Raskaaksi 2023

Tsemppiä Valora!

Minäkin luin jostain että yli 35 vuotiaana voisi päästä jo puolen vuoden yrittämisen jälkeen tutkimuksiin. Soitin terveyskeskukseen ja siellä sanottiin että vasta vuoden yrittämisen jälkeen jos on alle 40v.
Tähän asiaan palatakseni. Soitin tosiaan uudestaan ja selvittelin asioita, niin nyt on tilanne se, että pääsemme ensi kuussa lääkärin vastaanotolle! En tarkalleen vielä tiedä mitä siellä tehdään, että arvioidaanko vasta tilannetta vai mitä. Jännää joka tapauksessa!

Miten nämä asiat yleensä etenee ja mitä vastaanotolla tehdään?

Täällä kp 12. Ei ihan vielä, mutta melkein. Ja meillä kans sitä siittiöystävällistä liukkaria. Tilasin Raskauskeijulta. Tuntuu myös et on vähän kosteampaa muutenkin, voisko johtua siitä kun aloin syömään Q10 ja enemmän folaattia…😀

Liitteet

• IMG_4941.jpeg
    IMG_4941.jpeg
    1.2 MB · Katsottu: 89
Jestas ku kuumottaa/kylmää tms jännä tunne rinnoissa.. voimistuu taas näin iltaa kohden... Lähtee järki... 🤪 mutta yritän olla valittamatta ja ajattelematta... JOS ois merkki siitä että kiinnittyminen on tulossa... Tai tapahtumassa dpo6 positiivisesta ovis testistä.. ovishan on voinut olla 1-2vrk sen jälkeen.. 🤷‍♀️ joten oisko oikea dpo 5 tai 4.. vai voiko laskea suoraan positiivista testiä seuranneesta päivästä lähtien? Mitäs olette mieltä? 🤔
Eikä tosiaankaan oo joka kierrossa ollut tällaista.. kunpa tarttuisi, pysyisi matkassa ja olisi terve... 🥺
Jos rinnoissa tuntuu tältä tästä eteenpäin, niin onpahan hieno työreissu Euroopassa tiedossa... 😅

Puoleen väliin olen tätä ketjua kahlannut ja nyt ajattelin itsekin esittäytyä🙂

Olen 32v ja mies 34v, molemmille ensimmäinen lapsi toiveissa. Yritys on aloitettu 03/23 ja nyt yk9 menossa. Itsellä kierto tasaantui todella nopeasti ja on ollu 27pv (muutama +-1pv). Ovulaatiota olen kesästä lähtien testannut ja tulee säännöllisesti kp 13-14.

Mies on sairastanut syövän-21 ja se vähän pelottaa, että onko hoidoilla ollut vaikutusta. Tämän taustan vuoksi saatiin jo varattua aika ensi tapaamiselle lapsettomuustutkimuksiin (aika ensi viikolla). Harmillisesti vain mies ei nyt pääse käynnille enkä tiedä milloin edes onnistuu, kun tekee nyt seuraavat 2kk töitä ulkomailla (on myös suomessa, mutta epäselvää milloin niin hankala varata aikoja🥴). Haluaisin, että häneltä tutkittaisiin siemennestenäyte, niin ei tarvitsisi jatkuvasti pettyä, jos siellä jotain vikaa onkin. Ennen hoitoja siittiöitä on kuitenkin pakastettu, niin tarvittaessa niitä voisi käyttää.

@Evelyn91 tervetuloa palstailemaan ja jännittämään! Hienoa jos mies on kuitenkin täysin parantunut ja on pakastettuakin tavaraa, toivottavasti kaikki etenee hyvin. Ensikäynnin jälkeenhän voi sitten sopia siitä näyteanalyysistäkin?

Täällä kp 3 ja vuoto ehkä vähän runsaampaa kuin aikaisemmin, jospa terot ois paksuntaneet limistä. Ja kierto oli 28pv aikaisempien 21-25pv sijaan, jippii! Huuhtelin just ekan letrozolin alas, nyt vielä ainakin pari kiertoa näillä avuilla 💊

Plussaonnea piinailijoille 🌷❤️ @Kesäheinä85 peukut pystyssä!!

Tähän asiaan palatakseni. Soitin tosiaan uudestaan ja selvittelin asioita, niin nyt on tilanne se, että pääsemme ensi kuussa lääkärin vastaanotolle! En tarkalleen vielä tiedä mitä siellä tehdään, että arvioidaanko vasta tilannetta vai mitä. Jännää joka tapauksessa!

Miten nämä asiat yleensä etenee ja mitä vastaanotolla tehdään?
No mä sain yksityiseltä lähetteen julkiselle puolelle. Multa otettiin yksityisellä verikokeet ja miehen sienenneste analysoitiin. Joten ekalla julkisen käynnillä vaan ultrattiin ja sovittiin etenemisestä, joka meidän kohdalla on inseminaatio ensi alkuun ja sitten rajumpiin hoitoihin. Tässä kierrossa olin aukiolotutkimuksessa, joka kuulemma olisi voitu tehdä ensi käynnin yhteydessä, jos aika olisi osunut kierron alkuvaiheeseen.

Mä kävin yksityisellä puolella yksin ja sain lähetteen myös miehen siemennesteanalyysiin, mutta tuonne ensimmäiselle lapsettomuus käynnille, piti miehenkin tulla mukaan. Me kirjoitettiin silloin ekalla kerralla myös kaikki sopparit valmiiksi, niin ei oo välttämätöntä joka kerta molempien ajella, kun matkaa tulee se 90 km suuntaan.

Päivitystä. Huomenna on se uusinta ultra. Viime ke siis nähtiin hyvin kasvanut vauveli ja vahva syke. Ultraa ennen oli ollut niukkaa vaaleenpunaista vuotelua. Nyt ultran jälkeen ollut joka päivä aamuisin kirkasta ohutta verta niukasti paperissa. Päivisin ei mitään oikeestaan. Ei kipuja. Vuoto siis aamuisin ja hyvin niukkaa. Moneen kertaan neuvola sanonut että varmaan juuri sitä harmitonta kun ei ole runsastunut tähän mennessä ja on puhdasta helakan kirkkaan punaista. Mutta itse olen ollut tässä sillä mielin että olen valmistautunut siihen pahimpaan ja jotenkin yrittänyt unohtaa koko raskauden. Mutta huomenna se selviää. Tänään siis 7+2 ja ultran mukaan 7+3-4.

@Beanen tsemppiä hurjana huomiseen❤️‍🩹.

ON Täällä pahoinvointi ja väsymys huipussaan😵‍💫. Vuoteluita tulee edelleen, beigeä/rusehtavaa valkkaria, muutamia päiviä kun ei oo tullut mitään. Sillee levollisen mielin kuitenkin oon😇.

Jos aiemmin raskauksissa näkynyt 9 päivää ovulaatiosta plussa, niin mikä todennäköisyys että näkyisi sit myöhemmin vasta? Et onko toivo menetetty kun 10 päivää eikä plussaa. Ei edes haamua.

Jos aiemmin raskauksissa näkynyt 9 päivää ovulaatiosta plussa, niin mikä todennäköisyys että näkyisi sit myöhemmin vasta? Et onko toivo menetetty kun 10 päivää eikä plussaa. Ei edes haamua.
Voihan se kiinnittyä myöhemmin kuin tavallista, toivo on mennyt vasta kun kuukautiset alkavat.

Dpo11 jotain hailua testiin, mieskin näki. Vaikea saada kuvaan 😅 Kuivana selvemmin testin sivuilla viivan kohdalla väriä. Tissien polttelu jatkuu ja eilen illalla tuli eggiksiä.

Liitteet

• 20231017_064416.jpg
    20231017_064416.jpg
    93.2 KB · Katsottu: 140
Mulla dpo 12, testit edelleen selvästi negoja ja PMS-oireet vahvana. Pitää hyväksyä nyt et tää kierto ei ollut se oikea ja odotella niitä menkkoja🙈 Helppoa se ei ole. Ehkä ens kierrossa onnistaa.

@Beanen tsemppiä tähän päivään!✨

Eilen oli aika tumma viiva ovistestissä. Ajattelin tänään vielä testailla. Flo app ehdottaa, että tänään olis ovis… kp14/27-28. Eilen miehelle tuli suorituspaineita jostakin syystä. Jospa tänään sitten onnistuis… On tässä pe-su-ma tallettelut…

Liitteet

• IMG_4951.jpeg
    IMG_4951.jpeg
    357.6 KB · Katsottu: 67
Tsemppiä ultraan @Beanen :Smiling Face With Smiling Eyes:

Joka viestin olen nyt viime aikoina lukenut mutta itse en ole osannut mitään kommentoida kun olen niin hukassa tässä kierrossa. Olen siis testannut ovulaatiota kp 11 alkaen, mutta kertaakaan ei ole tullut selkeää plussaa. Täälläkin pähkäilin niitä viivoja kp 14-15, mutta jos silloin olisi ollut ovulaatio niin nyt olisi jo dpo12 ja r-testi on kyllä totaalisen nega.
Olen tutkinut myös limoja ja jotain ovulaatioon viittaavaa eggistä oli viime viikon lopulla, mutta testit silloin selkeästi negatiivisia. Nyt on jo kp27 ja lopetin testaamisen kun Flo-sovelluskin osuvasti kertoi että 30 testiä tehtynä :Upside Down Face:

Nyt pitäisi varmaan vaan hyväksyä, että tässä kierukan poiston jälkeisessä kierrossa en ilmeisesti ovuloinut, ja odotella menkkoja. Ärsyttävää on vaan se, että ei voi yhtään ennustaa milloin ne mahtaisivat tulla, kun kierto heittää härän pyllyä. Vaikka minulla on PCOS, vuosia sitten sain aina kuitenkin ovulaation (tai vähintään LH-huipun) testeillä kiinni.

Ja mitään apujahan tähän ei edes vielä saa, kun pitäisi vain malttaa odotella että keho ja kierto tasoittuu jos on tasoittuakseen. Mutta perhana kun kärsivällisyyttä ei ole yhtään. :Angry Face: Se ei edes ole ongelma että heti ei tärppää kun se nyt olisikin ollut epärealistista, mutta ihan kiva olisi edes selkeät kierron vaiheet.

Eilen oli aika tumma viiva ovistestissä. Ajattelin tänään vielä testailla. Flo app ehdottaa, että tänään olis ovis… kp14/27-28. Eilen miehelle tuli suorituspaineita jostakin syystä. Jospa tänään sitten onnistuis… On tässä pe-su-ma tallettelut…

Omat piinailut on aina kuumottavia, mutta kyllä välillä miettii että kun on herkkiä juttuja nämä niin ei ole helppoa miehilläkään. Toivottavasti onnistuu! 🌸

Letroista ei tällä kertaa vielä ainakaan sivuvaikutuksia, nyt kp 4 ja taas toiveikkaana (suht) 🏆

@Mamif mulla jäi ovis tulematta kierukan poiston jälkeen vaikka ovuloin kierukan käytön aikana muistaakseni melkeen joka kk. Toivotaan että palautuu pian raiteilleen kierto.

Ehkä nyt malttaa jättää maanisen testailun ja "herran haltuun" 🙏🏼 Olin jotenkin kuvitellut että tasvahvat viivat näkyisi aiemmin kuin 5+ raskausviikoilla (liuska One Stepin 25mIU/ml) mutta ei ilmeisesti 😅 Antaa vähän ehkä osviittaa että millaisia viivoja odottelee alkuun 🤗

Siirryn varovaisen optimistisena taustalle jännäilemään muiden kuumeilijoiden puolesta ja toivon jokaiselle pikaista plussaa ❤️ Tsemppiä hoitopolkuihin ja positiivisuutta epätoivon hetkiin 🧡

Liitteet

• IMG_20231019_094118.jpg
    IMG_20231019_094118.jpg
    2.5 MB · Katsottu: 102
Voi luoja tämä on kyllä nyt surkuhupaisaa! Heitin kirveen kaivoon ja lopetin siis ovulaation testaamisen kp25 ja oon ollut aivan helvetin huonolla tuulella nyt viime päivät, niin ei olla myöskään oltu aktiivisia. Tänään oli pakko tehdä testi kun tuli sellainen tunne ja eipä ole epäilystäkään viivoista, nyt on positiivinen. Ja ylläripylläri, mies on yövuorossa, lähtenyt jo. Nyt kun en tässä välissä testannut niin en tiedä joko ovulaatio on mennyt vai vasta tuloillaan. Huomenna aamulla pitää kyllä vielä yrittää tehdä talletukset, mutta onhan tämä nyt ihan harvinaisen raivostuttavaa miten perseelleen menee. Edellinen peitonheilutus oli kp23 eli sieltä asti ei kyllä millään voi tärpätä.

Liitteet

• IMG_9402.jpeg
    IMG_9402.jpeg
    1.4 MB · Katsottu: 117
Takaisin