Raskaaksi 2023

Sama, vielä syksyllä tikuttelin, nyt oon heittäny pyyhkeen kehään ja menty nautinnon kannalta. Flo-sovellus aika hyvin on antanu osviitan ovis-päivästä, sitä ennen koitettu painaa ahkerammin se viikko 😅 Se ovis kun tapahtuu jos on tapahtuakseen ja ne simpat kyllä pari päivää oottelee munista, ettei joka päivä tarvi yrittää jaksaa/ehtiä. Nyt kohta 2 vuotta yritystä takana ja on yritettävä pitää parisuhteessa liekkiä yllä ettei vauvahankkeet ihan leipäännyttäis. Koska onhan tää yrittäminen ja suorittaminen nyt aika ahterista ollut.
Mä niin yhdyn tähän kommenttiin 🙄❤️joka kk kun sitä toivoo ja ajattelee et nyt nappas, niin ei.
 
Tohon oviksen tikutteluun niin mä just viime kierron jälkeen kysyin mieheltä että pitäiskö tikuttelu lopettaa niin hän totesi että ei kyllä, että hyvä se on tietää koska on tärkein päivä ja hän ainakin aina kivenkovaan väittää että ei saa suorituspaineita siitä. Meillä on ajatuksena talletella joka toinen päivä mut hän esim viime kierrosta oli kerran peiton alla valmiiksi alasti kun olin menossa nukkumaan että jos haluaisin ekstra talletteluja 😅 @Empsu94 sano sen hyvin että tää on projekti joka on molempien vastuulla ja oon jotenkin onnellinen siitä että myös puoliso ottaa sitä vastuuta. Eilen kun tuli testiin nega niin molemmat itki. Toki se on kamalaa nähdä toisen harmitus mutta toisaalta myös lohduttavaa koska tiedän täysin että me tasan tarkkaan yhtä paljon tätä halutaan.
 
Täällä kp13, ja dpo0. Sovellus ennustaa 5.2. menkkojen alkua.
Eilen ja tänään talletteluja. Tänään aiemmin illalla puhuttiin että tänään joo talletteluja, mutta myöhemmin mies kysy että käykö huomenna, josta meinasin sitten saada aika paskan fiiliksen tietty... Onneks kuitenkin tallettelut tapahtu!
Onko täällä muilla samanlaista, että esim ovisten tikuttelu ei nyt ole salaisuus tietenkään, mutta itse teen sitä vähän ns piilossa. En halua mitään paineita miehelle sillä et "hei nyt on ovis nyt on pupuilun aika tänään ja huomenna"...
Itsellä myös ehkä jotenkin semmonen "pelko" että jos mies tajuaisi kuinka iso asia tää itelle on, niin hänelle tulis paineet siitä kun ei onnistu. Vaikka tiedän että hän myös haluaa tätä tietenkin, mutta.... Ymmärrättekö pointin?
Minä kuulun tähän koulukuntaan. Edellisen lapsen kohdalla halusin varmistella ovistesteillä ovulaation ajankohtaa, koska kierukan poisto aiheutti todella epäsäännölliset kierrot. Yhtälailla mieskin halusi ja haluaa nyt uuden lapsen, mutta kokee tikuttelun kauheen mekaanisena ja sanojensa mukaan poistaa sellaista hauskuutta lapsen tekemisessä 😂
 
Meillä ollaan innoissaan kun kerron mahdollisen oviksen lähestyvän ja puolison mukaan se on ”syy käyttää pieninkin himo siihen itseensä” 😂 mutta ehdottomasti kannattaa mennä sen mukaan mikä tuntuu itselle ja puolisolle hyvältä, kertoo ovistelusta tai ei ja tikuttelee tai ei ❤️

Isot sympatiat kaikille joilla on mennyt kesken. Se on hyvä miten nykyään on ruvettu sosiaalisessa mediassa ja mediassa puhumaan enemmän keskenmenoista, kun ne on niin tavallisia. Niistä yhteiskunnallisesti vaikeneminen ja tabuna pitäminen ei auta kenenkään paskaa fiilistä 💔
 
@IiJa-99 viiva vahvistuu hyvin aina päivän-parin välein 🥰 tuntuu ihan uskomattomalta. Tänään dpo 14 ja 9 päivää alkion siirrosta ja viiva näytti tältä. Huomenna olisi hcg-verikoe.
7E1D6C5A-21CB-4947-BD25-27B631C97B71.jpeg
 
Nega testattu. 😔

Minäkään en kerro miehelle ovistestailuista, ettei tule paineita, mutta toisaalta ollaan sen verran epäaktiivisia, että kyllä hän sen tajuaa kuitenkin. Omat halut ovat kyllä ovista ennen muutenkin korkeimmillaan, ja siitä muistuttelen miestäkin, etteivät ne halut silloin vain vauvakuumeesta johdu.
 
Meillä oli kans alkuun miehellä suorituspaineita, jos tikuttelin sen nähden ovulaatiota tai edes mainitsin siitä.
Nykyään se on se joka huolehtii siitä että tikutan ja on intopiukeena kun hymynaama testiin tulee. Meillä kyllä on edelleen aika aktiivinen makkarielämä, mut pakko sanoa että kyllä se yrittäminen on alkanut nakertaa kumpaakin toisinaan.
Meillä hankaloittaa tosiaan vielä sen reissuduuni ja mun vuorotyöt, joskus vaikeeta ja rasittavaa aikatauluttaa elämää tän vauvarumban osalta.

Pahoittelut kaikille negoista😕❤️ kyllä tää vaan voi olla joskus niin vaikeeta.
 
Meillä tuli myös tikutteluista stressiä ja miehelle vielä pahempia. Yhen vai kaks kiertoa tikutan sitten salaa ja nyt ei ollenkaan tikutella.
Eikä muutenkaan ole miehelle pahemmin puhunut näistä vauvajutuista kun se heittää stressit päälle heti 🙈

Täällä vielä odotellaan menkkoja,
teen sitten testin jos pari pv myöhässä.

Nyt appit ennustaa huomista mut ei mitään oloja oikeestaan, rinnat aavistuksen taas hellät kun oli jo monia päiviä poissa 🤷🏻‍♀️
 
Meillä tuli myös tikutteluista stressiä ja miehelle vielä pahempia. Yhen vai kaks kiertoa tikutan sitten salaa ja nyt ei ollenkaan tikutella.
Eikä muutenkaan ole miehelle pahemmin puhunut näistä vauvajutuista kun se heittää stressit päälle heti 🙈

Täällä vielä odotellaan menkkoja,
teen sitten testin jos pari pv myöhässä.

Nyt appit ennustaa huomista mut ei mitään oloja oikeestaan, rinnat aavistuksen taas hellät kun oli jo monia päiviä poissa 🤷🏻‍♀️
Mulla tuli siinä tärppi kierrossa just tollanen seilaava tissikipu, ensin kipeyty ja sitten taas loppu ja kipeyty uudestaan. Toivotaan että tarkottas plussaa teille nyt😊🙏
Täällä mennäön dpo 7-8 vaiheilla ja ei kyllä mitään mitä vois raskauteen liittää. Vähän alkaa jo ahdistaa kun viime tärppikierrossa oli jo menkkatuntemukset tässä vaiheessa😞 eihän niitä osannut sillon raskauteen liittää ja kirosi mielessään et ei menkkakipuja ja nyt sit oottaa et alkaispa tuntuu niin vois pitää toivoo yllä. Viikonloppuna ois kummitytön ristiäiset ja vähän ahdistaa kyllä et miten selvii, jos sillon iskee menkat+kivut, masennus ja hormonimyrsky🙄
 
Mulla tuli siinä tärppi kierrossa just tollanen seilaava tissikipu, ensin kipeyty ja sitten taas loppu ja kipeyty uudestaan. Toivotaan että tarkottas plussaa teille nyt😊🙏
Täällä mennäön dpo 7-8 vaiheilla ja ei kyllä mitään mitä vois raskauteen liittää. Vähän alkaa jo ahdistaa kun viime tärppikierrossa oli jo menkkatuntemukset tässä vaiheessa😞 eihän niitä osannut sillon raskauteen liittää ja kirosi mielessään et ei menkkakipuja ja nyt sit oottaa et alkaispa tuntuu niin vois pitää toivoo yllä. Viikonloppuna ois kummitytön ristiäiset ja vähän ahdistaa kyllä et miten selvii, jos sillon iskee menkat+kivut, masennus ja hormonimyrsky🙄

Toivoa on aina niin kauan kunnes menkat alkaa 🙈
Oon varautunu siteineen ja lääkkeineen jos alkaa töissäollessa.

Aamut haastavia edelleen, se voidemainen runsas vv loppui mut erittäin kosteat paikat edelleen, muutaman kerran tullut jopa pieni lima?
 
Hei viisaammat.
Mulla kierto lyhentynyt tosiaan tässä aika paljon ja mietin miten sitä sais vähän kotikonstein pidennettyä. Ovis suurinpiirtein kp11-12 ja luulen että se on vähän liian aikaisin, luteeali mulla nyt on sen about 13 päivää eli sen pitäis olla riittävä. Oliko niin että greippimehu saattaisi vähän siirtää ovista eteenpäin? Ja mites se gelee? Ajattelin et voisin noita kotikonsteja kokeilla ensin ennen ku päästään sinne hedelmällisyystutkimuksiin.
 
Hei viisaammat.
Mulla kierto lyhentynyt tosiaan tässä aika paljon ja mietin miten sitä sais vähän kotikonstein pidennettyä. Ovis suurinpiirtein kp11-12 ja luulen että se on vähän liian aikaisin, luteeali mulla nyt on sen about 13 päivää eli sen pitäis olla riittävä. Oliko niin että greippimehu saattaisi vähän siirtää ovista eteenpäin? Ja mites se gelee? Ajattelin et voisin noita kotikonsteja kokeilla ensin ennen ku päästään sinne hedelmällisyystutkimuksiin.
Muut saa korjata jos oon väärässä mut en muista et kumpikaan siirtäisi ovista eteenpäin vaan greippimehu vahvistais limakalvoja ja geleistä sain itse ainakin kunnon ovislimat ja muuta se ei mulle tehnyt. Mä aattelen et toi että se luteaali on tarpeeksi pitkä on tärkein juttu . Toki sit näkis ultralla että onko silloin oviksen aikaan jo tarpeeksi paksut limakalvot kiinnittymistä varten.
 
Pahoittelut täältäkin negan testanneille. 🥺☹️

Täällä ei muutosta tilanteeseen. Ei menkkoja eikä menkkatuntemuksia -- mutta testi aivan puhdas nega. 😔 Neljättä päivää menkat myöhässä. Mitä hittoa tää kroppa nyt puuhaa.

Jotain oireita olen kuvittelevani ainakin. Närästää (kuten esikoisen raskaudessa) ja rinnat on oudot.

Mutta kyllä nyt vaan alkaa jo toivo mennä ja haluais että alkais vaan jo menkat niin loppuisi tämä epäselvyys ja piinailu kun ei kerta testeissä näy mitään.
 
Muut saa korjata jos oon väärässä mut en muista et kumpikaan siirtäisi ovista eteenpäin vaan greippimehu vahvistais limakalvoja ja geleistä sain itse ainakin kunnon ovislimat ja muuta se ei mulle tehnyt. Mä aattelen et toi että se luteaali on tarpeeksi pitkä on tärkein juttu . Toki sit näkis ultralla että onko silloin oviksen aikaan jo tarpeeksi paksut limakalvot kiinnittymistä varten.
Joo niissä tutkimuksissa varmaan sitten ultrataan se limakalvon paksuus, mulla tosiaan kierto lyhentynyt ja menkat on ehkä vähän niukemmat nykyään verrattuna aikaisempaan niin mietin onko limakalvo liian ohut ja kiinnittyminen ei siksi voisi tapahtua. Lisäksi mietin et ehtiikö follikkeli kypsyä riittävästi jos ovis tulee aikasin🤔
Mietin josko tähän sais jotain parannusta jo kotikonstein niin kokeilen kaikkea mahdollista 😁
 
Hei viisaammat.
Mulla kierto lyhentynyt tosiaan tässä aika paljon ja mietin miten sitä sais vähän kotikonstein pidennettyä. Ovis suurinpiirtein kp11-12 ja luulen että se on vähän liian aikaisin, luteeali mulla nyt on sen about 13 päivää eli sen pitäis olla riittävä. Oliko niin että greippimehu saattaisi vähän siirtää ovista eteenpäin? Ja mites se gelee? Ajattelin et voisin noita kotikonsteja kokeilla ensin ennen ku päästään sinne hedelmällisyystutkimuksiin.

Mulla on suunnilleen tommonen kierto ollut aina ja helposti tulin raskaaksi, ovis oli raskaaksi tullessa kp 12 🤔 eli varmaa sit riippuu niin kropasta, et ehtiikö kypsyä jne, mut ei automaattisesti oo huono juttu 😌
 
Mulla on suunnilleen tommonen kierto ollut aina ja helposti tulin raskaaksi, ovis oli raskaaksi tullessa kp 12 🤔 eli varmaa sit riippuu niin kropasta, et ehtiikö kypsyä jne, mut ei automaattisesti oo huono juttu 😌
Joo siis mullakin tosiaan raskaudet ennen alkaneet ilman ongelmia (tästä kyllä aikaa jo 17v ja 14v) mut nyt jostain syystä kierto alkanut lyhentymään joskaan ei mitään hälyttävää vielä.
Tässä rupee miettii jo esivaihdevuosia ja kaikkea mahdollista.
Heti ite huomaa kun kierrossa tapahtuu muutoksia ja alkaa miettii et johtuuko tää raskautumisen vaikeus omasta kropasta.
 
Takaisin
Top