Raskaaksi 2023

Lilja35, minulla paljon samoja mietteitä. Kun syksyllä eskarin aloittavan tytön kanssa on jo niin helppoa. Iski pieni paniikki yrityksen alettua, että onko musta oikeasti enää tähän ja onko tässä mitään järkeä 😅 Myös ajattelen noin, että ihana kokea äitiys vanhemmallakin iällä, henkisesti kypsempänä ja kokeneempana, uskon, että osaan eri tavalla pysähtyä ja nauttia. Mutta pelkään jaksavani huonommin yövalvomiset. Mun miehelle myös eka lapsi ja haluan hänelle suoda isyyden kokemuksen. Mutta mutta.. siis ajoittain näkee kaikki pelkojen kautta.. mulle se gynekäynti antoi kyllä isoa huojennusta ettei merkittävästi riskit ole isompia vielä.
Kiva etten ole ainoa näissä mietteissä😁 varmaan toki ihan luonnollista ajatella tällaisia, kun elämä on muuten niin vapaata nykyään noiden nykyisten lasten kanssa.
Noi yövalvomiset on kyl yks juttu mitä mäkin miettinyt, teen siis kolmivuorotyötä ja valvon töiden takia öitä mut nekin alkaneet käymään melko tuskallisiks😅 toista se oli joskus silloin 2kymppisenä. Mut kyllä mä ainakin luotan siihen että kaikki menis ihan hyvin ja sais vaan keskittyä nauttimaan siitä vauva-ajasta jos meille sellainen vielä suodaan🥰

Meillä on siittiöitä! meillä on niitä 😭😭😭 Vuoden ja 4kk jälkeen niitä nyt on 🥰🥰🥰
Oon tuskissani odottanut keskiviikosta asti, kun toiveet nousi siksi että aikaisemmin ovat soittaneet jo parin tunnin päästä analyysista että nolla tulos. Ja nyt torstaina ei olku valmis vielä. Ja tänään tuli uutiset , ja mies höpötti kaikkea muuta ja mä olin vaan että hei soita sinne ovumiaan varuiksi vielä että jos ne olis paikalla. Ja sitten sanoi vaan että joo ****soitti ja kaikkea mitä en kuunnellut kun höpise jostain lääkkeestä mitä ei miehelle ole kokeiltu ja kyselly että mites se gonal f on vaikuttanut ja mä olin vaan et joo, kyllä kyllä mutta oliko se analyysi valmis??? Ai sä sitä halusit tietää, no siis haluatko kuulla? Apua en mä tiedä ja sit aloin itkee ja kysyin vaan että onko siellä kulta? 😭 ”On.”

😭😭😭😭 Mä oon niiiiiin onnellinen! 3,5 miljoonaa löytyi jo 😍😍😍

Meillä on siittiöitä! meillä on niitä 😭😭😭 Vuoden ja 4kk jälkeen niitä nyt on 🥰🥰🥰
Oon tuskissani odottanut keskiviikosta asti, kun toiveet nousi siksi että aikaisemmin ovat soittaneet jo parin tunnin päästä analyysista että nolla tulos. Ja nyt torstaina ei olku valmis vielä. Ja tänään tuli uutiset , ja mies höpötti kaikkea muuta ja mä olin vaan että hei soita sinne ovumiaan varuiksi vielä että jos ne olis paikalla. Ja sitten sanoi vaan että joo ****soitti ja kaikkea mitä en kuunnellut kun höpise jostain lääkkeestä mitä ei miehelle ole kokeiltu ja kyselly että mites se gonal f on vaikuttanut ja mä olin vaan et joo, kyllä kyllä mutta oliko se analyysi valmis??? Ai sä sitä halusit tietää, no siis haluatko kuulla? Apua en mä tiedä ja sit aloin itkee ja kysyin vaan että onko siellä kulta? 😭 ”On.”

Jee, huippua🥳❤️
Nyt vaan peitot heilumaan!

Nyt tuli hyviä uutisia ❣️❣️❣️💕

Siis läökitykselläkö niitä voi lisätä? Anteeksi olen täysin tietämätön ja olisi kiva kuulla!

Ja paljon onnea ❤️❤️❤️❤️

Lilja35, oon pohtinut, että toisaalta se vauvavuosi varmasti myös menee nopeammin kuin nuorempana. Aika menee nykyään niin nopsaan! Että vaikka olisi valvominen väsyttävämpää, se aika on lopulta hetkessä ohi. Nyt on kuitenkin olo, että nauttii vielä täysillä kun viikonloppuisin saa nukkua pitkään 😊 Mulle kyllä sopii hyvin se säännöllinen rytmi, minkä pieni lapsi tuo mukanaan.. Kaikkeen tottuu. Ja täytyy välillä sitten järkätä omia irtiottoja. Niin ihanaa toivottavasti saada kokea kaikki vielä kerran.

Huippu-uutisia Mamiksx4🥰💗💗💗 Ihanaa!

Täällä kp25/24-28. Kp.t laskettu kemiallisen vuodosta. Ei mitään tuntemuksia. Pl. ällörasvottuvat hiukset vaikka oon yrittänyt harventaa pesua kohta kuukauden ajan joka toiseen päivään. Niin ihan karseat luirukkeet😄

Ja eilen ihan hirveä alipaine päivä. Itketti enkä päässy sängystä ylös juur ollenkaan. Mikään ei kiinnostanut. Selitin miehelle että nää varmasti pms oireita. Ihan meni persielleen koko lauantai siltä osin. Pillerit lopetettu helmikuun puolen välin tienoilla..et nytkö alkaa palautua omat hormoonit kohdilleen.🥴 ei tollasia kiitos enää.

Piinailuja itse kullekin💌

Mites muiden kierrot etenee?
Täällä kp 12 ja kauniisti hymyili äsken tehty digiovistesti😊
Sitten voikin taas keskittyä loppukiertoon ja oireiden kyttäämiseen 😁
Samoilla mennään, kp 12 ja ovisplussapäivä 😊 Kyllä olokin kertoo, että tänään on plussa, mutta lääkäri käski plussan metsästykseen verikokeiden takia. Viikon päästä progesteronilabra ja siitä viikon päästä jos jälleen uuteen kiertoon joudutaan, niin alkaa letrotsolin popsinta ja mietitään seuraavaa askelta.. 😑

Täällä kp14.. vielä vaikuttais hedelmällinen päivä olevan. En ole testaillut ovista vaan oireitani vaan tarkkailen. Kierto ollut 23-27 päivää. Pian on siis hedelmällinen aika ohi ja pääsee piinailemaan.

Kävin katsomassa äitiäni sairaalassa ja menin samalla uuden synnytysosaston ohi. Täällä päin iso parannus, että nykyään osastolla vain 1 hengen huoneita, joissa mieskin saa yöpyä. Niin odotan, että pääsisi tositoimiin uusiin tiloihin 😅 On tosi onnellinen olo. Lapsistani, miehestäni ja tulevasta ❤ Ihania yllätyksiä sain tänään.

Samoilla mennään, kp 12 ja ovisplussapäivä 😊 Kyllä olokin kertoo, että tänään on plussa, mutta lääkäri käski plussan metsästykseen verikokeiden takia. Viikon päästä progesteronilabra ja siitä viikon päästä jos jälleen uuteen kiertoon joudutaan, niin alkaa letrotsolin popsinta ja mietitään seuraavaa askelta.. 😑
Täällä kp 11 ja vilkkuva hymynaama tuli digitestiin eli ovis tulee alkuviikosta. Mä popsin nyt toista kiertoa letrozolia ja se toistaiseksi näyttää mukavasti toimivan ainakin kierron pituuden kannalta.

Mites muiden kierrot etenee?
Täällä kp 12 ja kauniisti hymyili äsken tehty digiovistesti😊
Sitten voikin taas keskittyä loppukiertoon ja oireiden kyttäämiseen 😁
Täällä on nyt menossa kp 24/27-29, ovulaatiosta 10-11 päivää. Oikeastaan koko viikon ollut joka päivä lievää pahoinvointia, tulee ja menee aaltoillen. Ei mitään kovin pahaa, mutta sellainen lievästi etova olo. Alkuviikosta oli myös alavatsalla/alaselässä menkkamaisia tuntemuksia, ja keskiviikko-torstai välisenä yönä tuli pientä vuotoa. Aamulla ei enää ollut mitään, loppui kuin seinään. En tiedä olisiko voinut olla sitten kiinnittymisvuotoa vai mitä, ajankohdallisesti sopisi hyvin tähän. Muutenkin satunnaisesti ollut omituisia tuntemuksia alavatsalla, paineen tunnetta ja muuten lieviä tuntemuksia.

Loppuviikosta aikaisintaan pääsee testailemaan, katsotaan nyt rauhassa miten käy :Smiling Face With Smiling Eyes: Jos nyt heti ekasta yrityksestä tärppää, niin olen kyllä tosi yllättynyt, olin itse varautunut että tällä iällä voi kestää kauemminkin. Mutta kohtahan sen näkee, onko siellä mitään kasvamassa vai ei :Smiling Face With Smiling Eyes:

Sama täällä, olo kertoo kyllä oviksen olevan nyt lähellä😊
Toivotaan että tällä kertaa ei kumpikaan jouduttais uuteen kiertoon vaan saatais ylläriplussat😍 vois kyllä omalla kohdallakin kutsua jo ylläriksi kun joka kk reilu kahden vuoden ajan tullut vaan pettymys.

Lilja35, minulla paljon samoja mietteitä. Kun syksyllä eskarin aloittavan tytön kanssa on jo niin helppoa. Iski pieni paniikki yrityksen alettua, että onko musta oikeasti enää tähän ja onko tässä mitään järkeä 😅 Myös ajattelen noin, että ihana kokea äitiys vanhemmallakin iällä, henkisesti kypsempänä ja kokeneempana, uskon, että osaan eri tavalla pysähtyä ja nauttia. Mutta pelkään jaksavani huonommin yövalvomiset. Mun miehelle myös eka lapsi ja haluan hänelle suoda isyyden kokemuksen. Mutta mutta.. siis ajoittain näkee kaikki pelkojen kautta.. mulle se gynekäynti antoi kyllä isoa huojennusta ettei merkittävästi riskit ole isompia vielä.

Hei!
Sivusta seuranneena teki mieli tulla kommentoimaan kun on itseä koskettava aihe.

Meillä 7- ja 5-vuotiaat lapset ja kolmas syntymässä alkusyksystä. Olen 41-vuotias. Toisella lapsella oli todella pitkä ja raskas hampaidentekokausi, teki 10 hammasta 8 kuukauteen vajaasta vuoden iästä eteenpäin. Jokainen hammas tuli todella hitaasti ja koko ajan oli seuraava tulossa. Joskus särkylääke auttoi, usein ei. Yöt oli tosi rikkonaisia. Kun hän vihdoin alkoi nukkua kunnolla, minä en enää osannut. Nukahtaminen kesti, nukuin muutaman tunnin, heräsin yöllä ja nukahdin joskus tuntia ennen kun lapset heräsivät. Näin meni vielä useampi kuukausi. Se oli kauheaa.

Tällä taustalla pelottaa välillä, että tuleeko sama eteen uudestaan. Miten jaksan valvomiset kun ikää on selvästi enemmän kun edellisen kanssa. On jotenkin huojentavaa lukea, että muutkin pohtivat samoja asioita. Itsekin yritän ajatella positiivisia puolia. Jospa sitä osaisi pysähtyä nauttimaan vauva-ajasta enemmän. Ja olemaan rennompi.

Kaikille plussatuulta ja kaikkea hyvää elämään. Luen välillä tätäkin keskustelua, täällä hienoa tsemppaamista, myötätuntoa ja vertaistukea! :Yellow Heart:

Täällä kp 21/dpo 3, vielä pitää muutama päivä jaksaa odotella.

Ensimmäistä kertaa koin äitienpäivän vähän haikeana, kun toivoisi että olisi oma lapsi jo edes mahassa kasvamassa. Lohduttauduin kuitenki sillä että ensi vuonna tähän aikaan voi olla jo parin kk ikäinen sylissä.

VäriSointu, kiva kun tulit kommentoimaan. Tiedän todella miten kauheaa univelka voi olla. Mulla myös lapset olleet molemmat huonoja nukkujia alussa.. esikoinen heräili 1,5v monta kertaa yössä. Mutta silloin kuitenkin jaksoin jotenkin paremmin, kuin kuopuksen kanssa 5v sitten. Hän heräili tiuhaan 6kk. Sitten pidimme unikoulun ja jätin yösyötöt, ja alkoi nukkua paremmin. Mutta aamut alkoivat pitkään klo.5.15-5.45, häntä ei enää millään saanut tainnutettua jatkamaan unia. Olin kyllä tosi väsynyt molempien vauvavuodet. Kumpikin olleet myös tosi itkuisia iltaisin alussa.. mä toimisin jatkossakin näin, että heti 6kk iässä unikoulu. Ja sitten kun nukahtamiseen ei tarvi tissiä, mies heti hoitamaan ainakin yksi tai kaksi yötä viikossa. Tiedän jo miten alakuloinen, suorastaan masentunut ja ahdistunut musta tulee liian väsyneenä. Joten tällä kertaa en aio venyä yhtään liikaa. Osaan nykyään paremmin pitää rajani ja uskon, että se auttaa jaksamaan paremmin. Olisi tosi ihana kuulla sun kokemuksia sitten vauvan synnyttyä 💗 Mua helpottaa, että on etukäteen tiedossa, mistä voi saada apua jos alkaisi liikaa väsyä.

Täällä kp21, talletteluja oli suunnilleen oviksen aikaan, en tässä kierrossa sitä tikuttanut.
Miehen kanssa myös juttelin viikonlopun aikana, kun aiemmin hän sanoi siitä spermatutkimuksesta että joo kaikki oli hyvin mutta ei mitään tarkempia tietoja, mutta nyt muistin kysyä että oliko tarkempaa tietoa mikä oli "hyvä".
Hänellä 19 miljoonaa siittiötä, joista 44% liikkuvia. Eli vaikka syöpä ja sen hoidot takana, niin ainakaan se ei ole syynä meillä siihen että ei ole tärpännyt.

Takaisin