Raskaaksi 2023

Täällä kp 2, nyt oli ekaa kertaa kunnol lääkkeet käytössä menkkavaivoihin: Miranax kipuihin + tarv Panadol 1g, vuotoja hillitsemään Caprilon.
Tuntuu että ei auta kunnolla tai vielä fixaamista annostusten kanssa.

Taustaa: menkat säännöllistyi, kauhea vuoto ja kivut alkoi samantien kun lile leikkaus tehtiin(sanoivat siellä osastolla että näin voi käydä ja vertaistuki ryhmässä tosi usealla sama, tosin mun siskolla ei).

Kivut ja kauheat vuodot on AINA ekat 2 vuotopäivää.

Ei oo tutkittu mitään tai ultrattu kohtua lilen jälkeen, sain noi lääkkeet Naistenpolin konsultaatiosta, lähtevät sit tutkimaan jos lääkkeetkään ei auta tai se perus 12kk yritystä takana.


Meinasin tänään itkeä ja heittää hanskat tiskiin että en jaksa yrittääkkään raskautumista tai mitään enää kun ei näytä onnistuvan, pms masennusta siis 🤦🏽‍♀️🤦🏽‍♀️
Nyt jo parempi mieli 🙂

Lisäys: aikoinaan mulla kokeiltiin kierukkaa(oisko ollut v2019 lopussa kun piti olla varma ehkäisy ennen lile leikkausta), viikko asennuksesta sain kohtutulehduksen ja se piti poistaa akuutisti, ultrattiin sen jälkeen kohtu ja munasarjat ja kaikki oli silloin kunnossa, sinä vuonna otettu myös hedelmällisyyslabrojakin ja kaikki oli ok.
 
Muokattu viimeksi:
Jefar tiedän tunteen, mäkin olen useampaan otteeseen heittäny hanskat tiskiin ja itkeny että ei tästä mitään tuu. Ympärillä vaan ystävät ja muut saa lapsia. Mulla on pco ja siks hankalaa. Mutta aina on toivoa!🥰

Kyssäri tähän väliin: onko kelleen tullut ihonuutoksia oviksen jälkeen? Mulla tänään oikea poski ihan punanen ja kuuma, ei kutissu tai muutenkaan oireillu. Normi ruokavalio että ei pitäis olla allergiaakaan
 
Jefar tiedän tunteen, mäkin olen useampaan otteeseen heittäny hanskat tiskiin ja itkeny että ei tästä mitään tuu. Ympärillä vaan ystävät ja muut saa lapsia. Mulla on pco ja siks hankalaa. Mutta aina on toivoa!🥰

Kyssäri tähän väliin: onko kelleen tullut ihonuutoksia oviksen jälkeen? Mulla tänään oikea poski ihan punanen ja kuuma, ei kutissu tai muutenkaan oireillu. Normi ruokavalio että ei pitäis olla allergiaakaan

Joo se tuntuu pahimmalta kun muut saa ja esim tänään shoppaillessa näin raskaana olevan naisen jolla oli 3-4 lasta jo ympärillä, musta on tullut tosi katkera varsinkin tuntemattomille.
Tai se kirpasee (anteeks vaan nyt valmiiksi) kun täälläkin vaikka yk 1-2 ja pam raskaana.

Joo nää on taas näitä mun perus menkka aikaisia valituksia 🙈
Koittakaa kestää

Toivoa on kun vasta yk 6 eikä ole todettukkaan mitään lapsettomuutta 🥰
 
Joo se tuntuu pahimmalta kun muut saa ja esim tänään shoppaillessa näin raskaana olevan naisen jolla oli 3-4 lasta jo ympärillä, musta on tullut tosi katkera varsinkin tuntemattomille.
Tai se kirpasee (anteeks vaan nyt valmiiksi) kun täälläkin vaikka yk 1-2 ja pam raskaana.

Joo nää on taas näitä mun perus menkka aikaisia valituksia 🙈
Koittakaa kestää

Toivoa on kun vasta yk 6 eikä ole todettukkaan mitään lapsettomuutta 🥰
Samaistun sun fiiliksiin. Kyllähän se kirpasee kun itse yli vuoden yrittäny ja toiset pamahtaa kerta laakista tai helposti raskaaksi. Ite pystyn iloitsemaan esikoisen ja pidempään yrittäneiden puolesta. Mut lähipiirin helposti raskaskautuvat ja jo useamman lapsen äidit pistää mielen katkeraks... pakko ollu ottaa etäisyyttäkin ja yhdelle ystävälle joka täräytti mulle vahinkoraskauden mun 30v päivänä oli pakko sanoa suoraan miltä musta tuntu ja tietää vielä meidän vaikeuksista... eipä vastannu mitään.
 
@Jefar mulla caprillon toimii parhaiten kun otan niitä tabletteja kaks kerralla. Tuntuu että yks ei saa aikaiseksi mitään.

Aika nopeasti täällä muuttuu noviisista konkariksi. Just kun katsoin tota yrittäjien listaa niin suurimmalla osalla alkanut yritys syksyllä 22. Mut niinhän se pitäisi mennä että tulee nopeita tärppejä ja ei se yrtiyskerran määrä pelkästään mitään kerro koska lapsesta on voinut haaveilla pitkään ennen sitä. Se on maailman epäreiluin lottoarvonta tuleeko nopea tärppi vai ei ja tunnistan noita katkeruuden tunteita mut jotenkin niistä oon päässyt yli ja sitä vaan toivoo että kunhan meidänkin vuoro joskus tulee.
 
@Jefar mulla caprillon toimii parhaiten kun otan niitä tabletteja kaks kerralla. Tuntuu että yks ei saa aikaiseksi mitään.

Aika nopeasti täällä muuttuu noviisista konkariksi. Just kun katsoin tota yrittäjien listaa niin suurimmalla osalla alkanut yritys syksyllä 22. Mut niinhän se pitäisi mennä että tulee nopeita tärppejä ja ei se yrtiyskerran määrä pelkästään mitään kerro koska lapsesta on voinut haaveilla pitkään ennen sitä. Se on maailman epäreiluin lottoarvonta tuleeko nopea tärppi vai ei ja tunnistan noita katkeruuden tunteita mut jotenkin niistä oon päässyt yli ja sitä vaan toivoo että kunhan meidänkin vuoro joskus tulee.

Mulla caprilon määrätty 2-3tbl kerralla. Vaikuttaa että se kyllä ok mutta toi Miranax eli pitkävaikutteinen tulehduskipulääke ei välttämättä riitä kun pitää ottaa Panadol 3-4 h välein ja sit vasta auttaa (aiemmin siis auttanut mikään) ja onneks pahimmat ekat 2 pv jonka jälkeen helpottaa ja yöt saa olla rauhassa kivuilta sekä vuodoilta

Pelkään että onko mussa kuitenkin joku vika kun nää menkat näin kauheat, vaikka moni lile leikattu sanonut samaa. No tiedä siitä sitten.

Mulla oli tää sama epätoivoinen fiilis viime menkkojenkin aikoihin ja meni sitten ohi onneks 🙂

VASTA yk 6 menossa, hitsit kun ei yhtään muista miten esikoisen kanssa meni, kyllä tais olla jotain samoja luokkia ennenkuin raskauduin 🤔

Älkää nyt vaan lopettako hehkutuksia raskautumisista tai mitään mun valitusten vuoksi 🙈
 
@Jefar tänne mahtuu kaikki tunteet on sitten yrittänyt minkä aikaa tahansa 😊

Joo no mä luin että caprillon yleensä määrätään tolla annostuksella kun sulla on mutta mulle määrättiin etttä 1-3 tablettia päivässä joten sen takia vähän sovelsi annostusta 😅
 
Voin hyvin samaistua @Jefar tunteisiin. Tää on jotenki uskomatonta kuinka paljon voi raskausuutisia sadella. Tällä hetkellä 5 tuttua ilmoittanut parin kk sisään olevansa raskaana ja 6 tuttua sai vasta vauvan. Kun läheinen ystäväni kertoi olevansa raskaana, olin jotenkin tosi surullinen ja ärtynyt samaan aikaan, koska he eivät olisi edes ihan vielä halunneet vauvaa.
Elämä on epäreilua.
Noh pitää pysyä positiivisena ja koitan ajatella, että asiat menee juuri niinkuin on tarkoitettu❤️
 
@Jefar mulla caprillon toimii parhaiten kun otan niitä tabletteja kaks kerralla. Tuntuu että yks ei saa aikaiseksi mitään.

Aika nopeasti täällä muuttuu noviisista konkariksi. Just kun katsoin tota yrittäjien listaa niin suurimmalla osalla alkanut yritys syksyllä 22. Mut niinhän se pitäisi mennä että tulee nopeita tärppejä ja ei se yrtiyskerran määrä pelkästään mitään kerro koska lapsesta on voinut haaveilla pitkään ennen sitä. Se on maailman epäreiluin lottoarvonta tuleeko nopea tärppi vai ei ja tunnistan noita katkeruuden tunteita mut jotenkin niistä oon päässyt yli ja sitä vaan toivoo että kunhan meidänkin vuoro joskus tulee.

Ite mietin hetken että listautuisko olenkaan tänne 2023-ryhmään.. tää on ollut kuitenkin tätä samaa kierrosta toiseen kohta kaks vuotta eikä mitään uutta opittavaa. Yrityskertoja ei tule enää edes laskettua. Noh, mut täällä ollaan, koitettava vaan tahkota eteenpäin 😄 Oon aktiivisempi muissa ketjuissa, täällä viuhuu plussia siihen malliin että oikein montaa kerkiä edes "tuntemaan".

Hyvää uutta vuotta uusille ja vanhoille yrittäjille, toivotaan pikaista poistumista täältä yrittäjien keskuudesta.
 
IMG_20221230_130625.jpg
Olihan se pakko jo testailla. Menkkojen pitäs alkaa 3 päivän päästä. Näkeekö muut tossa mitään? Ihan kun joku himmeistä himmein haamu vois olla🙈 Pitäs vaan malttaa mutta kun ei😅
 
Olinpahan taas hätänen, mutta: Aivan just ja just erotettavissa oleva haamuviiva tänään saatu r-testiin. Ja punasta siinä vähän oon näkevinään. Nyt vaan toivon että lähtis vahvistuun…❤️ ja siis mieskin ihan näki sen vaikka huono näköinen onkin😄 vaikka oon siis vasta dpo 6. Mutta tuohon en nyt vielä paljoa luottoa silti laittais. Odotellaan…
 
Olinpahan taas hätänen, mutta: Aivan just ja just erotettavissa oleva haamuviiva tänään saatu r-testiin. Ja punasta siinä vähän oon näkevinään. Nyt vaan toivon että lähtis vahvistuun…❤️ ja siis mieskin ihan näki sen vaikka huono näköinen onkin😄 vaikka oon siis vasta dpo 6. Mutta tuohon en nyt vielä paljoa luottoa silti laittais. Odotellaan…
Toivotaan viivalle vahvistumista 😊 dpo 6 on kyllä todella todella aikainen ja oisko tilastojen mukaan että 3,5 % saa tossa vaiheessa plussan näkyvin.
 
Mitäs piinailijat?

Täällä tänään dpo9 ja tein ekan testin, puhdas nega. Kuohuvaa menee siis tänään. 🥂

Saa nähdä josko tohon alkuvuoteen mennessä tulisi viivoja, lämmöt tosin ei viittaisi raskauteen kun liikutaan niin matalissa asteissa. 😟
 
Takaisin
Top