Raskaaksi 2023

Täällä keskenmenosta yht. 10 päivää ( tai no riippuu mistä sen katsoo kunnolla alkaneen, eli voi olla myös 13 päivää ) ja lääkkeellisestä varmistuksesta nyt neljä päivää ja jo nyt tosiaan alkaa limoja tulla??😱 Raskaustesti haalistunut tosi hyvin ja ovis testi lähtenyt tummeneen. Tuntuu kyllä aika nopeelta toiminnalta. No seurailen ovisteillä tilannetta. En kyllä usko että vaikka ovis tulis niin limakalvo olis vielä mitenkään valmis kiinnittymiseen.
Voi ei,otan osaa! Mutta toivottavasti nopeasti toivut tai siis ihan omaantahtiin kannattaa ♥️

Minkki 88: minulla viime raskaudessa oli käytössä Metohexal ihan loppuraskauteen asti. Ja toisena oli Nifedipiini,tiettyyn vaiheeseen asti,kunnes laskikin paineet liian(jätettiin tuo nifedipiini pois) alas ja paras on että on hieman korkeammalla kuin että liian matalat(sikiön verenkierron turvaamiseksi). Olin seurannassa naistentaudeilla ja siellä kävin säännöllisesti ultraäänessä ja sekä kätilön että lääkärin tarkastuksissa. siellä myös seurattiin lääkkeiden tehoa/vaikutusta sikiöön,ja mun paineisiin. Etkö sä ole ollut erityissairaanhoidossa seurattavana odotuksissa? Mulla synnytys jouduttiin sitten silti käynnistää eräällä tarkastuskäynnillä rv 38+1 poliklinikkakäynnin yhteydessä. Olo oli huono ja paineet osoitti nousun merkkejä-> 150/100.

Juu Albetolia olen käyttänyt edellisissä raskauksissa, siitä ei juurikaan hyötyä ole ollut. Nyt ei ollut kyseessä Albetol vaan toinen lääke. Pitää jutella lääkärin kanssa vielä tarkemmin.

Onko muilla ovulaation aikaan päänsärkyä ja maha sekasin? En muista omista oireista oikeestaan kun kamalan toispuoleisen kivun😅
Oviksen aikaan voi olla vaikka mitä, pää kipeä, ärtynyt kuin persauksille ammuttu karhu... Kunhan muistat että jos jotain on pakko ottaa niin paracetamol - ei buranaa! (se pitää työntää lääkekaappiin niin syvälle ettei heti osu käteen). Kun hormonit ovat kunnolla vauhdissa niin ovis saa aikaan pms-oireet.

Haaveilija04.. kyllä muistan että mullakin jossain yk4 ja yk5 aikaan oli myös iso pettymys ja suru kun menkat alkoi. Ovista lähestyessä alkoi mieli sitten taas kääntyä hyvään. Mä olen luonteeltani tosi kärsimätön ihminen ja sit odotettiin muutama kuukausi jo yrityksen aloitustakin. Silloin mulla oli jo kova vauvakuume, mutta vasta olin aloittanut uuden työn, on ollut tarve saada rahaa säästöön ja sitten parisuhdekin aika tuore ja haluttiin vielä vahvistaa ja kahdenkeskistä aikaa. Tilanteet on erilaisia. Ei pidä vertailla. Jokaisella oikeus omiin tunteisiin. Voimahali 💖

Ja olipas ikävää kuulle Beanenin keskenmenosta 😔 Paljon voimia sinulle💖

Voi ei,otan osaa! Mutta toivottavasti nopeasti toivut tai siis ihan omaantahtiin kannattaa ♥️

Minkki 88: minulla viime raskaudessa oli käytössä Metohexal ihan loppuraskauteen asti. Ja toisena oli Nifedipiini,tiettyyn vaiheeseen asti,kunnes laskikin paineet liian(jätettiin tuo nifedipiini pois) alas ja paras on että on hieman korkeammalla kuin että liian matalat(sikiön verenkierron turvaamiseksi). Olin seurannassa naistentaudeilla ja siellä kävin säännöllisesti ultraäänessä ja sekä kätilön että lääkärin tarkastuksissa. siellä myös seurattiin lääkkeiden tehoa/vaikutusta sikiöön,ja mun paineisiin. Etkö sä ole ollut erityissairaanhoidossa seurattavana odotuksissa? Mulla synnytys jouduttiin sitten silti käynnistää eräällä tarkastuskäynnillä rv 38+1 poliklinikkakäynnin yhteydessä. Olo oli huono ja paineet osoitti nousun merkkejä-> 150/100.
On seurattu erikoissairaanhoidossa ja molemmat käynnistetty 38+0 korkeiden paineiden takia. Aiemmin paineet noussut raskauden aikana, nyt ensimmäistä kertaa lääkkeet on jo ennen raskautta.

Mitä rautalisää käytätte? Ferritiini viime mittauksessa 6, kohta pitäisi kontrolloida. Ei ole oikein löytynyt vielä vatsalle sopivaa rautaa😑

On seurattu erikoissairaanhoidossa ja molemmat käynnistetty 38+0 korkeiden paineiden takia. Aiemmin paineet noussut raskauden aikana, nyt ensimmäistä kertaa lääkkeet on jo ennen raskautta.

Mitä rautalisää käytätte? Ferritiini viime mittauksessa 6, kohta pitäisi kontrolloida. Ei ole oikein löytynyt vielä vatsalle sopivaa rautaa😑
Minulla on ihan perus Sana-sol:n vahva rauta 50mg + C -vitamiini. Mutta minulla vatsa sulattaisi vaikka rautanauloja, ei ole ollut ongelmia minkään rautavalmisteen kanssa joten en osaa sanoa et onko tuo valmiste hyvä herkkävatsaisille. Floradix Kräuter Blutsaft on kuulemma hyvin siedetty ja hyvin nostanut rautaa, joskus otin sitä itsekin ja on ihan ok.

Ferritiini 6 on kyllä tosi vähän,... toivottavasti hyvä rautavalmiste löytyy. Raskaus tarvitsee rautaa.

Dpo8 ja voi, kun taas on pitkiä päiviä.. 🙈 Jännästi nää oireet vaihtelee: Viime kierrossa tissit oli ihan kipeät ja tulessa ihan heti ovulaation jälkeen ja kesti menkkojen alkamiseen asti. Tällä kertaa taas alkoi näköjään vasta nyt?? Ota näistä nyt selvää. 🤔

@Minkki88 Mä käytän Ferrodan Fe2+ rautavalmistetta (100mg) ja ainakin oma vatsa sietää sitä hyvin, vaikka herkästi aina kaikkeen reagoikin. 😊

@Beanen osanotot ja voimia sinne! ❤️‍🩹😔

Mulla on ruohonjuuresta rautasuihke. Löytyy toki myös netistä eri valmistajien. Imeytyy suun limakalvoilta. Minulla toiminut erittäin hyvin, ferritiini noussut aina hienosti tämän avulla. Herkkävatsainen kun olen, tämä ei ole myöskään vaikuttanut vatsaan mitenkään. 👍

@Beanen paljon voimia! ❤️

Oi että nyt on paljon porukkaa suht samassa vaiheessa! 🤩
Täällä dpo?, mutta kp1 osuu näillä kierron pituuksilla luultavasti ma-ke välille. Äsken malttamattomana tehty rfsu perus liuskatesti näytti oikeassa valossa haamujen esiäitiä, mutta näinköhän vaan viivanpaikka (noiden laatu kun niin hyvin tiedetään) 🙈

Välillä tuntunut ns repäiseviä vihlaisuja alavatsassa esim sohvalta noustessa mut liekö tarkoittaa mitään 🤔 suurin ongelma taitaa olla se kaikkien pientenkin oireiden ylianalysointi 😄

Kysyn nyt täältä, kun en tiedä mistä muualta. Kun olette lopettaneet ehkäisyn, niin onko se hormonitasojen romahdus aiheuttanut voimattomuutta ja mielialaoireita. 😅 Mulla meni pääkoppa uusiksi kun kapseli poistettiin.

Emme yritä lasta vaan poistettiin haluttomuuden vuoksi. Uusi ehkäisymuoto on vielä harkinnassa…

Muokattu viimeksi:
Takaisin