Raskaaksi 2023

Lilja35, jos saa kysyä niin miksette ole halunneet mennä tutkimuksiin/hoitoihin?

Mai-, huh, kiitos paljon kun kerroit, ettei teillä ainakaan vaikuttanut negatiivisesti raskautumiseen niukat kk ja kierron heittelyt 🥰

Mulla on ollut tosi niukat kuukautiset nyt verrattuna siihen, mitä oli kuparikierukan kanssa. Nytkin vuosi vähän reilummin oikeastaan vaan yhden päivän. Kp4 oli jo vuoto käytännössä lakannut kokonaan, pärjää pikkuhousulla. Tänään kp 5. Miten teillä muilla? Aloin pohtia, onko tämä huono juttu.. koska kyllähän kohdun limakalvon tarvis olla riittävän paksu, jotta munasolu voi kiinnittyä ja alkio saa hyvän alun.. mietityttää myös nyt tuo kierron heittely, aiemmin 23-29 ja nyt ykskaks 33.. että mistä johtuu 🙄 teen kaikkeni etten stressais liikaa! Meillä on miehen kaa varattuna heinäkuussa kahdenkeskinen lyhyt mökkiloma just ovisaikaan 😘
Mulla myös kuparikierukan kanssa vain 4pv kuukautiset, ja niistä vain kaksi ekaa päivää vähän enempi vuotoa (pienimmän kuukupin riittää kun tyhjentää aamulla kerran ja illalla kerran). Yht. ehkä n. 6-7pv ajan tulee jotain, mutta kolmannesta päivästä lähtien pientä tiputtelua vain, ja pärjää hyvin pikkuhousunsuojalla. Katsotaan kuinka käy kun poistan tämän kierukan. En kyllä ainakaan huomannut mitään muutosta vuodon määrään tai pituuteen kierukan asennuksen jälkeen. Mulla aina ollut matala hemoglobiini (ferritiiniä tuskin koskaan mitattukaan), niin tämä mun vuodon niukkuus oli se syy miks lääkäri suostui kuparikierukan asentamaankaan, pelkäsi että vuotaisin muuten rautavarastoni ihan nollille.

Jos jollain on tietoa siitä kuinka lyhyet kuukautiset vaikuttaa raskautumiseen, niin minäkin mieluusti kuulisin aiheesta.

Siitä kierukan poistosta tosiaan oon nyt lukenut monesta paikkaa, ja ei tosiaan mitään estettä poistaa koska vaan. Ainoastaan mun nyk. gynen sanojen vuoksi oletin että opiston pitää tapahtua kuukautisten aikaan. Mut gyne vaan taitaa olla unohtanu päivittää tietojaan tai jotain, on kyllä oikeastikin kohta eläkeikäinen tyyppi, että voi olla ettei ollut tietoinen että koska vaan voisi poistella..
Yritin tänään soittaa aikaa, mutta sain vaan luuria korvaan useeman kerran. Noh, ehkä huomenna paremmalla tuurilla.

Lilja35, jos saa kysyä niin miksette ole halunneet mennä tutkimuksiin/hoitoihin?

Mai-, huh, kiitos paljon kun kerroit, ettei teillä ainakaan vaikuttanut negatiivisesti raskautumiseen niukat kk ja kierron heittelyt 🥰
Saa kysyä 😊
No siis lähinnä enemmän miehestä lähtöisin se ettei olla tutkimuksiin lähdetty, se on oikeastaan aika varma siitä että vika hänessä, koska niillä suvussa miehillä ollut siittiöiden suhteen erinäisiä ongelmia. Ollaan yhdessä päätetty ettei lähdetä kuitenkaan mihinkään hoitoihin, vaan ollaan sitten onnellisia mun olemassa olevista lapsista jos meille ei yhteistä lasta siunaannu. Ja jos ongelmaa siittiöiden määrässä/liikkuvuudessa niin silloin aikalailla automaattisesti edessä olisi hedelmöityshoidot. Mä oon kuitenkin kerran ollut jo raskaana tässä et kyllä se luomusti raskautuminenkin on vielä mahdollista. Ollaan päätetty että yritetään nyt jonkun aikaa näin, ja jossain vaiheessa sitten vaan luovutaan yrittämisestä😊
Tulikohan nyt ihan sekava selostus😅

Mulla myös kuparikierukan kanssa vain 4pv kuukautiset, ja niistä vain kaksi ekaa päivää vähän enempi vuotoa (pienimmän kuukupin riittää kun tyhjentää aamulla kerran ja illalla kerran). Yht. ehkä n. 6-7pv ajan tulee jotain, mutta kolmannesta päivästä lähtien pientä tiputtelua vain, ja pärjää hyvin pikkuhousunsuojalla. Katsotaan kuinka käy kun poistan tämän kierukan. En kyllä ainakaan huomannut mitään muutosta vuodon määrään tai pituuteen kierukan asennuksen jälkeen. Mulla aina ollut matala hemoglobiini (ferritiiniä tuskin koskaan mitattukaan), niin tämä mun vuodon niukkuus oli se syy miks lääkäri suostui kuparikierukan asentamaankaan, pelkäsi että vuotaisin muuten rautavarastoni ihan nollille.

Jos jollain on tietoa siitä kuinka lyhyet kuukautiset vaikuttaa raskautumiseen, niin minäkin mieluusti kuulisin aiheesta.

Siitä kierukan poistosta tosiaan oon nyt lukenut monesta paikkaa, ja ei tosiaan mitään estettä poistaa koska vaan. Ainoastaan mun nyk. gynen sanojen vuoksi oletin että opiston pitää tapahtua kuukautisten aikaan. Mut gyne vaan taitaa olla unohtanu päivittää tietojaan tai jotain, on kyllä oikeastikin kohta eläkeikäinen tyyppi, että voi olla ettei ollut tietoinen että koska vaan voisi poistella..
Yritin tänään soittaa aikaa, mutta sain vaan luuria korvaan useeman kerran. Noh, ehkä huomenna paremmalla tuurilla.
Ymmärtääkseni kierron pituudella ei niinkään ole väliä, tärkeämpää on kysymys siitä kuinka pitkä luteaalivaihe on (eli vaihe ovulaatiosta kuukautisten alkuun). Jotta raskautuminen olisi mahdollista, tulisi luteaalin olla vähintään 10 päivää pitkä, mielellään pitempi. Luteaalin pituus on tosi yksilökohtainen, mutta usein aika säännöllinen. Mulla on 10-11 päivää ja sitä on kommentoitu ”aika lyhyeksi muttei mahdottomaksi”. Stressi vaikuttanee tuohon pituuteen myös :)

Ymmärtääkseni kierron pituudella ei niinkään ole väliä, tärkeämpää on kysymys siitä kuinka pitkä luteaalivaihe on (eli vaihe ovulaatiosta kuukautisten alkuun). Jotta raskautuminen olisi mahdollista, tulisi luteaalin olla vähintään 10 päivää pitkä, mielellään pitempi. Luteaalin pituus on tosi yksilökohtainen, mutta usein aika säännöllinen. Mulla on 10-11 päivää ja sitä on kommentoitu ”aika lyhyeksi muttei mahdottomaksi”. Stressi vaikuttanee tuohon pituuteen myös :)
Ahaa, kiitos selvennyksestä! Sitten mulla ei pitäis olla ongelmaa tuon suhteen, koska kierto on melko säännöllisesti 32-35pv, ja ovulaatiosta kierron alkuun yleensä n. 15pv, +-3pv. Toki en oo tikuttanut ovulaatiota, mutta melko selkeät oireet on + Flo, joiden perusteella yleensä luulen tietäväni koska tapahtuu.

Kääk, dpo12 ja mä ajattelin että jos plussa tulee niin se on joku ihan tosi haalea haamu jota sitten epätietoisena tiirailen. No tämä ei kyllä mikään kovin haalea oo 😳 Tässä siis sama testi eri valoissa.
IMG_3300.jpeg

Liitteet

• IMG_3303.jpeg
    IMG_3303.jpeg
    1.4 MB · Katsottu: 128
Omaa napaa: ostin tähän kiertoon ovistestejä (halvat tikut), ja ei nää kyllä toimi mulla. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Esikoisen yrityksessä oli ihan sama, sain oviksen kiinni vain niillä digitaalisilla "hymynaamatesteillä". Tässä alla siis tummin viiva mitä näillä ovistikuilla sain, tän jälkeen lähti viiva haalemaan. Kyllä näistä siis jälkikäteen pystyy vähän päättelemään, milloin ovis oli, mutta ei siinä hetkessä, kun jää vielä odottamaan olisiko seuraavana päivänä tummempi viiva... No, käytän nää loppuun ja ehkä sitten investoin digeihin, jos tarve vaatii.

Nyt on siis todennäköisesti dpo 1-2. Piinailut osuu vikalle viikolle ennen kesälomia (eli hullu kiire töissä) ja ekan lomaviikon alkuun. Koitan nyt olla ottamatta stressiä, ettei mene ainakaan lyhyen loman alkua huonolla fiiliksillä. :Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes: Olo ei ole kyllä mitenkään superluottavainen tähän kiertoon, kun yritystä oli kp15 ja kp18 (ovis oli kp 17-18). Buranastakin oli tuossa muutama viesti aiemmin puhetta, niin jouduin semmoisenkin ottamaan juuri ovista ennen. :Grimacing Face: Mutta katsotaan, eihän sitä koskaan tiedä...

1000001733.jpg

Pahin piinailu alkaa vasta nyt kun oviksesta alkaa olla viikko. Sunnuntaina oon antanut itselleni luvan testata ensimmäisen kerran kun depareita ois sen 8/9. Aikaista kyllä, mutta nikotiini ja lääkitys päällä ni haluun mahdollisimman aikaisin saada tietää. Onneks ei oo testejä himassa ja posti ei oo tuonut vielä niin helppo sinänsä olla. Kamala jyske vaan päässä koko ajan ja mahaa kuuluu mutta se nyt ei kerro vielä yhtään mitään. Menkkoja odotan ensiviikolla joskus loppuviikolle. Esikoinen ilmoitti tulostaan 5pv ennen oletettua tätiä niin jännät ajat luvassa. Seesteinen olotila, yllättävää kyllä.

Mentaliteetti edelleen, että kyllä ne menkat sieltä pärähtää ja sit pääsisi toivon mukaan heti normaaliin. Viimeisimmät menkat ollut 03.05. ja kierukka tosiaan lyhensi kiertoa useammalla päivällä.

@Helmiina22 paljon onnea ♥️♥️ Ihanaa, toivon sinne oikein täydellistä vauvamatkaa ♥️

Kyynel silmässä tulin kertomaan, että täällä dpo11 ja ovistesti oli haalistunut olemattomaksi ja erittäin pahat pms:t päällä ja raskaustestiä ei ole syytä tehdä. Tänään pyysin mieheltä, että lopetetaan yrittäminen tähän eikä yritetä lasta enää, kun pettyminen on aina liian raskasta. 💔 Tuntuu pahalta, etyek mies saa koskaan kokea biologista isyyttä tai vauva-arkea. Mutta en vain pysty enää. Kärsin liian voimakkaista pms-oireista ja ikääkin on jo 34v.

Mutta toivon teille kaikille sydämeni pohjasta plussatuulia ja vauvan tuoksuista arkea. Kiitos, että sain jakaa ajatuksia ja sain vertaistukea. Hyvää jatkoa kaikille! ♥️

@Helmiina22 onnea🥰💞

@Sydänkukka kaikki hyvät ajatukset silti sinne teille. Ja vaikka olettekin päättäneet lopettaa yrityksen..antakaa sydämessä paikka yllätysihmeelle.❤❤

Täällä olisi tänään dpo 4 ja kp20/24-28-31.
Ei mitään erikoista. Dpo 1-2 pieni paineentunne alhaalla ja vielä venyvää jojoilevaa vv. Viime yönä oikealla puolella muniksissa julmettu repäisy kun käänsin kylkeä. Oikein piti älähtää. Ei toistaiseksi mitään muuta. Odottelua..onneksi viikonloppu töitä ja ens viikollakin tiukka tahti.

Mukavaa viikkistä kaikille.💌

Paljon onnea Helmiina22 💖💖💖

Sydänkukka, oi ikävä kuulla.. Mulle gyne sanoi tutkimuksen perusteella, että olen vielä biologisesti nuori (35v). Ja sanoi että uudelleensynnyttäjällä kaikki menee yleensä tosi hyvin tässäkin iässä. En näe sinua ollenkaan vanhana. Voisiko pms-oireisiin saada apua esim akupunktiosta, luontaislääkinnästä? Homeopaattisia lääkkeitä kannattaa kokeilla. Ja esim poimulehti on luontaisesti naisen hormonitoimintaa tasapainottava yrtti.Mietin että kannattaa käyttää kaikki keinot ensin.. itselleni ainakin saattaisi jäädä loppuiäksi painamaan jollain tasolla ettei yhteistä lasta saatu. Vaikka välillä edelleen mietityttää itseänikin, miten tulen enää jaksamaankaan sen rankan arjen.. Helpompaa olisi jättää tähän lapsilukuun, jos miehelläkin olisi lapsi ennestään. Kauanko te olette yrittäneet?

Meidän perheen viimeinen jäsen Emili syntyi kiireellisellä sektiolla 7.8. 19:05 poikkitilan takia. Hommaa yritettiin käynnistää ja vauvaa kääntää ensin 2,5 vrk Naikkarilla ja sitten luovutettiin. Vauva oli koko raskauden ajan ylhäällä poikittain ja leikkauksessa todettinkin, että ei olisi koskaan syntynyt alakautta. Ollaan todella hyvässä kunnossa ja kotiudutaan tänään verensokerimittauksen jälkeen. Tämä siksi, että syntymäpaino oli alle 3kg. Pituus kuitenkin 49cm ja hattu 35 cm😍😍😍mama is in love❣️

Teille kaikille kovasti tsemppiä ja voimia uskoa, että kyllä se käärö teillekin suodaan. Extraterkkuja hoidoissa oleville/niihin joutuville. Mulla nyt 2 ihanaa lasta hoidoilla. Älkää luovuttako 🥰🥰🥰🥰

Takaisin