Raskaaksi 2023

Heippa pitkästä aikaa. Tilasin huvikseni näitä easy@home ovulaatiotestejä ja latasin Premomin. Onkohan tämä nyt ovuloimaton kierto vai voikohan noin matalalta enää pompsahtaa ovulaatiolukemiin vielä tässä kierrossa? Ei kauheasti lämmitä mieltä, että joka testissä LH:n määrä on "low" 🫠 Tai sitten lh-huippu on ollut niin nopea, että 2x vrk testaamalla en saanut kiinni ovista.. Flo ennustaa ovulaation vasta huomiselle mutta se nyt on eri sovellus eikä tiedä näistä testailuista mitään.

Mitäs tekisitte tilanteessani, jatkaisitteko testailuja vielä ja koska lopettaisitte? Onko muut onnistuneet aina bongaamaan oviksen tällä appilla ja näillä testeillä, vai onko joku muukin näistä huolimatta missannut? Tästä viisastuneena kyllä taidan liittää lämpöjen mittaamisen mukaan palettiin... Se varmistaisi myös ovulaation/anovulatorisen kierron..
Mulla on paljon kokemusta näistä testeistä ja oon kokenut erittäin luotettaviksi/sopiviksi itselleni :smiling-eyes:
Kuinka pitkä sun kierto on normaalisti? Mulla normaaleissa 32 päiväisissä kierrossa tuli ovis vasta kp18. Itsekkin silloin ihmettelin, kun ekan kerran käytin et miksei ne testit tummu ja et kannattaako jatkaa testailua, mut kyllä se sieltä sit vaan tuli 🌈
En usko, että olisit missannut sen LH-huipun, kyllä mulla riitti hyvin kahteen kertaan päivässä testailu, vaikka joskus testasinki kolmeen kertaan niin olisin pärjänny ilman sitä.
Ovuloimattomuuteen en osaa vastata et miten näkyy näillä testeillä.. Mut itselläni juuri nyt vähän samoja "matalia" lukemia ja epäilen et en ovuloinut vielä tässä kierrossa, mulla nää testit kyllä selkeesti tummenee jos ovuloin. Tai en välttämättä edes ovuloi tässä kierrossa, koska on synnytyksen/kaavinnan jälkeinen kierto menossa..

Mielikuvitus laukkaa täällä, hieman sellainen olo niinkuin flunssaa yrittäisi tulla päälle, esikoisesta oli ihan sama homma ennen plussaa 😱
Nyt menossa kp 23/ 30-31. Mahdollisesta tärpistä 8 päivää - joten ehkä tuskin ehkä vielä kuiten mitään varhaista raskaus oiretta 🙄

Heips, onnittelut plussista ja pahoittelut kesken menneille, aika koittaa vielä 💖

Täällä kp 10, ja mielenkiinnolla odotetaan kierron kulkua sillä kakkonen ja kolmonen saivat alkunsa molemmat kesäkuussa, LA päivämäärällä parin päivän heitot. Jostain syystä hedelmällistä aikaa ollut juhannus 😁 Ulkomaan reissulle saisi sitten hyvät raskauspahoinvoinnit mukaan mut ei se mitään 😅 Viime tytöstä olin niin pahoinvoiva että alussa paino putosi 5kg kuukaudessa.

Mielikuvitus laukkaa täällä, hieman sellainen olo niinkuin flunssaa yrittäisi tulla päälle, esikoisesta oli ihan sama homma ennen plussaa 😱
Nyt menossa kp 23/ 30-31. Mahdollisesta tärpistä 8 päivää - joten ehkä tuskin ehkä vielä kuiten mitään varhaista raskaus oiretta 🙄
Meillä mennään aika samoissa päivissä, mulla kp24 ja jos tuuri kävi niin tärppi ois ollut 8 pv sitten. Torstaina ajattelin testata ekan kerran. Jotenkin kyllä sellanen fiilis että ei ois tärpännyt. En tiedä miksi kun ovistestien mukaan ainakin ajoitettiin oikein, mutta sellanen tunne vaan on. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Ollaan pariskunta n22 ja m23 ja on mahdollista, että olen raskautunut ”tahattomasti” edellisestä ovulaatiosta (26.5), nyt kp 32. Ensi viikolla teen raskaustestin, jos ei menkat ala 😳 Vauvakuumetta on joka tapauksessa ilmassa ja jos en nyt ole raskaana niin viimeistään syksyllä aletaan varmaan yrittämään tosissaan ❤️ Ekaa kertaa siis kirjoittelen tänne, jännää 🤭

Meillä mennään aika samoissa päivissä, mulla kp24 ja jos tuuri kävi niin tärppi ois ollut 8 pv sitten. Torstaina ajattelin testata ekan kerran. Jotenkin kyllä sellanen fiilis että ei ois tärpännyt. En tiedä miksi kun ovistestien mukaan ainakin ajoitettiin oikein, mutta sellanen tunne vaan on. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Joo meillä kans ovis testin mukaan ajoitus pitäs kyllä olla oikea - mutta eihän se pelkästään aina riitä.
Mä en tiedä uskallanko testata yhtään etukäteen 🙈

Onnea Iltatähti89! ♥️
Pahoittelut Celestia ja muut uuteen kiertoon joutuneet. 💕😔

Omaa napaa: Olen kkm jälkeen taustaillut täällä ja pikkuhiljaa ehkä yrittäminen alkaa tuntua taas toiveikkaalta.

Kkm jälkeen on ollut nyt yhdet menkat (kierron kesto 28 pv) ja nyt kkm jälkeisestä toisesta kierrosta meneillään kp 27. Hellyyttä meillä oli miehen kanssa kp 10 alkaen joka toinen päivä kp 20 asti. Oloja ja oireita on moneen suuntaan, mutta en ole uskaltanut vielä testailla.

Plussatuulia kaikille 💕

Moikka.
Tällä pitkään sivusta seurannut 26v kuumeilija, joka päätti nyt osallistua ihan oman kommentin kera. Pahimmat piinalut vasta edessä kun mahdollisesta oviksesta on vajaa viikko. Minulta on kierukka poistettu 24.5 eli parisen viikkoa sitten. Sattumalta ovis tuli siinä kp 8-10 ja huvikseen kokeiltiin josko heti tärppäisi, mutta en jaksa uskoa. Kierukka lyhensi kiertoa yli viikolla ja sai oviksen aikaistumaan noin 7pv aikaisemmaksi. Mutta eikös ovis-menkat -välinen aika ole se ratkaiseva väli raskautumisen kannalta, luteaalivaiheeksiko sitä nyt kutsuttiin? Tuo aika on minulla kierukankin aikana ollut noin 12-14pv.

Tosiaan, itselle toinen ja miehelle ensimmäinen haaveessa. Vauvakuumetta ollut jo useampi kuukausi ja nyt kun kierukka poistettu (oli minulle kaikkea muuta kuin sopiva) niin päätettiin, että bebe saa tulla, jos on tullakseen.

Joo meillä kans ovis testin mukaan ajoitus pitäs kyllä olla oikea - mutta eihän se pelkästään aina riitä.
Mä en tiedä uskallanko testata yhtään etukäteen 🙈
Joo olis se varmaan parempi kun malttais :tears:

Tervetuloa uusille, toivotaan pikaisia plussia kaikille! :folded:

Moikka.
Tällä pitkään sivusta seurannut 26v kuumeilija, joka päätti nyt osallistua ihan oman kommentin kera. Pahimmat piinalut vasta edessä kun mahdollisesta oviksesta on vajaa viikko. Minulta on kierukka poistettu 24.5 eli parisen viikkoa sitten. Sattumalta ovis tuli siinä kp 8-10 ja huvikseen kokeiltiin josko heti tärppäisi, mutta en jaksa uskoa. Kierukka lyhensi kiertoa yli viikolla ja sai oviksen aikaistumaan noin 7pv aikaisemmaksi. Mutta eikös ovis-menkat -välinen aika ole se ratkaiseva väli raskautumisen kannalta, luteaalivaiheeksiko sitä nyt kutsuttiin? Tuo aika on minulla kierukankin aikana ollut noin 12-14pv.

Tosiaan, itselle toinen ja miehelle ensimmäinen haaveessa. Vauvakuumetta ollut jo useampi kuukausi ja nyt kun kierukka poistettu (oli minulle kaikkea muuta kuin sopiva) niin päätettiin, että bebe saa tulla, jos on tullakseen.
Mulla kahdesti kierukan poiston jälkeen tärpännyt heti, eli toivoa on 🙏🥰

Täällä varhaisen kkm jälkeen kp 28/26 eli näyttää tulevan pidempi kierto, ja arvelinkin että näin käy kun ovis oli tuntemusten perusteella about kp 18 tienoilla. Mut tää on siis aivan loistava juttu koska saan miehen kotiin 16 päivän päästä ja jos menkat odotuttaisi vielä 3-4päivää niin ehdittäis kuitenkin yrittämään seuraavasta kierrosta 🤩 jotain positiivista tässäkin!

Kiva lukea täältä kuulumisia! :smiling-eyes:

Täällä kp 16 ja ovulaatiokivut alavatsalla alkoivat tässä iltasella. Aamulla tein ovistestin, joka ei ainakaan silloin ollut ihan positiivinen vielä. Saa nähdä onko huomenna vahvemmat viivat! En yhtään tiedä onko mulla normisti oviskivut ennen vai jälkeen oviksen vai milloin. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Ylipäätään oviskivut on esikoisen syntymän jälkeen olleet ehkä vähän vahvemmat...

Mites muilla, tuleeko selkeitä kipuja oviksen aikaan?

Moikka! Ajattelin kysellä onko kellään ollut vastaavaa tilannetta. Imetän edelleen 10kk ikäistä vauvaa. Aloitin minipillerit vauvan ollessa 6kk ikäinen ja lopetin ne reilu 2vkoa sitten. Kuukautiseni eivät kerenneet alkaa ennen kuin aloitin pillerit. Niiden johdosta kuukautiset sitten alkoi ja tulikin noin kaksi kertaa kuukaudessa 🙃 nyt menossa kp30 eikä kuukautisia vielä näy. Ennen raskautta toki ollut pitkää kiertoa ja edellisestä plussasin vasta kp42. Nyt vaan jännitän et onko oletettavaa ettei menkkoja taas tule imetyksen vuoksi vai noinkohan ne kuitenkin jatkuu kun pillereillä ne saatiin käyntiin 😅 olipa sekava selitys, mutta saikohan kukaan kiinni mitä ajan takaa ja onko kellään vastaavasta kokemusta ? 😊

Moikka! Ajattelin kysellä onko kellään ollut vastaavaa tilannetta. Imetän edelleen 10kk ikäistä vauvaa. Aloitin minipillerit vauvan ollessa 6kk ikäinen ja lopetin ne reilu 2vkoa sitten. Kuukautiseni eivät kerenneet alkaa ennen kuin aloitin pillerit. Niiden johdosta kuukautiset sitten alkoi ja tulikin noin kaksi kertaa kuukaudessa 🙃 nyt menossa kp30 eikä kuukautisia vielä näy. Ennen raskautta toki ollut pitkää kiertoa ja edellisestä plussasin vasta kp42. Nyt vaan jännitän et onko oletettavaa ettei menkkoja taas tule imetyksen vuoksi vai noinkohan ne kuitenkin jatkuu kun pillereillä ne saatiin käyntiin 😅 olipa sekava selitys, mutta saikohan kukaan kiinni mitä ajan takaa ja onko kellään vastaavasta kokemusta ? 😊
Luulen että imetys pitää ne poissa jatkossa, mulla ainakin kävi just niin 😅🙈

Kovasti minäkin odottelin, että saisin aloitella ensimmäistä yrityskiertoa, mutta enpä päässyt vieläkään kuparikierukasta eroon, ei nimittäin ollut yhtään vapaita aikoja gynelle, ei julkisella eikä yksityisellä, kun osui niin huonoille päiville vuodot.. Mulla kestää vuoto vain 4 päivää, ja niistä kierukan poistoon vain 1. ja 2. on hyviä, kun vuoto on niin niukkaa. Tarkoitus oli poistaa kierukka jo viimeistään toukokuussa, mutta sillon menkat tuli vapun tienoilla, alkoivat pe ip ja loppuivat sopivasti ennen tiistaita kun oli taas lääkärit auki.. :loudlycrying: Nyt alkoivat perjantaina, mutta perjantaille en saanut yhtään mistään vapaita aikoja, ja tänään olisi ollut 4. pv ja olisin ollu valmis tänäänkin menemään "kidutettavaksi" kunhan vain pääsisin kierukasta eroon, mutta kun ei niin ei, missään ei yhtään vapaata aikaa..

Ensi kuussa taas uusi yritys, alkaa jo masentaa tämä tilanne, mitäs jos on ens kerralla menkat taas alkamassa viikonloppua vasten, vedän sen kohta itse irti kun ärsyttää niin kovaa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Sitä tulee sit vaan joka kerta katsottua raskauslaskurista, että jos nyt sitten ens menkkojen aikaan saisin poistettua kierukan, ja tulisin heti samasta kierrosta raskaaksi, niin koska olisi laskettu aika.. Myöntäkää vaan, en voi olla ainoa joka tekee tätä? :tears: toivoisin kevätvauvaa 2024, joten se kuukauden päästä alkavan kierron antama eka mahdollinen LA huhtikuulle -24 tuntuu jo niin myöhäiseltä, ja entäpä jos meneekin monta kk raskautua, ja LA meneekin syksyyn tai talveen, tai jopa 2025 vuodelle.. äh, vauvakuumeiset ajatukset ei välillä meinaa jättää mua yöllä rauhaan, ku pitäis unta yrittää saada!

On kipuja eri asteisia, kestävät jonkun 4-5 päivää pieninä nipistelyinä ja välillä jomotteluna. Kerran ihan heräsin aamulla kovaan vihlaisuun -> varmaankin munarakkula puhkesi silloin. Tunnen hyvin kummalta puolelta on irtoamassa mutta aina ei oo noin selkeä se THE hetki

lauma, siis kuparikierukan voi poistaa ihan missä vaiheessa vaan kiertoa! Jos ei halua heti raskautua, on käytettävä 7 päivää ennen poistoa kondomia. Voit varata yksityiseltä minkä vaan ajan seuraavaksi saat. Minäkin teen tota, että katon joka kierrossa koska olis laskettu aika 🥰

Ihanaa, uusia, tervetuloa 🥰 ja pikaista plussaonnea 😍

Minullakin positiivista kierron venymisessä on se, että ehditään hyvin tässäkin kierrossa yrittää. Mies on nimittäin viikon poissa sukulaistensa luona toisessa maassa. Tulee takaisin sunnuntaina ja silloin on kp9 🥰

Mulla oviksen aikaan on kans koko alavatsa kipeä ja repäiseviä liikkeitä pitää välttää. Itse tikuttelen nyt tästä kierrosta koska kiinnostaa kans et missä vaiheessa ovista mulla noi kivut on😅.

On kipuja eri asteisia, kestävät jonkun 4-5 päivää pieninä nipistelyinä ja välillä jomotteluna. Kerran ihan heräsin aamulla kovaan vihlaisuun -> varmaankin munarakkula puhkesi silloin. Tunnen hyvin kummalta puolelta on irtoamassa mutta aina ei oo noin selkeä se THE hetki
Tämä onkin kiinnostavaa, et tuntee kummalya puolelta irtoaa! Jostain joskus lukenutkin, että näin voi käydä. Mulla se kipu on jotenkin enempi keskellä/kokonaisvaltaista ja kramppaavaa, enkä oo tuntenut semmoista toispuoleisuutta.

Takaisin