Raskaaksi 2023

Ei vaan oon tehnyt nyt jo viisi ovistestiä keskenmenon jälkeen.Nyt siis viimeiset 5 päivää joka päivä ja olleet negaa kunnes tänään nyt tasavahvat viivat. Ja nämä vielä epäherkkiä ovistestejä. Kuitenkin raskaustesti sen verta haalee ettei ovistestin näin tumma luulis olevan ja eikö sen pitäs haalistuu kun raskaustestikin haalistunut🤔
Joo, siinä tapauksessa kehossa on nyt meneillään jotain muuta hormonaalisesti, voi hyvinkin olla se ovulaatio :smiling-eyes:
Ovistestit oli mulla aina tummempia kuin r-testit, siis kun testasin raskauden alussa dpo8 alkaen molemmat testit samasta pissasta joka aamu. Kun r-testissä näkyi vasta hieman ekaa haamua niin ovistesti oli jo tosi tumma.

Hmm.. nyt tein varmistukseksi raskaustestin ja edelleen hentoplussaa jonka näkee tosi selkeästi siis ja ovistestit eilen ihan negaa ja nyt tänään plussa. Kuitenkin neuvo oli et raskaustestin pitäs olla nega ennen uutta yritystä🤔

Eihän kierto voi käynnistyä jos raskaustesti on plussa vielä ja siis HCG:tä kehossa edelleen. Ohessa kuva raskaustestisyä. Ja ei en voi olla uudestaan raskaana koska ei harrastettu seksiä vuodon takia moneen viikkoon. Olisko kuitenkin jotain jäänyt kohtuun.
Testi laimeesta pissasta ja kuivuttua elo oli selvempi testiajalla.
Joillakin on raskaustesti antanut haamua ovulaation aikaan. Mietin, että ei sekään siis mahdoton olisi, että olisi ovulaatio nyt.

Varmaan on paras jättää tämä kierto nyt väliin ja seurata raskaustestin että tulee puhdas nega ja ovistestiä rinnalla. Kyllä ovislimoja on että varmaan on ovi mutta mieskin oli sitä mieltä että odottaa ne menkat nyt kuitenkin. Aloittaa sit puhtaalta pöydältä ja että limakalvo saa kunnolla paksuuntua.

Saanko valittaa... Kierukka on siis poistettu n 2 viikkoa sitten, siitä muutama päivä niin alkoi vuoto, ja vuoto jatkuu näin 12 päivää myöhemmin.. alkaa jo ottamaan päähän tämä vuotaminen..

Piinapäivät pahimmillaan (nyt kp28, yleensä kierto n. 28-30 päivää, viime kierto oli vain 26 päivää). Oirepäiväkirjaa: eilen ja tänään tullut hetkellisesti rusehtavaa vv, yleensä sen jälkeen menkat pamahtaneet päälle muutaman tunnin sisällä, nyt niitä ei näy ei kuulu. Sunnuntaina tehty r-testi nega. Silloin myös hetken aikaa todella voimakkaat menkkajomotukset, olin ihan varma että alkavat sinä päivänä. Tunteet pinnassa, eilen itketti eräässä ohjelmassa oleva vauva 😅 imetys sattunut hieman nyt muutamana päivänä, toki esikoisella on jo 4 hammasta mikä voi vaikuttaa asiaan 🙈
Toivottavasti se kp1 tulisi nyt mahdollisimman äkkiä että pääsisi tästä jännäämästä 🙄

Muita samassa vaiheessa olevia piinailijoita + kokemuksia? 😀

@Mymms mulla oli aika sama tilanne kierukan poiston jälkeen, mutta tasaantui onneks sitten nopeesti ja loppui ylimääräiset vuodot. Toivottavasti sulle käy samoin! 🙏🏻

@Beanen tsempit keskenmenosta toipumisessa! :folded:

ON: kp 1 pärähti päälle ja kierto kesti siis tällä erää 24 päivää. Lopetin terolutit 7pv jälkeen kun tein dpo 11 negan testin, eipä niitä turhaan jaksa, mutta viime kierto oli niiden avulla se 28 päivää tasan, että ehkä mä ens kierrossa vedän niitä sen 10 päivää. Ens kiertoon vielä myös letrot ja katsotaan sitten, en mä oikeen raskauteen usko, mutta voihan jonossa tulla johonkin väliin vielä raikas toimintakykyinen munasolu :Grinning Face: Tämä nyt alkava kierto on varsinaista yritystä yk 4/5 vasta kuitenkin.

🎶 Vielä on vuotta jäljellä... 🎵

@Mymms mulla oli aika sama tilanne kierukan poiston jälkeen, mutta tasaantui onneks sitten nopeesti ja loppui ylimääräiset vuodot. Toivottavasti sulle käy samoin! 🙏🏻
Mie niin toivon, miulla siis oli slinda pillereiden ja kierukan aikaan tosi paljon vuotohäiriöitä, pitkiä vuotoja ja tiputtelua mitä ei oo siis ilman niitä ollut, eikä edes e-renkaan kanssa..

Lisäten että tämä vuoto on taas äärimmäisen runsasta. Vuodosta huolimatta olen koittanut ovista bongailla, tikut auttamatta vaaleita ..

Tuntuu vaan että tätä jos jatkuu niin joudun väkisin taas hakeutumaan naistentautien polille pyytämään apua että saataisiin toinen pieni..

Edelleen ovistesti oli päivällä plussa mutta nyt tein toisen illalla niin vähän haaleempi oli nyt. Eli onkohan nyt niin että raskaustestikin olis nyt nega ja ovistestiä haalenee vai oliko oikeesti ovis sitten kun kerran limat on ihan selkeät nyt päällä. Vähän vaikee tuosta ovispäivääkään sanoo kun tasavahvaa ollut jo muutamat päivät ja tänäänkin vielä et oliko nyt vaan pissa laimeeta koska olin juonut paljon että voi hyvää päivää kun ei tiedä missä mennään. Jatkan testailua ovistesteillä ja raskaustestin teen muutaman päivän kuluttua. Sen pitäs olla sit nega ja mikäli ovistestiä alkaa tummuun uudestaan tai jne niin ehkä keho vaan lämmittelee ja oli joku lh piikki mutta ei ovista ja se olis vasta tulossa.

Muokattu viimeksi:
Mä varasin lyhyen luteaalin takia nyt lääkärin torstaille, ja tein sitä varten myös erilaisia verikokeita etukäteen. Olipa masentavat tulokset!

AMH esim. vain 0.4! Vielä neljä vuotta sitten se oli n. 3 eli erinomainen. Munasarjat siis ns normaaliin nähden ovat vanhentuneet neljässä vuodessa melkein 20 vuotta. Toivottavasti ei ole merkki mistään vakavammasta. 😞 Toki lapsensaantimahdollisuuksia laskee paljon, mutta pelottavammatkin vaihtoehdot tulee heti mieleen...

Mä varasin lyhyen luteaalin takia nyt lääkärin torstaille, ja tein sitä varten myös erilaisia verikokeita etukäteen. Olipa masentavat tulokset!

AMH esim. vain 0.4! Vielä neljä vuotta sitten se oli n. 3 eli erinomainen. Munasarjat siis ns normaaliin nähden ovat vanhentuneet neljässä vuodessa melkein 20 vuotta. Toivottavasti ei ole merkki mistään vakavammasta. 😞 Toki lapsensaantimahdollisuuksia laskee paljon, mutta pelottavammatkin vaihtoehdot tulee heti mieleen...
Oikeesti, noin nopeeta😔 Mä oon tota miettinyt kohdallani että taitaa olla mulla munasolut huonossa kunnossa. En ikinä saanut nuorempana keskenmenoa enkä edes kemiallista kun noi viisi aikanaan saatiin ja vielä tulin kerrasta raskaaksi en kattellut ovulaation en mitään se oli vaan naps josta oonkin kiitollinen. Sit vielä kuudes lapsikin sai alkunsa kerrasta ja olin silloin sit 34. Sitten tämän viimeisen kanssa oli eka kerran kemiallista ja ulkoista ja taas kemiallista kunnes tärppäsi. Nyt sit 40v. Näyttää vaan pahemmalta kokoajan että kemiallista ja ihan keskenmeno jota en oo koskaan aiemmin saanut että tosiaan jo 8+ mennyt😓

@Beanen halaus keskenmenosta😪. Ymmärrän kyllä hyvin ton fiiliksen uskaltaako vie yrittää.
Itselläni on se isoin huoli väistynyt kun pääsi niistä päivistä yli jolloin tapahtui kkm, toki koko ajan pelkkää et vuotelut alkaa mut toistaseks täytyy vaan luottaa että kaikki menee hyvin🙏🏻.
Mä en ainakaan ovuloinut ollenkaan tai ei ainakaan mitään tarttunut matkaan kkm jälkeisestä kierrosta ja oli kyllä hyväkin odotella se yksi kierto, sen jälkeen oli varmempi fiilis tähän kaikkeen🫶🏼.

Onnea plussanneille, tsemppiä piinailijoille ja halaus muille menetyksen kokeneille❤️

@Beanen halaus keskenmenosta😪. Ymmärrän kyllä hyvin ton fiiliksen uskaltaako vie yrittää.
Itselläni on se isoin huoli väistynyt kun pääsi niistä päivistä yli jolloin tapahtui kkm, toki koko ajan pelkkää et vuotelut alkaa mut toistaseks täytyy vaan luottaa että kaikki menee hyvin🙏🏻.
Mä en ainakaan ovuloinut ollenkaan tai ei ainakaan mitään tarttunut matkaan kkm jälkeisestä kierrosta ja oli kyllä hyväkin odotella se yksi kierto, sen jälkeen oli varmempi fiilis tähän kaikkeen🫶🏼.

Onnea plussanneille, tsemppiä piinailijoille ja halaus muille menetyksen kokeneille❤️
Kiitos❤️
Joo ja vaikka nyt olis ovis plussa ei tarkoita että se ovis tapahtuu tai että hedelmöittyy saatikka kiinnittyy jos limakalvo aivan tuusan nuuskana. Kuitenkin vuotelin ennen keskenmenoa 2 viikkoa ja sit tuli tuli kun härän peestä🙄

Kiitos❤️
Joo ja vaikka nyt olis ovis plussa ei tarkoita että se ovis tapahtuu tai että hedelmöittyy saatikka kiinnittyy jos limakalvo aivan tuusan nuuskana. Kuitenkin vuotelin ennen keskenmenoa 2 viikkoa ja sit tuli tuli kun härän peestä🙄

Hurjalta kuulostaa ja kaikki tosiaan vaikuttaa kaikkeen. Mutta niinku osa sanonutkin nii ei sinne kiinnity jossei oo kohtu valmis siihen🙏🏻.

Onneksi toi kaikki on nyt takanapäin❤️‍🩹

Tässä nyt sit kolme kiertoo ennen kun pääsee suunnittelemaan IVF-hommia. Vihdoin apua. Toki toivon, että sinne ei tarvis mennä! Nyt kp7/27-28. Viime kierto oli 27 päivää. Yritystä kehiin ja sillee. Tavoitteena minimi jokatoinen päivä tallettelua, oviksen lähellä tietty jos vois vähän enemmän. Pitää yrittää ottaa rennosti. Viimeksi tärppäs tokasta kierrosta km:n jälkeen. Nyt on toinen yk km:n jälkeen.
Tsemppiä kaikille!❤️💪🏻 Lippu korkeella!
AMH arvo on mulla kans alhainen, 0.38, mutta se nyt on mitä on. Toissavuonna se oli 0.5… Tää on aika rankkaa. Kauheeta ajatella, että mitä jos en saiskaan lasta. Yritän olla ajattelematta. Onneks on kavereita, jotka tsemppaa!:) ja tää foorumi.❤️💪🏻

Kp 1 täällä, mut toisaalta toiveikas olo, että jos nyt tulis kemiallisen jälkeen ekat KUNNON menkat, ku edelliset oli niin niukat. Pääsis normaaliin rytmiin kierron kanssa 👍🏻

Välillä ollut mieli maassa ja miettinyt saadaanko yhteistä lasta ollenkaan, mut nyt taas toiveikkaampi olo 👍🏻
Kyllä sitä on ns. helpolla päässyt raskautumisten suhteen nuorempana 😯

Mitä ovistikkuja suosittelette, onko pregcheckit hyviä? Jos menkat alkaa.. aion alkaa tikuttaa heti kuk vuoto lakkaa.. On ollut kierto tosiaan ihan sekaisin. Viimeksi vuoto alkoi 16.10 ja kesti 5 päivää.. ja siitä eteenpäin pelkään etten ole ovuloinut ollenkaan. En ole huomannut semmoista huippua seksihaluissa kuin yleensä enkä limoissa sitä erityisen kirkasta vaihetta.

Oon nyt tosiaan panostanut siihen, että oon syönyt terveellisemmin, liikkunut enemmän, pysynyt suklaalakossa. Haluan niin voida paremmin ja olla onnellisempi ja tehdä sen minkä voin, parantaakseni hedelmällisyyttä.

Mikähän olisi erityisesti hedelmällisyyttä parantava ruoka-aine..? Maca?

Takaisin