Raskaaksi 2024

Taas kerran joku muu onnistuu pukemaan ajatukseni nätimpään pakettiin. 🙏

Ja ei ollut tarkoitus logiikalla vähätellä @Maunon äiti kokemaa tuskaa. Halusin vain tuoda sen toisenkin puolen esiin, että myös sitä sekundaarista lapsettomuutta kokevat käyvät läpi vaikeita tunteita ja kaipaavat nimen omalle tilanteelleen ja miksi tällainen termi on (eli se, että lääketieteessä molemmat kokemukset menevät infertiliteetin alle).

Itsellä monesti helpottaa ymmärrys asioiden tarkoituksesta ja merkityksestä ja tällöin ikävät tunteetkin lievittyvät, kun pystyy hahmottamaan asiat laajemmin eikä vain oman kokemuksen kautta. Tiedän itse muihin asioihin liittyen miten traumaattista kokemusta saattaa herkästi elää vain sen oman subjektiivisen tunnekokemuksensa kautta osaamatta käsitellä laajempaa kuvaa.

Toivon @Maunon äiti sinulle vain kaikkea hyvää ja toivottavasti en loukannut ylipragmaattisella suhtautumisellani asiaan. Mie elän itse ympäristössä, jossa miun ajatuksiani haastetaan vaikeissakin asioissa enkä osaa aina pukea asioita kovin nättiin pakettiin (sellaiseen ei ole ollut oikein tarvetta ympäristössä, jossa asiat pyritään ilmaisemaan selkeästi ja suoraan). Koitan koko ajan tässä opetella asioiden ilmaisemista korrektimmalla ja diplomaattisemmalla tavalla, mikä on osasyy tähän palstalla kirjoitteluunikin, kun oma elinympäristöni ei tällaista harjoitusta varsinaisesti tarjoa.

Minä luotinkin siihen, ettet tarkoittanut loukata. Itse olen sen tyyppinen, että kaipaan sitä oman tunteen validointia vaikeiden kokemusten kohdalla ja ehkä koin, että tämä olisi sellainen. Itselläni pragmaattisuus vaikeissa asioissa ei aina ole se helpoin vastaanotettava ja teen töitä, jotta en loukkaannu niissä tilanteissa. Kun lähtökohtaisesti ihmiset kuitenkin toivovat toisilleen hyvää.
 
Täällä nyt DPO6 eli piinapäivät 🙈 Siis vaikka olen nukkunut hyvin niin silti päivisin väsyttää tosi paljon 🙈 Tänään töissäkin porukka kyseli oonko nukkunut huonosti, kun haukottelen jatkuvasti 😅🙈 Siis mitä tämä on?!🙈 uskaltaiskohan sitä perjantaina jo tehdä testiä? 🤔
 
Täällä nyt DPO6 eli piinapäivät 🙈 Siis vaikka olen nukkunut hyvin niin silti päivisin väsyttää tosi paljon 🙈 Tänään töissäkin porukka kyseli oonko nukkunut huonosti, kun haukottelen jatkuvasti 😅🙈 Siis mitä tämä on?!🙈 uskaltaiskohan sitä perjantaina jo tehdä testiä? 🤔
Mä varmaan tekisin, jotenki helpompi ottaa mahdollinen pettymys vastaan jos testit ei oo lainkaan haamuilleet ja pystyn siitä päättelemään negan. Olis jotenki vaikeempi vaan odotella menkkoja.
 
Nyt kp30 😊 Normaalisti kierto noin 27-28 päivää, mutta kp27 oli testi vielä nega.

Toivottavasti sielläkin tulis hyviä uutisia! 😍
Sain eilen ja aamulla jo siihen varhaiseeen testiin aika selkeästi erottuvan viivan mut tänään tein apteekin ultran ja se on kyllä ihan nega🤪

Eikö tuon ultran pitäisi olla herkkä?
 
Täällä dpo 8 ja hätäsenä jo tein apteekin ultran kans ja negahan se oli 😅 tai ehkä viivanpaikka siitä erottui mutta väriä ei ole. Aikaahan tässä kuitenkin vielä on!
IMG_1558.jpeg
 
Täällä liitytään piinaileviin. Nyt on ehkä dpo3. Vähän oudosti meni toi ovulaatio. En ihan tarkkaan tiiä missä kohti se oli. Yleensä valkovuoto kuivuu sadasta - nollaan heti oviksen jälkeen, mut nyt se väheni silleen asteittain? Vetisintä oli kp13, mut kp14 ja 15 oli viel jtn. Ja ei tullu selkeitä oviskipuja, joista yleensä tiedän, mikä päivä tapahtu. Lämmöt nousi sit taas kp16, eli vähän myöhään noihin vuotoihin nähden. Jaa-a. Toivottavasti ovulaatio kuitenkin tapahtui normaalisti. 🤷‍♀️ Yritystä oli kp 10, 12 ja 15 (myööööhään yöllä). Ei ihan optimi, jos ovis oli kp 15, mut eipä se oikee ajoitus taida olla kauheen isossa roolissa (siis kuhan suunnilleen siinä ovulaation alla on ollu yritystä).
 
Äh, mä en tajuu mitä keho sekoilee..
Luulin, että ovuloin eilen, kun oli tuntemuksia ja tiputteluvuotoa. Nyt vuotoa tulee kuitenkin vähän enemmän ja mietin onko nää nyt sit kuitenkin kohta menkat 🤨
Jos on, en ovuloinut kyllä tälläkään kertaa, aloitin tikuttamaan niin varhain enkä ole saanut kiinni ovulaatiota...kierron pituus ois toki nyt jäänyt vaan 31 päivään sen 50 sijaan. Seuraillaan..
 
Muokattu viimeksi:
En kyllä tajua tätä kun vielä ti aamulla sain aika selvän viivan testiin ja eri testillä mut samalla herkkyydellä tiistaina alkuillasta puhtaan negan. Ajattelin nyt maltaa huomiseen ja tehdä vielä yhden testin ja jos se on nega, odotan menkkoja. Hämmentävää kun kuitenkin selvästi samoja kohtukipujq kuin kahdessa aiemmassa ja rinnat on tosi arat. Samoten iltaisin on ollut tuttua pahoinvointia. Mut voihan olla että mieli tekee vain tepposia ja kaikki johtuu alkavista menkoista🤪
 
DPO7 tänään on pissattanut jatkuvasti ja mahassa outoja nippailuja. Huomaan että nyt kun bongasin oviksen on toiveet pelottavan korkealla vaikka tiedostan että sieltä voi ne menkatkin alkaa :No Evil Monkey: Onneksi on viikonlopuksi tekemistä niin en ehdi koko ajan miettiä jos sieltä perjantaina se nega testi tulee. Lauantaina en varmaan ainakaan aamulla pysty testaamaan, koska appivanhemmat yökylässä ja heräävät niin aikaisin että heitä ennen herääminen olisi jo suoranainen ihme :tears: Eli suunnitelma testi perjantaina ja sit sunnuntaina uudestaan jos tarpeen :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat::No Evil Monkey:
 
Täällä dpo13 ja menkat ei alkaneet tänään. Luteaalivaihe on ollut mulla enintään tän 12 päivää, mutta voi olla, että esim. gelee royale olisi sitä nyt pidentynyt, mikä on toki itsessään myös hyvä juttu! Ja tiputtelua, jota keväällä ja alkukesästä oli, ei onneksi ole ilmaantunut tähänkään kiertoon! Kyllähän tää on tänään vähän toiveita nostattanut, mutta ajattelin testata vasta perjantaina, jos siihen mennessä vuoto ei oo alkanut.
 
Mie huutelen tohon muiden vauva uutisiin vielä..

Koen että pystyn olemaan onnellinen muiden uutisista oli ne sit kavereita tai täälä.. mutta samalla sitä joka kerta toivoo että se olisin minä joka voisi kertoa iloiset uutiset.

Vaikkei heteropareilla ole aina helppoa raskautua ja täälläkin on monta kenellä on omat haasteet. Näin naisparin toisena osapuolena huomaan miettiväni et jos olisin hetero niin olisi useampia mahdollisuuksia tulla raskaaksi.

Neljättä inssiä kohden menossa ja nyt yritän metsästää ovista aamuin ja illoin ja töissä joutuu olee hiljaa asiasta ja hiippailen aina ruokatunnilla inssiin. Välillä tuntuu raskaalta.
Toisin toivottavasti kohta olisi iloisia uutisia ja kaikki vaiva palkittaisiin
Juuri tänään olen harmitellut tuota samaa, mahdollisuuksien vähäisyyttä. Ollaan myös naispari, julkisella puolella hoidoissa. Tänään juuri varmistui ekan IVF:n tuoresiirto kemialliseksi raskaudeksi 😔 Seuraavaksi sitten pakastealkion siirtoa kohti, mutta siihen taas aikaa loputtomalta tuntuvat noin 6 viikkoa, vähintään. Mahdollisuus uuteen raskautumiseenhan olisi jo ennen sitä, mutta näin naisparina ei 😁

Pääsitkö neljänteen inssiin? Onko vielä ollut suunnitelmia IVF:ään siirtymisestä, jos inssit ei tuo tulosta? Me kokeiltiin inssiä 3x, sitten siirryttiin järeämpiin keinoihin. 😊
 
Juuri tänään olen harmitellut tuota samaa, mahdollisuuksien vähäisyyttä. Ollaan myös naispari, julkisella puolella hoidoissa. Tänään juuri varmistui ekan IVF:n tuoresiirto kemialliseksi raskaudeksi 😔 Seuraavaksi sitten pakastealkion siirtoa kohti, mutta siihen taas aikaa loputtomalta tuntuvat noin 6 viikkoa, vähintään. Mahdollisuus uuteen raskautumiseenhan olisi jo ennen sitä, mutta näin naisparina ei 😁

Pääsitkö neljänteen inssiin? Onko vielä ollut suunnitelmia IVF:ään siirtymisestä, jos inssit ei tuo tulosta? Me kokeiltiin inssiä 3x, sitten siirryttiin järeämpiin keinoihin. 😊
Naispareilla on kieltämättä hankalaa, mutta vielä vaikeampaa on miespareilla, näin molempia läheltä seuranneena. 😔 Toivotaan et molempia onnistais mahdollisimman pian! 🩷🩷
 
Juuri tänään olen harmitellut tuota samaa, mahdollisuuksien vähäisyyttä. Ollaan myös naispari, julkisella puolella hoidoissa. Tänään juuri varmistui ekan IVF:n tuoresiirto kemialliseksi raskaudeksi 😔 Seuraavaksi sitten pakastealkion siirtoa kohti, mutta siihen taas aikaa loputtomalta tuntuvat noin 6 viikkoa, vähintään. Mahdollisuus uuteen raskautumiseenhan olisi jo ennen sitä, mutta näin naisparina ei 😁

Pääsitkö neljänteen inssiin? Onko vielä ollut suunnitelmia IVF:ään siirtymisestä, jos inssit ei tuo tulosta? Me kokeiltiin inssiä 3x, sitten siirryttiin järeämpiin keinoihin. 😊
Viime viikon perjantaina oli neljäs inssi.. soitin aamulla että nyt tuli posi et tänää viel.
Hoitaja oli sitä mieltä että menee ohi kun lauantaille pitäis ottaa aikaa. Onneksi en heti lannistunut vaan selitin tilanteen ja hoitaja konsultoi lääkäriä ja pääsin viel samana päivänä. Hyvä että pääsin kun seuraavana päivänä olisi ollu myöhäistä (jos olisi ollut mahdollista)

Jos tämä ei tuota tulosta nii päästään ivf suunnittelu jonoo 🙄

Saanko kysyä miksi tuore siirrosta pakasteeseen? Eiku se on siis samaan aikaa kerätty mut ollu pakkasessa tallessa? Ymmärsinkö oikein?
 
Voimia kaikille ja onnea raskautuneille ❤️

Kyllä veti mielen taas matalaksi ja töissäkin vessasta tultua meinasi tulla itku, vaikka muuten kiva päivä olikin.

Vuoto alkoi, kunnolla. Ihan *askaa. Toki olen iloinen, että nyt kierto pääsi normaaliin 31 päivään, mutta en usko, että ovuloin tuossa ollenkaan tai sitten olin jotenkin oireeton eikä ovulaatio jäänyt kiinni tikkuihin. Ensi kierrossa kokeilen digejä..Pakko uskoa, että joskus vielä onnistuu. Alkoi sellaisella limansekaisella vuodolla, kovat kivut selässä ja mahassa. Raskaana en ole.

Surettaa. 😔 kohti seuraavaa pettymystä siis..
 
Takaisin
Top