Raskaaksi 2024

Oli pakko heti tulla tänne kirjottamaan, nyt dpo 11, tuli verensekaista limaa hiukan pyyhkiessä, mitä ei oo IKINÄ ennen tullut 😱😱😱 mulla myös todella huono olo ollut koko aamun. Lämmöt dippas tosiaan kaks päivää sitten ja eilen alkoi nousta, tänää jo 37. Oisko vihdoin.. 🥹 25miu testi ainakin ihan nega, ehkä odotan jos täti kuitenkin kurvaa su-ma välillä 😬 tissit edellee tosi kipeet ja vatsanipistelyjä. Jännää 😬

Tulen tänne mukaan kirjoittelemaan. Ollaan juuri jätetty ehkäisy pois ja seuraava kierto alkaa pian. Jännittää 😁 Tästä ei vielä olisi ollutkaan realistista mahdollisuutta raskautua.

Meillä on nyt toiveissa toinen lapsi, ja esikoinen syntyi 12/22 😊 Kuumeilijoiden lista olikin nyt loppuvuodesta niin pitkä, ettei olisi yhteen viestiin mahtunut, joten jätin itseni lisäämättä 😄

Ensimmäistä kertaa olen iloinen menkoista :D Totta kai siis raskaus olisi ollut vielä parempi vaihtoehto, mutta jännitin kovasti sitä, toimiiko kroppa kierukan poiston jälkeen ja kauanko menee, että kierto toimii. Kierukan aikana ei ollut menkkoja lainkaan, joten en yhtään tiennyt tapahtuuko ovulaatiota tai tulisiko menkat normaalisti. Poiston jälkeen ei ole ollut mitään tuntemuksia: ei edes esim. valkovuotoa, joten vähän ollut sellainen olo, että ihan kuin kierukka olisi vielä paikallaan.

Aika tarkalleen 4 viikkoa meni kierukan poistosta, mutta nyt sitten menkat alkoi. Olen niin helpottunut, että ainakin kroppa toimii tältä osin normaalisti. Tuntuu ainakin hyvin normaaleilta menkoilta, krampeineen :rolleyes: tätä ei ole muutamaan vuoteen ollutkaan.

Tulen tänne mukaan kirjoittelemaan. Ollaan juuri jätetty ehkäisy pois ja seuraava kierto alkaa pian. Jännittää 😁 Tästä ei vielä olisi ollutkaan realistista mahdollisuutta raskautua.

Meillä on nyt toiveissa toinen lapsi, ja esikoinen syntyi 12/22 😊 Kuumeilijoiden lista olikin nyt loppuvuodesta niin pitkä, ettei olisi yhteen viestiin mahtunut, joten jätin itseni lisäämättä 😄
Meillä on samanikäiset esikoiset! 😊 Toivotaan, että teillä tärppää pian!

Dpo 10.

Oltiin pari yötä mökillä ja saatiin taas hommia siellä eteenpäin. Hankittiin kakkoskoti pari kk sitten ja pikkuhiljaa tehty omannäköstä. Kiva kun matka-aika on alle 2h, helppo käydä ja kokoajan on siellä tekemistä niin ei ehdi testejä miettimään 🤣 testit jätin kotiin tarkoituksella ja testaan kunhan kotiudutaan tässä. Iik. Mulla ei kyllä ole niin mitään oireita, se pieni kipu sillon kiinnittysmisaikoihin vaan.

Noni. Kotona ja testattu. Olen sanaton. Dpo10. Mun luotto rfsu näytti ke viivan joka katos, joten en pitäny totena, mutta tätä ei varmaan tarvi arvailla enää 😭 Pregcheck vahvempi tällä kertaa tosin. Toivottavasti pysyy kyydissä nyt, niin sitkeästi uinu mukaan vaikka kolme päivää ennen ovista talleteltiin (lämmiteltiin). En nyt ehtiny edes listalle liittyä ku ei tämän pitäny olla vielä "sellainen" kierros 😅

Liitteet

• IMG_20241018_170835.jpg
    IMG_20241018_170835.jpg
    353 KB · Katsottu: 256
Täällä dpo 5. Tänään ollut pientä juilimista kohdun tienoilla, mutta luulen kuukautisten alkavan viikon sisään. Mies lähdössä työreissulle pidemmäksi aikaa, joten ensi kuussa jäänee tallettelut tekemättä, ellei sitten käy vapaapäivinä kotona 🤔

Sieltähän ne menkat alkoi dpo13 kuten tapana on. Onpas ollut jotenkin henkisesti hankalat pari päivää, kun lomalla on tullut vastaan jatkuvasti pieniä vauvoja perheineen ja on itse ollut jotenkin herkillä. Surettanut ja pelottanut, että "entä jos", ja en pääsisi enää näkemään mun miehen kostuneita silmiä ja rakkaudentäyteistä hymyä, kun kerron että oon raskaana. Ollaan oltu yhdessä 15-vuotiaista, ja toivon niin kovasti, että saataisiin kaikkien näiden upeiden kokemusten jälkeen kokea myös oma perhe 🥹 No, nyt ei muuta kuin positiiviset ja toiveikkaat ajatukset uomiinsa ja kohti uutta kiertoa ❤️ Tsemppiä piinailjoille ja halaus teille, joiden toive positiivisesta testistä ei tässä kierrossa toteutunut ❤️

Ensimmäistä kertaa olen iloinen menkoista :D Totta kai siis raskaus olisi ollut vielä parempi vaihtoehto, mutta jännitin kovasti sitä, toimiiko kroppa kierukan poiston jälkeen ja kauanko menee, että kierto toimii. Kierukan aikana ei ollut menkkoja lainkaan, joten en yhtään tiennyt tapahtuuko ovulaatiota tai tulisiko menkat normaalisti. Poiston jälkeen ei ole ollut mitään tuntemuksia: ei edes esim. valkovuotoa, joten vähän ollut sellainen olo, että ihan kuin kierukka olisi vielä paikallaan.

Aika tarkalleen 4 viikkoa meni kierukan poistosta, mutta nyt sitten menkat alkoi. Olen niin helpottunut, että ainakin kroppa toimii tältä osin normaalisti. Tuntuu ainakin hyvin normaaleilta menkoilta, krampeineen :rolleyes: tätä ei ole muutamaan vuoteen ollutkaan.
Täällä toinen joka varmaan ekaa kertaa ikinä iloitsee menkoista! Eilen alkoivat. Mulla tosin taustalla että olen keskenmenon jälkeen niitä odotellut. Mutta nyt päästään sitten toiseen yritykseen viimein. 😅

Täällä toinen joka varmaan ekaa kertaa ikinä iloitsee menkoista! Eilen alkoivat. Mulla tosin taustalla että olen keskenmenon jälkeen niitä odotellut. Mutta nyt päästään sitten toiseen yritykseen viimein. 😅
Kauanko sulla meni km:sta menkkojen alkuun?

Mulla sama tilanne, odottelen kierron käynnistymistä.

Täällä dpo11 nyt ja yllättävän nopeasti viiva vahvistuu. Vertasin aiempiin, niin ei näillä päivillä tämmösiä vielä ollut. Kyllä jännitti aamulla ja ehkä pelottikin, kun pc ei meinannu viivaa näkyä, rfsu pärähti heti. Omasta historiasta löytyy useampi keskenmeno sekä endometrioosi, ja kaks ensimmäistä lasta olikin pidemmän yrittämisen takana, tässä tosin osasyynä oli varmasti myös silloinen puoliso, koska "vaihtamalla parani" 😅. Iltatähdet sai alkunsa sitten päinvastoin, todella nopeasti.

Silti, vaikka lapsia on jo useampi, tämä on aina yhtä jännittävä ja pelottava retki. Iltatähtien raskauksissa vasta-aineet nousi (veriryhmät ei natsaa ja tähän just ei ole sitä lääkitystä), viimeisin lapsi piti saada ulos etuajassa ja varmasti myös sitten tämäkin. Tämä on se mikä takaraivossa kolkuttelee, koska joka raskaudessa on todennäköisempää, että vasta-ainearvot nousee nopeammin kuin viimeksi, koska kroppa tietää jo mistä on kyse ja se tarkoittaa sitä, että myös vauvan pitää syntyä etuajassa, koska tilanne on vaarallinen kun arvot nousee tarpeeksi. Eli vaikka alkuunpääseminen olisikin suht helppoa, on paljon asioita mitä voi vielä tapahtua matkalla.

Tuntuu jotenkin väärältä iloita omasta plussasta, kun täällä on osalla juuri päinvastaisia fiiliksiä, vaikka tiedänkin että kaikki tunteet on sallittuja ja omakin matka äitiyteen on käyty kivisemmän polun kautta. Toivon koko sydämestäni kaikille paljon plussatuulia, ihan varmasti jokainen teistä saa vielä sen plussan omaan testiin :red-heart:

Alla rfsu ja pc tältä aamupäivältä.
IMG_20241019_091103.jpg

En oikeen tienny mistä tai keltä lähtis kyseleen ni kysynpä täällä et sattuisko jollaan olemaan vaikka omakohtaista kokemusta sellasesta että ovulaatio oireilee tosi vahvasti mut testiin ei tuu positiivista? Tosin mua harmittaa et ei tullu 13.10. illalla testattua ku sillo olis ehkä voinu piikki olla. Oireet oli vaan siis vahvemmat kuin koskaan.
Mutta nyt oon sit kuitenki jatkanu ovistestien tekoa ja eilen illalla tuli räikeä positiivinen ja myös tänään oli aamulla erittäin vahva toinen viiva. Nyt ei kuitenkaan ovis oireita muutoin oo. Melko aikainen olis kiinnittymisellekin jos se ovulaatio oli sillo 14. tai 15. päivä.

Täällä dpo11 nyt ja yllättävän nopeasti viiva vahvistuu. Vertasin aiempiin, niin ei näillä päivillä tämmösiä vielä ollut. Kyllä jännitti aamulla ja ehkä pelottikin, kun pc ei meinannu viivaa näkyä, rfsu pärähti heti. Omasta historiasta löytyy useampi keskenmeno sekä endometrioosi, ja kaks ensimmäistä lasta olikin pidemmän yrittämisen takana, tässä tosin osasyynä oli varmasti myös silloinen puoliso, koska "vaihtamalla parani" 😅. Iltatähdet sai alkunsa sitten päinvastoin, todella nopeasti.

Silti, vaikka lapsia on jo useampi, tämä on aina yhtä jännittävä ja pelottava retki. Iltatähtien raskauksissa vasta-aineet nousi (veriryhmät ei natsaa ja tähän just ei ole sitä lääkitystä), viimeisin lapsi piti saada ulos etuajassa ja varmasti myös sitten tämäkin. Tämä on se mikä takaraivossa kolkuttelee, koska joka raskaudessa on todennäköisempää, että vasta-ainearvot nousee nopeammin kuin viimeksi, koska kroppa tietää jo mistä on kyse ja se tarkoittaa sitä, että myös vauvan pitää syntyä etuajassa, koska tilanne on vaarallinen kun arvot nousee tarpeeksi. Eli vaikka alkuunpääseminen olisikin suht helppoa, on paljon asioita mitä voi vielä tapahtua matkalla.

Tuntuu jotenkin väärältä iloita omasta plussasta, kun täällä on osalla juuri päinvastaisia fiiliksiä, vaikka tiedänkin että kaikki tunteet on sallittuja ja omakin matka äitiyteen on käyty kivisemmän polun kautta. Toivon koko sydämestäni kaikille paljon plussatuulia, ihan varmasti jokainen teistä saa vielä sen plussan omaan testiin :red-heart:

Alla rfsu ja pc tältä aamupäivältä. View attachment 137888
Totta kai saa ja pitääkin iloita hyvistä asioista! Ei se ole muilta pois, että jollain onnistaa. 😊 Onnea ihanista uutisista ja toivottavasti kaikki menee hyvin tässä raskaudessa. 🥳 🤗

En oikeen tienny mistä tai keltä lähtis kyseleen ni kysynpä täällä et sattuisko jollaan olemaan vaikka omakohtaista kokemusta sellasesta että ovulaatio oireilee tosi vahvasti mut testiin ei tuu positiivista? Tosin mua harmittaa et ei tullu 13.10. illalla testattua ku sillo olis ehkä voinu piikki olla. Oireet oli vaan siis vahvemmat kuin koskaan.
Mutta nyt oon sit kuitenki jatkanu ovistestien tekoa ja eilen illalla tuli räikeä positiivinen ja myös tänään oli aamulla erittäin vahva toinen viiva. Nyt ei kuitenkaan ovis oireita muutoin oo. Melko aikainen olis kiinnittymisellekin jos se ovulaatio oli sillo 14. tai 15. päivä.
Kuinka siulla oireilee se ovis? Miulla yleensä selvät kivut tulevat ovispäivänä/seuraavana, mutta en aina saa sitä LH-huippua kiinni ennen sitä, vaikka testaisin kahdesti päivässä. Joskus olen kyllä kuullut, että kiinnittyminen saattaisi hetkeksi näkyä jopa raskaustestissä eli voisiko siulla tulla nuo kivut oviksen jälkeen, jolloin voisi olla kiinnittymisestä kyse? Tai ehkä ovilaatio oli tapahtumassa, mutta jäi puolitiehen ja tapahtuikin vasta myöhemmin.

Kuinka siulla oireilee se ovis? Miulla yleensä selvät kivut tulevat ovispäivänä/seuraavana, mutta en aina saa sitä LH-huippua kiinni ennen sitä, vaikka testaisin kahdesti päivässä. Joskus olen kyllä kuullut, että kiinnittyminen saattaisi hetkeksi näkyä jopa raskaustestissä eli voisiko siulla tulla nuo kivut oviksen jälkeen, jolloin voisi olla kiinnittymisestä kyse? Tai ehkä ovilaatio oli tapahtumassa, mutta jäi puolitiehen ja tapahtuikin vasta myöhemmin.
Ovisoireet on nyt vähän vaihdellu (kierto palas esikoisen raskauden ja imetyksen jälkeen viime vuoden joulukuussa) mut pääsääntöisesti oviksen aikaan on ollu limat ainakin. Nytkin niitä siis oli, seksihalut oli aivan tapissa ja oletettuna dpo0 päivänä oli hajuherkkyyttä ja illalla vaaleenpunasta limaa. Kipuja en nyt tuntenu juuri ollenkaan paitsi dpo1 päivänä nippas vasemmalta puolelta. Ihmettelen vaan sitä et ku sitä verta tuli jo edellisenä päivänä.
Edeltävis kierroissa kivut on kyl ollu selkeempiä. Mut toi vois tietty olla mahollista et se olis ollu tuloillaan ja ei sit kuitenkaan viel sinä päivänä tapahtunu. Maanantaina meen ottaan proget ni siitä ehkä sit selviää. Sinänsä jos nyt oliki tänää vasta ovulaatio ni toivottavasti tiistain tallettelut riittää 😂

Näkyykö tässä teidän mielestä jotain?? Anteeks tämmönen random viesti keskustelujen väliin, mutta testasin tänä aamuna, koska ollu erikoisia oireita. Kp 11 alkoi tiputtelee verta ja nyt kp 16 jatkuu edelleen. Alamahaa juilii. Alaselkä myös kipeä. Aattelin tehä varmuudeks testin, ennen ku soitan gynelle tai johonkin 🤔
4c22381d-0eca-4b76-a400-cd4cb873ddb4-1_all_93072.jpg

Takaisin