekä kontrolli- että testiviiva ovat vaaleita. Valmistaja kyllä kirjoittaa että normaalia vaihtelua noi viivojen vahvuudet, ja kyllähän tuosta nyt erottaa että testiviiva on tummempi vaikka olisi ollut ehkä järkevämpää uusia. Katsoinkin että lähti tosi huonosti nousemaan toi virtsa tikkuun. 🧐

Minäkin näköjään liityn siihen joukkueeseen, jossa LH-pitoisuus vaan yhtäkkiä rävähtää positiiviseksi. Oli kyllä ihan hyvä tehdä testi, olisin muuten varmaan vaan vollottanut illan eikä mitään vastaanottokomiteaa olisi saatu munasolulle järjestettyä.

Liitteet

• Screenshot_20241208-110039~2.png
    Screenshot_20241208-110039~2.png
    618.6 KB · Katsottu: 43
  • Screenshot_20241208-110044~2.png
    Screenshot_20241208-110044~2.png
    481.5 KB · Katsottu: 41
@Sinertävää kannattaa varuilta jatkaa vielä testailuja pari päivää! En ihan itselläni ainakaan laskisi tuota parempilaatuista testiä vielä positiiviseksi. Viivan pitäisi olla yhtä vahva kuin kontrolli, tai mielellään tummempi. Uskon, et saattaa sullakin vielä tuosta tummua, mut lähellä ollaan jo varmasti ovulaatiota!

Itse aloin eilen vollottamaan töissä kun Pimeä onni (Jäädään kahdestaaaan...) kuului radiosta ja aloin tietenkin ajattelemaan että me miehen kanssa kuollaan lapsettomina. Muutenkin oli tuon jälkeen hyvin melankolinen olo. Jossain vaiheessa loppuvuoroa aloin järkeilemään että hetkinen, nyt ei ole pms, ei ole nälkä, ei ole väsy, mikä paha haltija minuun on masennusruisketta truutannut. Tuli sitten mieleen voisiko tämä olla se LH:n nouseminen.

Kotiin päästyäni tein ovulaatiotestin uudelleen (ennen työvuoroa tehty oli ollut neg/hailura), ja sieltähän tuli lähes positiivinen ☺️ Minulla nyt siis meni positiivisten kotitestien neitsyys, kun aiemmin koronankin kotitestit olivat negsuja (vaikka korona olikin). Tämän aamuinen liuska oli sitten tosi kökkö ja sekä kontrolli- että testiviiva ovat vaaleita. Valmistaja kyllä kirjoittaa että normaalia vaihtelua noi viivojen vahvuudet, ja kyllähän tuosta nyt erottaa että testiviiva on tummempi vaikka olisi ollut ehkä järkevämpää uusia. Katsoinkin että lähti tosi huonosti nousemaan toi virtsa tikkuun. 🧐

Minäkin näköjään liityn siihen joukkueeseen, jossa LH-pitoisuus vaan yhtäkkiä rävähtää positiiviseksi. Oli kyllä ihan hyvä tehdä testi, olisin muuten varmaan vaan vollottanut illan eikä mitään vastaanottokomiteaa olisi saatu munasolulle järjestettyä.
Onpa kyl hassu toi eka testi, näyttää kyl melkeinpä vialliselta, kun on noin hassut viivat. Tuo toinen on vähän vahvistunut viiva, mutta ei kuitenkaan positiivinen. Kannattaa ehkä illalla kokeilla olisiko muuttunut posiksi. Tai sit huomenna saattas olla plussa. Toisaalta joillakin saattaa tuollaisia testejä tulla muuten vaankin vaikka LH-huippu ei olis vielä lähellä ja kunnon posi tulee sitten myöhemmin. Mut jos sulla on mahdollisesti jtn oiretta ja kiertopäivät täsmää, niin eiköhän plussa tuu sit lähipäivinä! :Smiling Face With Smiling Eyes: Kiintoisaa tuo LH:sta oireilu. Itse en ole huomannut, että se itseeni vaikuttaisi, mutta ei tuommoisiin aina kiinnitä huomiota.

@Sinertävää kannattaa varuilta jatkaa vielä testailuja pari päivää! En ihan itselläni ainakaan laskisi tuota parempilaatuista testiä vielä positiiviseksi. Viivan pitäisi olla yhtä vahva kuin kontrolli, tai mielellään tummempi. Uskon, et saattaa sullakin vielä tuosta tummua, mut lähellä ollaan jo varmasti ovulaatiota!
@Mustikkatäplä

Niin no parempilaatuinen on illalta ja huono tältä aamulta.

@Mustikkatäplä

Niin no parempilaatuinen on illalta ja huono tältä aamulta.
Aa kappas joo, luin huolimattomasti. Harmi kun ei nyt ole aamulta sit tietoa, millanen olis ollu. Joskin kyllä tosta huonostakin ehkä näkee, et ne on semi samanvärisiä? Kantsii säästää aina se pissa, et voi tehdä heti uuden testin, jos sattuu jotenkin viallinen testi. Ja jos illan testi on nyt sit haalea taas, niin ehkä huippu sit meni jo.

Hei voisinko kysyä kans mielipidettä ovulaatiotesteistä että onko nää nyt teidän mielestä positiivisia? Onestepin herkkä testi kyseessä toi liuska ja apteekin ovulaatiotestejä noi toiset. Mun mielestä näyttäis positiiviselta mut jossain luki että pitäis olla vahvempi toi testiviiva verrattuna kontrolliviivaan.

Toi 5.12. testi siis toki ”kuivunut” eli ei pitäis enää jälkikäteen tulkita kun kuva otettu samalla ku toi 6.12. testin kuva, mutta näytti samalta sillon heti tekemisen jälkeen. Liuskatestin kuva on muutama minuutti testin tekemisen jälkeen.

Liitteet

• IMG_1990.jpeg
    IMG_1990.jpeg
    2.1 MB · Katsottu: 60
  • IMG_1982.jpeg
    IMG_1982.jpeg
    1.9 MB · Katsottu: 62

Vai vastaanottokomitea. 😂😍

Teoriassa tuota ei kai ihan posiksi lasketa, mutta miulla saattaa toisinaan jäädä "positiivisetkin" tuollaisiksi. Miulla on lyhyt se LH-huippu enkä aina saa sitä kiinni. Monesti yöllä tehty testi on se positiivinen. 😅 Enemmän luotan sen takia monesti oireisiin. Miun kohdalla, kun ei niitä voi olla huomaamatta helppoinakaan kuukausina. 😅

Ja juu täällä vaikuttaa nuo hormonien heittelyt, mutta sen luteinisoivan hormonin kanssa samassa piikissä nousevat myös estrogeeni- ja progesteronipitoisuudet mitkä todennäköisemmin selittävät niitä mielialan vaihteluita.

Täällä dpo9 kai ja tänään päivä pitsasta testattu nega. Eilen oli paha olo ja nosti toiveita, mutta tänään menkkajomoja havaittu 😞 ensi viikonloppuna mennään vieraiksi ristiäisiin ja vaikka onkin ihanaa huomaan että hieman oma fiilis tän yrittämisen kanssa matalalla. Jos ei keskiviikkona oo menkkoja tullut niin testailen sitten uudestaan, mutta jomottelut viittaa kyllä että tuskin tarvii testailla 🙄

Täällä dpo9 kai ja tänään päivä pitsasta testattu nega. Eilen oli paha olo ja nosti toiveita, mutta tänään menkkajomoja havaittu 😞 ensi viikonloppuna mennään vieraiksi ristiäisiin ja vaikka onkin ihanaa huomaan että hieman oma fiilis tän yrittämisen kanssa matalalla. Jos ei keskiviikkona oo menkkoja tullut niin testailen sitten uudestaan, mutta jomottelut viittaa kyllä että tuskin tarvii testailla 🙄
Kannattaa ensi kerralla kokeilla testata pissasta sen pitsan sijaan. Saattaa tulla suuremmalla todennäköisyydellä positiivinen. 😘

Anteeksi oli pakko.🙈

Tiedän tuon tunteen, kun täällä alkaa menkkaolot myös nostelemaan päätään, mutta toivoa on siihen hemmetin vuotoon asti!

Päiväpissasta voi kyl hyvin olla viel tossa vaiheessa nega ja menkkajomo on hyvin tyypillinen raskausoire, että en vielä heittäisi hanskoja tiskiin. 🌈😊

Päiväpissasta voi kyl hyvin olla viel tossa vaiheessa nega ja menkkajomo on hyvin tyypillinen raskausoire, että en vielä heittäisi hanskoja tiskiin. 🌈😊
Tätä yritän toki itsekin ajatella että kaikki on vielä mahdollista 🙈 Ehkä sitä jotenkin yrittää "suojella" itseään ajattelemalla että sieltä ne menkat tulee 🙈

Nyt viikolla tekisin positiivisen testin olisikin hauskaa että mennään anoppilaan torstaina ja ollaan siellä lauantaihin. Siinä sitten keksittävä selityksiä miksi ei perjantaina uppoaisikaan alkoholillinen saunajuomat tai terästettyglögi 😅🙈 No katsotaan tarvitseeko näitä miettiä 😅😅

Moikka :) Mä ajattelin hyppää myös tänne, oon tuolla Haaveissa esikoinen- keskustelussa ollutkin.
Ollaan miehen kanssa nyt esikoista noin 9-10 kk yritetty, ja siihen on omia haasteita tuonut monirakkulaiset munasarjat ja super vaihteleva ja pitkä kierto. Nyt marraskuun ja joulukuun aikana ollut yksi kemiallinen raskaus ja nyt tällä hetkellä menossa aikainen keskeytynyt keskenmeno jota lääkinnällisesti tässä tyhjennetty.
Eli nuo vähän painaa takaraivossa mutta kova on vauvahaave ja yritetään nyt nauttia joulusta (joka toivottavasti viimeinen ilman pikkuista<3)

Moikka :) Mä ajattelin hyppää myös tänne, oon tuolla Haaveissa esikoinen- keskustelussa ollutkin.
Ollaan miehen kanssa nyt esikoista noin 9-10 kk yritetty, ja siihen on omia haasteita tuonut monirakkulaiset munasarjat ja super vaihteleva ja pitkä kierto. Nyt marraskuun ja joulukuun aikana ollut yksi kemiallinen raskaus ja nyt tällä hetkellä menossa aikainen keskeytynyt keskenmeno jota lääkinnällisesti tässä tyhjennetty.
Eli nuo vähän painaa takaraivossa mutta kova on vauvahaave ja yritetään nyt nauttia joulusta (joka toivottavasti viimeinen ilman pikkuista<3)
Tervetuloa Anninen tähänkin ketjuun. Oon lueskellut myös tuota Haaveissa esikoinen -ketjua, vaikka en itse ole kohderyhmää. Tosi kurjaa miten sulle kävi, varsinkin kun oli niin monikäänteinen juttu. 🫂 Ootko hakenut muuten lääkkeellistä apua noihin pitkiin kiertoihin?

Takaisin