Raskaaksi 2024

Sain verikokeiden tulokset tänään, hemoglobiini oli hyvä 135 ja ferritiini 40. Keväällä ferritiini oli viidenkymmenen tietämissä, eli laskua on vähän tullut. Aloittaisitteko näillä tuloksilla raudan syönnin arvon palstalääkärit? 😅
mä suosittelisin kyllä😊 Sulla ei oo varastot tyhjät mutta voisi olla myös selvästi parempi ja raskaus kuitenkin kuluttaa ferritiiniä hyvin.

Kierrossa voi tulla molempien munasarjojen ovis. Ne eivät osu välttämättä samaan aikaan, vaan se väli voi olla yli viikonkin.
Kyllä ne munasarjat ihan samoihin systeemisesti vaikuttaviin aivolisäkkeen hormoneihin ja niiden erityshuippuihin ja -laskuihin reagoi, jos on reagoidakseen :) Normaalissa kierrossa siis kummassakin munasarjassa voi tapahtua ovulaatio, mutta tuskin sentään viikon välillä. Puhutaan korkeintaan vuorokaudesta parista.

Pohdin että mikähän mun kroppaa vaivaa 😂

Viime pe alko ovislimat ja lauantaina oli selvät ovis oireet, limailu on kuitenki jatkunu tähän päivää asti runsaana🤔 su oli päivä ku limaa ei tullut.

Mistähän tämä voisi johtua🙈
Onko muilla samoja kokemuksia.?
On! Ekaa kertaa elämässä mulla oli tota, koskaan en oo bongannut hedelmällistä limaa, en edes esikoisen kohdalla (mulla toki pco) mut nyt tuli ja siitä kierrosta raskauduin!!🥰🤩 Jospa sullakin enteilee raskautta 😊
(Ällövaroitus) Mulla oli eka 4 pv. runsasta limaa, sit irtosi limatulpan näköinen mönjä, vähän kun räkäklimppi 5 päivänä ja sit se loppui kun seinään. 😁

On! Ekaa kertaa elämässä mulla oli tota, koskaan en oo bongannut hedelmällistä limaa, en edes esikoisen kohdalla (mulla toki pco) mut nyt tuli ja siitä kierrosta raskauduin!!🥰🤩 Jospa sullakin enteilee raskautta 😊
(Ällövaroitus) Mulla oli eka 4 pv. runsasta limaa, sit irtosi limatulpan näköinen mönjä, vähän kun räkäklimppi 5 päivänä ja sit se loppui kun seinään. 😁
Voi kumpa enteilisi🥰 mutta varauksella meen enkä uskalla kauheena sitä vaihtoehtoa miettiä😬🙈

Vielä ei oviksesta merkkejä, mutta tikuttamisen aloitin jo. Jotain hailuraa alkanut näkymään niin ei varmaan montaa päivää enää. Nyt edellisessä gelee-kierrossa tuli pari päivää normaalia aiemmin kuin yleensä niin koitan olla hereillä, jos nytkin käy samalla tavalla. 😊

Nyt on jännää. Omituisia kipuja, joita oli viimeksi raskaana. Lupasin itselleni, etten enää testaa ennen sunnuntaita, mutta itsekuri ei vaan kestä jatkuvaa pissahätää ja vieressä olevia testejä - äsken siis taas negatesti tehty. Tänään pitäisi alkaa kuukautiset 👀 eiköhän tää jännäys kohta lopu siis🤣

Tässä laskeskelin, että tähän kiertoon olisi hyvät tallettelumahdollisuudet mikäli ovis tulee kp13-14 tienoilla tai aiemmin. 🥳

Muistelisin lukeneeni, että yhdessä kierrossa voi kyllä olla kaksi ovulaatiota, mutta ne on silloin peräkkäin. Kahdet ovulaatio-oireet viikon välein voi tarkoittaa sitä, että ovulaatio yritti tulla, mutta munasolu ei irronnutkaan ja sitten viikon päästä keho yrittää uudestaan. Toisaalta itse luulin kuopuksen syntymään johtaneen ovulaation olleen viikko myöhemmin kuin se ultran mukaan oli ollut. (Vauvan koko vastasi siis viikkoa vanhempaa kuin olin olettanut.) Eli minulla oli ovulaatiota muistuttavia oireita viikon päästä ovulaatiosta eli suunnilleen kiinnittymisen aikaan. 😊

Käyttäkö joku Onestepin ovulaatiotestejä tikuttelussa? Ostin raskauskeijulta testiin näitä, enkä ole tässä kierrossa saanut minkäännäköistä viivaa kontrolliviivan lisäksi tikkuun tarttumaan🤔 mielestäni kaikki merkit kuitenkin viittaisi siihen, että eilen olis ovis ollut (limat+tänään lämpöjen nousu), tikutin eilen aamupv ja illalla, ja ei niin minkäänlaista viivaa. Pregcheck testeillä viime kierroissa saanut sentään jotain hailuroita ja lh huipunkin näkyviin, mutta näillä onestepin testeillä ei sitten mitään viivaa. Vai onko niin huono säkä että olikin ovuloimaton kierto🤔

Käyttäkö joku Onestepin ovulaatiotestejä tikuttelussa? Ostin raskauskeijulta testiin näitä, enkä ole tässä kierrossa saanut minkäännäköistä viivaa kontrolliviivan lisäksi tikkuun tarttumaan🤔 mielestäni kaikki merkit kuitenkin viittaisi siihen, että eilen olis ovis ollut (limat+tänään lämpöjen nousu), tikutin eilen aamupv ja illalla, ja ei niin minkäänlaista viivaa. Pregcheck testeillä viime kierroissa saanut sentään jotain hailuroita ja lh huipunkin näkyviin, mutta näillä onestepin testeillä ei sitten mitään viivaa. Vai onko niin huono säkä että olikin ovuloimaton kierto🤔
Mulla ei toiminut yhtään onestepit. Ei viivan viivaa, tikut jäi aivan valkoiseksi ja täällä ketjussa sitä tuskastelinkin. Pari kiertoa niillä yritettiin. Sit plussakierrossa oli rfsu:n tikut ja niillä sai niin mehevän ovisplussan että aloin epäillä onesteppien olleen jotain vanhentuneita tai muuten varasto-olosuhteissa kärsineitä. 🙄

Mä käytän ja mulla on toiminut moitteettomasti! Ihan selvää kirkuvanpunaista viivaa tullut ovulaation aikaan tikkuun. Mulla on jonkinlainen viiva kylläkin myös lähes ympäri kierron tikussa.

Mulla tulee kans selkeet viivat testeihin. Oon jo 9kk käyttänyt ja joka kerta tulee selkee plussa, ei tarvitse arvailla. Voi olla, et nämä testit ei ole sulle tarpeeksi herkkiä, joten kokeile toista merkkiä. Esim pregcheck on superherkkä (näyttää mulla ovisplussaa monta päivää)

Mulla ne toimi ihan hyvin, mutta ärsytti jotenkin kun niissä kesti tosi kauan että se punanen väri meni testi"ikkunan" yli. Tässä kierrossa käytin pregcheckejä ja tykkäsin huomattavasti enemmän, paljon nopeempia.

Mulla toimii kans onestepin ovistikut hyvin. Onkohan niissä ollut joku aivan viallinen erä jos useammalle sattunut aivan blankoja 🤔

Olikos One Stepin herkät raskaustestit niitä, jotka antoi helposti viivanpaikan näkyviin? Tänään dpo 9 tai 10 ja tihrustamalla testissä näkyy haamu tai viivanpaikka. Tai sen verran se näkyi, että mieskin sen näki 😅 En oo itse noilla testeillä saanut ennen edes viivanpaikkaa näkyviin, mutta ei kyllä uskalla innostua 😅

Ja siis mulla on yleensä viivalasit päässä kun noita tihrustelen, mutta mies ei oo ennen nähnyt mitään 😂

Miulla nuo ei toimi. Pc on ollut varmin.

Mikähän mun kiertoa oikein vaivaa? 😅 Nyt siis kp 16, ja sain plussaksi tulkitun ovistestiin kp 11. Tänne kirjoittelinkin silloin. Testit haalenikin välissä mutta nyt päätin testata vielä kun on tullut ovisliman kaltaista pari päivää. Ihan kirkuvan punainen plussa ja tuli ihan samantien kun aiemmin sai vähän odotella 😅 joku tuolla aiemmin kommentoi että joskus voi ovis yrittää tulla mutta ns. Epäonnistuisi ja yrittää myöhemmin uusiksi. Mun lämmötkin käyttäytyy tosi oudosti.. 2 ovulaatioo, vai yks mutta vasta nyt vaikka lämmöt nousi jo? Mitä ihmettä täällä tapahtuu 😅

Liitteet

• IMG20241004185410.jpg
    IMG20241004185410.jpg
    1.5 MB · Katsottu: 62
  • Screenshot_2024-10-04-19-13-20-66_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2024-10-04-19-13-20-66_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    268.8 KB · Katsottu: 63
Olikos One Stepin herkät raskaustestit niitä, jotka antoi helposti viivanpaikan näkyviin? Tänään dpo 9 tai 10 ja tihrustamalla testissä näkyy haamu tai viivanpaikka. Tai sen verran se näkyi, että mieskin sen näki 😅 En oo itse noilla testeillä saanut ennen edes viivanpaikkaa näkyviin, mutta ei kyllä uskalla innostua 😅
Mulla ei oo koskaan näkyny niissä yhtikäs mitään, eli lupaavalta vaikuttaa ☺️👍

Pahoittelut! ❤️‍🩹 Täällä vuoto alkoi 5+1 ja kesti 9pv. Nyt menossa kp21 eikä ovulaatiota ole tullut, joten ainakin itsellä tässä ensimmäisessä kierrossa nyt häikkää. Monella näyttänyt kuitenkin kierto palautuvan heti normaaliin 😊

Samoin sinne ❤️ Toivottavasti sulla kohta ne tärkeät päivät saapuisi! Mulla on jo muutoinkin pitkä kierto, niin toivon todella ettei entisestään pitene 😳

Takaisin