Raskaaksi 2024

Sorruin aamulla tekemään raskaustestin (dpo8), mutta negatiivinenhan se oli. Olis varmaan pitänyt ottaa se olalle taputtelu itellekin käyttöön. 😂
Eilen Ilkalla ja alkuyöstä oli ensimmäisiä oireita. Nyt ei mitään. Äh.
kyyyllä mieki testaan jo dpo7😅 ja itseasiassa olen saanut jo haamut testiin aina dpo8 🙊 mutta mie oonki yks himotestaaja 🙈
 
Sorruin aamulla tekemään raskaustestin (dpo8), mutta negatiivinenhan se oli. Olis varmaan pitänyt ottaa se olalle taputtelu itellekin käyttöön. 😂
Eilen Ilkalla ja alkuyöstä oli ensimmäisiä oireita. Nyt ei mitään. Äh.
No, voihan ähpöh siitä negasta. Ois se saanut olla samantien myös muuta!!
Taputtelenhan olkapäitä huominen ja ylihuomenna (vasta) uusi testi 😉
 
Mitenkäs tuo alkoholin käyttö ovulaation aikaan? Ei hirveämmin tule nykyään juotua, mutta nyt mietin että uskaltaisikohan sitä kuitenkin muutaman juoman ottaa. Vai kannattaako ottaa mitään riskejä. 🤔
 
Mitenkäs tuo alkoholin käyttö ovulaation aikaan? Ei hirveämmin tule nykyään juotua, mutta nyt mietin että uskaltaisikohan sitä kuitenkin muutaman juoman ottaa. Vai kannattaako ottaa mitään riskejä. 🤔
Minä olin mooonta kiertoa juomatta kunnes alko potuttaa siveyselämä. Tässä pysyvässä raskaudessa tuli vedettyä pienimuotoiset perseet niin ovispäivänä kuin kiinnittymisen aikoihin eli ei mulla ainakaan ollut negatiivista vaikutusta😂
 
En oo vähän aikaan mitään kirjotellu, mutta meidän yrittämisen alotuksesta on kohta vuosi. Alotettiin viime elokuussa. Yhtään plussaa ei oo näkyny ja mun kierto on tässä välissä ollu parhaillaan 100 päivää. Missä vaiheessa kannattaisi hakeutua hoitoihin ja mitä kautta? Mun bmi on 36 (168 cm/102 kg), joten julkiselle ei meitä varmaan oteta ainakaan vielä. Olen täss nyt kevään mittaan pudottanu 6,5 kg ja yritän saada enemmän karistettua vielä. Ideoita?
 
Täällä oli ovis lauantaina, mutta meni kyllä niin harakoille tämä kierto kuin olla ja voi 😁 Ei siis minusta ole juuri seuraa piinapäiville.

Edelliskiertoon verrattuna poikkeavaa on lähinnä se, että nyt vv aika runsasta. Edellisessä oli aivan kuivaa oviksen jälkeen oikeastaan menkkojen alkuun asti.
 
En oo vähän aikaan mitään kirjotellu, mutta meidän yrittämisen alotuksesta on kohta vuosi. Alotettiin viime elokuussa. Yhtään plussaa ei oo näkyny ja mun kierto on tässä välissä ollu parhaillaan 100 päivää. Missä vaiheessa kannattaisi hakeutua hoitoihin ja mitä kautta? Mun bmi on 36 (168 cm/102 kg), joten julkiselle ei meitä varmaan oteta ainakaan vielä. Olen täss nyt kevään mittaan pudottanu 6,5 kg ja yritän saada enemmän karistettua vielä. Ideoita?

Kannattaa soittaa neuvolaan ja kysyä. Jos eivät tarjoa mitään muuta niin ehkä aikaa ravintoterapeutille.. yksityisellähän voi käydä jos lompakko sallii.. ja entä onko sinulla työterveyshuoltoa? Kannattaa tarkistaa mitä pitää sisällään.. voiko vaikka gyneltä kysyä vinkkejä sitä kautta...
 
Muokattu viimeksi:
Pahoittelut omanapailu, mutta päivä päivältä testaaminen kuumottelee. Nyt on monena iltana samoihin aikoihin tuntunut menkkajomottelua, menkkoihin on vielä viikon päivät. Yöllä ei voi nukkua mahallaan kun kohdun seudulle tulee sama epämukava paine mitä esikoisen aikaan jo alkuraskaudessa. Närästää iltaisin. Jos tästäkään kierrosta ei yritä mitään, niin on kyllä kumma. Oikeastaan jos tissikipu jostakin saapuu, niin sitten ei ole enää epäilystäkään. 🙈

Mutta pitää vielä malttaa hetki testien kanssa. Iskee kyllä todellisuus päin näköä, jos näin selkeillä oireilla edelleen testit näyttää negaa. Mutta en usko mitään ennen kuin näen.
 
Kannattaa soittaa neuvolaan ja kysyä. Jos eivät tarjoa mitään muuta niin ehkä aikaa ravintoterspeutille.. yksityisellähän voi käydä jos lompakko sallii.. ja entä onko sinulla työterveyshuoltoa? Kannattaa tarkistaa mitä pitää sisällään.. voiko vaikka gyneltä kysyä vinkkejä sitä kautta...
Kiitos vinkeistä. Soittelen varmaan elokuussa neuvolaan kun tää lomakausi on lopuillaan. Ravitsemusterapia mulla on jo työterveyden kautta ja sen avulla oon jo saanu karistettua vähän painoa. Meidän työterveyteen kuuluu myös gynen palveluita, joten pitää selvittää miten sinne pääsee.
 
Kiitos vinkeistä. Soittelen varmaan elokuussa neuvolaan kun tää lomakausi on lopuillaan. Ravitsemusterapia mulla on jo työterveyden kautta ja sen avulla oon jo saanu karistettua vähän painoa. Meidän työterveyteen kuuluu myös gynen palveluita, joten pitää selvittää miten sinne pääsee.
Täällä kans elokuussa tulee yrityksen aloittamisesta vuosi, eikä yhtään plussaa 😔 täällä samoin ollut kiertohäiriöitä. Itse oon tässä ravannu gynellä syksystä lähtien tasaisesti noiden kiertohäiriöiden takana ja lopulta sitten paljastuikin pcos ja sain letrozolit ovulaation aikaansaamiseksi. Noin pitkillä kierroilla kyllä suosittelisin asap gyne käyntiä, jos vaan mitään kautta sitä mahdollista saada! Mulla noi omat alkututkimukset kaikki meni vakuutukseen, vaikka lapsitoive, sillä kiertohäiriöiden /pcos tutkiminen ja hoito on vakuutuksesta korvattavaa sairauden hoitoa. Nyt sit kaikki letro kontrollit toki menee ihan omaan piikkiin.
 
Pahoittelut omanapailu, mutta päivä päivältä testaaminen kuumottelee. Nyt on monena iltana samoihin aikoihin tuntunut menkkajomottelua, menkkoihin on vielä viikon päivät. Yöllä ei voi nukkua mahallaan kun kohdun seudulle tulee sama epämukava paine mitä esikoisen aikaan jo alkuraskaudessa. Närästää iltaisin. Jos tästäkään kierrosta ei yritä mitään, niin on kyllä kumma. Oikeastaan jos tissikipu jostakin saapuu, niin sitten ei ole enää epäilystäkään. 🙈

Mutta pitää vielä malttaa hetki testien kanssa. Iskee kyllä todellisuus päin näköä, jos näin selkeillä oireilla edelleen testit näyttää negaa. Mutta en usko mitään ennen kuin näen.
Mulla oli edelliskierto sellainen, että muutaman päivän olin käytännössä täysin varma, että oon raskaana kun oli niin samanlaiset oireet kun esikoisen alkuraskaudessa. Vitsi ne menkat iski niin päin näköä, kun alkoivat 😩 Tässä kierrossa en ole kirjannut mitään oireita ylös, kun ei ne mulle selvästi mitään kerro. Mutta toivottavasti sun oireet lupaa hyvää ja nyt tärppäisi! 🥰
 
No, voihan ähpöh siitä negasta. Ois se saanut olla samantien myös muuta!!
Taputtelenhan olkapäitä huominen ja ylihuomenna (vasta) uusi testi 😉
Kyllä mä yritin taputella, mutta viime hetkellä päätin et jos nyt kuitenkin. 🙈
Ja mulle tuli haalea viiva! 🥹❤️ Nyt jännitetään et vahvistuuko viivat.
Tein nyt Clearbluen ultraherkällä testin. Eilen mulla oli vastaava RFSU:n testi. Nyt dpo9/pp5.
 
Letrot toi o+ vahvana tänään aamupissasta, kp 13 eli ovis on tänään illalla aikana - huomenna aamusta.

Toivotaan parasta! 😍 Edellinen varmistettu ovulaatio toi plussan viime joulukuussa, joka meni kesken.

Yksityiselle vaan, ei oo kauheen kallista mielestäni. 150€ molemmin puolin on käynnit. 👍
 
Täällä aika matelee ihan jäätävän hitaasti, dpo 4 ja kaappiin jäänyt yksi yksinäinen raskaustesti kuumottelee jo kovasti että pääsisi sen käyttämään! Mutta tuskin on edes kiinnittynyt vielä eli ihan turhaa :rolling:
Nännien arkuus helpottamassa eikä hirveästi muita merkittäviä tuntemuksia ole ilmennyt.
 
Mulla oli edelliskierto sellainen, että muutaman päivän olin käytännössä täysin varma, että oon raskaana kun oli niin samanlaiset oireet kun esikoisen alkuraskaudessa. Vitsi ne menkat iski niin päin näköä, kun alkoivat 😩 Tässä kierrossa en ole kirjannut mitään oireita ylös, kun ei ne mulle selvästi mitään kerro. Mutta toivottavasti sun oireet lupaa hyvää ja nyt tärppäisi! 🥰
Tätä kans pelkään, tavallaan innostuu mutta silti ei uskalla. 😩 Ikävä kokemus varmasti.

Saa nähdä kuin käy, tänne on hyvä purkaa ajatuksia kävi miten kävi. ❤️‍🩹
 
Kyllä mä yritin taputella, mutta viime hetkellä päätin et jos nyt kuitenkin. 🙈
Ja mulle tuli haalea viiva! 🥹❤️ Nyt jännitetään et vahvistuuko viivat.
Tein nyt Clearbluen ultraherkällä testin. Eilen mulla oli vastaava RFSU:n testi. Nyt dpo9/pp5.
Ahaa, jos melkein taputtaa saa silloin haalean viivan ... Vai mitenhän se siis meneekään. Vahvasti toivotaan sen viivan vahvistumista! 👍🍀🍀
 
@Pöllöliini oi ihanaa onnea ja tarrasukkia 🥰!!

@MiiMii93 samaa mieltä, jos on kiertohäiriöitä/muuta häikkää ja vaan mitenkään mahdollista niin suosittelen kyl kans lämpimästi yksityisen lapsettomuuteen perehtyneen gynen puoleen kääntymistä. Meillä ainakin ois luomuna jatkaminen ollut ihan turhaa ajan haaskausta. Harmittaa, että ei jo viime syksynä/alkukeväästä gynet osannut tätä mun pcos todeta vaan vasta sit tää lapsettomuuteen perehtynyt gyne osas diagnosoida. Meni aikaa ja hermoja hukkaan, kun tietää et ois voinu jo aiemminkin nää letro hoidot aloittaa 😅
 
Takaisin
Top