Raskaaksi 2024

Onko jollakin kokemusta keltarauhashormonipuikoista? Tänää pitäs alottaa cyclogest, mutta mietityttää kuin pahasti ne valuu. Toimisko tablettimuotoinen yhtä hyvin? Kai sitä saa niinkin?
Mulla on nää nyt alkuraskaudessa ollut käytössä, kohta 2 viikkoa käyttänyt aamuin illoin. Luin Jodelin lapsettomuus-kanavalta vinkin laittaa puikko emättimen sijasta peräaukkoon ja oon tehnyt nyt koko ajan niin. Ei oo valunut yhtään ja ollut ihanan vaivatonta! Lääkkeen mukana tulevassa selosteessakin mainitaan tämä. Eli kannattaa ainakin pitää mielessä vaihtoehtona 😊
 
Mulla on nää nyt alkuraskaudessa ollut käytössä, kohta 2 viikkoa käyttänyt aamuin illoin. Luin Jodelin lapsettomuus-kanavalta vinkin laittaa puikko emättimen sijasta peräaukkoon ja oon tehnyt nyt koko ajan niin. Ei oo valunut yhtään ja ollut ihanan vaivatonta! Lääkkeen mukana tulevassa selosteessakin mainitaan tämä. Eli kannattaa ainakin pitää mielessä vaihtoehtona 😊

Lukasin selosteen, mut missasin tän kokonaan eikä ois tullu itellä mieleen 🍑
 
Moikka! Itsellä on siinä mielessä samanlainen jännittävä tilanne, että menkkoja odotan alkavaksi. Omasta taustasta sen verran, että sairastan vaikeaa endometrioosia. Takana mm. laaja leikkaus, jossa on poltettu ja poistettu kirurgisesti kudosta munasarjoista, kohdusta, vatsakalvolta.. 😕 Silti Amh-arvot hyvät ja muutenkin ovuloin säännöllisesti. Kiputilanne on ollut mulla aina todella vaikea (päivittäiset kivut) ja siksi aloitin Procren-pistokset, joilla saadaan aikaan käytännössä kemialliset vaihdevuodet. Päätimme yrittää lasta noiden piikkiin jälkeen luomusti. No, nyt viimeisimmän pistoksen vaikutuksen loppumisesta on 5 viikkoa. Tämä on toki normaalia, mutta minulla on ollut myös ovulaation oireita lopettamisen jälkeen. Limat, lämmöt yms. Raskaustesti näyttää negaa. Sain terolutit menkkojen käynnistykseen ja nyt en tiedä uskallanko aloittaa niitä. Siis jos olenkin raskaana ja sitten vuodan.. Toivottavasti me molemmat saataisiin selvyyttä tilanteeseen. Meikäläisellä on lääkärin mukaan max. 6kk aikaa yrittää, sen jälkeen ei ole järkeä luomusti.. Mietin myös, että voisiko tosiaan hormonaalinen epätasapaino vaikuttaa hCG-arvoihin..

T. Elina
Terolut ei ainakaan ole vaarallinen jos on raskaana, sitä voidaan käyttää myös alkuraskaudessa tukena joten ei haittaa vaikka olisitkin raskaana. Näin mulle nimenomaan gyne sanoi 😊 minun käsitykseni mukaan sen ei pitäisi saada aikaan vuotoa jos olet raskaana, vaan tukee keltarauhasen toimintaa ja lopettaessasi sen kehon pitäisi itse tuottaa kyllä tarpeeksi että raskaus jatkuu, jos ei ole tässä tuotannossa ongelmia ollut aiemmin. Uskon siis että voit syödä kuurin mutta varmin toki jos voit varmistaa vielä omalta lääkäriltä ☺️
 
Terolut ei ainakaan ole vaarallinen jos on raskaana, sitä voidaan käyttää myös alkuraskaudessa tukena joten ei haittaa vaikka olisitkin raskaana. Näin mulle nimenomaan gyne sanoi 😊 minun käsitykseni mukaan sen ei pitäisi saada aikaan vuotoa jos olet raskaana, vaan tukee keltarauhasen toimintaa ja lopettaessasi sen kehon pitäisi itse tuottaa kyllä tarpeeksi että raskaus jatkuu, jos ei ole tässä tuotannossa ongelmia ollut aiemmin. Uskon siis että voit syödä kuurin mutta varmin toki jos voit varmistaa vielä omalta lääkäriltä ☺️
Hyvä tietää :Slightly Smiling Face: Luulin tosiaan, että menkat alkavat sitten joka tapauksessa, vaikka olisikin raskaana..
 
Mulla oli aukiolotutkimus, eikä mitään tuketta löytynyt, mutta toista munajohdinta ei saanut täysin "seurattua" kystan takia. Lääkäri oli kuitenkin sitä mieltä, että onnistui näkemään varjoainetta myös kystan toisella puolella, vaikka koko matkaa ei voinut seurata 😊

Ultrassa ei vielä näkynyt mitään johtavia follia ja lääkäri oli sitä mieltä, että luultavasti lääkitystä pitäisi nostaa, mutta verikokeiden mukaan päädyttiinkin siihen, että jatkan vielä samalla annoksella menopur-pistoksia. Maanantaina uusi ultra ja katsotaan sitten miten asiat on kehittyneet 😊 nyt taas alkaa pieni toivonkipinä tarttua fiilikseen 🤗
 
1000031211.jpg

Herttinen sentään. DPO ~13, kp30/29-33. Livenä molemmissa näkyy myös ihan väriä. Näkeekö kukaan muu mitään? En uskalla vielä miehelle kertoa näin haaleasta 😱😬
 
Mullakin tulossa kesäkuun lopulla ensikäynti lapsettomuustutkimuksiin ja vähän on ristiriitaiset fiilikset siinä mielessä että ahdistaa että joutuu semmoisiin mennä, että miksi juuri minä. Ja kun noin vuosi sitten näille palstoille olen liittynyt ja paljon ihmiset puhuivat hoidoista tmv ja ajattelin vain naiivisti itsekseni että "ompa joillain huono tuuri, tuskimpa mulle noin käy" mutta kuinkas kävikään, vuosi myöhemmin olen itsekin menossa tutkimuksiin. Ja vaikka vielä ei mitään tiedä mistä meidän kohdalla lapsettomuus johtuu, niin väkisin sitä miettii että minussa se vika täytyy olla, niinkun varmasti onkin kun kierrot ovat liian pitkiä.

Ahdistaa vaikka todellakin haluan tämän selvittää ja joku päivä saada syliini sen pienen käärön :red-heart:
 
Täällä kp1 🙏🥳 vai miten se luokitellaan että ”ensimmäinen kunnon vuotopäivä on kp1” 🤔 ei siteeseen asti ole tullut mutta pyyhittäessä punaista väriä kyllä. 🙄 tällä ei kai muuten väliä mutta Letrot pitäis aloittaa kp3. Onko se varmempi todeta että huomenna kp1 ku tänään vuoto noin ”vähäistä”?
 
Pakko päästä jonnekin hehkuttamaan ja jännittää..
Mulle tehtiin eka inssi! Muutama pvä takana ja ylättyin 'oireista' mitä inssin jälkeen tuli.

Semmoista menkka jomottelua ja semmonen turvonnut olo 😅 en ollu varautunut tähän

Nytkö pitäis malttaa olla testaamatta et oonko raskaana 🤭
PS. Esikoista kun odotin nii silloin puhuttiin että ovis testillä voisi testata myös ihan varhaisessa vaiheessa mut onko tämä muuttunut tässä vuosien varrella?
 
Täällä kp1 🙏🥳 vai miten se luokitellaan että ”ensimmäinen kunnon vuotopäivä on kp1” 🤔 ei siteeseen asti ole tullut mutta pyyhittäessä punaista väriä kyllä. 🙄 tällä ei kai muuten väliä mutta Letrot pitäis aloittaa kp3. Onko se varmempi todeta että huomenna kp1 ku tänään vuoto noin ”vähäistä”?
Mä jotenkin ajattelen et sit kun tulee siteeseen niin on kp 1. Ja tosiaan klo 18:00 on se maaginen raja. Esim yksityinen suosittelee letroja kp 2-6 eli jos aloittaisitkin jo kp2 niin suurta vahinkoa ei varmasti tapahdu 😊
 
Tänään sit kp2 ja huomenna taas Letrokuuri alkaa 🙏 saapa nähdä onko sillä vaikutusta tähänkään kiertoon millään lailla 🙄 ovis vois kyllä olla vähän aiemmin ettei kierrot venyisi. Mutta kaipa se on pääasia että ovis kuiten tulee. 🙏

Tuo uimahallissa vauvauinnissa käynti on kyllä jotenki tässä vauvakuumeiluvaiheessa aika rankkaa välillä. Siellä nytki yks nainen (mua varmasti huomattavasti nuorempi) käveli turvakaukalossa olevan ”vauvan” kans ja hällä oli jo toinen tulossa mahassa. Ja laskettuaika ei varmaan kaukana ku oli niin iso ja pinkeä se maha. Eihän se tietenkään multa ole pois jos joku saa lapsia helposti enkä tiedä onko heillä siis jotain rankkoja hoitoja takana mutta pakostaki tulee mieleen että ” ei noilla ainakaan ole lisääntymisen kanssa ongelmia” 😫😫 kauhea katkera minäki. Huoh.
 
Tänään sit kp2 ja huomenna taas Letrokuuri alkaa 🙏 saapa nähdä onko sillä vaikutusta tähänkään kiertoon millään lailla 🙄 ovis vois kyllä olla vähän aiemmin ettei kierrot venyisi. Mutta kaipa se on pääasia että ovis kuiten tulee. 🙏

Tuo uimahallissa vauvauinnissa käynti on kyllä jotenki tässä vauvakuumeiluvaiheessa aika rankkaa välillä. Siellä nytki yks nainen (mua varmasti huomattavasti nuorempi) käveli turvakaukalossa olevan ”vauvan” kans ja hällä oli jo toinen tulossa mahassa. Ja laskettuaika ei varmaan kaukana ku oli niin iso ja pinkeä se maha. Eihän se tietenkään multa ole pois jos joku saa lapsia helposti enkä tiedä onko heillä siis jotain rankkoja hoitoja takana mutta pakostaki tulee mieleen että ” ei noilla ainakaan ole lisääntymisen kanssa ongelmia” 😫😫 kauhea katkera minäki. Huoh.
Ymmärrän ton tunteen 😣
 
Kp6 tänään ekaa yrityskiertoa! Alkaa jännittää kun enää muutama päivä Flon mukaisiin hedelmällisiin päiviin. Tosin viime kierron sekoilujen takia vähän myöhäisemmät nyt nuo, monesti on aiemmissa normikierroissa näyttänyt ne heti menkkojen jälkeen jo. Että ehkä tässä nyt vähintäänkin voisi alkaa harjoitella😄 niin oudolta kyllä tuntuu tämä kun 10 v tehnyt kaikkensa ettei tule raskaaksi ja nyt sitten toisinpäin, jotenkin epätodellinen fiilis.

Btw, rupesin muutama pvä sitten juomaan vadelmanlehtiteetä, kun jossain suositeltiin että sen alkukierron ovulaatioon asti jos joisi niin vahvistaisi kohtua tms, en tiedä uskonko tuohon mutta tuntuu hyvältä tehdä jotain, kun niin paljon on asioita joille ei voi mitään. Niin vuoto oli tällä kertaa 2 pvää lyhyempi kuin normaalisti :O onkohan sattumaa vai voiko johtua tuosta, mulla on aina kestänyt sen 5 pvää nimittäin...
 
Täällä pitäisi uusi kierto alkaa ensi viikon aikana/loppuun mennessä. Uskon, että nyt tulee lyhyempi kierto. Lh-huippua en saanut kiinni ja se oli oletettavasti melko nopea, mutta taas nämä samat _oireet_ eli iltapainoitteinen pahoinvointi, salmiakin/tiettyjen suolaisten himo, kova yöhikoilu. Vähän turvottaa myöskin. Tänään kuitenkin on ollut ihan selvää selkäkipua, mikä ei ikinä ole ollut mikään superhyvähomma..
Väsyttää niin, että nukuttaa ja *ituttaa, on myöskin vessahätä aina 😅 Olen toisinaan ihan raivona täällä 😁 Toisaalta akne ei ole nyt niin pahana.
Pakko sanoa, että minusta tämä yrittäminen on rankkaa - että mielialat heittelee ja ahdistaa, surettaa ja sitten kärsii näistä fyysistä oireista ihan kunnolla useimmiten ns. "turhaan", jos ei kuitenkaan plussaa tai sitten jos keskeytyy..😮‍💨 Meillä taustalla ekan kanssa lapsettomuutta ja nyt jo 2 keskenmenoa. Onko täällä muita pitkän linjan yrittelijöitä?

Okei, mulla ollut kyllä rankka viikonloppu ainakin henkisesti 😅🫠🤕 Oon nähnyt liikaa vauvamahoja liikenteessä, tuttavapiirissä ja, niin. Mä oikeasti oon jäänyt miettimään, eikö nämä haavat umpeudu koskaan? - Olenhan saanut jo yhden elävän lapsen 💔❤️‍🩹 Kyllästyttää, ja tavallaan ahdistaa, etten pysty puhumaan tästä juuri kenellekään.. Mut edelleen välillä tuntuu pahalle. 😔
Tää nyt oli ihan tarpeeton avautuminen, mutta eipä tässä auta kun taas kohta testata negaa 😅
 
Takaisin
Top