Raskaaksi 2023

Tämä onkin kiinnostavaa, et tuntee kummalya puolelta irtoaa! Jostain joskus lukenutkin, että näin voi käydä. Mulla se kipu on jotenkin enempi keskellä/kokonaisvaltaista ja kramppaavaa, enkä oo tuntenut semmoista toispuoleisuutta.
Minä tunnen tosi selvästi aina kummalta puolelta irtoaa. Kipu paikantuu niin selvästi vain toiselle puolelle ja keltarauhasen jomottelukin tuntuu sit aina irronneella puolella :D

Tämä onkin kiinnostavaa, et tuntee kummalya puolelta irtoaa! Jostain joskus lukenutkin, että näin voi käydä. Mulla se kipu on jotenkin enempi keskellä/kokonaisvaltaista ja kramppaavaa, enkä oo tuntenut semmoista toispuoleisuutta.
Mulla kans nyt esikoisen jälkeen uutena juttuna ovis kivut, kestää kans monta päivää ja samantyylisesti kun sulla, et enemmän keskellä, eli kohdun seudulla, vähän samanlaista fiilistä kun ennen menkkoja, välillä painetta kohdussa. Välillä jotain toispuoleista, mutta ei mitenkäön erityisen selkeästi. Nyt tässä kierrossa testasin sit ovis testillä ja luulen että kun illalla oli vähän isompi kouraisu, niin silloin saattoi irrota tms.

Mulla kahdesti kierukan poiston jälkeen tärpännyt heti, eli toivoa on 🙏🥰
Muksuu kuulla. Mulla nyt menossa kp12 ja kamala piina päällä kun pitäisi jaksaa vielä ainakin viikko. Jotain kuvitteellisia kiinnityskipuja ja -vuotoja muka ollut, mutta olisiko vain kuvittelua. Viime perjantaina ja lauantaina tuli pientä tuhrua ja ovislimojen seassa tuoretta verta, joka on mulle ihan tyypillistä ovulaation aikna. Kärsin aivan järkyttävistä oviskivuista, jonka sain viime perjantaina tuntea. Joutui ihan burana+panadoli ottamaan. On myös ollut etovaa oloa oviksesta asti eli oon aika satavarma oviksen ajankohdasta. Kaaamala piina, mutta aika ihanaa tää kutkutus.

Kiva lukea täältä kuulumisia! :smiling-eyes:

Täällä kp 16 ja ovulaatiokivut alavatsalla alkoivat tässä iltasella. Aamulla tein ovistestin, joka ei ainakaan silloin ollut ihan positiivinen vielä. Saa nähdä onko huomenna vahvemmat viivat! En yhtään tiedä onko mulla normisti oviskivut ennen vai jälkeen oviksen vai milloin. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Ylipäätään oviskivut on esikoisen syntymän jälkeen olleet ehkä vähän vahvemmat...

Mites muilla, tuleeko selkeitä kipuja oviksen aikaan?
Joo, mulla ihan järkyttävät kivut oviksen aikana. Pahimmillaan joutuu ihan vessassa käydä kun krampit saa lähes oksentamaan.

Muksuu kuulla. Mulla nyt menossa kp12 ja kamala piina päällä kun pitäisi jaksaa vielä ainakin viikko. Jotain kuvitteellisia kiinnityskipuja ja -vuotoja muka ollut, mutta olisiko vain kuvittelua. Viime perjantaina ja lauantaina tuli pientä tuhrua ja ovislimojen seassa tuoretta verta, joka on mulle ihan tyypillistä ovulaation aikna. Kärsin aivan järkyttävistä oviskivuista, jonka sain viime perjantaina tuntea. Joutui ihan burana+panadoli ottamaan. On myös ollut etovaa oloa oviksesta asti eli oon aika satavarma oviksen ajankohdasta. Kaaamala piina, mutta aika ihanaa tää kutkutus.
Ei kannata ottaa Buranaa oviksen aikaan, se pahimmassa tapauksessa estää/siirtää oviksen kun ovulaatio on eräänlainen tulehdustila ja Burana tulehduskipulääke 😊

Täällä onkin paljon uusia😊 Nopeeta tärppiä toivotaan🥰

Täällä kp10 ja ovis lähestyy, odottelen sitä viimeistään tän viikon perjantaina 😊 täällä kans välillä niin kovat oviskivut että pitää kaksinkerroin olla. Tosi kova paine alavatsalla, mikä säteilee ihan reisiin asti.

Ei kannata ottaa Buranaa oviksen aikaan, se pahimmassa tapauksessa estää/siirtää oviksen kun ovulaatio on eräänlainen tulehdustila ja Burana tulehduskipulääke 😊
Oho, en oo ikinä tämmöiseen törmännyt, Hyvä kun sanoit niin en enää ota varsinkaan jos on yritys päällä. Mulla on tosiaan esikoisen synnytyksen jälkeen alkanut aivan järkyttävät ovis ja menkka kivut niin on sanottu, että yhdistelmänä jaan ibu ja parasetamolia nassuun jos on kauheen kipeitä.

Mä oon tehnyt ovistestejä nyt oviksen jälkeenkin, ihan mielenkiinnosta. Tänään kp23 ja dpo9 ja ovistesti lähtenyt tummumaan (kuvissa tosin näyttää haaleammalta kuin "livenä"), kuten joillain loppukierrosta käykin. Itse tein molemmista lapsista positiiviset ovistestit ennen positiivisia raskaustestejä, joten myös siksi tykkään tikutella ovistestejä loppukierrostakin 😉🤭

Liitteet

• 20230606_165055.jpg
    20230606_165055.jpg
    1.3 MB · Katsottu: 147
  • 20230606_165326.jpg
    20230606_165326.jpg
    1.8 MB · Katsottu: 149
Oho, hyvä tietää jatkoa ajatellen 😲

Mulla onkin nyt sitten taas kp1, olisi se ollutkin vähän liian hyvä tuuri, jos kerrasta tulis raskaaksi 🤭 Sisänsä kuitenkin mahtavaa tietää, että kroppa toimii näinkin hyvin - lopetinhan e-pillerit vasta reilu 1 kk sitten 👍 Nyt yritän malttaa elokuuhun asti ennen kuin aletaan varsinaisesti yrittämään. Tuntuu, että oma pää on ihan sekaisin kun en tiedä halutaanko ensin vauva vai häät, mutta ollaan alettu viime kuukausina kallistua vauvan puolelle. Kihloissa ollaan oltu kohta 1,5 vuotta että kai ne häät ehtii myöhemminkin 😂Jään joka tapauksessa tänne seurailemaan, pitää varmaan rekisteröityä jossain vaiheessa...

Sydänkukka: milloin meinaat tehdä raskaustestin? 😊 Jännitän sun puolesta ja pidän peukut pystyssä. 🌸

Oviskivuista oli keskusteltu; itsellä ovis tuntuu selvästi, mutta puolta en erota kun koko alavatsa on silloin kipeänä.

On: täällä alkoi tänään kp1.. Onko kenelläkään muulla kuukautiset olleet kivuliaammat keskenmenon jälkeen? Vaikka itselläni menkkakivut on aiemminkin ollut kovia, niin nyt ovat jotain ihan muuta tasoa😶

Mä oon vuosia tutkaillut omaa kiertoa ja oppinut tunnistamaan. Harmillista tässä on se että jos tulee oikealta, tiedän että yksi viiva on tikussa. Esikoinenkin irtosi vasemmalta ja tästä vois päätellä että oikea johdin ei välttämättä ole auki. Asiaa ei ole tutkittu mutta kiinnostaisi kyllä tutkituttaa.

Olin taas hetken poissa ja tulen olemaan elokuuhun. Meidän IVF- hoidoista tuli vain yksi alkio ja se siirrettiin kohtuun.. Mutta kuukautiset alkoivat jälleen kerran. Äitienpäivä oli tosi raskas.

Uusi ja meidän viimeinen hoitokierto alkaa elokuussa
:crying-face:

Onnea kaikille plussanneille! :red-heart: Olkaa onnellisia! Tämä ei ole itsestäänselvyys :Two-hearts::folded:

lauma, siis kuparikierukan voi poistaa ihan missä vaiheessa vaan kiertoa! Jos ei halua heti raskautua, on käytettävä 7 päivää ennen poistoa kondomia. Voit varata yksityiseltä minkä vaan ajan seuraavaksi saat. Minäkin teen tota, että katon joka kierrossa koska olis laskettu aika 🥰

Ihanaa, uusia, tervetuloa 🥰 ja pikaista plussaonnea 😍

Minullakin positiivista kierron venymisessä on se, että ehditään hyvin tässäkin kierrossa yrittää. Mies on nimittäin viikon poissa sukulaistensa luona toisessa maassa. Tulee takaisin sunnuntaina ja silloin on kp9 🥰
Ihan tosi?! Tää oli mulle ihan uus tieto! Mulla on aina ollu vaihto menkkojen aikaan, mut ehkä se on nyt eri asia ku on pelkkä poisto eikä uutta laiteta. Ja onko tämä sitten eri asia kupari- ja hormoniversioilla? Hmm, tutkin tätä kierukka asiaa kyllä ehdottomasti lisää, ja katsotaan josko vielä loppuviikosta soittelisin lääkäreitä läpi. Jos ei ole kiire tiettynä päivänä, niin luulisi aikoja sitten olevan enempikin tarjolla.

Cizzz, olen tosi pahoillani teidän puolesta 😔 Paljon jaksamista 💗 Toivon niin paljon, että vikalla kerralla onnistuisi 💗💗💗

lauma, kyllä se noin on! Kierukka on ihan helppo vetää langoista pois vaikkei ole kuukautiset. Mulla se lähti itsekseen alkuvuodesta, kuukupin mukana 😅 Aiemmin poistatin hormonikierukan kesken kierron..

Mulla on ollut tosi niukat kuukautiset nyt verrattuna siihen, mitä oli kuparikierukan kanssa. Nytkin vuosi vähän reilummin oikeastaan vaan yhden päivän. Kp4 oli jo vuoto käytännössä lakannut kokonaan, pärjää pikkuhousulla. Tänään kp 5. Miten teillä muilla? Aloin pohtia, onko tämä huono juttu.. koska kyllähän kohdun limakalvon tarvis olla riittävän paksu, jotta munasolu voi kiinnittyä ja alkio saa hyvän alun.. mietityttää myös nyt tuo kierron heittely, aiemmin 23-29 ja nyt ykskaks 33.. että mistä johtuu 🙄 teen kaikkeni etten stressais liikaa! Meillä on miehen kaa varattuna heinäkuussa kahdenkeskinen lyhyt mökkiloma just ovisaikaan 😘

Mulla on ollut tosi niukat kuukautiset nyt verrattuna siihen, mitä oli kuparikierukan kanssa. Nytkin vuosi vähän reilummin oikeastaan vaan yhden päivän. Kp4 oli jo vuoto käytännössä lakannut kokonaan, pärjää pikkuhousulla. Tänään kp 5. Miten teillä muilla? Aloin pohtia, onko tämä huono juttu.. koska kyllähän kohdun limakalvon tarvis olla riittävän paksu, jotta munasolu voi kiinnittyä ja alkio saa hyvän alun.. mietityttää myös nyt tuo kierron heittely, aiemmin 23-29 ja nyt ykskaks 33.. että mistä johtuu 🙄 teen kaikkeni etten stressais liikaa! Meillä on miehen kaa varattuna heinäkuussa kahdenkeskinen lyhyt mökkiloma just ovisaikaan 😘
Mulla on niukentunut menkat tosi paljon kun ikää tullut enemmän, lisäksi kierto lyhentynyt pari päivää siitä mitä se aikaisemmin on ollut. Pitäis varmaan käydä gynellä kattomassa ultralla, että mikä on kohdun limakalvon tilanne ja alkaako näyttää raskautumisen kannalta huonolta. Meillähän siis yli 2v yritys, jossa yksi km. Eli vikaa on jommassa kummassa, mut tutkimuksissa ei olla käyty siis. Mies ollut vähän kahden vaiheilla, että haluaako mitään selvityksiä.
Meillä siis ikää 37v mulla ja 40v miehellä.
Mutta palatakseen tohon kuparikierukkaan niin sehän runsastuttaa vuotoa kyllä.

Mulla oli ennen esikoista tosi niukat menkat, eikä kestäneet montaa päivää, ja kierto epäsäännöllinen, välillä 23päivää ja välillä yli 30. Edellisen 6kk keskiarvo tais olla 25pv. Silti hän tuli tuurilla ekasta "tulee jos on tullakseen" kierrosta.

Sydänkukka: milloin meinaat tehdä raskaustestin? 😊 Jännitän sun puolesta ja pidän peukut pystyssä. 🌸

Oviskivuista oli keskusteltu; itsellä ovis tuntuu selvästi, mutta puolta en erota kun koko alavatsa on silloin kipeänä.

On: täällä alkoi tänään kp1.. Onko kenelläkään muulla kuukautiset olleet kivuliaammat keskenmenon jälkeen? Vaikka itselläni menkkakivut on aiemminkin ollut kovia, niin nyt ovat jotain ihan muuta tasoa😶
Mies tulee huomenna aamupäivällä töisyä, niin ehkäpä päiväpissasta tehdään yhdessä huomenna ja sitten ylihuomenna dippaillaan aamupissasta. Me tehdään raskaustestit yhdessä, se on meistä kivaa 🤭 Tein äsken ovistestin (niitä teen välillä yksinkin ja lähetän miehelle kuvat😂🤭) ja tumma viiva tuli. Tosin mahaa vihloo menkkamaisesti ja on olo, että menkat tekee tuloaan, yyhyyy! :(

Mulla oli myös TODELLA kivuliaat menkat km jälkeen! Makasin sikiöasennossa sohvalla ja vedin särkylääkettä! Tsemppiä ihan hirveästi ♥️ Toivottavasti pian tulisi tärppi ja pieni pysyisi mukana koko matkan♥️

Liitteet

• 20230607_172207.jpg
    20230607_172207.jpg
    2.3 MB · Katsottu: 153
  • 20230607_172232.jpg
    20230607_172232.jpg
    1.3 MB · Katsottu: 155
Takaisin