Raskaaksi 2024

Pieni avautuminen omista ajatuksista luvassa. Meillä tosiaan vasta yk2 nyt menossa (pikkusisarusta yritetään eikä vielä kiire ole raskautua), ja nyt jo mietin että pitäisiköhän tätä yrittämistä sittenkin lykätä vähän myöhemmäksi 🫣 Ajatukselle ei ole siis muuta syytä kuin se, että ensi kesälle suunniteltiin puolison kanssa festarireissua ja siihen yhteyteen kivaa kaupunki minilomaa. Ja vaikka mulle alkoholi ei olekaan mikään välttämättömyys festareilla, niin siitä huolimatta olisi kiva vaikka muutama porukassa ottaa. Toisaalta kuitenkin odotan innolla raskautta alkavaksi. En tiiä, ehkä ajattelen tämänkin taas niin vaikeasti 😅

Mutta joo. Tämän kierron tilanne on se, että tänään kp13 sain aika vahvat viivat ovistesteihin (Onestep ja Easy@home). Clearbluen digi antoi pysyvän hymynaaman eilen. Makkarissa on ollut aika hiljaista viimeaikoina kiireiden, ristiin menevien työvuorojen ja väsymyksen takia, joten katsotaan saadaanko tässä nyt tätä hyödynnettyäkään.

IMG_6831.jpeg

Pieni avautuminen omista ajatuksista luvassa. Meillä tosiaan vasta yk2 nyt menossa (pikkusisarusta yritetään eikä vielä kiire ole raskautua), ja nyt jo mietin että pitäisiköhän tätä yrittämistä sittenkin lykätä vähän myöhemmäksi 🫣 Ajatukselle ei ole siis muuta syytä kuin se, että ensi kesälle suunniteltiin puolison kanssa festarireissua ja siihen yhteyteen kivaa kaupunki minilomaa. Ja vaikka mulle alkoholi ei olekaan mikään välttämättömyys festareilla, niin siitä huolimatta olisi kiva vaikka muutama porukassa ottaa. Toisaalta kuitenkin odotan innolla raskautta alkavaksi. En tiiä, ehkä ajattelen tämänkin taas niin vaikeasti 😅

Mutta joo. Tämän kierron tilanne on se, että tänään kp13 sain aika vahvat viivat ovistesteihin (Onestep ja Easy@home). Clearbluen digi antoi pysyvän hymynaaman eilen. Makkarissa on ollut aika hiljaista viimeaikoina kiireiden, ristiin menevien työvuorojen ja väsymyksen takia, joten katsotaan saadaanko tässä nyt tätä hyödynnettyäkään.

View attachment 139249
Miulla ei ole noin pitkälle meneviä suunnitelmia niin en mieti tuollaisia oikeastaan ollenkaan. 😅 Reissannut olen ennen lasta niin paljon, että ihan vaan lapsen tulo on tuonut uusia mielenkiintoisia juttuja elämään. 😊

Mutta seilaan kyllä sen ajatuksen kanssa, että haluanko toista lasta ihan päivittäin. Haluan sisaruksen lapselleni, mutta sitten taas mietin, että miten ihanaa on, kun tuo taapero on koko ajan omatoimisempi niin haluanko tosiaan siihen vauvarumbaan takaisin. 😅🙈

Miulla ei ole noin pitkälle meneviä suunnitelmia niin en mieti tuollaisia oikeastaan ollenkaan. 😅 Reissannut olen ennen lasta niin paljon, että ihan vaan lapsen tulo on tuonut uusia mielenkiintoisia juttuja elämään. 😊

Mutta seilaan kyllä sen ajatuksen kanssa, että haluanko toista lasta ihan päivittäin. Haluan sisaruksen lapselleni, mutta sitten taas mietin, että miten ihanaa on, kun tuo taapero on koko ajan omatoimisempi niin haluanko tosiaan siihen vauvarumbaan takaisin. 😅🙈
Täällä kans välillä ristiriitaisia tuntemuksia. Ihan ehdottomasti haluaisin esikoiselle sisaruksen ja usein syli kaipaa toista lasta, mutta välillä ajatus siitä, että päivä päivältä on enemmän aikaa myös omille jutuille, tuntuu kutkuttavalta 🤷‍♀️

Tänään kp 12 ja aamun ovistesti oli vielä haalea. Miehen kanssa sovittu treffit huomiselle, joten ihan hyvin ajoittuu, jos ovulaatio tulee kierron puolivälissä. Pitää tehdä ovistesti taas huomenna, vaikka ei se suunnitelmiin vaikuta 😏

Toivotaan että kolmas kerta toden sanoo! 🥰 mulle on tästä ekasta ivf:stä tehty nyt kolme siirtoa: eka kemiallinen, toka nega, kolmas positiivinen, nyt menossa rv 5+0 eli vielä toosi alussa.

Musta tuntuu että mulla oli eniten oireita siinä keskimmäisessä, joka oli negatiivinen 🤭 No mutta selkeimmät ja oikeastaan ajnoat plussia edeltäneet oireet on nyt näissä kahdessa ollut flunssankaltaiset oireet ja selkeä tunne siitä että ruumiinlämpö on korkeampi. En oo mittaillut, mutta tuntuu. Tuntemuksia vatsalla ollut kaikissa kolmessa, eli varmaan keltarauhasvalmisteesta johtuvaa..
Toivotaan näin 😍 Ja ihanaa, että teillä onnistui. ❤️

@Pilkki24 ja @octoberries täällä aivan samat ajatukset! Kuitenkin loppupeleissä tiedän, että sydän kaipaa vielä lasta, joten valitsisin siltikin sen vauvarumban uudelleen. Loppupeleissä se on niin lyhyt aika elämästä, lapset kasvaa nopeasti. 😊

@salainensydän varmasti kumpikin ratkaisu on aivan yhtä oikea. Jos teillä ei ole kiirettä raskautua, niin voithan hyvin odottaa sopivampaa hetkeä jos tuo kesäreissu on itsellesi kovin tärkeä. Tai entä jos annat kohtalon päättää, tulee jos on tullakseen ennen kesää ja sitten eletään sen mukaan? Tsemppiä suuriin päätöksiin! 🤗✨

Täällä vaan odotellaan vieläkin ovulaatiota, jos tulee edes ollenkaan. 😩
Kuinka pitkä kierto sulla on? Just gynen kanssa käytiin läpi et hän oli et ihan liian aikasin oon alottanu oviksen tikuttamisen et ku on se 30pv kierto ja yleensä on ovis+ tullut kp 15-17 kohdalle niin riittäis hyvin et alan tikuttaa vast kp 14 kohdalla. Tunnistan meinaa itsessä kans ton tuskan ku alkaa siinä kp 10 jälkeen tikuttaa et tuntuu et ei tuu yhtään mitään ja tää kierto on varmaan ovuloimaton kunnes sit "yhtäkkiä" pärähtää se ovis+ just sillon ku sen pitääki :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Kuinka pitkä kierto sulla on? Just gynen kanssa käytiin läpi et hän oli et ihan liian aikasin oon alottanu oviksen tikuttamisen et ku on se 30pv kierto ja yleensä on ovis+ tullut kp 15-17 kohdalle niin riittäis hyvin et alan tikuttaa vast kp 14 kohdalla. Tunnistan meinaa itsessä kans ton tuskan ku alkaa siinä kp 10 jälkeen tikuttaa et tuntuu et ei tuu yhtään mitään ja tää kierto on varmaan ovuloimaton kunnes sit "yhtäkkiä" pärähtää se ovis+ just sillon ku sen pitääki :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Kierto on noin 25 päivää (muutamalla päivällä saattaa heitellä) ja ovulaatioplussan oon yleensä saanut siinä kp 9-10. Nyt menossa kp 13, mutta ilmeisesti keskenmeno sekoittanut kiertoa.

Mä alotin kans ovulaation tikuttamisen, kun haluisin saada selville miten oma kierto toimii. Mulla nyt puol vuotta viime synnytyksestä ja vasta kahet menkat ollu ja vasta ensi vuoden puolella aloitetaan yrittäminen. En oo siis koskaan aiemmin tikuttanut, mutta nyt ikää tulee ihan just mittariin 40 niin haluun nyt olla paremmin valmistautunut. Eilen kp15 tein ekaa kertaa testin ja luulin jo että oisko ovulaatio tulossa kun tuli haalea viiva, mut sit luin, että saattaa näkyä haalea vaikka ei olisikaan ovulaatio lähestymässä. Eka kierto oli 44 päivää eli varmaan synnytyksen ja (osittais)imetyksen vuoksi ei vielä ole palannut normirytmiin. Tein kans tänään testin niin yhtä haalea oli. Ehkä mä nyt teen niin, että odotan seuraavat menkat ja katon kuinka pitkä kierto tokalla kerralla tulee.

Mä yhdyn kyllä myös noihin ajatuksiin toisesta lapsesta! Mutta koitan muistutella itseäni siitä, että eiköhän sitä omaa aikaa taas ole tarjolla kun lapset kasvaa. Ellei ala sama rumba taas alusta. :rolling: Tällä hetkellä mulla on tosin ollut se fiilis, että jotain puuttuu ja miksei olla lähdetty jo paljon aiemmin toista yrittämään. Vaikka sitten toisaalta tiedän että tän piti mennä just näin.

Kp8 menossa ja menkat taputeltu. Sain vasta aikaiseksi ovistestien tilauksen, katotaan koska ne mahtaa saapua.

Täällä uutena oireena heti ovulaatiosta alkanut rintojen aristus. Aina aiemmin aristus on alkanut noin 3pv ennen menkkoja, mutta nyt samantien kun oviskivut loppuivat. Mistäkähän tällainen muutos voisi johtua? Poikkeuksellista on tässä kierroissa ollut myös normaalia aikaisempi ovulaatio. Ubikinolin aloitin viime kierrossa, mutta muuten ei ole uusia lisäravinteitakaan otettu testiin 😂

Täällä uutena oireena heti ovulaatiosta alkanut rintojen aristus. Aina aiemmin aristus on alkanut noin 3pv ennen menkkoja, mutta nyt samantien kun oviskivut loppuivat. Mistäkähän tällainen muutos voisi johtua? Poikkeuksellista on tässä kierroissa ollut myös normaalia aikaisempi ovulaatio. Ubikinolin aloitin viime kierrossa, mutta muuten ei ole uusia lisäravinteitakaan otettu testiin 😂
Miulla yleensä juurikin oviksen aikaan tissit kipeät. 😅 Tyyliin seuraavana tai sitä seuraavana päivänä. Ei kyllä mitään hajua mistä se johtuu. 😂

Onkos kellään mitään hyviä tipsejä yrittämiseen? Parhaat ovistikut? Seuranta sovellukset? Foolihappo on tiedossa mut muita vinkkejä ja vitamiinei? 😆❤️

Onko kukaan koskaan kokeillut tai kuullu kokemuksia tälläsesta sylkiovistestistä, onko toimiva?😂 itse pitäydyn kyllä mielummin ihan perus LH testeissä, mutta osui silmään ja oli kyllä niin mielenkiintoinen, että kiinnostaa oikeat kokemukset jos sellaisia on tai on kuullut😁

IMG_6475.jpeg
IMG_6476.jpeg

Onkos kellään mitään hyviä tipsejä yrittämiseen? Parhaat ovistikut? Seuranta sovellukset? Foolihappo on tiedossa mut muita vinkkejä ja vitamiinei? 😆❤️
Gelee Royale, Myo-Inositoli, Ubikinoni ja mitä näitä lisäravinteita nyt kukin suosittelee. 😅

Ovistikut on tosi yksilöllisiä, että kelle toimii mitkäkin eli kokeilemalla löytää. Pregcheck on miulle ollut hyvä.

Luulen kyllä, että tämä piinailu ja lisäravinnesekoilu pistää vaan kropan stressiin ja parempi olisi yrittää löysin rantein. 😅😂

Onko kukaan koskaan kokeillut tai kuullu kokemuksia tälläsesta sylkiovistestistä, onko toimiva?😂 itse pitäydyn kyllä mielummin ihan perus LH testeissä, mutta osui silmään ja oli kyllä niin mielenkiintoinen, että kiinnostaa oikeat kokemukset jos sellaisia on tai on kuullut😁

View attachment 139337View attachment 139338
Mun mielestä tää vaikuttaa aprillipilalta, mutta se päivä on niin kaukana että taitaa olla ihan oikea juttu🤭😆

Mie katsoin tuota joskus, mutta en innostunut laittamaan tilaukseen. Minusta tikkuun pissaaminen on vaivattomampaa. 🤭

Ei ole kokemusta, enkä ole laboratorioalalla työskennelleenä törmännyt kuivanneen syljen mikroskopointiin. En ole törmännyt siihenkään, että mikroskopoitaisiin saniaismaisia muodostumia mistään nesteestä. 😅 Tosin sylki ei mulle nesteenä ole mitenkään tuttu, en siis väitä etteikö tuo välttämättä toimisi (kun en tiedä). Mutta jos joutuu terveydenhuoltoon hakeutumaan niin siellä on ehkä parempi raportoida tikkutesteillä löydetyt ovulaatiot.

Yleensähän mikroskooppia käytetään solujen ja bakteerien tarkasteluun (joskus myös kiteiden), pitoisuuksia sitten tikkutesteillä tai laitteilla. Joskus lillutellaan näytettä litkuihin ja tutkitaan muodostuuko sakkaa/värireaktiota. Ovulaation mikroskopointi syljestä ei kuulosta kovin tarkoituksenmukaiselta menetelmältä, mutta voihan se jollain toimia. Kyllähän itsekin olen summittaisesti ovulaation ajankohdan päätellyt mahakivuista eikä sekään mikään luotettava menetelmä ole. 😅

Takaisin