Raskaaksi 2024

Esikoisen kohdalla toivoin kovasti poikaa.

Pakko myöntää että petyin todella pahasti ja kesti kauan sulatella se. Enhän mä vaihtaisi lastani mihinkään mutta se oli sen ajan fiilis..

Eniten ärsyttää 'pääsia että on terve' 🙄 kai sitä saa olla toiveita kumpaa haluaa ja saa pettyä.. kunhan tosiaan lapsi ei kärsi asiasta..

Nyt kun toista yritetään niin varovainen toive poikaan mut sit samalla mietin pääsenkö helpommalla jos vaa tulisi toinen tyttö 🤣🤭
Mie toivoin esikoisesta poikaa, kun en vain tunnesyistä osannut kuvitella itseäni tytön äidiksi. Tyttö, kun tuli niin nyt olen onnellinen siitä, enkä osaa kuvitella, että hän olisi toisenlainen. En ollut silloin pettynyt, mutta kesti kyllä hetki sulatella, kun mielikuva pojasta oli ollut niin vahva. 😅
Nyt en enää osaa tosiaan toivoa tiettyä sukupuolta ja se kliseinen kunhan on terve, on ihan oikeasti se toive. 😁
 
Mulla ei ole toisen lapsen sukupuolesta toivetta. Toivon vain, että saamme hänet. Toisaalta haluaisin kokea sekä tytön että pojan äitiyden, mutta ei sillä käytännössä taida olla suuria eroja varsinkaan ensi alkuun. 😅

Esikoisesta olin ihan varma, että hän on poika. Mulla ei ollut silloinkaan toiveita ilmoilla, mutta sukupuolesta oli tosi vahva tunne. Se meni sitten mönkään kuitenkin. 😄
 
Yön hiljaisina tunteina olen yrittänyt päättää kumpi olisi mun valinta tuolle taaperolle pikkusisarukseksi. Ratkaisematta on jäänyt.
Toisaalta nyt nähtyäni pari kertaa unta erimunaisista kaksosista ja niiden myötä vaa-altavasta massukaksiosta,😂, niin päätin olla enempää tuota sukupuoliasiaa miettimättä. Kokemukseni mukaan mun kannattaa olla mietinnöissäni ja niistä kumpuavista piilotoiveista kovin varovainen.🙃👀
 
Muokattu viimeksi:
Meillä on esikoinen poika 🩵 Kun häntä odotin, ei ollut mitään ajatusta sukupuolesta. Ei ollut myöskään selvää toivetta silloin kummankaan sukupuolen suhteen. Mutta nyt kun meillä on poika oon huomannut, että koen jotenkin luonnostani sopivan tosi hyvin nimenomaan pojan äidiksi 😅 Melkein vähän jännittää jos toinen lapsi olisikin tyttö, että osaanko olla myös pienen tytön äiti yhtä luonnostaan. Toivotaan miehen kanssa molemmat erityisesti veljeä pojalle, mutta tyttö olisi kyllä yhtä lailla iloinen yllätys! Mutta kyllä se täytyy myöntää, että tutummalta tuntuu poika kun sellainen on jo.
Mulla oli pienenä pikkuveli ja meidän leikit ei oikein mennyt yksiin, eikä aikuisenakaan olla niin läheisiä kuin esim. kaverit joilla siskoja. Siskot tuntuu usein aikuisenakin olevan kuin parhaita ystäviä. Toki varmasti on myös läheisiä sisaruksia, jotka eri sukupuolta, en sitä sano..
Mun suurin haave lapsiin liittyen olis 3 lasta. Ensimmäisenä veljekset + nuorimmaisena pikkusisko 😂🩷 Saahan sitä haaveilla. Mutta kaikki otetaan ilolla vastaan mitä sitten tapahtuukaan 🥰
 
Tekeepä mieleni tännekin kirjoittaa vaikka enempi tuolla lapsettomuuspuolella jutellut.
Kiva lukea aktiivista jutustelua!

Minulla on pp5 tänään inssin jälkeen. Virallinen raskaustestipäivä on 10.6. eli pp14, mutta tekisi kovasti mieli jo muutaman päivän päästä alkaa testailla 😁 Ainoo vaan, että munasolun irrotuspiikin hormoni saattaa ilmeisesti antaa väärän positiivisen 10 päivän ajan 🙄
Minulla alkaa yleensä menkat dpo11-13, joten saa nähdä ehtiikö testiä tekeen vai selviääkö inssin tulos menkkojen muodossa jo ennen virallista testipäivää..
 
Tein Digi raskaustestin.. tulos..
 

Liitteet

  • IMG_20240601_201037.jpg
    IMG_20240601_201037.jpg
    2.5 MB · Katsottu: 186
Tekeepä mieleni tännekin kirjoittaa vaikka enempi tuolla lapsettomuuspuolella jutellut.
Kiva lukea aktiivista jutustelua!

Minulla on pp5 tänään inssin jälkeen. Virallinen raskaustestipäivä on 10.6. eli pp14, mutta tekisi kovasti mieli jo muutaman päivän päästä alkaa testailla 😁 Ainoo vaan, että munasolun irrotuspiikin hormoni saattaa ilmeisesti antaa väärän positiivisen 10 päivän ajan 🙄
Minulla alkaa yleensä menkat dpo11-13, joten saa nähdä ehtiikö testiä tekeen vai selviääkö inssin tulos menkkojen muodossa jo ennen virallista testipäivää..
Mukava saada uusia näkökulmia tähänkin keskusteluun, joten tervetuloa vain! Ehkäpä osallistuminen tähän ketjuun olisi sulle se The juttu, joka pongahduttaisi sinut seuraavaksi helmikuisiin 2025 👍
Toivotaantapa inssin tuovan testiin sulle tuplaviivat ja siirtävän seuraavia menkkoja vähintään vuodella!
Niin se irroituspiikki vain testeissä yleensä sen 10 piinapäivää kai näkyy. Vaan jos testaat tasan 10vrk siitä irrotuspiikistä, niin... Millainen testi sulla varattuna?
 
Meillä on esikoinen poika 🩵 Kun häntä odotin, ei ollut mitään ajatusta sukupuolesta. Ei ollut myöskään selvää toivetta silloin kummankaan sukupuolen suhteen. Mutta nyt kun meillä on poika oon huomannut, että koen jotenkin luonnostani sopivan tosi hyvin nimenomaan pojan äidiksi 😅 Melkein vähän jännittää jos toinen lapsi olisikin tyttö, että osaanko olla myös pienen tytön äiti yhtä luonnostaan. Toivotaan miehen kanssa molemmat erityisesti veljeä pojalle, mutta tyttö olisi kyllä yhtä lailla iloinen yllätys! Mutta kyllä se täytyy myöntää, että tutummalta tuntuu poika kun sellainen on jo.
Mulla oli pienenä pikkuveli ja meidän leikit ei oikein mennyt yksiin, eikä aikuisenakaan olla niin läheisiä kuin esim. kaverit joilla siskoja. Siskot tuntuu usein aikuisenakin olevan kuin parhaita ystäviä. Toki varmasti on myös läheisiä sisaruksia, jotka eri sukupuolta, en sitä sano..
Mun suurin haave lapsiin liittyen olis 3 lasta. Ensimmäisenä veljekset + nuorimmaisena pikkusisko 😂🩷 Saahan sitä haaveilla. Mutta kaikki otetaan ilolla vastaan mitä sitten tapahtuukaan 🥰
Meillä kans esikoinen on poika ❣️ Yritys- ja raskausaikana ei ollut mitään toiveita sukupuolesta, mutta vahva poika fiilis hänen raskaudessa oli ja osuikin sitten oikeaan. Mulla ihan samat fiilikset tuosta, että jännittäis, jos saa toisen lapsen ja hän olisikin tyttö. Että osaisiko sitä sitten ja miten kasvaisi siihen tytön äitiyteen. Tutummalta tuntuisi toinen poika ja olisi ihana saada veli esikoiselle.
Mutta ihan siis täälläkin ilolla vastaan otetaan kumpi vain, kunhan toinen lapsi ja sisarus esikoiselle saataisiin ❤️
 
@Betta tsemppiä piina päiviin! 😍 Jännät päivät siellä siis menossa, toivottavasti jännitys päättyy plussaan ❣️

@Jumijumi onnea ja tarrasukkia sinne! 😍


Täällä alkoi eilen uusi kierto epäonnistuneen ensimmäisen letro kierron jälkeen. Huomisesta sitten letro kuuri tupla annoksella. Voi mä niin toivon, että nyt tapahtuisi vihdoin kropassa jotain 🥺 että pääsisi edes piinailemaan. Mennyt monta kiertoa ovuloimatta. Jotenkin ihan utopistista ajatella tällä hetkellä, että oikeasti olis vielä joskus oikeasti raskaana. Tuntuu niin kaukaiselta.
 
Täällä tänään juuri tehty ovisplussa!😍 Eilen oli vielä negatiivinen. Tallettelujakin ollut säännöllisesti muutaman päivän välein, viimeksi eilen illalla🤭 ja molemmilla alkaa tänään viikonloppuvapaa eli varmistellaan vielä. Talletteluista ei ainakaan voi tässä kierrossa jäädä kiinni onnistuminen!
Mutta ai vitsi miten oon onnellinen! Viimeksi kuitenkin saanut näin selkeän ovisplussan tammikuussa 🥲

Eli perässä tullaan @Ness ja @pienirakas !
Ja @Reeta varmaan myös ihan pian 🤭
Mulla oli eilen positiivinen ovistesti, että perässä tullaan 😂 Taisi kyllä mennä haaskeille tämä kierto, kun harmittavasti juuri ollaan sukulaisilla kylässä tämä viikonloppu 🙄 Toivotaan että joku supersiittiö siellä sitkuttelisi, mutta edellinen tallettelu oli ti, että toiveesi jäänee ellei ovis jostain syystä olisi ollut vähän aiemmin.
 
Hei kaikille, mä parkkeeraan myös tänne toiveikkaana! 😍

Haaveissa siintää pikkusisarus helmikuiselle 2023 tytöllemme. Mulla on kuukautiskierto pysynyt yhä poissa tähän asti, mutta kehon tuntemuksista päätellen se saattaa alkaa käynnistyä (toivottavasti!) tässä pikku hiljaa. Tarkoitus on heti kierron palattua aloittaa yritys.

Jo useamman lapsen vanhemmat tai toistaan odottavat, miten teillä alkoi toinen raskaus? Tulitteko raskaaksi nopeasti vai yritittekö pidempään? Mä tulin esikoisesta raskaaksi yk1, mutta oon hieman stressannut tuosta kierron palautumattomuudesta ja yrittämisen viivästymisestä, koska en ole enää kovin nuori ja toivotaan max 3 vuoden ikäeroa sisaruksille.
Mä tulin esikoista yrittäessä raskaaksi kirjaimellisesti heti, ei ehtinyt tulla menkkoja välissä ollenkaan. Nyt toista yrittäessä menossa yk 3. Kaikista vaikeimmaksi asianhaaraksi on muodostunut tuo esikoisen olemassaolo, vaikuttaa niin paljon aikatauluihin ja jaksamiseen yms 😁 Ekaa yrittäessä seksi oli niin paljon vaivattomampaa toteuttaa oikeaan aikaan.
 
Mä tulin esikoista yrittäessä raskaaksi kirjaimellisesti heti, ei ehtinyt tulla menkkoja välissä ollenkaan. Nyt toista yrittäessä menossa yk 3. Kaikista vaikeimmaksi asianhaaraksi on muodostunut tuo esikoisen olemassaolo, vaikuttaa niin paljon aikatauluihin ja jaksamiseen yms 😁 Ekaa yrittäessä seksi oli niin paljon vaivattomampaa toteuttaa oikeaan aikaan.

Meilläkin 3 lasta kotona. Teimme aina yöllä niin että kaikki lapset nukkumassa jo 😎 päivällä ei kyllä pysty. Tietenkin lapsen olemassaoloa vaikuttaa.
 
Onnea plussanneille!😊

Minä en oo jaksanut testailla enää, jatkan kun päästään reissusta kotiin. En ole ihan varma onkohan ovulaatio ollut, kuten jo aiemmin kirjoittelin. Nyt on ollut kuitenkin hurjat oireet ja joko tämä nyt on sitten mielikuvitusta tai myöhäisempi ovulaatio 😅😆
Mä tavallaan myös mietin, että toivoisin poikaa ehkä. Mutta jos raskaus on yhtä vaikea kuin edellinenkin niin sitten ehkä tyttöä. Mietin kyllä samaa täällä, että mitä jos tyttöön kiintyminen on vaikeampaa/osaanko olla äiti tytölle...Mutta tärkeintä lienee, että lapsi on terve Oikeasti. Näiden allergisten sairauksien rintaäänellä toivon todella, että olisi toisenlaista kun ekan kanssa..
 
Esikoista odottaessa näin unia poikavauvasta. Oli niin vahva tunne, että siihen uskoin ja poikahan sieltä meille tuli. 😄

Seuraavaa toivoessa ei oikeastaan ole tullut ajatelluksikaan sukupuolta. Tyttönimi olisi ollut jo esikoiselle tiedossa, että jos sieltä tyttö saataisiin niin ainakin se asia olisi hoidossa. 😆

Jotenkin on sellainen olo, että tässä kierrossa voisi tapahtua. Nyt on dpo 4 ja ovulaation aika tuli todella hyvin hyödynnettyä. Nyt kun ois tähdet kohdallaan, niin saataisiin pikkusisarus meidän touhutaaperoiselle. ❤️ Miten sitä malttaa odottaa, että on järkevät ajat testailla..
 
Esikoista odottaessa näin unia poikavauvasta. Oli niin vahva tunne, että siihen uskoin ja poikahan sieltä meille tuli. 😄

Seuraavaa toivoessa ei oikeastaan ole tullut ajatelluksikaan sukupuolta. Tyttönimi olisi ollut jo esikoiselle tiedossa, että jos sieltä tyttö saataisiin niin ainakin se asia olisi hoidossa. 😆

Jotenkin on sellainen olo, että tässä kierrossa voisi tapahtua. Nyt on dpo 4 ja ovulaation aika tuli todella hyvin hyödynnettyä. Nyt kun ois tähdet kohdallaan, niin saataisiin pikkusisarus meidän touhutaaperoiselle. ❤️ Miten sitä malttaa odottaa, että on järkevät ajat testailla..
Mulla melkein sama! Taas - muistan kun taisin kirjoittaa jotain samantapaista edellisessäkin kierrossa 😅 Mulla siis nyt dpo 6. Meilläkin onnistui nyt pitkästä aikaa ihan hyvin hyödyntää ovis. Kovasti olis meilläkin toiveissa jo pikkuinen sisarus touhukkaalle taaperolle 🥰 Koska sä meinasit testata?🙈
Tsemppiä kaikille muillekin täällä kierron vaiheesta riippumatta 🩷
 
Takaisin
Top