Raskaaksi 2023

Mulla menkat nyt kolmatta päivää myöhässä, mutta testi edelleen negatiivinen. Ei oo vielä koskaan ollut näin myöhässä, mut kerta se on ensimmäinenkin. 😅 Huonoa tuuria, kun just tää oli se eka kierto kun tikutin ovistakin ja oikeasti odotin jotain tapahtuvan. Tänää dpo 12 ja kp 33.

Aamun PC:ssa ei mitään. Mieskin innostui tihrustamaan taskulampun kanssa 😆 Menkat pitäisi alkaa pe, tiputtelu to eli varmaan sinne asti odottelen. Esikoinen kyllä näkyi selvästi dpo10 testissä
Minäkin menin testaamaan ja negahan se oli. Oletuksena on dpo 12. Harmi, kun ei mitään näkynyt, mutta jotenkin tämä kuitenkin rauhoitti mieltä ja nyt voi rauhassa odotella viikon loppuun, jos ne kuukautiset alkaa tai ei.
Hitsit, olin tosi toiveikas teidän puolesta, erityisesti Sen kun tallettelut oli bueeno! Mäkin innostuin tekemään testin nyt iltapäivällä (dpo 10), samoin mun PC oli aivan blanko. Teen vielä toisen loppuviikosta kun on taas juhlat tiedossa, mutta mulla myös ei jättänyt kahdessa edellisessä raskaudessa arvailujen varaan edes dpo 9 testi, eli en usko raskauteen. Silloin tein apteekin herkän, mut kuvittelis että tässä nyt ois tullut edes joku hento aavistus jos jotain tapahtuisi.

Parina päivänä oli tosi kovaa kouristavaa vatsakipua ja sitten menkat vaan niukkeni mut menkkakivut säilyi ennallaan. Kävin gynella parin kuukauden päästä, niin edelleen näkyi kystan nestettä vatsaontelossa, mut ei merkkiäkään ovulaatiosta.
Mulla ei mitenkään kovin kovia kipuja ole ollu. Lähinnä vaan pientä jomotusta ja satunnaista vihlomista. Vähän nyt kyllä silti huolestuttaa, jos syy tähän onkin kysta.. 😐

Täällä näyttää olevan useampikin juuri uuteen kiertoon lähtenyt. Harmi! Mutta hyvä, että löytyy sitten vertaistukea kun piinailut on taas käsillä 😬 Toivon kaikille meille plussakiertoa! 🩷

Tulipa tässä Emberin viestistä mieleeni.. Onko kukaan kokeillut mitään "apukeinoja": Macaa, venhänalkioöljyä ym. muita mitä näitä nyt on? Onko jollain kertoa näiden "toimivuudesta" mitään kokemuksia?

Mä ehdin kaks kiertoa ottaa vehnänalkioöljyy ennenku plussasin. Toki mulla ei oo ollu sillä tavalla aikasemminkaan ongelmia raskautumisen kanssa et en tiedä vaikuttiko asiaan sit. Nyt on edelleen ruokavaliossa ko. öly😅. Pahaahan se on😂!

Mut paljon oon kyllä siitä lukenut hyvää, et jotkut saanut plussan just siitä kierrosta ku on syönyt sitä. Ja jostain luin et km jälkeen ois hyvää ottaa sitä 😇. Mutta tiedä näistä sitten🤗.

Mä oon myös käyttänyt vehnänalkioöljyä nyt vissiin kolme kiertoa. Hyviä rasvoja muutenkin.. kalaöljy ja extraneitsytoliiviöljy. Ja sit lisännyt siemeniä ruokavalioon. Niissäkin sinkki ja e-vitamiinia hyviä. Ihan varmasti ruokavaliolla voi vaikuttaa positiivisesti 💗

Tuolla oli tosi kattavasti kirjoitettu vitskuista jne😇

On kyllä kiinnostavaa kuulla mitä ”pirkkaniksejä” muut on kokeillu 😄 Mä katson vielä ens kierron, sit voisi miettiä vehnänalkioöljyä. Olin aatellut etten mihinkään tämmöseen humpsahda ja yritän elää niin normaalia elämää kuin mahdollista, mut nyt tuli ostettua greippejä, ku luin että se vois auttaa jotenkin valkovuodon koostumukseen tms 😅

Harmillisen negatiinen ”tuloskierros” monella 🤨 Mutta ei kai siinä kun uuteen nousuun ja pidettävä toivetta yllä! Tsemppiä pettyneille:Purple Heart:

Mä oon tyytyväinen kun nyt kp 21 ei tapahdu mitään, viime kierrossa alko menkat. Ja ehtiihän ne tänään vielä illalla tulla mutta toivottavasti ei. Vv eritys on aika runsasta. Sellanen ”oire” on ollut 3pv jo että oikeassa silmässä on sitkeä elohiiri mikä alkaa heti aamulla ja nykii nytkin.

Töisssä päivittelin ahkerasti mehiläisen appia mutta vieläkin saa odotella sitä progesteronitulosta 💉

Kikka kolmoset alkaa täällä varmaan parin kierron jälkeen kiinnostamaan, en olekaan ennen kuullut vehnänalkioöljystä hedelmällisyyseliksiirinä! Eihän noista haittaakaan koskaan ole ja hyvä terveydentila ja ravitsemus on plussaa hedelmällisyydenkin kannalta. Ja tulee tunne että on tehnyt mitä tehtävissä on :smiling-eyes: Mä mietin miehelle sitä maca-jauhetta että se jaksaa ”painaa” tätä projektia eteenpäin :Speak No Evil Monkey:

Mä haaveilen vielä huomisen ja torstaina sitten dpo11 varmaan ei tarvi enää tulosta ihmetellä, että nega jos tulee, on sitten nega. PMS oireita ei kyllä nyt ole ollenkaan, yleensä olen kuin p*rseeseen ammuttu karhu ja itken aiheesta ja aiheetta.

Muokattu viimeksi:
Ovistikut alkaa lähennellä plussaa! Jes! Hyvin lievää oirettakin on, eli nyt varovasti veikkaan ovulaatiota ylihuomiselle (jollei jopa jo huomiselle). Olen jo tästä iloinen, toki vielä jännittelen, minkä pituinen kierrosta tulee.

Tämä ja ensi viikko tulee olemaan tosi stressaavia ikävien tapahtumien vuoksi, joten olosuhteet ei sen puoleen ole otollisimmat. Mutta jospa tulisi jotain hyvää kaiken huonon vastapainoksi... Ollaan vaan molemmat niin puhki, että saa nähdä miten jaksaa yrittää. Vaan ehkä sillä saisi mielen pois ikävistä asioista.

Oon syönyt Royal geleeta nyt kaksi kierrosta 1000mg, sitten on monivitamiini ja folaattilisä (mulla suositusannos on 1mg). Greippimehun aloitin myös tässä kierrossa. Luteaalissa käytin magnesiumia dpo3-8. Joskus luin että alkio kiinnittyy mieluummin lämpimään kohtuun, niin käytin kaurapussia luteaalissa, kun oli aika kovat jomotukset.

Ikää kun tulee, niin kyllähän näitä kokeilee kun ei niistä haittaakaan ole. Tulee ainakin olo että on tehnyt kaikkensa 😁 Ja helpompi suhtautua negoihin, kun on joku kikka, jonka voi lisätä seuraavaan kiertoon. Esikoinen tosiaan tärppäsi Letroilla ja ekasta Royal gelee kierrosta. Ajattelin että jos ei ole joulukuuhun mennessä tärpännyt, niin hakeudun gynelle, jos saisi sitten taas Letrot.

Tsemppiä @Lano kaikilla rintamilla, kerro miten oviksen bongailussa kävi!

Mä erehdyin tekemään nyt aamutestin dpo 10 ja nega oli, pregcheckillä. Katsoin eka kun tikku kostui, että jotain tähän tulee, mutta kuivuttuaan kyllä ihan täys nega. Onhan se mahdollista, että vielä myöhemmin tulisi muuta, mutta kyllä mä nyt jätän testaamisen ja testaan vasta jos menkkoja ei kuulu. Mulla vasta kaksi ns. normaalia kiertoa ollut ja nekin tosiaan lyhyitä.

Progetulokset on statuksella "testitulos ei ole vielä valmistunut" mutta apista ladatussa käynnin PDF-tiedostossa lukee "keskeneräisiä tutkimustuloksia: 0, valmiita testituloksia: 1". Jemmaako se lääkäri sitä tulosta itselleen ens viikon soittoaikaan saakka? Eikö nuo yleensä ole näkyvissä itselle vaikka se soittoaika asian analyysiin tarvitaankin? Nyt ainakin muuten näyttää hyvältä, että kp 22 ei ole menkkoja vielä tullut, eli ei superlyhyt kierto ainakaan.

Lisäksi sataa kaatamalla :Grinning Face With Smiling Eyes: Saako kysyä @Sen , että minkä ikäinen olet?

Täällä uusi piinailija, hei! ☺️

Tänään kp31/28 ja dpo17.

Itsellä tuli oletettua vaaleanpunaista kiinnittymisvuotoa pari tippaa vessapaperiin kp24-25. Koko viikon oli kevyttä kuukautiskipumaista jomotusta ja alavatsa oli ja on yhä pinkeän turvonnut. Itsellä mukana jo lisäksi jatkuva pissahätä, vilu ja tukkoinen nenä. Lauantaina kp27 luulin jo, että menkat alkavat, mutta tuli pari rusehtavaa tippaa ja loppui siihen. Tällä kertaa itsellä oli todella vahva tunne siitä, että nyt ollaan raskaana ja niin näyttää tapahtuneen. Nyt oltaisiin siis laskurin mukaan 4+3. Mutta en uskalla vielä täysillä iloita.

Testasin RFSU:n 6pv ennen menkkoja testillä perjantaina kp 26/28 ja selvä nega. Sain ekan plussan Clearbluen digillä, 1-2vk maanantaina eli dpo 15, kp 29/28. Tein kuitenkin myös Pregcheckin, johon tuli vain haamujen haamu (livenä näkyy, kuvassa hädin tuskin).

Testasin tänään uudelleen, koska haluan tietää, että posit vahvistuvat ja testasin sekä Pregcheckillä ja RFSU:n testillä (saadakseni siihen ylipäänsä sen positiivisen). Pregcheck edelleen haalea posi, RFSU vähän voimakkaampi.

Olen vasta varovaisen iloinen plussasta, koska murehdin, että pitäisikö jo olla voimakkaampia positiivisia. Yritän kuitenkin olla stressaamatta liikoja, koska jos keskeytyisi tai olisi kohdunulkopuolinen, en sille mitään mahda. Tiedän toki, että hcg nousee varsinkin alussa eri tahtia eri raskauksissa ja oman perheen naisilla plussa on tullut yleisestikin tosi myöhään eli hcg noussut hitaasti.

Mutta täällä varovaisen iloinen kirjoittelija.
734EB7AE-4ADD-4125-AD07-6740F94D9C87.jpeg

Tervetuloa Madeleine! Ja peukkua että tulos pysyy. Sun haamut antaa vielä vähän toivoa että jos oma Dpo 10 nega vielä muuttuis posiksi :smiling-eyes:

Progesteroni oli 19 nyt kp 20 eli tulokset sain soittamalla kun appi piti hiljaiseloa edelleen. En tiedä pitäskö siitä huolestua, synlabin sivuilla oli että viikko oviksesta pitäis olla väh 25 että ois ovulatorinen kierto. Mähän sain digillä ovisplussan ja lääkäri ultras että oli just irtoamassa johtofolli, mutta en sitten tiedä... no maanantaina soittoaika.

Harmillisen negatiinen ”tuloskierros” monella 🤨 Mutta ei kai siinä kun uuteen nousuun ja pidettävä toivetta yllä! Tsemppiä pettyneille:Purple Heart:

Mä oon tyytyväinen kun nyt kp 21 ei tapahdu mitään, viime kierrossa alko menkat. Ja ehtiihän ne tänään vielä illalla tulla mutta toivottavasti ei. Vv eritys on aika runsasta. Sellanen ”oire” on ollut 3pv jo että oikeassa silmässä on sitkeä elohiiri mikä alkaa heti aamulla ja nykii nytkin.

Töisssä päivittelin ahkerasti mehiläisen appia mutta vieläkin saa odotella sitä progesteronitulosta 💉

Kikka kolmoset alkaa täällä varmaan parin kierron jälkeen kiinnostamaan, en olekaan ennen kuullut vehnänalkioöljystä hedelmällisyyseliksiirinä! Eihän noista haittaakaan koskaan ole ja hyvä terveydentila ja ravitsemus on plussaa hedelmällisyydenkin kannalta. Ja tulee tunne että on tehnyt mitä tehtävissä on :smiling-eyes: Mä mietin miehelle sitä maca-jauhetta että se jaksaa ”painaa” tätä projektia eteenpäin :Speak No Evil Monkey:

Mä haaveilen vielä huomisen ja torstaina sitten dpo11 varmaan ei tarvi enää tulosta ihmetellä, että nega jos tulee, on sitten nega. PMS oireita ei kyllä nyt ole ollenkaan, yleensä olen kuin p*rseeseen ammuttu karhu ja itken aiheesta ja aiheetta.

Ymmärrän tosi hyvin että raskautumista yrittäessä haluaa ottaa kaikki keinot käyttöön!

Autoimmuuni-tilaisena pian 35-v naisena keksin itelleni 3kk ennen heinäkuun tärppäyksiä tämmösen itse keksimän hedelmällisyyspirtelön, mihin tulee...

Raaka kananmuna
Banaani
Kauramaitoo
2rkl Macajauhetta
2tl Ashwagandhajauhetta
2 rkl pellavansiemenöljyä
2 rkl oliiviöljyä
2rkl ravintohiivahiutaleita
Vähän vettä
Joskus juoksevaa hunajaa
(Kaikki luomua)

Lisäksi söin säännöllisesti magnesiumia, D-vitamiinia, laadukasta punaista naudanlihaa, ja olin gluteenittomalla ja sokerittomalla niinkuin normaalistikin.

En myöskään juonut kahvia, koska meen siitä niin kierroksille, ja toisekseen koska kofeiini heittää ilmeisesti etenkin naisten hormonitasapainot häränpyllylleen (liittyy adrenaliineihin ja androgeeni/mieshormonien syntymiseen). Myös jatkuvat insuliinitasojen jyrkät muutokset vaikuttaa epäedullisesti hedelmällisyyteen, ja kofeiini vaikuttaa ilmeisesti myös insuliineihin.

Ovislimoista sen verran, että tarkkailin niitä kyllä ja huomasin muutoksen jo 2-3 pv menkkojen loppumisen jälkeen. Lopulta omat ovislimat ei ollu mitään ns. parasta kananmunalimaa vaan ihan "normikosteaa" mutta silti tärppäsi lopulta 2 kiertoa peräkkäin.

En ainakaan usko onalla kohdalla että tosta juomasta ja muista terveellisistä elämäntavoista oli mitään haittaakaan.

Vauvaonnea kaikille ja tsemppiä piinailuihin! 💚🌈

Takaisin