Raskaaksi 2023

Unohdin aiempaan viestiin kirjoittaa, että tässä kierrossa erikoisesti tissit tuli heti oviksen jälkeen kipeiksi ja on edelleen kipeät. Näin ei oo varmaan ikinä tai ainakaan vuosiin vuosiin käynyt :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Tiedä mistä johtuu ja sama se mut pakko oli päästä jakamaan tämä tärkeä tieto :Relieved Face:
Katson usein huvikseni lasketun ajan ja sen mukaan mikä horoskooppi lapselle tulisi. Nyt vois tulla kauris. Dpo3 ja plussatuulia kaikille ja itelle tietty kans!

Meillä miehen simppa-analyysi tuli ja kaikki kunnossa eikä löytynyt oksitatiivista stressiä. Mies sai tulokset puhelimessa niin tää ”kaikki kunnossa” ei sovi mun tilastoja ja numeroita rakastavalle mielelle mut onneks tulee postitse ne tarkat arvot. (Ei siis siirry kantaan). @Veve tsemppiä sinne samaiseen tilanteeseen!
Kiitos tsempeistä! Huomenna iltapäivällä miehellä testit, joten tulee nyt reilu 1,5vrk taukoa viimesimmästä tyhjennyksestä. Toivottavasti se ei aiheuta mitään ongelmia.
En tiiä toivonko enemmän et sieltä selviää jotain, vai että sieltä ei selviä mitään. Jos sieltä selviää, niin se ois tietenkin helpotus, mutta tiedän että se ois miehelle iso kolaus. Jos ei selviä mitään, niin siinä vaiheessa tiedän että päässä rupeaa pyörimään ne "onko vika mussa" ajatukset...

Heipsan. Kesken meni meillä rv 4+4. Tänään täytyy soittaa neuvolaan tiedoksi. Terkkulaan myös jos tarvitsee käydä näytillä? ... en tiedä.
Alkoi siis epäilyttää kun laukkasin ma verikokeeseen ja hcg illalla 14,7. Samana aamuna digitesti edelleen positiivinen 1-2 vkoa. Epäilykset heräs että miksi niin alhainen arvo... tehtiin eilen illalla liuskatesti nega ja nyt tänä aamuna nega ja samalla verinen pyyhintä paperiin. 😔 oireita oli koko ajan vatsan nippailum, paineentunne ja rintojen aristus.

Kyseessä oli varmaan kiinnittymisyritys/ tuulimuna?

Ei lannistuta..millä logiikalla tää uusi kierto tästä nyt alkaa?

Kiitos tsempeistä! Huomenna iltapäivällä miehellä testit, joten tulee nyt reilu 1,5vrk taukoa viimesimmästä tyhjennyksestä. Toivottavasti se ei aiheuta mitään ongelmia.
En tiiä toivonko enemmän et sieltä selviää jotain, vai että sieltä ei selviä mitään. Jos sieltä selviää, niin se ois tietenkin helpotus, mutta tiedän että se ois miehelle iso kolaus. Jos ei selviä mitään, niin siinä vaiheessa tiedän että päässä rupeaa pyörimään ne "onko vika mussa" ajatukset...
Mä niin tunnistan tän. Tavallaan jos siellä ois ollu ne stressitasot koholla niin vitsi kuin helppo se ois ollut korjata mut tiedän kanssa että se ois ollut miehelle tosi kova pala että vika ois ollut hänessä. Toisaalta aattelen et nyt kun meillä on molemmilla todettu että kaikki kunnossa niin se tuo toivoa toki takaraivossa pelottaa se et no miks sit on ollut kaksi keskenmeno mut nyt kun on tukilääkkeet käytössä niin sit sitä vaan toivoo että ne riittää.

Heipsan. Kesken meni meillä rv 4+4. Tänään täytyy soittaa neuvolaan tiedoksi. Terkkulaan myös jos tarvitsee käydä näytillä? ... en tiedä.
Alkoi siis epäilyttää kun laukkasin ma verikokeeseen ja hcg illalla 14,7. Samana aamuna digitesti edelleen positiivinen 1-2 vkoa. Epäilykset heräs että miksi niin alhainen arvo... tehtiin eilen illalla liuskatesti nega ja nyt tänä aamuna nega ja samalla verinen pyyhintä paperiin. 😔 oireita oli koko ajan vatsan nippailum, paineentunne ja rintojen aristus.

Kyseessä oli varmaan kiinnittymisyritys/ tuulimuna?

Ei lannistuta..millä logiikalla tää uusi kierto tästä nyt alkaa?
Pahoittelut ❤️ Kuulostaa siltä että oli varmaankin kemiallisesta raskaudesta kyse. Menkat voi olla runsaammat mutta tästä kun vuoto alkaa niin uusi kierto käynnistyy. En usko että tässä tilanteessa tarvitsee käydä näytillä koska näin aikaisessa vaiheessa siellä ei oo ollut mitään mikä ultralla olisi todettavissa, sen takia se myös luokitellaan kemialliseksi keskenmenon sijaan terveydenhuollossa.

Pahoittelut ❤️ Kuulostaa siltä että oli varmaankin kemiallisesta raskaudesta kyse. Menkat voi olla runsaammat mutta tästä kun vuoto alkaa niin uusi kierto käynnistyy. En usko että tässä tilanteessa tarvitsee käydä näytillä koska näin aikaisessa vaiheessa siellä ei oo ollut mitään mikä ultralla olisi todettavissa, sen takia se myös luokitellaan kemialliseksi keskenmenon sijaan terveydenhuollossa.
Kiitos myötiksistä❤ Okei. Jos näin on niin onpa hyvä, siinä tapauksessa soitan vain neuvolaan heille tiedoksi. Nyt tuntuu just siltä että alkaa menkkavuoto ja kaikki muu tunne hävisi.
Mies lähti tossa töihin aika mietteissään, halattiin ja suukotettiin. Onhan nämä tämmösiä takaiskuja jotka kuitenki odotettavissa jotenkin. Silti, nopeasti tultiin pillerien lopetuksen jälkeen raskaaksi. Ehkä tullaan uudestaankin.🤞😇🤍

Kiitos myötiksistä❤ Okei. Jos näin on niin onpa hyvä, siinä tapauksessa soitan vain neuvolaan heille tiedoksi. Nyt tuntuu just siltä että alkaa menkkavuoto ja kaikki muu tunne hävisi.
Mies lähti tossa töihin aika mietteissään, halattiin ja suukotettiin. Onhan nämä tämmösiä takaiskuja jotka kuitenki odotettavissa jotenkin. Silti, nopeasti tultiin pillerien lopetuksen jälkeen raskaaksi. Ehkä tullaan uudestaankin.🤞😇🤍
Toivotaan nopeaa uutta tärppiä 🧡

Laskettiinko sulla ultrassa se antraalifollikkelien määrä? Kiinnostaisi kuulla paljon sulla oli kun meillä kuitenkin suht samat AMHt 😊
@Kuuttituutti paljonko sulla oli noi ihan nyt mielenkiinnosta 🙈

@Mahtis87 pahoittelut ❤️ jaksuhalit myös ❤️

Täällä oltu hiljasia kun ei oo ollu mitään kirjotettavaakaan, oon seurannu muiden höpötyksiä taustalta 🙈
Kp 6, eilen oli viimonen tooosi lievä vuoto ettei sidettäkn tarvinut, ensi viikkoon tähdätessä 🤞🏽💯

Kylläpä tää kevät ja aurinko/valoisuus piristää, on niin energinen olo 🥰

IMG_20230420_062234.jpg

Vahvistuu hitaasti mutta varmasti.
Oireena rintakipu joka ei millään lailla eroa mun normaalista psm oireesta. Järkyttävä pepperonin himo on ollu kyllä yks mikä sai epäilemään ennen testauksia. Sitä kesti monta päivää ja nyt kun ollu muutama päivä väliä ettei oo syöny pepperonia niin kyllä sellanen pizza maistuisi. En tiiä onko se nyt niin outo himo mutta mulle se on. Kaikenlaisia haju tuulahduksia tulee nenään, mutta mulla on muutenkin hajuherkkä nenä niin en tiedä onko siinä sillai eroa. Vatsa on ollut tosi kipeä kohdun kohdalta ja vääntää ja nipistää monta kertaa päivässä.

@Jefar mulle kirjattiin että toisella puolella oli 10 ja toisella 7. Sillä puolella mistä laskettiin vähemmän oli jo melkein kahen sentin johtofolli joka hautasi kaiken muun alleen että kaikkia ei siltä puolelta saatu laskettua 😊 Google kertoi että normimäärä ois just sen 6-10 / per puoli.

MÄ oon elelly taas tääl taustalla kun pikkuneiti 3v on vähän väliä ollut flunssassa. 3 viikko menossa pois päikystä. Tääl ollu hassuja tuntemuksia 1.5 viikkoo sit vasemmal puolel munasarjan kohalla kiouilua ja siit viikon päästä oikealla puolella kohdun kohdalla tylppää kipua jonkun aikaa. Ovulaatioita oon tytön jälkeen kyl tuntenut mut ennen ei oo ikin kohdun kohdalla ollu tuntemuksia. Jos nyt viel malttas mielensä viikonlopun yli ennenkö testailee. Viikonloppun on tarkotus Miehen tehä mul pohkeeseen tatuointi kun on lapsivapaa viikonloppukin 😍 Sit testailla jos ei menkat ala viikonloppuna.

Heips, rfsu testaa varhain testit - ovatko mielestänne kuinka luotettavia, jos säännöllinen kierto ja testaus esim. 4 päivää ennen menkkojen alkamispäivää?

Pahoittelut kesken menneille / kemiallisille 😞💖 Plussatuulia teille! 💫

Onnittelut plussanneille ja plussan vahvistuksille! 😍

Täällä kp 25(/27-28), testaa varhain antoi negaa, samoin pc tänään. Ovista en ole koskaan tikuttanut ja katson ihaillen kuinka asiantuntevaa porukkaa täällä on siihen liittyen, sekä yleisesti kiertoasioihin liittyen 😊
Paineen tunnetta kohdussa / polttelua / kohtu-munis-akselilla tuntemuksia sekä herkistymistä + "seinä-väsymystä" kuten kaikkia edellisissä onnistuneissa raskauksissani. Olo on nyt tosi kärsimätön ja henkisesti valmistauduin eilen jo että uusi kierto tulee eilisen negan saattelemana. Piinapäivät, koitan todella vääntää mielentilan aivan muihin asioihin, mutta kun 😅🤞
Te tiedätte kun olette itse kokeneet samaa! 💖

Muokattu viimeksi:
Hitaasti tummenee, mutta onhan tuo jo selkeästi punaisempi, kuin toissa päivänä. Nyt dpo12 vasta kuitenkin.

Koitan nyt chillata viikonlopun yli. Silloin olisi oikeasti jo ohitettu normaali kuukautisten aika... Sitten uskaltaa jo varata aikaa neuvolaan. Ja siirtyä vaikka joulukuisten joukkoon 😊

Liitteet

• IMG_20230420_102330.jpg
    IMG_20230420_102330.jpg
    370.6 KB · Katsottu: 247
@Sagaluna ei ole Rfsu testeistä kokemusta, mutta paljon oon lukenut juttuja, että PC olisi oikeesti paljon herkempi, mitä se edes lupaa. Ja musta se on ollut hyvä testi 🙂

Se, voiko testi edes teoriassa näyttää mitään esim. 4-6 päivää ennen oletettuja kuukautisia, on aika yksilöllistä. Riippuu tosi paljon ovulaation ajankohdasta. Myöhäisellä ovulaatiolla tai lyhyellä luteaalilla tuskin näkyy mitään niin aikaisin. Itse opin vasta ovulaatiota tikuttamalla, ettei mun ovulaatio ollut koskaan ihan siinä keskellä kiertoa, vaan hiukan myöhemmin. Aikaisin tehty negatesti voi siis kääntyä plussaksi! Tsemppiä piinailuun!

Dpo 5 ja tissit on niin kipeet, au au! Tuntuu ku ois tiiliskivet :Grimacing Face::Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Eipä oo ennen tällasta oikeesti ollut, alkaa heräämään toivo josko tää ois tärpin merkki. Oon ollut extraherkkä ja itkenyt helposti ilosta ja liikuttunut ties mistä ihan next levelillä. Alavatsaa on jumputtanu sillon tällön. Aivastaessa (jee allergia) tuntuu kunnon repäisykipua, ihan oviksesta alkaen. Nää voi toki kaikki johtua ihan vaan epäraskaushormoneista ja enteilee vaan kuukautisia. Taaaaai sitten raskautta :Grinning Face:
Mä harjoittelen nyt itsehillintää ja itsekuria toden teolla ja aion olla testaamatta niin kauan kunnes kp36 on ohi (ellei sit uus kierto ala ennen sitä). Testit odottaa nätisti kaapissa ja vasta 37 katotaan mikä tilanne jos sinne asti päästään. Nyt siis kp 25/34-36

Mä haluan myös omalta osaltani olla avoin mt-asioista ja sitä kautta poistaa stigmaa niihin liittyen. Tajusin eilen, et mullahan on ollut ainakin pari viikkoa vieroitusoireita lopettamastani lääkkeestä jota söin noin vuoden (escitalopram) ja siinä on haittavaikutuksina tosiaan gynekologiset vaivat = saattaa olla syy miks mun viime kierto venyi 41 päivään. Mulla on ollut myös huimausta ja muuta kivaa mut nyt osaan yhdistää ne lääkkeen lopetukseen. Josko siis jatkossa kierrot olis tota 34-36 luokkaa :folded:

Dpo 5 ja tissit on niin kipeet, au au! Tuntuu ku ois tiiliskivet :Grimacing Face::Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Eipä oo ennen tällasta oikeesti ollut, alkaa heräämään toivo josko tää ois tärpin merkki. Oon ollut extraherkkä ja itkenyt helposti ilosta ja liikuttunut ties mistä ihan next levelillä. Alavatsaa on jumputtanu sillon tällön. Aivastaessa (jee allergia) tuntuu kunnon repäisykipua, ihan oviksesta alkaen. Nää voi toki kaikki johtua ihan vaan epäraskaushormoneista ja enteilee vaan kuukautisia. Taaaaai sitten raskautta :Grinning Face:
Mä harjoittelen nyt itsehillintää ja itsekuria toden teolla ja aion olla testaamatta niin kauan kunnes kp36 on ohi (ellei sit uus kierto ala ennen sitä). Testit odottaa nätisti kaapissa ja vasta 37 katotaan mikä tilanne jos sinne asti päästään. Nyt siis kp 25/34-36

Mä haluan myös omalta osaltani olla avoin mt-asioista ja sitä kautta poistaa stigmaa niihin liittyen. Tajusin eilen, et mullahan on ollut ainakin pari viikkoa vieroitusoireita lopettamastani lääkkeestä jota söin noin vuoden (escitalopram) ja siinä on haittavaikutuksina tosiaan gynekologiset vaivat = saattaa olla syy miks mun viime kierto venyi 41 päivään. Mulla on ollut myös huimausta ja muuta kivaa mut nyt osaan yhdistää ne lääkkeen lopetukseen. Josko siis jatkossa kierrot olis tota 34-36 luokkaa :folded:

@Celestia escitalopramista tulee juuri nuo viekkari oireet (oon itse käyttänyt aikoinaan samaa ja tuli samat oireet varsinkin todella paha huimaus 2 viikkoa).
Ethän lopettanut kuin seinään vaan asteittain, voisi lievittää viekkareita.

Voihan olla että nuo oireet liittyy tuohon lääkitykseen tai sitten ei (toivotaan plussaa ) :red-heart:

Itselläni oli viimeksi escitalopramin tilalla buprioni ja sen lopetuksesta ei tullut mitään oireita kun se asteittain lopetettiin lääkärin neuvojen mukaan. :)

@Enniy ihan selkeä jo :smiling face with heart-eyes: pysy kyydissä :red-heart:

@Suffeli88 kannattaisko testata kuitenkin ennen tatuoinnin tekoa?

Mahtikselle ❤️ Onnea uuteen kiertoon👍

Hienoja plussia täällä🤩 Onnea!

Täällä tikutettu tänää todennäköisesti ovis. Eilen illalla oli jo 21.30 vahvat viivat että en tiedä kävikö ne jo eilen kp9 plussalla. Nyt siis kp10 ja se vahinko kävi silloin kp6. Että kuinkahan tässä nyt käy. Huomenna on kosteat juhlat ja aion luottaa siihen etten siitä raskaaksi tullut, koska voihan olla et ovis onkin vasta huomenna kp11 tai jopa 12. Eli olis epätodennäköistä et siittiöt eläisi enää. Tänään on ollut kovat vatsapoltot ja pahoinvointi että joko oviksesta tai mulla on mahatauti.

Mä niin tunnistan tän. Tavallaan jos siellä ois ollu ne stressitasot koholla niin vitsi kuin helppo se ois ollut korjata mut tiedän kanssa että se ois ollut miehelle tosi kova pala että vika ois ollut hänessä. Toisaalta aattelen et nyt kun meillä on molemmilla todettu että kaikki kunnossa niin se tuo toivoa toki takaraivossa pelottaa se et no miks sit on ollut kaksi keskenmeno mut nyt kun on tukilääkkeet käytössä niin sit sitä vaan toivoo että ne riittää.
Nyt on mies käynyt siellä, huomenna mahdollisesti tulee jo tulokset. En tiedä edes mitä tuloksia toivon 😂😭 semmonen itkunsekainen toivo -fiilis

Takaisin