Raskaaksi 2024

Heh, dosettia kans mietin jossakin kohtaa kun oli kaikki royal gelestä lähtien. Nyt on enää mama vitamiini, D-vitamiini ja foolihappo (iso annos). Tietty ubikinoni oli pitkään ja lopulta vielä Ubikinoli, mutta nyt piti vähentää arsenaalia kolmannen (pitkä kaava ekaa kertaa) IVF-hoidon vuoksi. Maanantaina selviää koska punktio ja sit selviää onko siirrettävää. Realiteetti ehkä kaksi alkiota. 🤞

Tsemppiä kaikille! Tää on rankka tie… Ja ei ole aina helppoa ja ei tapahdu nopeasti aina… ❤️
Onnea plussanneille!❤️
 
Muokattu viimeksi:
Ihanan paljon plussia tullut, onnea paljon ja tarrasukkia kaikille 🥰

Mä taidan nyt ottaa sekä myo-inotisolin että gelee royalen kokeiluun.

Pidin tän kuun taukoa täältä, äsken luin monta sivua viestejä. Tuli jälleen niin hyvä fiilis kyllä tästä palstasta ☺️. En siis tikuttanut ovista ja keskityin vaan mahd paljon normaalisti elämään. Nyt on kp 27 ja vauvakuume taas ihan jotenkin huipussa. Mutta aina ne pms hormonitkin tosi paljon herkistää..en ole tehnyt vielä yhden ainutta testiä mikä myöskin on uskomatonta ja tosi hyvä, että olen kykenyt antamaan itselleni tömän ns.tauon. nyt vasta pari päivää ollut ajatuksissa voisko sieltä plussa kuitenkin tulla. Ei ole normi menkkatuntemuksia eikä oikein mitään paitsi herkistymistä että näkee taas kaikki vauvat ym 💗💗💗
 
Täällä alkoi just kp1, joten eikun uuteen yritykseen 🫡 me aloitettiin tämä raskautumistaival juuri, eli nyt siis alkaa vasta yk 2 🥰 eka kierto ja odottelu oli kyllä jännittävää aikaa, kun kaikki on ihan uutta. Toivottavasti ei kuitenkaan tarvitsisi pitkään jännitellä, kyllä sen plussan mielummin ottaisi kuin piinailut🤞🏼
 
Minäkin liityn jälleen joukkoon!
Olen seurannut keskustelua vuodesta 2022 lähtien. Tuolloin pienen odotus vei puolitoista vuotta ja sai lopulta alkunsa ovulaatioinduktio-hoidon avulla..tyttömme syntyi 10/23 ❤️
Tuolloin ajatuksena oli, että lapsiluku olisi täynnä, mutta niin vain kuumeilu on nostanut päätään ja jätimme ehkäisyn pois pari kk sitten.
Ainakin vielä tällä hetkellä tuntuu siltä, että mikäli luomusti ei tärppää, niin emme kuitenkaan ole enää valmiita aloittamaan lääkityksiä...mutta aika näyttää minne elämä vie.
 
Siis mitä hittoa! Kirjotin aikasemmin eilen että tulee jos on tullakseen. Ei olla yritetty ja yk … onko tää sitä mitä luulen vai mitä ihmettä 😭
IMG_3745.jpeg
 
Tilannepäivitys, nyt on siis varmaan oviksesta laskettuna vkot 4+4, eli tuon äsken tehdyn digin lukema pitää hyvinkin paikkansa. Menkoista laskettuna yli 5 mutta koska sain oviksem kiinni testiin niin osaa sanoa että ei olla vielä niin pitkällä. Huh huh, pitää alkaa virittäytyä kai tuonne huhtikuisiin ja yrittää luottaa että tänne olisi ehkä vauva tuloillaan 🥰😍🤩
Ja olipa muuten työmaa löytää digitesti vkonäytöllä! Apteekista jouduin hakemaan kun marketeissa ja lähikaupoissa oli vain liuskatestejä ja niitä digejä jotka näyttää joko +/-.
1000016090.jpg
 
Onnea kaikille plussanneille! 🩵 Onpa kiva lukea täältä iloisia uutisia, mutta samalla huomaan, että ne tekevät myös kipeää. Oonko ainut, joka painii tän asian kanssa? 🥺

Täällä kp 40, ärsyttää ja ketuttaa. Testit negaa, eli 3 kk terolut kuurista ei ollut mulle mitään hyötyä kierron lyhentämiseksi. Koska en jaksa odotella enää yhtään pitkää kiertoa, varasin perjantaille ajan tutulle gynelle. Pelottaa vaan, ettei sieltäkään saa mitään apuja. 🥺
 
Minusta ei tunnu pahalle toisten vauvauutiset. Mutta me ollaan erilaisia että ymmärrettävää jos jostakusta tuntuu. ❤️ Ja meillä vasta yk 2 menossa että sekin ehkä vaikuttaa asiaan ettei vielä ole kipeä asia. Toki vähän harmittaa kun tästä ketjusta tutut kirjoittelijat raskauduttuaan hiljenee ja siirtyy omien laskettujen aikojen ryhmiin. Mutta osaan olla iloinen heidän puolesta. Ja nopeasti uudet kirjoittelijat käyvät tutuiksi.
 
Kyllä itse huomannut myös että välillä tekee kipeää toisten plussauutiset. Mutta välillä taas antaa myös toivoa. Meillä yritystä kuitenkin jo melko pitkään.

Tuhruvuodot havaittu, eli sieltä ne menkat tekee tuloaan. Nyt kun ei vaan tuo tuhruttelu venyisi aivan hirveän pitkäksi että pääsisin ennen lomareissua lapsettomuuspolille aukiolotutkimukseen. Muutenhan se sitten siirtyy taas, eikä jaksaisi enää yhtään odotella että jotain oikeasti tapahtuisi.
 
Palstan plussat ei tunnu ehkä niin pahalta kuin tosielämän vauvauutiset. Mua ärsytti huomata jopa lähikaupan kassatyöntekijän näkyvä raskaus.. 🙈

Täällä varattu ivf-hoitojen ensikäynti eli suunnittelukäynti lokakuun lopulle. Jännittävää, innostavaa, pelottavaa..
 
Muokattu viimeksi:
Miullakaan ei toisten vauvauutiset kirpaise. Ylipäätään en oikein osaa olla kateellinen toisten onnesta. Yleensä jos itsellä menee ikävästi niin toisten hyvät uutiset luovat toivoa siitä, että maailmassa tapahtuu hyviäkin asioita ja ehkä niitä osuu omallekin kohdalle vielä. 😌
 
Onnea kaikille plussanneille! 🩵 Onpa kiva lukea täältä iloisia uutisia, mutta samalla huomaan, että ne tekevät myös kipeää. Oonko ainut, joka painii tän asian kanssa? 🥺

Täällä kp 40, ärsyttää ja ketuttaa. Testit negaa, eli 3 kk terolut kuurista ei ollut mulle mitään hyötyä kierron lyhentämiseksi. Koska en jaksa odotella enää yhtään pitkää kiertoa, varasin perjantaille ajan tutulle gynelle. Pelottaa vaan, ettei sieltäkään saa mitään apuja. 🥺

Kyllä määkin myönnän, että kyllä sitä kokee ristiriitaisia fiiliksiä - on iloinen, mutta sitten se epäreiluuden tunne sieltä nousee myös "miksi kaikki muut?!" Varsinkin kun oma yk on jo jotain 25.. Tällä hetkellä kisakunto on nollissa 😑
 
Toki mekään ei olla yritetty kuin vasta alle vuoden niin silläkään ei vielä liikaa paineita ole ja tuntekoot muut mitä tuntekoot niin on varmasti tietyllä tavalla eri asia, kun on jo yksi ihana lapsi olemassa niin ei se tunnu niin pahalta vaikkei toista lasta saisikaan kuin, että olisi kauhea vauvakuume eikä kuuluisi ensimmäistäkään.

Mutta en kyllä muissakaan asioissa koe pahemmin negatiivisia tunteita, vaikka muilla olisi asioita joita haluaisin. Ennemmin yritän selvittää mitä he ovat tehneet toisin, kun ovat onnistuneet jossain missä minä en. Ja mikäli asia on minun henkilökohtaisten mahdollisuuksien ulkopuolella niin yritän hyväksyä tilanteen mahdollisimman nopeasti ja etsin toisen suunnan.
 
Toki mekään ei olla yritetty kuin vasta alle vuoden niin silläkään ei vielä liikaa paineita ole ja tuntekoot muut mitä tuntekoot niin on varmasti tietyllä tavalla eri asia, kun on jo yksi ihana lapsi olemassa niin ei se tunnu niin pahalta vaikkei toista lasta saisikaan kuin, että olisi kauhea vauvakuume eikä kuuluisi ensimmäistäkään.

Mutta en kyllä muissakaan asioissa koe pahemmin negatiivisia tunteita, vaikka muilla olisi asioita joita haluaisin. Ennemmin yritän selvittää mitä he ovat tehneet toisin, kun ovat onnistuneet jossain missä minä en. Ja mikäli asia on minun henkilökohtaisten mahdollisuuksien ulkopuolella niin yritän hyväksyä tilanteen mahdollisimman nopeasti ja etsin toisen suunnan.
Sulla on kyllä ihailtava asenne! Osaispa itsekin suhtautua noin. Jostain syystä vaan muiden vauvauutiset kirpaisee todella kovaa, vaikka meiltäkin löytyy maailman rakkain, äskettäin vuoden täyttänyt esikoinen.

Varmaan osittain omaan fiilikseen vaikuttaa myös se, että mun reilu vuoden kotona oloni tulee ensi viikolla päätökseen, kun palailen osa-aikaisesti töihin. Meillä oli aika järkyttävä ja hankala alkutaival ja koen aika kovaa surua edelleen siitä, miten meidän ensimmäiset lähes 7 kk meni. Onneksi kaikki on nyt hyvin.
 
Ja kiitos teille kaikille, jotka olette jakaneet ajatuksianne muiden vauva-uutisia kohtaan. On helpottavaa tietää, ettei ole hankalien ja ristiriitaisten fiilisten kanssa välttämättä yksin ja samalla saada myös muunlaisia näkökulmia asiaan! Ihailen kyllä kovasti joidenkin teidän asenteita!
 
Kyllä muakin vähän kirpaisee, kun sitä toivoo niin kovasti vauvaa itsellekkin, mutta ikinä ei tiedä toisten tilanteita niin ei saisi olettaa että toisillakaan on ollut helppoa☺️ Mä ainakin syyllistyn olettamaan, että kaikki joilla on lapset tulleet pienellä ikäerolla on lapset tullut helpolla, vaikkei näin todellakaan ole🫣
 
Sulla on kyllä ihailtava asenne! Osaispa itsekin suhtautua noin. Jostain syystä vaan muiden vauvauutiset kirpaisee todella kovaa, vaikka meiltäkin löytyy maailman rakkain, äskettäin vuoden täyttänyt esikoinen.

Varmaan osittain omaan fiilikseen vaikuttaa myös se, että mun reilu vuoden kotona oloni tulee ensi viikolla päätökseen, kun palailen osa-aikaisesti töihin. Meillä oli aika järkyttävä ja hankala alkutaival ja koen aika kovaa surua edelleen siitä, miten meidän ensimmäiset lähes 7 kk meni. Onneksi kaikki on nyt hyvin.
Kai se on ihan jossain perusluonteessa ettei liikaa jumitu paikoilleen. Mutta kyllä sitä itsekin joutuu välillä tekemään töitä asioiden tolan hyväksymisen eteen.

Miulla meni esimerkiksi raskaus ja synnytys molemmat aivan päin peetä enkä vieläkään ole palautunut synnytyksestä, vaikka siitä on melkein kaksi vuotta. Enkä nyt puhu kiloista vaan enemmänkin kaikesta muusta häikästä mitä sen seurauksena jäi.

Ennen raskautta olin kuitenkin terve ja todella liikunnallinen ihminen ja pitkä tie on tultu, että pystyn taas tekemään muutakin kuin kävelemään. Itken vieläkin välillä kun ennen helpot asiat ovat hankalia, mutta sitten muistutan itseäni siitä, että miulla on vaan kaksi vaihtoehtoa: Joko jään vellomaan negatiivisuudessa ja katkeroidun tai hyväksyn asian ja menen eteenpäin niillä eväillä mitä on. Katkeruus myrkyttää kuitenkin oman mielen lisäksi kaikki ihmissuhteet enkä halua ihmisille pahaa.
 
Itse otin just myo-inositolin käyttöön, toivon todella että auttaisi saamaan tärpin..

Gelee royalea olen käyttänyt tämän kuun ajan. Jotkut ei huomaa mitään eroa, mutta mä huomasin selkeän eron. Mulla on aika lailla kroonistunut väsymys, josta tuntuu että oon pääsemässä eroon gelee royalen avulla! En muista koska olisin tuntenu olevani näin ELOSSA! Rautatablettien aloittamisen jälkeen huomasin selkeän boostin energiamäärässä, mutta tästä tuli vielä uusi ja isompi boosti, tältäkö normaaleista ihmisistä aina tuntuu :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Elämä on niin paljon helpompaa kun on energiaa tehdä muutakin kuin aivan välttämätön. Mulla perussairaus joka aiheuttaa väsymystä ja huonoa palautumista, eikä lääkärit ikinä ole edes yrittäneet ratkaista sitä, kun pistetään vaan kaikki sairauden piikkiin, ei niitä kiinnosta etsiä muita ratkaisuja..

Lisää kokemuksia gelee royalesta (uusimmat viestit tältä vuodelta): https://forum.vau.fi/threads/kuningatarhyytelö-royal-jelly-gelee-royale.1581620/
Voiko gelee royalia tai royal jellyä syödä raskaana tai imetyksen aikana??
Entä Q10?
 
Takaisin
Top