Raskaaksi 2024

Tulin tuolta tammikuisista takaisin tänne huutelemaan että olisiko kellään kokemuksia vastaavasta.

Minä kävin siis sunnuntaina varhaisultrassa, ajatellen että olisi 6+5. Ultrassa kuitenkin raskauspussi ja mahdollinen alkiokaiku oli selkeästi pienemmät, vastasi 5+6, eikä sykettä pystynyt vielä näkemään. Jos ovulaatio olisi ollut myöhemmin niin voisi olla ihan ok, mutta testasin ovulaation (ja muutenkin tunsin kehossa) sekä tein ensimmäinen haamun jo dpo 10. En siis usko että on juurikaan myöhemmin ollut, eli vaihtoehdoksi jää keskeytynyt keskenmeno.

Nyt on aivan luvattoman pitkä aika yrittää odotella seuraavaa ultraa tai sitä että alkaisi vuotaa spontaanisti. 😭 seuraava ultra oli sovittu jo 30.5., jolloin alkuperäisen laskennan mukaan pitäisi olla 8+2, mutta sinne asti en kyllä selviä. Neuvolasta annettiin ohjeeksi tehdä raskaustestejä, että jos ne lähtee haalistumaan, mutta todella vahvaa viivaa näyttää.
mulla oli tuossa maaliskuussa. Mie onneksi sain pari ylimääräistä ultraa siinä, mutta kyllä se HCG-mittaus kerto kaiken; se oli ekassa mittauksessa jotain 930 ja seuraavassa parin päivän päästä 970. Eli ei todellakaan ollut alunperinkään se mitä piti ja ei edes noussut paljoa yhtään eli tilanne oli selvä. Testeissä oli leffaviivat. Vuoto alkoi onneksi noin viikossa (menkat pari viikkoa myöhässä) ja kohtu tyhjentyi onneksi itsestään ja kaikki meni hyvin sen suhteen ❤

eli suosittelen tuota hcg-mittausta kyllä! ja tsemppiä niin paljon! ❤ laita vaikka yv jos haluat enemmän jutella! ❤
 
Täällä kp2. Pettynyt olo, vaikka osasin menkkoja odottaakin. Ehkä harmittaa sen takia niin paljon, kun seuraava kierto menee todennäköisesti ohi miehen reissun takia.

Miten te muuten laskette jos menkat alkaa illalla? Jostain lukenut että jos alkaa klo 18:00 jälkeen niin merkittäisiin seuraavalle päivälle alkaneeksi 🤔
 
Täällä kp2. Pettynyt olo, vaikka osasin menkkoja odottaakin. Ehkä harmittaa sen takia niin paljon, kun seuraava kierto menee todennäköisesti ohi miehen reissun takia.

Miten te muuten laskette jos menkat alkaa illalla? Jostain lukenut että jos alkaa klo 18:00 jälkeen niin merkittäisiin seuraavalle päivälle alkaneeksi 🤔
Juuri noin, että illalla alkavat merkitään seuraavalle päivälle.

Täällä vahvat menkkatuntemukset. Pitäisi alkaa ihan näinä päivinä ja kuukupinkin otin jo varulta käyttöön. Tympii kyllä jo valmiiksi, mutta minkäs tälle mahtaa. Meillä on aika monta kiertoa myöskin mennyt hukkaan, niin nyt kun päästiin oikeaan aikaan toimiin niin pettymyksen tunteita alkaa kanssa olemaan tässä hommassa.

Toivottavasti teillä olisi sitten heinäkuussa parempaa onnea! ❤️
 
Nyt vihdoin päätös tuli piinalimbolle ja kuukautiset alkoi. Ensin pettymyksen vihlaisu mutta onneksi nyt jokin vastaus. Vissiin tosiaan ovis sitten myöhässä ja about niin, että suojaamaton sattui lähelle mutta ei sitten mitään tarttunut mukaan. Mutta päästäänpähän nyt vihdoin sitten sitten oikeasti yrittämään, vaikka nyt pieni harmi ja perusmenkkamasis niin eiköhän se pian vaihdu innostukseksi, jota tunsin ennen menkkoja kun odotin uutta kiertoa alkavaksi. Nyt siis virallisesti yk1 (jos käytin tota oikein😅)!

Onko kukaan kirjoitellut kirjeitä haavelapselle? Itsellä ajatus että kirjoitan ja puran vähän omia fiiliksiä. En tiedä tuleeko koskaan lasta jolle voisi antaa tai vaikka tulisi niin antaisinko (ja sitten varmaan vasta aikaisintaan 18 v). Lähinnä sellaista että kuinka paljon häntä odotan ja miten raskaus sujuu ja mitä itse tunnen häntä kohtaan. Ajattelin jatkaa niin että kirjoittaisin joka syntymäpäivä sitten hänen omia kuulumisiaan yms ja myös omia ajatuksia elämästä jne. Mitä mieltä, kuulostaako hölmöltä?😅 lähtökohtaisesti siis nyt itselle ensin tämä ja jonain päivänä sit voi arvioida onko sellaista matskua mitä voisi eteenpäin siirtää vai ei.
Ja koska itsellä keskenmenoriski suuri niin ajattelin sitten haudata/polttaa ko raskauden kirjeet osana suruprosessia...
 
Paljon onnea plussanneille! :red-heart:

Itse olen pitänyt vähän taukoa vauvapalstoista kun viime kierto päättyi menkkoihin kp43 kohdalla, eli ylipitkä kierto taas. Nyt on menossa kp10 ja odotukset nollassa tämänkin kierron osalta. Tuskin aion panostaa mitenkään ovista testaamalla tai edes raskaustestejä hankkimalla tähän kiertoon. Ärsyttää ja masentaa niin että pian vuosi yritystä jo takana ja ainoa saavutus on yksi vkm... :disappointed-face:
 
Täällä kanssa kp1, vuoto alkoi ryminällä. Hyvin sitä kyllä tuntee näköjään kroppansa. 😅
Tällä kertaa harmittaa oudon paljon. Onneksi on tuo maailman ihanin lapsi tuossa, mutta toivoisin kyllä pikkusisarusta hänelle.

Miksiköhän ihminen on niin idiootti ja luonnosta vieraantunut, ettei tee lapsia silloin kun se olisi biologisesti järkevintä. Itselläkään ei siis ollut tarkoitus tehdä lapsia, kun pillerit pettivät. Vasta lapsen synnyttyä tajusin, että nyt vasta elämässä on oikeasti järkeä ja mietin miten ihana olisi, jos saisi vielä sisaruksen/sisaruksia lapselle.
 
Täällä kanssa kp1, vuoto alkoi ryminällä. Hyvin sitä kyllä tuntee näköjään kroppansa. 😅
Tällä kertaa harmittaa oudon paljon. Onneksi on tuo maailman ihanin lapsi tuossa, mutta toivoisin kyllä pikkusisarusta hänelle.

Miksiköhän ihminen on niin idiootti ja luonnosta vieraantunut, ettei tee lapsia silloin kun se olisi biologisesti järkevintä. Itselläkään ei siis ollut tarkoitus tehdä lapsia, kun pillerit pettivät. Vasta lapsen synnyttyä tajusin, että nyt vasta elämässä on oikeasti järkeä ja mietin miten ihana olisi, jos saisi vielä sisaruksen/sisaruksia lapselle.
Tämäpä se on hankalaa, kun nyky-yhteiskunnassa paljon myös vallalla se ajatus että ensin opiskellaan ja tehdään vähän töitä jne jne ja lapsia saadaan koko ajan vanhempina. Biologia kun ei oo mihinkään muuttunut niin siinäpä sitä sitten ollaan... 🙄 kyllä itsekin monesti miettinyt että olishan se ollut mukava olla nuorempi äiti, mutta eipä ollut aiemmin edes ketään kenen kanssa tehdä (tai eksät sellasia että luojan kiitos ei ollut itse valmis silloin!). Usein sen tosiaan tajuaa vasta sen lapsen myötä millaista se elämä sitten on, mä en osannut ollenkaan kuvitella itselleni edes perhettä ja nyt tosiaan yritetään jo kolmatta... 😜
 
Tulin tuolta tammikuisista takaisin tänne huutelemaan että olisiko kellään kokemuksia vastaavasta.

Minä kävin siis sunnuntaina varhaisultrassa, ajatellen että olisi 6+5. Ultrassa kuitenkin raskauspussi ja mahdollinen alkiokaiku oli selkeästi pienemmät, vastasi 5+6, eikä sykettä pystynyt vielä näkemään. Jos ovulaatio olisi ollut myöhemmin niin voisi olla ihan ok, mutta testasin ovulaation (ja muutenkin tunsin kehossa) sekä tein ensimmäinen haamun jo dpo 10. En siis usko että on juurikaan myöhemmin ollut, eli vaihtoehdoksi jää keskeytynyt keskenmeno.

Nyt on aivan luvattoman pitkä aika yrittää odotella seuraavaa ultraa tai sitä että alkaisi vuotaa spontaanisti. 😭 seuraava ultra oli sovittu jo 30.5., jolloin alkuperäisen laskennan mukaan pitäisi olla 8+2, mutta sinne asti en kyllä selviä. Neuvolasta annettiin ohjeeksi tehdä raskaustestejä, että jos ne lähtee haalistumaan, mutta todella vahvaa viivaa näyttää.
Mulla oli kanssa tällainen kokemus puoli vuotta sitten ja mulla se ei ikävä kyllä päättynyt onnellisesti, mutta en silti sano, että sulla kävisi samoin. Mutta itse olisin kaivannut muiden kokemuksia siinä, joten ajattelin nyt jakaa omani. Olin kanssa tietoinen, että myöhempi hedelmöittyminen ei ollut mahdollista, joten sain neuvolasta uuden ultran, vaikka lääkäri usläkoi vain, että ei ollut tarpeeksi pitkällä. Oli pitkät viikot odottaa seuraavaa ultraa, jossa todettiin pientä kehitystä tapahtuneen, mutta ei todellakaan viikkoja vastaavaa. Meni vielä tuosta viikko ennen kuin meni kesken.
 
Tervehdys kaikille!
Tulen tällekin puolelle pölisemään.

Taustalla kaksi normaalia raskautta ja tervettä lasta. Nyt kolmatta yritetty 7kk. Viime kierrossa sain ovulaatiotestiin ehkä 95% tumman viivan kp11 kohdalla. Yleensä ne ovat aina päivästä ja kuukaudesta toiseen hailuria. Myös niinä kuukausina kun olen raskautunut. Imetyksen lopettamisesta nyt n. 4kk. Kierto ennen raskauksia ollut 28-34pv (hyvin vaihteleva), mutta nyt lyhentynyt 24 päivään. Menin tietysti tätä Googlaamaan ja lähes vakuutuin olevani jossain pre-menopause -vaiheessa vajaan 30 vuoden iässä... :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Voisikohan kierron lyhentyminen johtua vielä tuosta imetyksen jälkijamasta vai pitäisikö koittaa saada jotain keltarauhashormonia? Tai kannattaako ylipäätään koittaa saada gynelle aikaa? Kuukautiset palasi silloin 7kk sitten. Edelliset kaksi lasta napanneet toisesta yrityskuukaudesta molemmat. Alkaa kyllä epätoivo hiipiä...
 
Mikäli voin lohduttaa, niin ei se raskaus ole nuoremmallakaan iällä mikään sormennapsautus, vaikka tuskin kukaan täällä niinkään olettaa tai väittää. 😄

Ette usko sitä ihmettelyn ja kyselyn määrää, kun 21-vuotiaana ilmoitin saavani esikoisen. Vaikka meillä nuo aiemminmainitut yhteiskunnan odotukset on kunnossa, työpaikat ja koulutukset ja avioliitto, niin silti sai kuulla onko lapsi toivottu ja suunniteltu. Ihan uskomatonta, en osannut edes vastata mitään nasevaa järkytykseltä.

Nyt kun toista haaveilee, niin aina vaan enemmän inhottaa nuo esikoisen ajan kysymykset. Eihän ikä ole mikään tae sille, että lapsi olisi "vahinko", eikä myöskään sille, että raskautuminen olisi helppoa. 🫣

Puolensa varmasti kaikessa, itse olen syntynyt jo samana vuonna neljäkymmentä vuotta täyttävälle äidille, ja siellä on ollut kertoman mukaan samaa taivastelua. 😅

Kunhan höpisin illankuluksi päässäpyöriviä juttuja. Kuten jo sanoinkin aiemmin, tämä on vähän kuin päiväkirja. 😅 Ovulaatiota odottelen, ei muuta tällä rintamalla.
 
Täällä dpo11 ja testi nega. Eli tässä kierrossa ei tullyt tärppiä. Letrot siis ekaa kertaa oli tässä kierrossa enkä kyllä huomannut mitään eroa edellisiin kiertoihin 🙄 en tiedä sitten vaikuttaako se, että annostus oli se pienin 2,5 mg.

Onko kellään nostettu annosta esm 5 mg :aan? mietin, että saisiko sille enemmän munasoluja kypsymään ja täten olemattoman osumatarkkuuden paremmaksi? en toki voi ominpäin lääkitystä muuttaa, mutta mietin vain. Ovis tuli Letrojen kanssa kp 17-18 niin kuin ilman Letrojakin.
Mulla oli kans eka kierto letroilla 2,5mg (yks tabu) annostuksella kp 3-7 -> ei mitään vaikutusta kun käytiin kp 11 ultrassa, follit 8-10mm.
Nostettiin annostusta 5mg (2tabua/pvä) kp 3-7 -> ei myöskään mitään vaikutusta kp11 ultrassa, follit 10-13mm
Nostettiin nyt meneillään kiertoon 7,5mg (3tabu/pv) kp 3-7 -> eilisessä kp11 ultrassa kaksi follia oikealla, 18mm ja 20mm eli ovulaatio ihan näinä päivinä. Jännitti kyllä että josko ois toisellakin puolella ollut vielä lisää folleja niin ois voinu lääkäri kieltää tämän kierron mutta onneksi tilanne oli otollisin mahdollinen 🙏🏼

Eli itselläni vaste lääkkeeseen tuli vasta tuolla isoimmalla annostuksella. Ja näyttää siltä että ovulaatio tulisi nyt n. 5päivää aikaisemmin, mulla aina ollut myöhäinen ovulaatio eli vasta n. Kp18-19 ja pienemmät annostukset eivät sitä muuttaneet.

Pyydä siis ihmeessä isompaa annostusta!

Me hypätään tänään miehen kanssa lentokoneeseen ja suunnataan lomalle Kreikkaan. Katsotaan jos tämä olisi sitten se babymoon 🙈🥰
 
Mulla oli kans eka kierto letroilla 2,5mg (yks tabu) annostuksella kp 3-7 -> ei mitään vaikutusta kun käytiin kp 11 ultrassa, follit 8-10mm.
Nostettiin annostusta 5mg (2tabua/pvä) kp 3-7 -> ei myöskään mitään vaikutusta kp11 ultrassa, follit 10-13mm
Nostettiin nyt meneillään kiertoon 7,5mg (3tabu/pv) kp 3-7 -> eilisessä kp11 ultrassa kaksi follia oikealla, 18mm ja 20mm eli ovulaatio ihan näinä päivinä. Jännitti kyllä että josko ois toisellakin puolella ollut vielä lisää folleja niin ois voinu lääkäri kieltää tämän kierron mutta onneksi tilanne oli otollisin mahdollinen 🙏🏼

Eli itselläni vaste lääkkeeseen tuli vasta tuolla isoimmalla annostuksella. Ja näyttää siltä että ovulaatio tulisi nyt n. 5päivää aikaisemmin, mulla aina ollut myöhäinen ovulaatio eli vasta n. Kp18-19 ja pienemmät annostukset eivät sitä muuttaneet.

Pyydä siis ihmeessä isompaa annostusta!

Me hypätään tänään miehen kanssa lentokoneeseen ja suunnataan lomalle Kreikkaan. Katsotaan jos tämä olisi sitten se babymoon 🙈🥰
Ihan mahtavaa! Vaikuttaa siltä, että kaikki tähdet on nyt teille kohdallaan 🤗 oon kuullut ja lukenut, että ihmiset tulisi usein raskaaksi aurinkolomilla 😃 D-vitamiini ja vapaus ilman stressiä arjesta tekee usein ihmeitä 🌞
 
Heippa,

Täällä meneillään kp3, ja ensimmäisen letron otin tänään, tarkoitus mennä kesä letroilla. 4 kierrossa olen letroja käyttänyt, vasteena 1-2 follia, kerran3. Epäonnistunut ivf hoito takana, välikierto ivf:n jälkeen. Syksyllä hoidot jatkuvat, mutta kesän ajan yritetään nyt letrojen turvin, jos vaikka ihme kävisi.....
 
Mää vihdoin pääsin menkoista eroon, nyt kp7. Ovista FF ennustaa ens viikolle, sitä nyt sitten odotellessa. Sopivasti olis alkuviikosta myös töistä vapaata 😁
 
Dpo ehkä 10 testi nega, menkat myöhässä jo viis päivää... Oletettavasti myöhästyvöt yli viikolla.

Jatkuva työstressi ei auta kyllä asiaa. Isoja haasteita kaikessa muussa, paitsi yksityiselämässä. Kaikki nämä vaikeudet on onneksi hitsanneet meitä perheenä enemmän yhteen.

Seuraavasta kierrosta (jahka alkaisi...) sitten letrozolit ja lomaa osittain toivottavasti likipitäen koko kesä. 🙏
 
Onko jollakin kokemusta keltarauhashormonipuikoista? Tänää pitäs alottaa cyclogest, mutta mietityttää kuin pahasti ne valuu. Toimisko tablettimuotoinen yhtä hyvin? Kai sitä saa niinkin?
 
Tsemppiä kaikille 🩷

Ps. Onko jollakin kokemusta Terolut-kuurista? Sain sen menkkojen käynnistykseen nyt endometrioosilääkkeiden jälkeen.. Olen kyllä mielestäni ovuloinut lopetettuani lääkkeen, mutta menkkoja ei näy eikä kuulu.. 😔
 
Oon seuraillut tätä ketjua nyt toukokuun ajan, sillä suunnitelmana olisi ensi kierrosta aloitella esikoisen yrittämistä. Nyt on kuitenkin pakko kirjoittaa, kun johonkin täytyy saada purkaa fiilikset enkä halua puolisoa kuormittaa enempää... tai katotaan onnistuuko kun edellinen viesti hävisi bittiavaruuteen, sori jos nyt tuleekin tuplana😅

Eli meillä vähän tylsä tilanne kun ollaan perinnöllisyyspolin asiakkaita ja tiedossa siis (suvun takia epäily + testattu eli varmistunut) kromosomitranslokaatio, joka aiheuttaa sen että 50 % sukusoluista on unbalanced eli puuttuu geneettistä materiaa, näin ollen johtaa keskenmenoon noin 8 vkon kohdalla (tai vaikeasti vammaiseen lapseen mutta meillä sen verta iso ja suvussa "testattu" että tuskin). 25% on sit kantajia (terveitä mutta jos jälkeläisiä haluavat niin sama ongelma) ja 25% normaali kromosomisto. Neuvottiin kuitenkin ensin yrittämään ns. luomuna ennen alkiodiagnostiikkaa (tästä aiheesta olisi paljon sanottavaa...) Eli vähän silleen ristiriitaisin tuntein ollaan lähdössä yrittämään.

Lopetin e-pillerit uv:na, sen jälkeinen kierto 33 pvä, sitten 3x27 pvän kiertoja ja ilman mtn pms-oireita. Vuoto alkanut melkein kellontarkasti kp 28 (eli siis oikeasti kp1) klo 17. Olen odotellut nyt innolla menkkoja, koska tarkoittaisi että päästäisiin vuosien jahkaamisen jälkeen vihdoin yrittämään. Mutta nyt jo kp 31, eikä vuotoa kuulu. Ehkäisynä tässä kierrossa ollut kondomi+varmat päivät. Flo ollut seuranta-appina.

Kp 28 alkoi alamahalla outo paineentunne, tasainen hyvin lievä jomotus, ei yhtään kramppimainen. Enempi kuin olisi lievä vti (ilman pissaoireita). Iltaa kohden paheni sen verran että vähän teki mieli hakea lämmin kauratyyny, mutta en tarvinnut. Ei varsinainen kipu vaan enempi vaan epämiellyttävä. Kp 29 lievempänä välillä jatkui. Kp 30 ei enää sitä, mutta oikealla alamahalla outoja tuikkaisuja etenkin aamupäivällä, sanoisin jo kivuksi mutta taas aika lieväksi, sen verran kuitenkin että piti nousta seisomaan istumasta jos tuli ja ulkopuoliset huomasi naamasta et jotain tapahtui. Tänään ei mitään. Kp 28 tuli myös siteeseen mahdollisesti 1-2 tippaa hyvin tummaa ja kuivahkoa verta, mutta saattoi siis olla myös vaikka jokin nöyhtä vaatteista tms, kun en tajunnut siinä tutkia luullessani menkkojen alkavan. Raskaustestit kp 29 ja tänään kp 31 puhdas negatiivinen. Testi PregCheck 25 mIU/ml.

Jännäksi tän tekee se, että kp 20 kävin gynekologilla, kun halusin että tsekkaa että kaikki ok yrittämistä varten. Kysyi heti kun kurkisti sinne että onko ovulaatio. Sanoin, että appin mukaan ovis ollut viikko sitten. Kuulemma kohdunkaulan lima näytti ovulaatioon sopivalta. No, sitten ultratessa sanoi että ei, kyllä on ovulaatio jo tapahtunut, keltarauhanen näkyy että loppukierrossa ollaan. Tarkistin tekstin niin siellä sanottiin että endometriumin paksuus 7 mm kierron vaiheeseen sopien. Mutta nyt kun tutkin netistä niin luki että toi 7 mm olisi enempi ovulaation aikainen paksuus kuin luteaalivaiheen. Meillä siis kp 19 eli edellisenä päivänä gynea ennen oli suojaamatonta seksiä, muuten sitä ennen kondomi käytössä niinä päivinä mitä Flo sanoi hedelmällisiksi.

Eli tässä nyt mietiskelen mitä ihmettä on meneillään. Onko tässä kierrossa ovulaatio tullut myöhässä ja siksi menkat myöhässä? Tai onkohan mahdollista että mulla normaalistikin olisi jotenkin lyhyempi luteaalivaihe ja oonkin nyt raskaana tuosta suojaamattomasta ja siksi menkat ei ole tulleet? Vai minkä häiriön keho nyt keksi kivaksi jekuksi heti kun päätettiin yrittää? En ole ihan varma miten noi dpo:t pitäisi laskea mutta suojaamattomasta kerrasta nyt 12.pvä ja testi tosiaan negatiivinen selvästi. Flo:n mukaisesta ovulaatiosta 18.pvä.

Eipä tässä kai muuta voi kun odotella. Olo hyvin oireeton nyt. Päätin että aikaisintaan torstaina testailen, haluan alkuviikon keskittyä töihin ja olla ajattelematta (jos mahdollista😅).

Fiilikset oli tosi pettyneet tänään, eli ainakin varmisti päätöksen yrittämisestä, vaikka tästä kierrosta ei ensi alkuvuoden aikataulullisista syistä vielä haluttu raskautua. Mutta jos nyt kävisi sellainen tuuri että olisi ihmeellisesti raskautunut ja vielä pysyisi kyydissä translokaatiohommista huolimatta niin olisi aika meant to be...

Jos jollain kokemusta kromosomitranslokaatiosta niin kuulisin myös mielellään onko hcg noussut jotenkin hitaasti unbalanced-tilanteessa? Sukulaisilta kun kyselin niin heillä kyllä normisti näkynyt positiivinen testi tuolloinkin.

Anteeksi kun kamalan pitkä teksti!

Moikka! Itsellä on siinä mielessä samanlainen jännittävä tilanne, että menkkoja odotan alkavaksi. Omasta taustasta sen verran, että sairastan vaikeaa endometrioosia. Takana mm. laaja leikkaus, jossa on poltettu ja poistettu kirurgisesti kudosta munasarjoista, kohdusta, vatsakalvolta.. 😕 Silti Amh-arvot hyvät ja muutenkin ovuloin säännöllisesti. Kiputilanne on ollut mulla aina todella vaikea (päivittäiset kivut) ja siksi aloitin Procren-pistokset, joilla saadaan aikaan käytännössä kemialliset vaihdevuodet. Päätimme yrittää lasta noiden piikkiin jälkeen luomusti. No, nyt viimeisimmän pistoksen vaikutuksen loppumisesta on 5 viikkoa. Tämä on toki normaalia, mutta minulla on ollut myös ovulaation oireita lopettamisen jälkeen. Limat, lämmöt yms. Raskaustesti näyttää negaa. Sain terolutit menkkojen käynnistykseen ja nyt en tiedä uskallanko aloittaa niitä. Siis jos olenkin raskaana ja sitten vuodan.. Toivottavasti me molemmat saataisiin selvyyttä tilanteeseen. Meikäläisellä on lääkärin mukaan max. 6kk aikaa yrittää, sen jälkeen ei ole järkeä luomusti.. Mietin myös, että voisiko tosiaan hormonaalinen epätasapaino vaikuttaa hCG-arvoihin..

T. Elina
 
Takaisin
Top