Raskaaksi 2024

Oon seuraillut tätä ketjua nyt toukokuun ajan, sillä suunnitelmana olisi ensi kierrosta aloitella esikoisen yrittämistä. Nyt on kuitenkin pakko kirjoittaa, kun johonkin täytyy saada purkaa fiilikset enkä halua puolisoa kuormittaa enempää... tai katotaan onnistuuko kun edellinen viesti hävisi bittiavaruuteen, sori jos nyt tuleekin tuplana😅

Eli meillä vähän tylsä tilanne kun ollaan perinnöllisyyspolin asiakkaita ja tiedossa siis (suvun takia epäily + testattu eli varmistunut) kromosomitranslokaatio, joka aiheuttaa sen että 50 % sukusoluista on unbalanced eli puuttuu geneettistä materiaa, näin ollen johtaa keskenmenoon noin 8 vkon kohdalla (tai vaikeasti vammaiseen lapseen mutta meillä sen verta iso ja suvussa "testattu" että tuskin). 25% on sit kantajia (terveitä mutta jos jälkeläisiä haluavat niin sama ongelma) ja 25% normaali kromosomisto. Neuvottiin kuitenkin ensin yrittämään ns. luomuna ennen alkiodiagnostiikkaa (tästä aiheesta olisi paljon sanottavaa...) Eli vähän silleen ristiriitaisin tuntein ollaan lähdössä yrittämään.

Lopetin e-pillerit uv:na, sen jälkeinen kierto 33 pvä, sitten 3x27 pvän kiertoja ja ilman mtn pms-oireita. Vuoto alkanut melkein kellontarkasti kp 28 (eli siis oikeasti kp1) klo 17. Olen odotellut nyt innolla menkkoja, koska tarkoittaisi että päästäisiin vuosien jahkaamisen jälkeen vihdoin yrittämään. Mutta nyt jo kp 31, eikä vuotoa kuulu. Ehkäisynä tässä kierrossa ollut kondomi+varmat päivät. Flo ollut seuranta-appina.

Kp 28 alkoi alamahalla outo paineentunne, tasainen hyvin lievä jomotus, ei yhtään kramppimainen. Enempi kuin olisi lievä vti (ilman pissaoireita). Iltaa kohden paheni sen verran että vähän teki mieli hakea lämmin kauratyyny, mutta en tarvinnut. Ei varsinainen kipu vaan enempi vaan epämiellyttävä. Kp 29 lievempänä välillä jatkui. Kp 30 ei enää sitä, mutta oikealla alamahalla outoja tuikkaisuja etenkin aamupäivällä, sanoisin jo kivuksi mutta taas aika lieväksi, sen verran kuitenkin että piti nousta seisomaan istumasta jos tuli ja ulkopuoliset huomasi naamasta et jotain tapahtui. Tänään ei mitään. Kp 28 tuli myös siteeseen mahdollisesti 1-2 tippaa hyvin tummaa ja kuivahkoa verta, mutta saattoi siis olla myös vaikka jokin nöyhtä vaatteista tms, kun en tajunnut siinä tutkia luullessani menkkojen alkavan. Raskaustestit kp 29 ja tänään kp 31 puhdas negatiivinen. Testi PregCheck 25 mIU/ml.

Jännäksi tän tekee se, että kp 20 kävin gynekologilla, kun halusin että tsekkaa että kaikki ok yrittämistä varten. Kysyi heti kun kurkisti sinne että onko ovulaatio. Sanoin, että appin mukaan ovis ollut viikko sitten. Kuulemma kohdunkaulan lima näytti ovulaatioon sopivalta. No, sitten ultratessa sanoi että ei, kyllä on ovulaatio jo tapahtunut, keltarauhanen näkyy että loppukierrossa ollaan. Tarkistin tekstin niin siellä sanottiin että endometriumin paksuus 7 mm kierron vaiheeseen sopien. Mutta nyt kun tutkin netistä niin luki että toi 7 mm olisi enempi ovulaation aikainen paksuus kuin luteaalivaiheen. Meillä siis kp 19 eli edellisenä päivänä gynea ennen oli suojaamatonta seksiä, muuten sitä ennen kondomi käytössä niinä päivinä mitä Flo sanoi hedelmällisiksi.

Eli tässä nyt mietiskelen mitä ihmettä on meneillään. Onko tässä kierrossa ovulaatio tullut myöhässä ja siksi menkat myöhässä? Tai onkohan mahdollista että mulla normaalistikin olisi jotenkin lyhyempi luteaalivaihe ja oonkin nyt raskaana tuosta suojaamattomasta ja siksi menkat ei ole tulleet? Vai minkä häiriön keho nyt keksi kivaksi jekuksi heti kun päätettiin yrittää? En ole ihan varma miten noi dpo:t pitäisi laskea mutta suojaamattomasta kerrasta nyt 12.pvä ja testi tosiaan negatiivinen selvästi. Flo:n mukaisesta ovulaatiosta 18.pvä.

Eipä tässä kai muuta voi kun odotella. Olo hyvin oireeton nyt. Päätin että aikaisintaan torstaina testailen, haluan alkuviikon keskittyä töihin ja olla ajattelematta (jos mahdollista😅).

Fiilikset oli tosi pettyneet tänään, eli ainakin varmisti päätöksen yrittämisestä, vaikka tästä kierrosta ei ensi alkuvuoden aikataulullisista syistä vielä haluttu raskautua. Mutta jos nyt kävisi sellainen tuuri että olisi ihmeellisesti raskautunut ja vielä pysyisi kyydissä translokaatiohommista huolimatta niin olisi aika meant to be...

Jos jollain kokemusta kromosomitranslokaatiosta niin kuulisin myös mielellään onko hcg noussut jotenkin hitaasti unbalanced-tilanteessa? Sukulaisilta kun kyselin niin heillä kyllä normisti näkynyt positiivinen testi tuolloinkin.

Anteeksi kun kamalan pitkä teksti!
 
Muokattu viimeksi:
Täällä dpo10 ja aamu alkoi tällä 😍

View attachment 133623

Eilen haamuili jo liuskatesti niin piti vahvistaa digillä. Ekaa kertaa tehtiin testi niin että mies näki tuloksen yhtäaikaa, aiemmissa oon kertonut sitten kun plussa on tullut… 😅 jos tämä menisi maaliin niin laskettu aika olisi 30.1., tiiä sitten olisiko tammikuinen vai helmikuinen kun aiemmat ei oo kyllä ennen laskettua halunneet ulos 🤭
Onnea ❤️
Oliko oireita ennen plussaa? 😊
 
@Kaarna tervetuloa joukkoon, tänne sopii varmasti myös pitkät tekstit muiden joukkoon. 😊 Kattavasti avattu teidän tilannetta, jospa löytyisi joku kenellä on vastaavasta kokemusta. ❤️‍🩹

Itsellä ainakin myöhäinen ovulaatio venytti kiertoa huomattavasti. Ainahan se raskauden mahdollisuus taitaa olla olemassa, joten itse varmaan järjellä ajateltuna odottaisin menkkoja tai sopivana ajankohtana tekisin testin. Piinaavat päivät aina odotella. 😅

En ikinä myöskään muista miten dpo laskettiin, mutta flo onneksi näyttää sen suoraa tuolta. Tai sen mukaan ainakin minä elelen. 😁 Jos nyt on 12 päivää suojaamattomasta, niin ehkä voi olla vielä varhaista testailla - torstai kuulostaa hyvältä. Toisilla kai näkyy jo varhain, mutta henk. koht. aikaisella testailulla ei saa kun surua.

Omaa napaa; täällä kp 8, hedelmälliset päivät olis alullaan keskiviikosta eteenpäin, ovulaatio viikonloppuna. Pitää alkaa viikon puolivälissä tikutella taas. Meinasin (yrittää) olla hurja ja jättää raskaustestit tekemättä ennen kuin jos menkat on myöhässä, mutta nyt jo kirjoittaessa tiedän etten kykene siihen. 😅 Mutta yritetään, jospa sillä sais suojeltua omaa mieltä pettymyksiltä.
 
Tervetuloa joukkoon @Kaarna ! ❤️

Ja paljon onnea @Daiya ❤️❤️

Täällä tänään dpo 10 ja vielä maltoin olla testaamatta! Olisipa hienoa jos kerran elämässä malttaisi odotella sinne kuukautisten oletettuun alkamispäivään, joka ainakin Flon mukaan ensi perjantaina 🤩 Mutta tuskin nyt sentään sinne asti malttaa 😂 Mitään oireita ei käytännössä ole.
 
Onnea ❤️
Oliko oireita ennen plussaa? 😊
Kiitos! Ihan hassu oire mutta mulla kuumotti poskia monta päivää 😂 ensin luulin että oon polttanut itteni kun olin ulkona vähän pidempään mutta ei se ollu sellasta samanlaista. Ei oikein muuta vielä 🤭

Ja kiitos kaikille muillekin ❤️ nyt pelonsekaisia päiviä edessä sen suhteen että toivottavasti pysyy matkassa ☺️
 
Näyttää, ettei pitkittynyt flunssa häirinnyt ovulaatiota ja plussa on joko tänään tai huomenna. Vähän myöhään taas kp16. Pitäs apteekista hakee nyt ne cyclogestit. Tuntemukset on nyt oikeella puolella, aiemmat pari kiertoa on ollut vasen ja nyt vähän mietityttää kuinka kovalta ja turvonneelta munasarja tuntuu. En muista, että ne aiemmin ois olleet kovia. Onko muilla tämmöstä?

Miehellä on lääkityksestä ollut hyvää vastetta, mutta aika suuri haittapuoli on haluttomuuden lisääntyminen 😑 ojasta allikkoon..

En tiiä mikähän taas on ku epävarmuus nousee ajatuksiin. Koitan ajatella, että se on vaan mielen tapa koittaa suojella itseä, että jos onnistumista ei tässä suoda niin mieli ois kääntänyt ajatukset siihen, että ehkä se ei olisikaan oikea suunta meidän perheelle.
 
Täällä dpo10 ja aamu alkoi tällä 😍

View attachment 133623

Eilen haamuili jo liuskatesti niin piti vahvistaa digillä. Ekaa kertaa tehtiin testi niin että mies näki tuloksen yhtäaikaa, aiemmissa oon kertonut sitten kun plussa on tullut… 😅 jos tämä menisi maaliin niin laskettu aika olisi 30.1., tiiä sitten olisiko tammikuinen vai helmikuinen kun aiemmat ei oo kyllä ennen laskettua halunneet ulos 🤭
Onnea @Daiya , tarrasukkia kovasti mukaan :Two-hearts::Two-hearts:
 
Täällä dpo11 ja testi nega. Eli tässä kierrossa ei tullyt tärppiä. Letrot siis ekaa kertaa oli tässä kierrossa enkä kyllä huomannut mitään eroa edellisiin kiertoihin 🙄 en tiedä sitten vaikuttaako se, että annostus oli se pienin 2,5 mg.

Onko kellään nostettu annosta esm 5 mg :aan? mietin, että saisiko sille enemmän munasoluja kypsymään ja täten olemattoman osumatarkkuuden paremmaksi? en toki voi ominpäin lääkitystä muuttaa, mutta mietin vain. Ovis tuli Letrojen kanssa kp 17-18 niin kuin ilman Letrojakin.
 
Mulla jäi kemialliseksi tämä raskaus, tänään ei enää tikuissa ollut oikein viivaa ja vuotokin alkoi. Osasin kyllä jotenkin odottaa tätä mutta tietysti vähän harmittaa. Nyt tän kokeneena oon hoksannut että ei se aikaisin tikuttaminen oo ehkä aina niin fiksua, vaan ehkä jatkossa koitan yrittää malttaa testailua siihen että kuukautiset ois selvästi myöhässä. Toisaalta mulla alko suhteellisen aikaisin jo aika voimakkaatkin raskausoireet että 😅 Nyt mietityttää pitäiskö antaa yksien kuukautisien tulla välissä ja vasta sitä seuraavassa kierrossa uudelleen yrittää, vaikka enpä kyllä tiedä onko sillä mitään merkitystä kuinka aikaisin kemiallisen raskauden jälkeen yrittää taas...
 
Mulla jäi kemialliseksi tämä raskaus, tänään ei enää tikuissa ollut oikein viivaa ja vuotokin alkoi. Osasin kyllä jotenkin odottaa tätä mutta tietysti vähän harmittaa. Nyt tän kokeneena oon hoksannut että ei se aikaisin tikuttaminen oo ehkä aina niin fiksua, vaan ehkä jatkossa koitan yrittää malttaa testailua siihen että kuukautiset ois selvästi myöhässä. Toisaalta mulla alko suhteellisen aikaisin jo aika voimakkaatkin raskausoireet että 😅 Nyt mietityttää pitäiskö antaa yksien kuukautisien tulla välissä ja vasta sitä seuraavassa kierrossa uudelleen yrittää, vaikka enpä kyllä tiedä onko sillä mitään merkitystä kuinka aikaisin kemiallisen raskauden jälkeen yrittää taas...
Onpa kurjaa :sad-face: testasitko välissä tässä, alkoiko haalenemaan jotenki tasaisesti vai oliko nyt vaan sitte tänään haaleampi? Katoin että samaan aikaan sain iteki nyt digiin raskaana kun sinäkin, pitäis malttaa siis tosiaan itekin vielä odotella rauhassa...
 
Mie kanssa oottelen menkkoja alkavaksi. On taas sen verran raastavat PMS-oireet, että keittelin kuukupin jo valmiiksi. Testit negaa ja kp26 kierron ollessa useimmiten 25-28päivää. Pitää varmaan alkaa taas syömään minipillereitä niin eiköhän ala onnistumaan...
 
Mulla jäi kemialliseksi tämä raskaus, tänään ei enää tikuissa ollut oikein viivaa ja vuotokin alkoi. Osasin kyllä jotenkin odottaa tätä mutta tietysti vähän harmittaa. Nyt tän kokeneena oon hoksannut että ei se aikaisin tikuttaminen oo ehkä aina niin fiksua, vaan ehkä jatkossa koitan yrittää malttaa testailua siihen että kuukautiset ois selvästi myöhässä. Toisaalta mulla alko suhteellisen aikaisin jo aika voimakkaatkin raskausoireet että 😅 Nyt mietityttää pitäiskö antaa yksien kuukautisien tulla välissä ja vasta sitä seuraavassa kierrossa uudelleen yrittää, vaikka enpä kyllä tiedä onko sillä mitään merkitystä kuinka aikaisin kemiallisen raskauden jälkeen yrittää taas...
Voi kuinka harmillista 🙁❤️
 
Onpa kurjaa :sad-face: testasitko välissä tässä, alkoiko haalenemaan jotenki tasaisesti vai oliko nyt vaan sitte tänään haaleampi? Katoin että samaan aikaan sain iteki nyt digiin raskaana kun sinäkin, pitäis malttaa siis tosiaan itekin vielä odotella rauhassa...
Testasin perjantaina ja silloin oli yhtä haalea kuin aiemmin, aattelin vaan koska oli vasta joku dpo 11/ 12 et johtuu siitä mut vähän tuntu jo silloin epäilyttävältä kun ei ollut tummunut
 
Hmh... Minäkin huutelen täällä. KP 31 menossa ja oletan, että ovulaatio tulikin vasta 23. Ei ole ikinä ollut näin myöhään. Mutta on tässä ollut kyllä kaikenlaista elämässä. Stressiä ja sen semmoista töissä, että en ihmettele vaikka se jo pelkästään siirtää ovista.

Ei ole oloa, että olisi raskaana vaikka puuhastelut osuivat lopulta myös oviksen ympärille, seuraavasta kierrosta sitten letrot. 🙄
 
Mua turhauttaa ihan huolella. Sorruin nyt sit kuitenkin hakemaan herkän raskaustestin ja vielä iltapissasta testaamaan, kun tuntui että aloin kuvittelemaan jo oireita, vaikka todellisuudessa tänään hyvin oireeton päivä, eikä yhtään tunnu siltä miltä kuvittelisin että raskaana tuntuisi. En vaan ymmärrä missä ne menkat on, kyn gyne todennut kp 20 että on ovuloitu tässä kierrossa, eikös esim stressi tms siirtäisi ovulaatiota, ei menkkoja yksinään?? Eikä mulla edes oo ollut mtn stressiä tässä kierrossa, päinvastoin (ennen tätä menkkasotkua). Ärsyttää kun aattelin että vaikka on translokaatio vaikeuttamassa raskautta niin ainakin kierron puolesta meillä toimii kaikki hyvin, mutta nyt sit sekin sekaisin. Tuntuu että kaikki on sitä vastaan että voitais saada lapsi kun sillä sekunnilla kun päätetään yrittää niin käykin tälleen että menkat vaan jättää tulematta ilman mitään syytä. Ollaan melkein 10 v tiedetty ja tuskailtu sitä miks on tää tylsä homma ja että alkuraskaudesta tulee puuttumaan kaikki ilo kun vaan oottaa sitä keskemenoa mutta että nyt ei päästä ees yrittää😭 tuntuu vaan niin epäreilulta
 
Onnea plussanneille ❤️

Mä oon ollut vähän tauolla, kun meillä kevyet hoidot (letrot, Provera, ovitrelle) ei toimineet ja pitänyt miettiä onko rahkeita ja varaa aloittaa uusia hoitoja.. en voi enää olla julkisella, koska meillä on yksi lapsi ja tässä maassa ei hoidot julkisella enää sit jatku.

Käytiin yksityisellä jokunen aika sitten ja päätettiin aloittaa viime viikolla piikitys menopurilla: alhaista annosta jokatoinen päivä - toiveena se, että syntyisi yksi tai kaksi follia ja tarpeeksi paksu limakalvo, mutta katsellaan. Menen tällä viikolla kans munajohtimien huuhdontaan, katsotaan onko niissä tukkeumaa.

Tällä hetkellä ei oo kovin toiveikkaat fiilikset, mutta toivottavasti tunnelma kääntyisi pian ja ensi viikon ultra näyttäisi, että vastaan uusiin lääkkeisiin 🤗
 
Onnea plussanneille ❤️

Mä oon ollut vähän tauolla, kun meillä kevyet hoidot (letrot, Provera, ovitrelle) ei toimineet ja pitänyt miettiä onko rahkeita ja varaa aloittaa uusia hoitoja.. en voi enää olla julkisella, koska meillä on yksi lapsi ja tässä maassa ei hoidot julkisella enää sit jatku.

Käytiin yksityisellä jokunen aika sitten ja päätettiin aloittaa viime viikolla piikitys menopurilla: alhaista annosta jokatoinen päivä - toiveena se, että syntyisi yksi tai kaksi follia ja tarpeeksi paksu limakalvo, mutta katsellaan. Menen tällä viikolla kans munajohtimien huuhdontaan, katsotaan onko niissä tukkeumaa.

Tällä hetkellä ei oo kovin toiveikkaat fiilikset, mutta toivottavasti tunnelma kääntyisi pian ja ensi viikon ultra näyttäisi, että vastaan uusiin lääkkeisiin 🤗
Voi että miten vaikean kautta teidänkin matka kulkee 😔 toivotaan että uudet lääkkeet lähtis puremaan nyt hyvin ❤️
 
Tulin tuolta tammikuisista takaisin tänne huutelemaan että olisiko kellään kokemuksia vastaavasta.

Minä kävin siis sunnuntaina varhaisultrassa, ajatellen että olisi 6+5. Ultrassa kuitenkin raskauspussi ja mahdollinen alkiokaiku oli selkeästi pienemmät, vastasi 5+6, eikä sykettä pystynyt vielä näkemään. Jos ovulaatio olisi ollut myöhemmin niin voisi olla ihan ok, mutta testasin ovulaation (ja muutenkin tunsin kehossa) sekä tein ensimmäinen haamun jo dpo 10. En siis usko että on juurikaan myöhemmin ollut, eli vaihtoehdoksi jää keskeytynyt keskenmeno.

Nyt on aivan luvattoman pitkä aika yrittää odotella seuraavaa ultraa tai sitä että alkaisi vuotaa spontaanisti. 😭 seuraava ultra oli sovittu jo 30.5., jolloin alkuperäisen laskennan mukaan pitäisi olla 8+2, mutta sinne asti en kyllä selviä. Neuvolasta annettiin ohjeeksi tehdä raskaustestejä, että jos ne lähtee haalistumaan, mutta todella vahvaa viivaa näyttää.
 
Takaisin
Top