Raskaaksi 2023

Täällä kp21, talletteluja oli suunnilleen oviksen aikaan, en tässä kierrossa sitä tikuttanut.
Miehen kanssa myös juttelin viikonlopun aikana, kun aiemmin hän sanoi siitä spermatutkimuksesta että joo kaikki oli hyvin mutta ei mitään tarkempia tietoja, mutta nyt muistin kysyä että oliko tarkempaa tietoa mikä oli "hyvä".
Hänellä 19 miljoonaa siittiötä, joista 44% liikkuvia. Eli vaikka syöpä ja sen hoidot takana, niin ainakaan se ei ole syynä meillä siihen että ei ole tärpännyt.
Meillä oli miehellä 202miljoonaa, josta 49% liikkuvia (4% suoraan ja 45% kaartelevia joka kuvaa myös miehen persoonallisuutta😅). Mä vähän olin huolissani tosta suoraan uivien määrästä että pitää kysyä siitä sitten kun tulee mahdollisuus 😊

VäriSointu, kiva kun tulit kommentoimaan. Tiedän todella miten kauheaa univelka voi olla. Mulla myös lapset olleet molemmat huonoja nukkujia alussa.. esikoinen heräili 1,5v monta kertaa yössä. Mutta silloin kuitenkin jaksoin jotenkin paremmin, kuin kuopuksen kanssa 5v sitten. Hän heräili tiuhaan 6kk. Sitten pidimme unikoulun ja jätin yösyötöt, ja alkoi nukkua paremmin. Mutta aamut alkoivat pitkään klo.5.15-5.45, häntä ei enää millään saanut tainnutettua jatkamaan unia. Olin kyllä tosi väsynyt molempien vauvavuodet. Kumpikin olleet myös tosi itkuisia iltaisin alussa.. mä toimisin jatkossakin näin, että heti 6kk iässä unikoulu. Ja sitten kun nukahtamiseen ei tarvi tissiä, mies heti hoitamaan ainakin yksi tai kaksi yötä viikossa. Tiedän jo miten alakuloinen, suorastaan masentunut ja ahdistunut musta tulee liian väsyneenä. Joten tällä kertaa en aio venyä yhtään liikaa. Osaan nykyään paremmin pitää rajani ja uskon, että se auttaa jaksamaan paremmin. Olisi tosi ihana kuulla sun kokemuksia sitten vauvan synnyttyä 💗 Mua helpottaa, että on etukäteen tiedossa, mistä voi saada apua jos alkaisi liikaa väsyä.

Kiitos vastauksesta! Minustakin tulee kiukkuinen ja masentunut sellaisessa tolkuttomassa univelassa. Sitä haluaisi nyt kyllä välttää.. Minullakin nyt paremmin tiedossa/ajatuksissa miten hakea apua tarvittaessa. Nuorempana en jotenkin edes tajunnut, että olisi ollut hyvä hakea apua.
Yritän muistaa tulla kertomaan, miten unipuoli on lähtenyt sujumaan. :smiling-eyes:

Nyt on luultavasti joku dpo3 meneillään. Eli piiitkä viikko tulossa. Nämä seuraavat päivät on kyllä niitä supertylsiä.

Nyt on tottakai odotukset korkealla, kun viimeksi sain nauttia plussasta 6 päivää. ❤️‍🩹 Parina viimeisenä päivänä oli jopa raskausoireita: Ihan jatkuva nälkä ja ajoittainen huono olo. Kyllähän sitä uutta plussaa toivoo nyt jopa epätoivoisesti ja jotenkin pettymys pelottaa eri tavalla...

Meillä oli miehellä 202miljoonaa, josta 49% liikkuvia (4% suoraan ja 45% kaartelevia joka kuvaa myös miehen persoonallisuutta😅). Mä vähän olin huolissani tosta suoraan uivien määrästä että pitää kysyä siitä sitten kun tulee mahdollisuus 😊
Eli toi miehen 19 miljoonaa on kuitenkin aika alhainen vaikkakin normaalin rajoissa 😅
Ja siis, voihan myös vaikuttaa että ohjeistus oli 3-4 päivää ennen edellinen tyhjennys, mutta meillä tuli se huono tilanne että vaihtoehtoja oli noin viikko tai reilu päivä, niin mentiin sillä reilulla päivällä.
"Normaalissa siemennestenäytteessä siittiötiheyden pitäisi olla yli 15 miljoonaa millilitrassa ja nesteen kokonaismäärän yli 1,5 millilitraa. Normaalissa näytteessä eteenpäin liikkuvia siittiöitä on yli 32 % tai liikkuvien siittiöiden kokonaisosuus on yli 40 %." On terveyskirjaston info.

Eli toi miehen 19 miljoonaa on kuitenkin aika alhainen vaikkakin normaalin rajoissa 😅
Ja siis, voihan myös vaikuttaa että ohjeistus oli 3-4 päivää ennen edellinen tyhjennys, mutta meillä tuli se huono tilanne että vaihtoehtoja oli noin viikko tai reilu päivä, niin mentiin sillä reilulla päivällä.
"Normaalissa siemennestenäytteessä siittiötiheyden pitäisi olla yli 15 miljoonaa millilitrassa ja nesteen kokonaismäärän yli 1,5 millilitraa. Normaalissa näytteessä eteenpäin liikkuvia siittiöitä on yli 32 % tai liikkuvien siittiöiden kokonaisosuus on yli 40 %." On terveyskirjaston info.
Joo ja meillä siihen paperiseen versioon oli laitettu nuo who:n rajat ja niiden mukaan kyllä normaali mutta omiin korviin se suoraan uivien määrä kuulosti pieneltä.

Siis läökitykselläkö niitä voi lisätä? Anteeksi olen täysin tietämätön ja olisi kiva kuulla!

Ja paljon onnea ❤️❤️❤️❤️
Joo siis meillä testosteronin korvaushoito(omat testot alle viitteiden, siksi aloitettu vuonna 2014) miehellä ja silloin oma tuotanto lakkaa kun testo tulee ulkopuolelta. Samoin siittiötuotanto vähenee tai loppuu kokonaan ja meillä kun oli lapsiluku täynnä mutta aloimmekin haaveilemaan iltatähdistä vielä niin toimenpiteet on että aivolisäkettä ja kiveksiä boostaamalla hormonihpidolla voidaan saada oma testotuotanto käyntiin. Se ei ollutkaan mikään helppo tie kun pregnyl valmistus sitten lopetettiin ja muista lääkkeistätuli sivuoireita. Tai sitten vaan ne testoarvot romahti taas ihan alas sillä yhdellälääkkeellä. Halpojakaan nämä ei ole ja vuoden hoidon jälkeen lääkäri väläytti että voisi olla mahdollista saada b lausunto, eli että sukurauhasten vajaatoiminnan hoidossa käytettävät lääkkeet olisi 100% korvattavia. Meillä yksi gonal f kynä maksaa 250€, korvauksella 4,5€. Joten sitä päätöstä odotettiin jälleen kuin kuuta nousevaa. Kuukausi meni ja myöntyvä päätös tuli ja eikun äkkiä reseptiä. Lh ta boostavaa ollaan käytetty aiemmin joka lisää siis testosteronia jotta kivekset alkais tuottaa siittiöitä. Tää uus lääke boostaa fsh ta joka auttaa muodostamaan siittiöitä. En tiedä onko uudella lääkkeellä vielä kerennyt olla vaikutusta siittiöiden muodostumiseen mutta muuta vaikutusta on kyllä ollut. Miehen kivekset kasvanut kokoa ja halukkuutta ollut paljon enemmän. Ja se on vain hyvä asia 🤭🥰🥰

Tulipa pitkä vastaus 🤣

Täällä on nyt menossa kp 24/27-29, ovulaatiosta 10-11 päivää. Oikeastaan koko viikon ollut joka päivä lievää pahoinvointia, tulee ja menee aaltoillen. Ei mitään kovin pahaa, mutta sellainen lievästi etova olo. Alkuviikosta oli myös alavatsalla/alaselässä menkkamaisia tuntemuksia, ja keskiviikko-torstai välisenä yönä tuli pientä vuotoa. Aamulla ei enää ollut mitään, loppui kuin seinään. En tiedä olisiko voinut olla sitten kiinnittymisvuotoa vai mitä, ajankohdallisesti sopisi hyvin tähän. Muutenkin satunnaisesti ollut omituisia tuntemuksia alavatsalla, paineen tunnetta ja muuten lieviä tuntemuksia.

Loppuviikosta aikaisintaan pääsee testailemaan, katsotaan nyt rauhassa miten käy :Smiling Face With Smiling Eyes: Jos nyt heti ekasta yrityksestä tärppää, niin olen kyllä tosi yllättynyt, olin itse varautunut että tällä iällä voi kestää kauemminkin. Mutta kohtahan sen näkee, onko siellä mitään kasvamassa vai ei :Smiling Face With Smiling Eyes:
Ei ne tuntemukseni ihan kuviteltuja tainnut olla, en sitten kuitenkaan malttanut olla testaamatta 🙈

Tänään aamulla tein digitestin (kp 26/27-29), ja plussaahan se näytti 😱 Tällä hetkellä en oikein osaa ajatella asiasta mitään, selkeästi en ole vielä yhtään sisäistänyt asiaa, kun tosiaan olin ajatellut, että tähän menisi vähän kauemmin ennen kuin tärppää 😅

Toki tässä nyt voi vielä käydä mitä vaan, ja täytyy tehdä uutta testiä vielä varmistukseksi viikonloppuna tai ensi viikolla, mutta tuntuu jotenkin epätodelliselta 😱

Liitteet

• IMG_1097.jpeg
    IMG_1097.jpeg
    870.2 KB · Katsottu: 120
Oi niin paljon onnea Satsumas 💛💛💛💛💛 Minkä ikäinen olet? Kun sanoit että ajattelit iän puolesta kestävän kauemmin.. Valaa uskoa meihin "vanhempiin", ihanaa ❤❤❤ Onko sinulla lapsia ennestään? Minulle sanoi gyne, että jos on lapsia ennestään, raskautuu todennäköisesti nopeammin yli 35-vuotiaanakin, kuin jos alkaa 35v jälkeen vasta yrittää esikoista.

Hitsi mä tunnen itseni ihan nuoreksi ja sitten tää biologia on tosi tylsää. Olispa vielä 10v aikaa lisääntyä! Täällä nyt tämä tylsä vaihe.. kp16. Huomaa selkeästi, että hedelmällinen aika on mennyt ohi ja nyt on kuulosteleva olo.. että onko tapahtunut mitään. Olen nukkunut levottomasti ja ollut väsynyt. Mieli rauhallinen. Mulla on olo ettei vielä olisi tärpännyt. Oli se pikkutauti tossa, johon vahingossa otin buranan 😫 Ja ollut paljon työstressiä. Toivon, että kesä tekee tehtävänsä, silloin rentoutuu ja latautuu.

@Valora Nähtävästi olen saman ikäinen kun sinäkin, allekirjoituksestasi päätellen :Smiling Face With Open Mouth Ja mieskin näyttäisi olevan saman ikäinen puolisosi kanssa :No Evil Monkey: Ei ole lapsia ennestään, ensimmäistä tässä yritetään, ja siksi vähän jännittikin, kun ei ole edes tietoa siitä, onko meillä lapsia edes mahdollista saada. Toki tiedossa ei ole mitään erityistä syytä, etteikö voisi saada, mutta kun sitä ei voi koskaan tietää miten se onnistuu. Ja mitä ystäväpiiristä olen seurannut, niin ei ole aina nuoremmillakaan onnistunut heti ekasta kierrosta, niin olin tosiaan varautunut, että ainakin nyt muutama kierto menee, että tärppää.

Vähän tässä on kyllä sulattelemista, ehkä tää kohta iskee tajuntaan :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Toivottavasti teilläkin tärppäisi pian, hurjasti tsemppiä yritykseen :Hugging Face:

Oiii, onnea @Satsumas 😍 Oliko tuo siis yk1, wau! 😍
Täällä kp2 menossa. Kierto jäi vain 24 päivän mittaiseksi ja yk3 alkakoon. Osasin varautua negaan, mutta tietty se aina vähän harmittaa, kun ei ole loputtomiin aikaa yrittää tällä iällä (vm88). Ainakin 4 kertaa on mahdollista vielä yrittää, ehkä jatketaan sen jälkeenkin vielä hetki tai sitten ei. :)

Tarkoitus ei ollut tikutella ovista ollenkaan, mutta nyt ihan mielenkiinnosta ostin ovistestejä, kun viime kierrossa ovis tuntui olevan tosi aikaisin ja siksi taisi kiertokin jäädä lyhkäiseksi. Meillä heilutellaan peittoa menkkojen jälkeen aina joka päivä, että oviksen ajankohdalla ei sinänsä ole merkitystä, mutta haluan vain oppia oman kroppani tuntemista näin pillereiden lopetuksen jälkeen. Tilasin myös hedelmällisyystestin itselleni, mutta Posti kun kulkee miten sattuu, niin eipä se ehdi ajoissa (kp3 pitäisi tehdä eka testiliuska). Olisi vain mielenkiintoista nähdä, että onko hedelmällisyys laskenut jne :)

@Sydänkukka Juu kyllä, eka yritys, ja en tosiaan odottanut että heti kävisi näin :No Evil Monkey: Mutta tosiaan nyt vielä niin alussa tämä, että täytyy tehdä vielä uusi testi myöhemmin ja katsoa miten homma etenee. Ehkä sitten myöhemmin pikkuhiljaa alkaa ymmärtää, että tässä sitä nyt mennään :Smiling Face With Smiling Eyes: Tsemppiä teillekin yritykseen :Hugging Face:

Täällä liitytään piinailijoiden joukkoon 😊 Eilen oli ovisplus niin digissä kuin tikkutestissäkin ja oireiden perusteella ovis oli eilen. Teki jopa kipeää kävellä. Sopivasti mies lähtee nyt loppuviikoksi reissuun niin kivasti ehdittiin hyödyntämään ovis. Tää on jotenkin niin kiva, kun ovis tulee alkuviikosta kun sit pääsee jo seuraavan viikon loppuviikosta testailemaan. Tuntuu että aika menee nopeammin vaikka ainahan se päivällisesti on sama aika 😅

Moikka! Aattelin tulla seurailemaan ja jutustelemaan tänne. Aikanaan esikoisen yrityksen aikana sain tältä foorumilta hurjasti voimaa ja vertaistukea. :red-heart:

Meillä on tosiaan yksi lapsi entuudestaan, vauhdikas tahtoikäinen maaliskuinen 2021. Esikoinen sai alkunsa YK11. Tärppi tuli sen jälkeen, kun olin saanut nostettua ferritiiniarvoja, joten liekkö se ollut sitten ratkaiseva tekijä sillä kertaa.

Kuopuksen yritys aloitettiin nyt tässä kuussa. Dpo11-12 nyt testailin ja oli kyllä niin nega kuin vain voi olla. Eli eiköhän kesäkuussa yritys jatku. Toiveikas olen, että tuo raudan syöminen ja ferritiinit ois tosiaan esikoisen yrityksessä ollut se avainjuttu, ja nyt kun arvot ovat paremmat, niin tärppäisi vaikka vähän nopeammin. Mutta eihän sitä tiedä. Ikää on nyt 32v. :smiling-eyes:

Täällä kans piinaillaan, dpo1 tänään. Talletukset, no toivottavasti ovat riittävät kun Dpo-4, Dpo-2(yritettiin mutta ei onnistunut loppuun), ja Dpo-1. Pitäisi olla siis ihan Ok mahdollisuudet vaikka siittiöitä vielä vähän onkin, mutta mä muisttuttelen että ne saattaa sieltä lisääntyä nopeasti ja tarvitsemme vain sen yhden sitkeän sissin 😍

Jos tänään vielä illalla saatais yksi talletus niin ois kiva, ei tiedä miten menee. Tosi myöhään kun joutuu hommailee niin melko hankalaa on. Mitään teinejä ei olla enää .
Tulipa tästä iästä mieleen että miehen synttärit kesäkuun alussa, oispa ihanaa jos onnistuttaisi ja saisi antaa synttärilahjan silloin. Mutta se tarkoittaisi sitä että mun pitäisi salata tieto useampi päivä 🤭😁 Se olisi kyllä ihana synttärilahja hänelle ❤️ nyyh, melkein itku tulee 😭.

Piinailijoille nopeasti kuluvia päiviä ja muissa kierronvaiheissa olevia kyllä ihan sitä samaa, että pääsee nopeasti vaiheesta toiseen❤️😅

Tervetuloa @moana 😊 Mulle on lohduttavaa kuulla, että jollain on tärpännyt yk11, kun itse tässä yrittänyt myös jo aika kauan. Pitäisi ehkä itse mittauttaa oma ferritiini, kun vielä muutama vuosi sitten oli Hb 117 ja punasolut pieniä 🤔 Nyt Hb jo parempi onneksi. Epassissa on saldoa, minkä voisi käyttää Puhti-labrassa...

Mulla on oletettavasti dpo5 meneillään. Yleensä tässä vaiheessa paikat on jo tosi kuivat, mutta nyt on ollut kosteaa. Aloitin Donafertyn pari viikkoa sitten, jospa johtuisi siitä 🤔 Oon kyllä tosi skeptinen kaikille poppakonsteille ja ravintolisille, mutta tuo ei ainakaan mene hukkaan, kun siinä on sentään foolihappoa samassa.

Äkkiähän tämä loppuviikko menee, kun huominen on vapaapäivä. Maanantaina voisi vaikka jo testatakin.

Moikka! Aattelin tulla seurailemaan ja jutustelemaan tänne. Aikanaan esikoisen yrityksen aikana sain tältä foorumilta hurjasti voimaa ja vertaistukea. :red-heart:

Meillä on tosiaan yksi lapsi entuudestaan, vauhdikas tahtoikäinen maaliskuinen 2021. Esikoinen sai alkunsa YK11. Tärppi tuli sen jälkeen, kun olin saanut nostettua ferritiiniarvoja, joten liekkö se ollut sitten ratkaiseva tekijä sillä kertaa.

Kuopuksen yritys aloitettiin nyt tässä kuussa. Dpo11-12 nyt testailin ja oli kyllä niin nega kuin vain voi olla. Eli eiköhän kesäkuussa yritys jatku. Toiveikas olen, että tuo raudan syöminen ja ferritiinit ois tosiaan esikoisen yrityksessä ollut se avainjuttu, ja nyt kun arvot ovat paremmat, niin tärppäisi vaikka vähän nopeammin. Mutta eihän sitä tiedä. Ikää on nyt 32v. :smiling-eyes:
Oho, voiskohan toi ferrit olla osasyy miks meillä ei ole tärpännyt 😮 mulla ferrit 21, sain siis viime viikolla tän tietää...

Oho, voiskohan toi ferrit olla osasyy miks meillä ei ole tärpännyt 😮 mulla ferrit 21, sain siis viime viikolla tän tietää...
En oo lääkäri mut ne varmasti voi vaikuttaa tai siis mulle sanottiin ainakin et raskautumisen kannalta pitäis olla vähintään 50 ja jos on alle 30 niin käytännössä rautavarasto on tyhjä.

Mulla sama kokemus, kun ferrit oli 12, ei tärpännyt. Vasta kun nousi sinne 25 niin tuli myös plussa. Toki rautaa piti silti syödä koko raskauden, oli niin huonot arvot kaikesta huolimatta.

Mulla kanssa kokemus että Ferrit vaikuttaa. Oisko olleet 12 ja Sideral kuurin jälkeen nousi usean kymmenyksen ja sitten vasta tärppäsi. 8 kuukautta yritettiin ja vasta kun ferrit oli 30 luokkaa, niin tärppäsi heti.

Takaisin