Raskaaksi 2024

Onko täällä muita raskaustestaushulluja, jotka ei oo ekojen lapsien kohdalla sellasia ollu? 😄 Mulla lapset 14, 12 ja 9, ja oon heidän kohdallaan tehnyt testit vasta ku menkat myöhässä useamman päivän 😅

Miten ihmeessä voi käydä näin, että iltatähteä tehdessä testaileekin jo dpo 7 alkaen 🤣🤣🤣
Jep täällä😅 en todellakaan testaillut mun 17v ja 14v kohdalla, hyvä kun tein yhden testin kummankin kanssa kun menkat oli myöhässä.
Nyt toki tää useamman vuoden yritys on vähän himmaillut testailuhimoa, mut kyllä sitä tulee lähes joka kierrossa testattua liikaa😅

Onko täällä muita raskaustestaushulluja, jotka ei oo ekojen lapsien kohdalla sellasia ollu? 😄 Mulla lapset 14, 12 ja 9, ja oon heidän kohdallaan tehnyt testit vasta ku menkat myöhässä useamman päivän 😅

Miten ihmeessä voi käydä näin, että iltatähteä tehdessä testaileekin jo dpo 7 alkaen 🤣🤣🤣
Täällä kans. Ei olis tarttenut edes testailla vanhimman viiden eikä kuudennenkaan kohdalla kun tiesin että jos ollaan ilman ehkäisyä tulen heti raskaaksi kerrasta ja näin oli aina. Nyt sitten testihulluksi tullut varsinkin kun tietää että harvinaista olis plussa siihen ainakin pysyvästi saada🙄

Piinapäivät on toisaalta niin syvältä.. dpo12... Tiistaina ois kp28, keskiviikkona sitten kp1.. jos mennään normaalilla kierron pituudella..toki se on vaihdellut syksyn mittaan 24-28 välillä... Ovis testi näytti plussaa kp13...
Meinasin jo tänään aamulla tehdä testin... Nyt sitte mietin, että tekisikö huomenna vai maanantaina vai vasta tiistaina tai peräti keskiviikkona jos ei menkat ala... Vai vasta torstaina...🤪
Oireet voi nyt olla PMSää tai sitä toivottua.. enpä tiedä.. kun ei ole yhtään onnistunutta raskautta takana... 🤷‍♀️
En ole lämpöjäkään aiemmin ennen menkkoja tai koko kierrossa mitannut... Sen tiedän, että normaalilämpö minulla on jotain 35,6-36 välillä.. ja yleensä flunssassa jos nousee 36,7-37 olen jo sairas... Saati 37,1 silloin jo sairastan päivän sängyssä..
Äsken mittasin huvikseen lämmön ja eilen illalla kans ja näytti 36,7 🤔 eli mulle ei ollenkaan normaalia.. eikä ole flunssaisena olo.. rintoja aristaa näin päivällä aika paljon, iltaisin ja aamuisin vähemmän...
Ei kait se auta kuin piinailla... Kaksi testiä on kaapissa..
Vaikka kait dpo12-13 pitäisi jo näkyä edes jotain testissä... Kaapissa olevat testit näyttää HCG 10 herkkyydellä... Eli yhtä herkkä ainakin pakkausselosteen mukaan mitä clear blue varhainen 🤔

Mä sanon tän nyt ääneen, oon aika sata varma että sain juuri äsken pc testiin haaleista haaleimman esiäidin näkyviin!😱 Heti testiajalla näky ja jäi näkyviin toki kuivuttua haalenee. Ensin aattelin että on viivanpaikka joka näkyy kun testi kastuu että näkyy märkänä mutta en usko nyt siihen. Nyt heräs mielenkiinto että jos tuo oli oikea haamujen esiäiti niin näkyiskö illalla mahdollisesti rfsu herkällä jotain?🤔 Viitsiskö hassata rahaa siihen...

Edit, viivanpaikka vaan!

Muokattu viimeksi:
Piinapäivät on toisaalta niin syvältä.. dpo12... Tiistaina ois kp28, keskiviikkona sitten kp1.. jos mennään normaalilla kierron pituudella..toki se on vaihdellut syksyn mittaan 24-28 välillä... Ovis testi näytti plussaa kp13...
Meinasin jo tänään aamulla tehdä testin... Nyt sitte mietin, että tekisikö huomenna vai maanantaina vai vasta tiistaina tai peräti keskiviikkona jos ei menkat ala... Vai vasta torstaina...🤪
Oireet voi nyt olla PMSää tai sitä toivottua.. enpä tiedä.. kun ei ole yhtään onnistunutta raskautta takana... 🤷‍♀️
En ole lämpöjäkään aiemmin ennen menkkoja tai koko kierrossa mitannut... Sen tiedän, että normaalilämpö minulla on jotain 35,6-36 välillä.. ja yleensä flunssassa jos nousee 36,7-37 olen jo sairas... Saati 37,1 silloin jo sairastan päivän sängyssä..
Äsken mittasin huvikseen lämmön ja eilen illalla kans ja näytti 36,7 🤔 eli mulle ei ollenkaan normaalia.. eikä ole flunssaisena olo.. rintoja aristaa näin päivällä aika paljon, iltaisin ja aamuisin vähemmän...
Ei kait se auta kuin piinailla... Kaksi testiä on kaapissa..
Vaikka kait dpo12-13 pitäisi jo näkyä edes jotain testissä... Kaapissa olevat testit näyttää HCG 10 herkkyydellä... Eli yhtä herkkä ainakin pakkausselosteen mukaan mitä clear blue varhainen 🤔
Pidän peukkuja 💖

Täällä dpo 9 ja huvin vuoks testattu ApteQ sekä Apteekin omilla puikkotesteillä. Oisko päivän 4. pissasta ja pidätinkin jonkun aikaa.
Negaahan nää näyttää. Mitään erikoisia oireita ei ees oo ollut, ainoastaan limoja ja herkällä tuulella jotenkin. Just nyt on taas sellanen olo etten tuu enää ikinä raskaaks eikä me saada ikinä niitä kahta, ees yhtä lasta miehen kanssa. Miten tää on näin vaikeeta, onks jotain vialla ja blaa.. :disappointed-face: Vihreä on apteq ja sininen on apteekkarin oma. Herkkyydet molemmissa taitaa olla aika perus, en saanu tietoa irti pakkauksista. Ei kuitenkaan mitään erikoisherkkiä. Oltiin tosi aktiivisia seksin suhteen tän kierron kanssa ja bongasin kovat ovulaatiokivutki eli ovis on kyllä tapahtunut. Mahdollisimman stressitön kierto ollut sen suhteen ettei mikään oo tapahtunu velvollisuudesta tai väkisin väännetty. Tosi kivasti meni tallettelut, joka päivä tai joka toinen päivä ennen ja jälkeen oviksen. Siis niin v#tun turhauttavaa ja kyllä v*tuttaa! :loudlycrying:
Esikoisestakin tärppiä sai odottaa yli puolitoista vuotta🧒 Tosin aivan eri elämäntilanteessa, melkeen 10 v nuorempana ja eri miehen kanssa, jolla elintavat myös retuperällä.

Nyt on elintavat paljon paremmat vaikka ikää enemmän ja painoakin +20kg.
Nyt vaan tuntuu koko aika pahemmalta vaikka yritän sen tunteen sivuuttaa. Huolestuttaa, epäilyttää. Taas mielessä lapsettomuustutkimukset mut jotenkin muille on iso on kynnys mennä painon takia. Vertaistukea kaipaillen kyselen, mikä teiän bmi on? Itellä se on 35.
Onko täällä muita joilla lapsi/lapset entuudestaan huomattavasti vanhempia seuraavaan verrattuna? Itsellä 8-vuotias ja itse oon 30v. Ikäeroahan esikoille ja mahdollisille seuraaville tulis reilusti mut minkäs teet.
Itse yritetään vasta ensimmäistä, mutta tohon painoasiaan tulin kommentoimaan. Mun bmi on 29-30, ja kukaan ei oo maininnut mun painoa ollenkaan noilla käynneillä. Itse oon nostanut sitä mukaan keskusteluihin käynneillä, mutta sille on vähän niinkun viitattu kintaalla 🤣 Luulen, että on tosi lääkärikohtaista, mut en jännittäis sitä.

@Iltatähti89 miusta näköjään kuoriutu tän yrityksen myötä testihullu! Aiemmin oon testannu vasta ku menkat ollu myöhässä ja max kaks testiä sillonkaan. Niin sitä ihminen muuttuu🙂

@Kesäheinä85 aikalailla samoissa mennään siis🙂 Mieki muka yritin olla testaamatta mut toisin kävi, en malttanut sit kuitenkaan. Ja nyt käyn vähän väliä kurkkimassa noita kuivuneita testejä että oliko niissä muka oikeesti plussa🙈

@Beanen kuulostaa lupaavalta, laitahan testikuvia tulemaan johonkin ketjuun, niitä on niin mukava tihrustella🤩

@Iltatähti89 miusta näköjään kuoriutu tän yrityksen myötä testihullu! Aiemmin oon testannu vasta ku menkat ollu myöhässä ja max kaks testiä sillonkaan. Niin sitä ihminen muuttuu🙂

@Kesäheinä85 aikalailla samoissa mennään siis🙂 Mieki muka yritin olla testaamatta mut toisin kävi, en malttanut sit kuitenkaan. Ja nyt käyn vähän väliä kurkkimassa noita kuivuneita testejä että oliko niissä muka oikeesti plussa🙈

@Beanen kuulostaa lupaavalta, laitahan testikuvia tulemaan johonkin ketjuun, niitä on niin mukava tihrustella🤩
Ei tuosta mitään kuvaa saa ja kyllä tuo viivanpaikka vaan on/ oli🙄 Kerkes hetkeksi toiveet nousta mutta sit taas palattiin pilvilinnoista, ei oireita taas mitään ja tosiaan tuo on vaan viivanpaikka.
Testiajalla alussa, ja tuohan on pelkkä värikertymä vain🥴

Liitteet

• IMG_20240106_125625.jpg
    IMG_20240106_125625.jpg
    311.2 KB · Katsottu: 179
Muokattu viimeksi:
Mulla "oon raskaana" olo katosi eilen illalla, ja tänään on ihan tipotiessään. Erikoista! Tajusin myös jälkikäteen, että samalla kun tämä omituinen varmuus raskaudesta tuntui, en myöskään halunnut syödä kaikkea mitä normaalisti syön, teki mieli syödä kevyemmin.
Vuotoa tuli lopulta kolmatta päivää ja enemmän kuin kiinnittymisessä kuuluisi, joten tuskin lopulta onnistui mitään kiinnittymään. Harmi!
Juteltiin vauvan mahdollisuudesta myös miehen kanssa, ja nyt ollaan kumpikin kovin pettyneitä. Minä lisäksi flunssassa.
Luulenpa, että meidän yk1 saattaa startata sittenkin aikaisemmin kuin aluksi perin suunniteltiin.. 😍

Väri kertymää pukkaa!!
Mä kyllä myös näen haamua🤩. Noi testit on oman kokemuksen mukaan myös surkeita ja antaa helposti virheellisiä positiiviseksi tulkittavia. Mutta oman kokemuksen mukaan sanoisin, että jos haamu kuitenkin yhtä paksu kuin testiviiva, kuivuttuaankin jää ja vähänkään punaista niin vois olla aito positiivinen. Kuvassa mun viimeisimmän kesken menneen eka plussa samalla testillä ja siinä ylempänä pc josta ei vielä muuta sanoisi, kuin että viivanpaikka. Dpo en muista, olisikohan ollut 10 tai 9. Moni silloin tuolla plussa vai ei palstalla tuosta sanoi mulle, että olisi värikertymää tai virheellinen plussa ollut. Tuon jälkeen alkoi kuitenkin pc vahvistumaan ja sain cb:n digiin raskaana. Tsemppiä vahvistumiseen ❤️. Laitahan kuvaa sitten kun taas testaat.
IMG_9046.jpeg

Ostin nyt paketin ovistestejä, ajattelin kerrankin testata säännöllisesti jostain kp7-8 eteenpäin sitä. Lisäksi pitää yrittää nyt jaksaa tehdä talletteluja tarpeeksi usein 😄

Lopetin esikoisen imetyksen muutama vko sitten, saa nähdä onko sillä näkyvää vaikutusta hormonitoimintaan 🤔

Dpo6, aamulla heräsin järkyttävään vessahätään, normaalisti ei edes aamuisin tunnu olevan kiire vessaan. Jännää paineen tunnetta alavatsalla, valkovuoto edelleen runsasta.
Alapää tuoksahtaa vähän vahvemmalle, tämä oli itseasiassa esikoista odottaessa yksi raskausoireista.
Muutama päivä vielä ennen kun testailen.

Tein jo ekan ovistestin. Ihmeellisiä reiän näköisiä asioita testissä 😅 toki vasta kp9/27, mutta hyvä testata ajoissa. Ma alkaa Flo:n mukaan hedelmällinen aika… Eilen vasta kierron eka tallettelu, mutta ihan hyvään aikaan varmaan aloitus.

Liitteet

• IMG_6691.jpeg
    IMG_6691.jpeg
    969.2 KB · Katsottu: 82
Kp 6, hitaasti menee päivät 😄

Meillä viimeinen kierto siihen, että mies kerkee synnytykseen mukaan töistä 😯 kukaan ei pysty tekee sen töitä, joten vasta tämän kierron jälkeen huhtikuussa jos raskautuu, niin kerkeis taas synnytykseen 😯 Ei aiota silti pitää taukoa, koska kestänyt kauan jo muutenkin tämä raskautuminen. Eiköhän kaikki järjesty ❤️

Dpo13 testi uitettu, puhdas nega, ei epäilystäkään. Jos menkat ei ala tiistaina niin teen toisen testin ke aamuna.
Viimeksikin minulla kyllä näkyi vasta kun menkat oli viikon myöhässä... Mutta koska kyseessä oli ilmeisesti ns tuulimuna, en siihen pahemmin vertaile mitään.
Suurella todennäköisyydellä oireet on siis PMS oireita. Plääh... 🤦‍♀️
Keskityn nyt sitten kevään painon pudotukseen vielä enemmän, jospa se auttaisi.

Takaisin