Raskaaksi 2024

Täälläkin tänään dpo11 ja pc testiin suureksi yllätykseksi haaleista haalein viiva! Kuitenkin niin haalea, että epäilen, että saattaa olla vaan viivanpaikka... Piti vähän käännellä ja tihrustaa, että sen näki, eikä saanut oikein kuvaa siitä. Dpo8 lähtien ollut aika selkeitä pms-oireita, joten en ole kovin toiveikas tämän suhteen. Mutta eihän sitä koskaan tiedä. :smiling-eyes::folded:

Mie koitan edelleen olla kärsivällinen mutta silti haluisin jo testata huomenna, mutta oon aika varma että tulis nega ja en halua pettyä vielä.
Etenkin jos tän päivän repäisy tuntemukset ja nippailut on kiinnittymiseen liittyviä.. ehkä keskiviikkona testaan, viimestään la aamuna on pakko kun juhlat tiedossa

Tosi haaleesti näkyy kuivuneessa, pc tän päivänen
Edit, joo hädin tuskin erottaa mitään🙈

Liitteet

• IMG_20240107_174154~2.jpg
    IMG_20240107_174154~2.jpg
    591.1 KB · Katsottu: 191
  • IMG_20240107_174154~3.jpg
    IMG_20240107_174154~3.jpg
    448.3 KB · Katsottu: 192
Muokattu viimeksi:
Kp 15/30, Dpo0 tai -1-2. Tuntemuksia on vas.puolella, joten saa tulkittua kiertoon liittyväksi, ovulaatiota kuitenkin vaikea kohdistaa, en tikuttele.
Tallettelu eilen. ❤️ Katotaan jaksetaanko edes toista kertaa tähän ikkunalle.

Piinapäivät (viikot) alkaa. 🥺 Puoliso jo vähän kielsi testailemasta kokoajan... Yritän odottaa myöhästyneitä kuukautisia.

Moikka ja plussatuulia kaikkien vuoteen! Miä jokusen viestin kirjoitin tuonne 2023 ryhmään, mut oli niin järkkypitkät kierrot, että yritin keskittyä muihin asioihin. Tosiaan yk1 alkoi 8/23 ja se kesti 64pv, yk 2 kesti 47pv.

Siinä vaiheessa aloin miettimään, et missä vois olla vika ja todennäköisesti keksin sen. Aloitin 5/23 syömään spironolaktoni- nesteenpoistolääkettä hirsutismin hoitoon ja luin muistaakseni pcos fb ryhmästä, että se voi aiheuttaa kiertohäiriöitä. Tarkastin asian lääkkeen pakkausselosteesta ja siellähän se sama asia todettiin. Joten joulukuun alussa jätin tän lääkkeen pois, ei siitä ollut mitään vastettakaan ja kas kummaa yk3 oli vain 36pv, joka on miun mittapuulla jo aika normaali kierto.

Nyt siis menossa yk4, kp 10. Kp 7-9 testasin mielenkiinnosta ovista, ei tullu plussaa niinku odottaa saattaa. Premom ennustaa ovista 11.1., joten huomenna jatkan testailuja. Perjantaina aloin ottamaan inositolia, saa nähdä onko sillä mitään vaikutusta. Vauvakuume on tosi kova, joten parasta toivoen tähän vuoteen!

Täällä dpo 9 ja huvin vuoks testattu ApteQ sekä Apteekin omilla puikkotesteillä. Oisko päivän 4. pissasta ja pidätinkin jonkun aikaa.
Negaahan nää näyttää. Mitään erikoisia oireita ei ees oo ollut, ainoastaan limoja ja herkällä tuulella jotenkin. Just nyt on taas sellanen olo etten tuu enää ikinä raskaaks eikä me saada ikinä niitä kahta, ees yhtä lasta miehen kanssa. Miten tää on näin vaikeeta, onks jotain vialla ja blaa.. :disappointed-face: Vihreä on apteq ja sininen on apteekkarin oma. Herkkyydet molemmissa taitaa olla aika perus, en saanu tietoa irti pakkauksista. Ei kuitenkaan mitään erikoisherkkiä. Oltiin tosi aktiivisia seksin suhteen tän kierron kanssa ja bongasin kovat ovulaatiokivutki eli ovis on kyllä tapahtunut. Mahdollisimman stressitön kierto ollut sen suhteen ettei mikään oo tapahtunu velvollisuudesta tai väkisin väännetty. Tosi kivasti meni tallettelut, joka päivä tai joka toinen päivä ennen ja jälkeen oviksen. Siis niin v#tun turhauttavaa ja kyllä v*tuttaa! :loudlycrying:
Esikoisestakin tärppiä sai odottaa yli puolitoista vuotta🧒 Tosin aivan eri elämäntilanteessa, melkeen 10 v nuorempana ja eri miehen kanssa, jolla elintavat myös retuperällä.

Nyt on elintavat paljon paremmat vaikka ikää enemmän ja painoakin +20kg.
Nyt vaan tuntuu koko aika pahemmalta vaikka yritän sen tunteen sivuuttaa. Huolestuttaa, epäilyttää. Taas mielessä lapsettomuustutkimukset mut jotenkin muille on iso on kynnys mennä painon takia. Vertaistukea kaipaillen kyselen, mikä teiän bmi on? Itellä se on 35.
Onko täällä muita joilla lapsi/lapset entuudestaan huomattavasti vanhempia seuraavaan verrattuna? Itsellä 8-vuotias ja itse oon 30v. Ikäeroahan esikoille ja mahdollisille seuraaville tulis reilusti mut minkäs teet.
Täällä kans BMI aika "mahtavissa" lukemissa, yli 40.. Mut oon alkanu taas tekemään elämäntapamuutosta, toukokuun lopulta on tippunu 6,8kg että suunta on ainakin oikea.

Ja meillä on myös se tilanne, että ikäeroa tulis paljon, esikoinen täytti viime marraskuussa 10. Oon välillä harmitellut, et miks ei tullu aloitettua yritystä yhtään aikaisemmin mut sille ei enää voi mitään..

Täällä dpo 9 ja huvin vuoks testattu ApteQ sekä Apteekin omilla puikkotesteillä. Oisko päivän 4. pissasta ja pidätinkin jonkun aikaa.
Negaahan nää näyttää. Mitään erikoisia oireita ei ees oo ollut, ainoastaan limoja ja herkällä tuulella jotenkin. Just nyt on taas sellanen olo etten tuu enää ikinä raskaaks eikä me saada ikinä niitä kahta, ees yhtä lasta miehen kanssa. Miten tää on näin vaikeeta, onks jotain vialla ja blaa.. :disappointed-face: Vihreä on apteq ja sininen on apteekkarin oma. Herkkyydet molemmissa taitaa olla aika perus, en saanu tietoa irti pakkauksista. Ei kuitenkaan mitään erikoisherkkiä. Oltiin tosi aktiivisia seksin suhteen tän kierron kanssa ja bongasin kovat ovulaatiokivutki eli ovis on kyllä tapahtunut. Mahdollisimman stressitön kierto ollut sen suhteen ettei mikään oo tapahtunu velvollisuudesta tai väkisin väännetty. Tosi kivasti meni tallettelut, joka päivä tai joka toinen päivä ennen ja jälkeen oviksen. Siis niin v#tun turhauttavaa ja kyllä v*tuttaa! :loudlycrying:
Esikoisestakin tärppiä sai odottaa yli puolitoista vuotta🧒 Tosin aivan eri elämäntilanteessa, melkeen 10 v nuorempana ja eri miehen kanssa, jolla elintavat myös retuperällä.

Nyt on elintavat paljon paremmat vaikka ikää enemmän ja painoakin +20kg.
Nyt vaan tuntuu koko aika pahemmalta vaikka yritän sen tunteen sivuuttaa. Huolestuttaa, epäilyttää. Taas mielessä lapsettomuustutkimukset mut jotenkin muille on iso on kynnys mennä painon takia. Vertaistukea kaipaillen kyselen, mikä teiän bmi on? Itellä se on 35.
Onko täällä muita joilla lapsi/lapset entuudestaan huomattavasti vanhempia seuraavaan verrattuna? Itsellä 8-vuotias ja itse oon 30v. Ikäeroahan esikoille ja mahdollisille seuraaville tulis reilusti mut minkäs teet.
Saatko missään verikokeita mittautettua sun ferritiini arvoja? Niillä on iso merkitys raskautumisessa. ( Hyvä arvo on muistaakseni lähempänä 80) Lisäksi kannattaa aloittaa foolihapon syönti. BMI olisi hyvä olla lähempänä 30.. niillä konstein tuossa vieressä tuhisee viimevuoden tammikuinen.

Täällä kp11 ja peiton heilutteluja on ollu säännöllisesti koska ovistestit ei ehtineet tähän kuertoo

Heippa! Jos jollain olisi tarve muutamalle ovulaatiotestille (yksittäispakattuja puikkoja, Raskauskeiju) niin voin lähettää kirjeenä. Päiväys umpenee keväällä ☺️ Ja itse uskaltanen jo sanoa, ettei tarvetta ole 🤰🏼

Viikonloppuna pitäisi alkaa kuukautiset ja sitten saataisiin yritys kunnolla käyntiin. Tässä kierrossa tein ensimmäistä kertaa ovulaatiotestejä, ihan vaan varmistaakseni, että varmasti ovuloin. Ikää on kuitenkin 12 vuotta enemmän verrattuna edelliseen yritykseen. Luultavasti vielä ensikierrossa testailen. Rakkauselämään ei testit tuo meillä muutosta, koska ollaan aktiivisia lähes joka päivä normaalistikin.

Oletteko muut tehneet muutoksia ruokavalioon tms nyt yritysaikana? Itse olen tietenkin aloittanut foolihappo ja yrittänyt syödä joka päivä enemmän hedelmiä, kasviksia ja pähkinöitä. Myös avokadoa pyrin syömään päivittäin. Satunnaiset viinilasit ja tapakset jätimme myös uuteen vuoteen.

Viikonloppuna pitäisi alkaa kuukautiset ja sitten saataisiin yritys kunnolla käyntiin. Tässä kierrossa tein ensimmäistä kertaa ovulaatiotestejä, ihan vaan varmistaakseni, että varmasti ovuloin. Ikää on kuitenkin 12 vuotta enemmän verrattuna edelliseen yritykseen. Luultavasti vielä ensikierrossa testailen. Rakkauselämään ei testit tuo meillä muutosta, koska ollaan aktiivisia lähes joka päivä normaalistikin.

Oletteko muut tehneet muutoksia ruokavalioon tms nyt yritysaikana? Itse olen tietenkin aloittanut foolihappo ja yrittänyt syödä joka päivä enemmän hedelmiä, kasviksia ja pähkinöitä. Myös avokadoa pyrin syömään päivittäin. Satunnaiset viinilasit ja tapakset jätimme myös uuteen vuoteen.

Mä olin ketolla ja raskauduin, mut se meni kesällä kesken. Ketoruokavaliosta on tutkimusten mukaan hyötyä hedelmällisyyteen, mut se on turhan rajoittava mulle.

Meillä kohta vuosi yritystä takana, yks keskeytynyt keskenmeno ja kaksi kemiallista. Nyt aloitin vuoden alussa välttelee valkoista sokeria, valkoista vehnää ja syön mahdollisimman terveellisesti muutenkin ja etenkin kasviksia paljon 👍🏻

Oletteko muut tehneet muutoksia ruokavalioon tms nyt yritysaikana? Itse olen tietenkin aloittanut foolihappo ja yrittänyt syödä joka päivä enemmän hedelmiä, kasviksia ja pähkinöitä. Myös avokadoa pyrin syömään päivittäin. Satunnaiset viinilasit ja tapakset jätimme myös uuteen vuvuoteen.
Ehkä enemmän tämmöistä kokonaisvaltaista muutosta omankin terveyden vuoksi, enemmän liikuntaa, enemmän kasviksia ja hedelmiä, kuitua, säännöllisempää ruokailurytmiä ja enemmän vettä. Mama vitamiini mennyt vajaan vuoden ja lisäfoolihappo marraskuulta lähtien.

Joo, BMI olisi varmaan 'parempi' olla lähellä 30, mutta ei se vuosikymmeniin ole sitä ollut, eikä estänyt huhtikuulta raskautumista. Ymmärrän painosta puhumisen, mutta se ei ole _ainut_ asia joka raskautumiseen vaikuttaa, niitä kun on monia, ja taitaa se ikä olla isoin tekijä.

Dpo3 ja aika matelee.... 🫠 Onneksi viikossa on vaikka mitä ohjelmaa muuten mutta silti sitä vaan tarkistaa vähän väliä kalenterista että miten kauan siihen on vielä että voisi testissä jotain näkyä 😂 On tämäkin hommaa...

Ehkä enemmän tämmöistä kokonaisvaltaista muutosta omankin terveyden vuoksi, enemmän liikuntaa, enemmän kasviksia ja hedelmiä, kuitua, säännöllisempää ruokailurytmiä ja enemmän vettä. Mama vitamiini mennyt vajaan vuoden ja lisäfoolihappo marraskuulta lähtien.

Joo, BMI olisi varmaan 'parempi' olla lähellä 30, mutta ei se vuosikymmeniin ole sitä ollut, eikä estänyt huhtikuulta raskautumista. Ymmärrän painosta puhumisen, mutta se ei ole _ainut_ asia joka raskautumiseen vaikuttaa, niitä kun on monia, ja taitaa se ikä olla isoin tekijä.
Jeps, niin valitettavaa kuin se onkin, että naisen hedelmällisyys lähtee laskuun 35 vuoden jälkeen. Itse ensimmäiset lapset saaneena, alle kolmekymppisenä ajattelin naiivisti, etten ikinä lähtisi näin vanhana enää yrittämään vauvaa. Mutta niin vain se elämä heittelee ja tässä sitä ollaan lähempänä neljääkymppiä kuin kolmevitosta ja toivotaan parasta 😊

Kp17 ja ovisplussa pärähti tikkuun, samoin kun viime kierrossa. Mutta en tajuu tätä premom, se näyttää että tänään ois dpo1 ja numerot paljon pienemmät tän päivän testissä kun tossa kp15 mikä nyt on tosi haalee mutta premomin mielestä peak?

Testitkin loppu mutta täytyy varmaan hakee lisää et saan tonne kuinka ne lähtee hiipumaan. Vaikka eipä tätä ovista nyt pääse ees hyödyntämään ja the kiertoon on sit digit, mutta mielenkiinnosta :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
IMG_2545.jpeg

Kp17 ja ovisplussa pärähti tikkuun, samoin kun viime kierrossa. Mutta en tajuu tätä premom, se näyttää että tänään ois dpo1 ja numerot paljon pienemmät tän päivän testissä kun tossa kp15 mikä nyt on tosi haalee mutta premomin mielestä peak?

Testitkin loppu mutta täytyy varmaan hakee lisää et saan tonne kuinka ne lähtee hiipumaan. Vaikka eipä tätä ovista nyt pääse ees hyödyntämään ja the kiertoon on sit digit, mutta mielenkiinnosta :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
View attachment 129611
Taustalta huutelen et se varmaan on nyt jotenkin hassusti lukenut tuolloin kp 15 (ja myös 16) ton sun testin, kontrolliviivojen pitäis olla tässä näkymässä about samassa linjassa allekkain (ks. kuva) mut noi on tuolla ihan toisessa reunassa. 🤔

Eli varmaan nappaa vertailuun jotkut ihan muut viivat (esim. testiin muuten vaan kuuluvat rajat) kuin testin ja kontrollin ja siks näyttää mitä sattuu. Mulla teki joskus samaa. 😁

Screenshot_20240108_110348_Samsung Internet.jpg

Takaisin