Raskaaksi 2024

Moikka! Saanko liittyä joukkoon? 🤭 täällä yritellään pikkukakkosta ja piinapäivät meneillään (tänään dpo 3), joten olis ihana päästä jännittelemään yhdessä!
Tervetuloa mukaan! Aina yhtä mukavaa että tulee uusia piinailijoita☀️ toivottavasti teillä tärppää pian! Täällä myös piinapäivät alkaneet (dpo1!) Levollisin mielin mennään 🙏 jos tästä kierrosta ei nappaa, niin seuraavaksi tiedossa lähetteen haku tutkimuksiin.

Vähän omaa napaa…Tässä kierrossa tuli ovisplussa jo kp14. Nyt viimeiset 3 kiertoa donaferty matkassa ja ovis aikaistunut huomattavasti ja plussat tulleet kp14-17 väliin (ennen donafertyä ovisplus kp20-25😅) Kiva, että näistä horror 39 pv kierrroista toistaiseksi päästy eroon… Olisiko sitten donafertyllä tosiaan noin paljon vaikutusta 🙏
 
Kiitos ehdotuksesta! Olen paristi pohtinut liittyisinkö, ehkä rohkaistun liittymään myös sinne. Meillä lapsettomuus minusta johtuvaa. Kirjoitellut tuonne keskenmenojen salaiseen ryhmään, mutta jos tämäkin puoli on aktiivinen? Voisin liittyä 😊
Tule ihmeessä sinne puolelle ainakin kurkkaamaan, kohtalotovereita keskustelut täynnä. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Tervetuloa mukaan! Aina yhtä mukavaa että tulee uusia piinailijoita☀️ toivottavasti teillä tärppää pian! Täällä myös piinapäivät alkaneet (dpo1!) Levollisin mielin mennään 🙏 jos tästä kierrosta ei nappaa, niin seuraavaksi tiedossa lähetteen haku tutkimuksiin.

Vähän omaa napaa…Tässä kierrossa tuli ovisplussa jo kp14. Nyt viimeiset 3 kiertoa donaferty matkassa ja ovis aikaistunut huomattavasti ja plussat tulleet kp14-17 väliin (ennen donafertyä ovisplus kp20-25😅) Kiva, että näistä horror 39 pv kierrroista toistaiseksi päästy eroon… Olisiko sitten donafertyllä tosiaan noin paljon vaikutusta 🙏
Mullakin donafertyä mutta ei ainakaan näin vajaa viikko syöneenä vielä vaikuttanut ovikseen
 
Täällä alkavat menkat ihan näillä näppäimillä (viimeistään ma pitäisi alkaa) ja oikeastaan vain odotan niitä, että pääsisi uuteen kiertoon. Tästä kierrosta saatiin tallettelut tyylin dpo-4 tai-5... eli aivan turha toivo. Eipä ole tarvinnut piinailla. 😅

Muutaman päivän inositolia syöneenä on nälkäkiukku hävinnyt jonnekin huitsin Nevadaan. Eli ilmeisesti tosiaan tasaa verensokeria kuten väitetään. Geleet ei kyllä ainakaan lenssua ole helpottaneet, kun meinaa uudelleen pukata päälle, vaikka välissä jo tuntui, että paranin. 😂 Ehkä näitä pitää syödä se kolmisen kuukautta ennenkuin lumevaikutukset tehostuvat. 🤭🤭🤭
 
Tervetuloa mukaan! Aina yhtä mukavaa että tulee uusia piinailijoita☀️ toivottavasti teillä tärppää pian! Täällä myös piinapäivät alkaneet (dpo1!) Levollisin mielin mennään 🙏 jos tästä kierrosta ei nappaa, niin seuraavaksi tiedossa lähetteen haku tutkimuksiin.

Vähän omaa napaa…Tässä kierrossa tuli ovisplussa jo kp14. Nyt viimeiset 3 kiertoa donaferty matkassa ja ovis aikaistunut huomattavasti ja plussat tulleet kp14-17 väliin (ennen donafertyä ovisplus kp20-25😅) Kiva, että näistä horror 39 pv kierrroista toistaiseksi päästy eroon… Olisiko sitten donafertyllä tosiaan noin paljon vaikutusta 🙏
Kauanko sulla kesti, että ovis aikaistui? Jos alotit syömään kp1 tienoilla, niin aikaistuiko heti eka ovis?

Itse myös toivon aikaistumista, mutta tässä kierrossa en ole jaksanut tikuttaa ovista niin tuskin ennen menkkojen alkua (tai plussaa!) tulen tietämään, että koska se ovis oli... nyt oon flunssassa, joten ei vaan jaksa uittaa tikkuja, vaikka kiinnostaisikin. Mulla nyt menossa kp 13 ja ollut kyllä tuntemuksia, että ehkäpä se ovis on tässä pian tulossa, jollei jopa mennyt jo :tears: seksiä on harrastettu varmuuden vuoksi jo viikon verran vähintään joka toinen päivä, ja tätä ajateltiin jatkaa muutama viikko, varmuuden vuoksi :tears: meille ei siis ainakaan vielä ole tullut kisaväsymystä makkariin, otetaan tallettelut vaan vähän vitsillä, että "voi harmi kun pitää nyt varmuuden vuoksi taas touhuta" "niinpä, voi harmi :blowing:".

Jotenkin mennyt hulluksi testailuksi ja todellakin piinailuksi, katsotaan josko tämä kierto menisi sitten rauhallisemmissa tunnelmissa, kun sekä kierron pituus että dpo0 jää arvoitukseksi!
 
Kauanko sulla kesti, että ovis aikaistui? Jos alotit syömään kp1 tienoilla, niin aikaistuiko heti eka ovis?

Itse myös toivon aikaistumista, mutta tässä kierrossa en ole jaksanut tikuttaa ovista niin tuskin ennen menkkojen alkua (tai plussaa!) tulen tietämään, että koska se ovis oli... nyt oon flunssassa, joten ei vaan jaksa uittaa tikkuja, vaikka kiinnostaisikin. Mulla nyt menossa kp 13 ja ollut kyllä tuntemuksia, että ehkäpä se ovis on tässä pian tulossa, jollei jopa mennyt jo :tears: seksiä on harrastettu varmuuden vuoksi jo viikon verran vähintään joka toinen päivä, ja tätä ajateltiin jatkaa muutama viikko, varmuuden vuoksi :tears: meille ei siis ainakaan vielä ole tullut kisaväsymystä makkariin, otetaan tallettelut vaan vähän vitsillä, että "voi harmi kun pitää nyt varmuuden vuoksi taas touhuta" "niinpä, voi harmi :blowing:".

Jotenkin mennyt hulluksi testailuksi ja todellakin piinailuksi, katsotaan josko tämä kierto menisi sitten rauhallisemmissa tunnelmissa, kun sekä kierron pituus että dpo0 jää arvoitukseksi!
Mä aloitin nää kesken kierron, olisko ollut joku kp 20/39 ja siinä kierrossa ei luonnollisesti mitään vaikutusta, mut tuon jälkeiset kierrot ovat olleet lyhyempiä. Eli aika pian näkyi vaikutus, jos nyt johtuu donafertystä tämä ihmeellinen kiertojen lyhentyminen 😅😀 toivottavasti lyhentää myös sulla kiertoa , etenkin jos on tosi pitkät kierrot 🙏🙏
 
Muokattu viimeksi:
Jes, viimein vuodot alkoi kunnolla. Eli näillä näkymin pääsen ensi viikon perjantaina aukiolotutkimukseen ennen kun me lähdetään reissuun! 🥳 Mitä nyt edellisiä kiertoja seuraan, niin vuodon ja lopputuhrujen pitäisi olla loppuneet siihen mennessä. Eihän näistä toki ikinä tiedä. Osaako kukaan aukiolotutkimuksessa käynyt sanoa, että jos silloin tutkimuspäivänä sattuukin vielä tulemaan ihan vähäistä tuhrua, niin voiko tutkimusta tehdä ollenkaan?
 
Hei,
Liityn mukaan tähän ketjuun. Me ei vielä virallisesti yritetä, kun ajallisesti kevätvauva olisi liian pian, mutta lokakuussa aloitetaan yrittäminen kunnolla. Lopetin minipillerit nyt elokuussa, että saan kierron ja kuukautiset normaaliksi ennen yrittämisen alkua. Jännää. Meillä molemmilla eka lapsi vasta tulossa. Mielelläni kuulen teidän vinkkejä ja jään seurailemaan keskusteluja ja toivottavasti lokakuussa sit liityn mukaan.
 
Jes, viimein vuodot alkoi kunnolla. Eli näillä näkymin pääsen ensi viikon perjantaina aukiolotutkimukseen ennen kun me lähdetään reissuun! 🥳 Mitä nyt edellisiä kiertoja seuraan, niin vuodon ja lopputuhrujen pitäisi olla loppuneet siihen mennessä. Eihän näistä toki ikinä tiedä. Osaako kukaan aukiolotutkimuksessa käynyt sanoa, että jos silloin tutkimuspäivänä sattuukin vielä tulemaan ihan vähäistä tuhrua, niin voiko tutkimusta tehdä ollenkaan?
Miten voi olla näin hattara pää kun alkuvuodesta tehty aukiolo tutkimus. Menkkojen aikana sitä ei kai tehty mutta jos on jotain pientä pyyhintävuotoa nii tuskin siitä on haittaa..

Pysytkö soittaa tai laittaa viestiä ja kysyy asiasta?
 
@iLa nyt ei viikonloppuna kukaan vastaile, mutta soitan vielä maanantaina ja varmistan asian. Alkuviikosta pitää kuitenkin käydä labroissakin jos perjantaina pystyy tekemään sen aukiolotutkimuksen. Toivon niin kovasti että se nyt onnistuu ja jotain oikeasti rupeaisi jo tapahtumaan! 🙏
 
Hei voikohan olla alkavaa ovulaatiota, mä niin toivon, että olis 🙏🙏🙏

Alin testi eilen ja ihan tyhjää näyttää, niin kuin alkukierronkin. Minulla vaikeaa löytää ovulaatiota, kun testit yleensä tyhjiä (koska ovulaatio ei kovin usein tule). Mutta nyt tänä aamuna heräsin niihin perinteisiin oireisiin, kuten pieneen päänsärkyyn, nenän tukkoisuuteen ja rintojen aristukseen. Olen ollut myös lusääntyvissä määrin energinen, mikä on outoa. Ja ylin testi aamulta, ei ole positiivinen vielä, mutta toivon et suunta olisi nyt oikea ja ovulaatio tapahtuisi, ettei olisi vaan pelkkä lh-huippu ilman munasolun irtoamista. 🥹

Jos ovuloin nyt, niin sitten kierto on lyhentynyt tähtitieteellisesti ja, se on vhh ansiota 🤓 Ehdin pudottaa 8 kg, joten toivon et se auttaisi mun tilaan suotuisasti, vaikkei kaikkia pco oireita ole poistanutkaan.😇
 

Liitteet

  • 20240831_101144.jpg
    20240831_101144.jpg
    1.2 MB · Katsottu: 59
Onpa huikeaa, jos jollain Donaferty on auttanut pitkän kierron kanssa! Mäkin ostin paketin testiin, mutta nyt mulla aloitettiin Metformiini, en tiedä, voiko/uskaltaako noita syödä samaan aikaan? Ja oliko täällä muita, joilla on metformiini otettu avuksi ja onko siitä ollut mitään hyötyä? Luin, että kaikkihan eivät hyödy siitä mitenkään 😅
 
@zar_ kun sulla todettiin pcos niin alotettiinko siihen lääkitystä?

@Nemski Mulla on ollu ovulaation löytäminen ihan täyttä paskaa, mutta nyt letrojen ja metformiinin myötä näytän ovuloivan. Donaferty on kans käytössä, mutta se ei yksinään vaikuttanu niin paljon. Silläkin tuli ovulaatio, mutta vasta kp30 tienoilla. Donafetyä ja metformiinia voi ihan hyvin käyttää yhtäaikaa.

IMG_4520.jpeg
 
Hienoa että täällä on avointa rehellistä keslustelua. Liian vähän on paikkoja, jossa tällaisia keskusteluja voi mitenkään käydä.
Tuntuu että täällä ihmiset ei provosoidu erilaisista ja satuttavistakaan näkemyksistä. Luotetaan että kaikki on hyväntahtoisia vaikka näkemys satuttaisikin.

Itse olen jo loppuraskaudessa. Olen reilusti yli 40 ja tämä on ensimmäiseni. Edelliset vuodet oli todella rankkoja. Olin akuutissa lapsettomuussurussa eikä mikään muu teema juuri kiinnostanut. Herkistyin sanoille "perhe" jne enkä halunnut nähdä juuri ketään lapsia.

Yle Areenassa on hyvä pod siitä kuinka lapsettoman identiteetti jää päälle kokemuksen ollessa poikkeuksellisen voimakas. Suosittelen sitä.

Minulla on tarve tuoda esiin oma triggeröitymispisteeni siitä että toista tai neljättä lasta yrittävä kertoo kuinka kärsii "lapsettomuudesta". Koen tämän hyvin loukkaavana ja kohtuuttomana.
Kärsiä voi, mutta teema on joku muu kuin "lapsettomuus".

Lisäksi minusta lapsettomuutta ja sitä ettei saa juuri niin monta lasta kuin haluaa, ei voi laittaa samalle viivalle.
Lapseton on ainoana totaalisen ulkona hurjasta määrästä perhe- ja naiseusteemoja ja tätä vaikeutta ei voi asettaa samalle viivalle sen kanssa et "mulla on vaan 2 lasta kun mä haluun 3".
 
@zar_ kun sulla todettiin pcos niin alotettiinko siihen lääkitystä?

@Nemski Mulla on ollu ovulaation löytäminen ihan täyttä paskaa, mutta nyt letrojen ja metformiinin myötä näytän ovuloivan. Donaferty on kans käytössä, mutta se ei yksinään vaikuttanu niin paljon. Silläkin tuli ovulaatio, mutta vasta kp30 tienoilla. Donafetyä ja metformiinia voi ihan hyvin käyttää yhtäaikaa.

View attachment 136530
Kiitos vastauksesta! Ja huikeaa, että olet hyötynyt tosta setistä 🙏 Oliko sulla ollut noi letrot monessakin kierrossa käytössä? Ootko yleensä joutunut käymään 1 vai useammassa ultrassa?

Mulla siis ei ovulaatioista myöskään mitään hajua. Jos ovuloin, niin ainakaan en ilmeisesti silloin, kun mulla ilmestyy niitä klassisia oviksen merkkejä. En oo hirveästi vielä tikuttanut, koska näillä kierroilla siihen menisi kyllä älyttömästi rahaa. Jostain myös luin, että ovistestit olisi Pcos ihmisillä luotettavia? Meillä siis alustavana suunnitelmana aloittaa seuraavassa kierrossa letrot. Muuta tietoa mulla ei noista lääkkeistä sitten olekaan, kuin että vaatii aika sen ultraamisen 😄
 
Hienoa että täällä on avointa rehellistä keslustelua. Liian vähän on paikkoja, jossa tällaisia keskusteluja voi mitenkään käydä.
Tuntuu että täällä ihmiset ei provosoidu erilaisista ja satuttavistakaan näkemyksistä. Luotetaan että kaikki on hyväntahtoisia vaikka näkemys satuttaisikin.

Itse olen jo loppuraskaudessa. Olen reilusti yli 40 ja tämä on ensimmäiseni. Edelliset vuodet oli todella rankkoja. Olin akuutissa lapsettomuussurussa eikä mikään muu teema juuri kiinnostanut. Herkistyin sanoille "perhe" jne enkä halunnut nähdä juuri ketään lapsia.

Yle Areenassa on hyvä pod siitä kuinka lapsettoman identiteetti jää päälle kokemuksen ollessa poikkeuksellisen voimakas. Suosittelen sitä.

Minulla on tarve tuoda esiin oma triggeröitymispisteeni siitä että toista tai neljättä lasta yrittävä kertoo kuinka kärsii "lapsettomuudesta". Koen tämän hyvin loukkaavana ja kohtuuttomana.
Kärsiä voi, mutta teema on joku muu kuin "lapsettomuus".

Lisäksi minusta lapsettomuutta ja sitä ettei saa juuri niin monta lasta kuin haluaa, ei voi laittaa samalle viivalle.
Lapseton on ainoana totaalisen ulkona hurjasta määrästä perhe- ja naiseusteemoja ja tätä vaikeutta ei voi asettaa samalle viivalle sen kanssa et "mulla on vaan 2 lasta kun mä haluun 3".
Todella hyvin kirjoitettu. Samoin koen minäkin. Kiitos tästä.
 
Kiitos vastauksesta! Ja huikeaa, että olet hyötynyt tosta setistä 🙏 Oliko sulla ollut noi letrot monessakin kierrossa käytössä? Ootko yleensä joutunut käymään 1 vai useammassa ultrassa?

Mulla siis ei ovulaatioista myöskään mitään hajua. Jos ovuloin, niin ainakaan en ilmeisesti silloin, kun mulla ilmestyy niitä klassisia oviksen merkkejä. En oo hirveästi vielä tikuttanut, koska näillä kierroilla siihen menisi kyllä älyttömästi rahaa. Jostain myös luin, että ovistestit olisi Pcos ihmisillä luotettavia? Meillä siis alustavana suunnitelmana aloittaa seuraavassa kierrossa letrot. Muuta tietoa mulla ei noista lääkkeistä sitten olekaan, kuin että vaatii aika sen ultraamisen 😄
Mulla on nyt eka kierto letroilla ja siihen on lisäksi sitten vielä tukilääkkeet. Kp12 mulla oli ultra ja lääkäri sillon (torstaina) sano, että la-ke tikutella ovulaatiota. Sen pitäs tulla tuolla välillä. No ovulaatio oli tiistaina, joten ei tarvi käydä uudelleen seuraavissa kierroissa ultrassa. Tällä combolla jatketaan jouluun ja jos siihen mennessä ei oo tärpänny niin sit mennään inssiin. Rahaa mulla on menny tosi paljon vuoden aikana ovulaatiotesteihin ja oon nyt pari kiertoa tehny sekä digillä että perus liuskalla. 😨
 
Mulla on nyt eka kierto letroilla ja siihen on lisäksi sitten vielä tukilääkkeet. Kp12 mulla oli ultra ja lääkäri sillon (torstaina) sano, että la-ke tikutella ovulaatiota. Sen pitäs tulla tuolla välillä. No ovulaatio oli tiistaina, joten ei tarvi käydä uudelleen seuraavissa kierroissa ultrassa. Tällä combolla jatketaan jouluun ja jos siihen mennessä ei oo tärpänny niin sit mennään inssiin. Rahaa mulla on menny tosi paljon vuoden aikana ovulaatiotesteihin ja oon nyt pari kiertoa tehny sekä digillä että perus liuskalla. 😨
Okei! Meillä olisi aikalailla alustavasti samanlainen suunnitelma, että muutama kierto letroilla ja jos ei tärppää, niin sitten inssi. Käytkö sä yksityisellä näissä hoidoissa? :) Me tosiaan käydään Felicitaksessa ja en edes tajunnut lääkäriltä kysyä, että paljonko toi tsekkaus ultra tulee sitten maksamaan.

Ja voin vaan kuvitella, paljonko noihin testeihin on uponnut rahaa 😅 Varsinkin noi digitaaliset on ihan tosi kalliita, vaikka onhan ne helpompia tulkita.

Vähän toki harmittaa, että just torstaina käytiin lääkärissä ja perjantaina kp 43 sitten menkat päätti alkaa. 🙈 Piti just alkuviikosta käydä verikokeissa ja sopia sitten lääkärin kanssa jatkoista ja letrojen aloittamisesta, mutta se jää nyt sitten myöhemmäksi. Muuten ei mitään, mutta kun kiertojen pituus on ihan mitä sattuu, niin pahimmassa tapauksessa seuraavat menkat voi alkaa vaikka 60 päivän päästä. 😅 Toki uusi kierto on aina uusi mahdollisuus, mutta tällä hetkellä luomuovikseen ei kauheasti ole uskoa.
 
Takaisin
Top