Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Joo mun esikoisesta tein testin just silloin ku oli about viikon myöhässä ja leffaviiva pärähti samantien sitä ennen epäilin just kun rinnat turpos ja paksut suonet näkyi ja oli flunssan alkua. Sit ootin että tulee maanantai ja pääsi ostamaan testin muistan tän niin elävästi vielä tänäkin pöivänä. Neuvolakorttiin on merkattu viim kk 26.9 ja testi posi 3.11Näiden vuoksi päätin, että jos tässä nyt raskaana ollaan ja myöhemmin lisääkin lapsia tehdään, en enää IKINÄ testaa ennenkuin kuukautiset on viikon myöhässä
Miul esikoisesta leffaviiva (yksi ja ainut testi) viikko kuukautisista, ennen sitä täysin negaa (esikoista yritettiin puolisen vuotta). Toisesta leffaviiva (yksi ainut testi) 2pv kuukautisten ollessa myöhässä, silloin en edes testannut aiemmin. Kolmannesta haamu dpo12 joka vahvistui selväksi plussaksi dpo14, jolloin viiva Sofin testissä oli selvästi haaleampi vielä kuin kontrolliviiva mutta digi näytti raskaana 1-2. Keskimmäisen ja nuorimman kohdalla hedelmöittyminen oli varma koska kummallakaan kerralla yhdyntöjä ei ollut kuin yhden kerran koko kuukauden aikana.Joo mun esikoisesta tein testin just silloin ku oli about viikon myöhässä ja leffaviiva pärähti samantien sitä ennen epäilin just kun rinnat turpos ja paksut suonet näkyi ja oli flunssan alkua. Sit ootin että tulee maanantai ja pääsi ostamaan testin muistan tän niin elävästi vielä tänäkin pöivänä. Neuvolakorttiin on merkattu viim kk 26.9 ja testi posi 3.11
Seuraavassa raskaudessa samat oireet oli josta epäilin
Kiva kun päätit tulla mukaanHeippa kaikille vauvakuumetta poteville! Olen muutaman päivän seuraillut keskustelua ja päätin nyt liittyä mukaan, kun vertaistukea ja juttuseuraa olen vailla! aiemmin olen kirjoitellut lähinnä menetyksen kokeneiden salaiseen ryhmään.
Laitan tähän nyt hyvin lyhyesti esittelyä, ollaan kolmikymppinen pariskunta ja yritetään esikoista. Takana pitkää hoitoa vaatinut keskeytynyt keskenmeno viime kesänä, ja nyt on toinen yrityskierto menossa sen jälkeen. Kierto vaihtelee 27-34 välillä, tässä kierrossa ovulaatio-oireita oli kp 19 ja tänään menossa kp28. Testit ollut negatiivisia tähän mennessä, mutta en luovu toivosta ennen kuin vuoto alkaa
@kauan_toivottu: mun kokemus pitkittyneestä tyhjentymisestä oli varsin ikävä. Kesälomakauden takia sanottiin soittaessa kans vaan, että vuoto ja kivut voi jatkua pitkäänkin. Lopulta mulla helpotus tuli vasta 7 vkon päästä tyhjennyksestä hysteroskopiassa Vaadi siis päästä tarkistusultraan, jos olo ei helpota
Joo kyllä pitäis minunkin mielestäPelkään myös kemiallisen mahdollisuutta. Kai viivan tulisi olla jo selvempi
Mutta eikös sulla ollut jo laskettu aikakin tiedossa? Siis muistaisin et olit jo "virallisesti" raskaana?@Jefar juu kun varmuutta oviksesta ei tietenkään ole, kun en ole tikutellut. Mut vuodot ja kivut enteilis, että olis ollut pitkän kierron mukaan (30.3). Eli nyt olisi kp 28/32 eli dpo13 sen mukaan. R-testi näytti myös 3.4 haamua. En tosiaan tiedä. Nyt viivat vahvistuneet siitä, aiemmista en saanut edes kuvaa.
Tosin myös 23.3 tein r-testin mihin tuli haamu, jota ei enää parin päivän päästä ollutkaan (kivut oli myös tuolloin). Silloin kävin r-testissä labroissa ja testi oli negatiivinen.
Mutta sitten taas oviksen ajankohdasta ei ole varmuutta. No, "onneksi" tuli noita Sofin liuskoja ja on vielä tuo yksi apteekin oma.Joo kyllä pitäis minunkin mielestä
Neuvolan mukaan (laskevat vain viimeisistä kuukautisista ja kierto todella epäsäännöllinen) olisi laskettu 15.12.Mutta eikös sulla ollut jo laskettu aikakin tiedossa? Siis muistaisin et olit jo "virallisesti" raskaana?
Valitettavasti, jos oot 3.4. Tehnyt jo haamun niin nyt pitäisi olla huomattavasti selkeämpi...@Jefar juu kun varmuutta oviksesta ei tietenkään ole, kun en ole tikutellut. Mut vuodot ja kivut enteilis, että olis ollut pitkän kierron mukaan (30.3). Eli nyt olisi kp 28/32 eli dpo13 sen mukaan. R-testi näytti myös 3.4 haamua. En tosiaan tiedä. Nyt viivat vahvistuneet siitä, aiemmista en saanut edes kuvaa.
Tosin myös 23.3 tein r-testin mihin tuli haamu, jota ei enää parin päivän päästä ollutkaan (kivut oli myös tuolloin). Silloin kävin r-testissä labroissa ja testi oli negatiivinen.
Niinpä. Sekin viiva tosin katosi seuraavana päivänä enkä sitä saanut edes kuvaan otettua, oli niin haamujen haamu.Valitettavasti, jos oot 3.4. Tehnyt jo haamun niin nyt pitäisi olla huomattavasti selkeämpi...
Kyllä, pitäs jo jäädä melki kontrolliviiva ilman väriä. Kyllä oman kokemuksen mukaan jos ei viivat vahvistu kunnolla tai junnaa niin ei raskaus pitkälle pötki. Kesken menee suurella todennäköisyydellä ennemmin tai myöhemmin. Mielummin tietysti ennemmin. Minulla henk.koht. jo ulkoisessakin oli ihan leffaviivat monta päivää ennen kuin menkat myöhäs että siitä jo tiesin ettei tämä tämän hetkinen kemiallinen pitkälle pötki.Valitettavasti, jos oot 3.4. Tehnyt jo haamun niin nyt pitäisi olla huomattavasti selkeämpi...
Miullakin näkyy apteekin omassa viivat vielä ja sofissa myös. Muokkasinkin aiempaa kirjoitustani, se haamujen haamu mitä en saanut edes kuvaa, tein uuden testin seuraavana päivänä ja testi oli puhdas nega. Nyt taas viiva vahvistunut ja näkyy luonnossa vaaleanpunaisena.Ai niin ja kyllä kun on oikee plussa niin se jää testiin. Tuossa on mulla varmaan 50 testiä ja plussat näkyy edelleen
Onko ne vahvistunut? Epätietoisuus hirveintä kyllä Mutta onneks sulla se verikoe itse pelkäsin etten saan lähetettä kun moni ei oo saanut mutta onneks sain.Miullakin näkyy apteekin omassa viivat vielä ja sofissa myös.
On, tämän aamuinen tuli samantien kun testi oli vielä punertava ja näkyi selvästi testissä punertavana myöskin. Eilinen oli haaleampi. Katsoin juuri testiä uudestaan ja siinä on edelleen haalea viiva. Mie sain lähetteen, koska miulla tosiaan se injektiohoito (mieltä tasaava lääke), niin täytyy se lopettaa jos raskaudun tai jos saan jatkaa lääkitystä raskaudesta huolimatta, tulee siitä keskustella lääkärin kanssa. Mielenterveyshoitajalleni ilmoitin, etten ota pistosta ennenkuin raskaus on poissuljettu. Tuo lääke on siis tutkittu olevan turvallista käyttää raskausaikanakin kyllä, mutta kai sekin on tapauskohtaista.Onko ne vahvistunut? Epätietoisuus hirveintä kyllä Mutta onneks sulla se verikoe itse pelkäsin etten saan lähetettä kun moni ei oo saanut mutta onneks sain.
Mutta jos ei oo vuotoja niin ei tartte ulkoista nyt ekana pelätäOn, tämän aamuinen tuli samantien kun testi oli vielä punertava ja näkyi selvästi testissä punertavana myöskin. Eilinen oli haaleampi. Katsoin juuri testiä uudestaan ja siinä on edelleen haalea viiva. Mie sain lähetteen, koska miulla tosiaan se injektiohoito (mieltä tasaava lääke), niin täytyy se lopettaa jos raskaudun tai jos saan jatkaa lääkitystä raskaudesta huolimatta, tulee siitä keskustella lääkärin kanssa. Mielenterveyshoitajalleni ilmoitin, etten ota pistosta ennenkuin raskaus on poissuljettu. Tuo lääke on siis tutkittu olevan turvallista käyttää raskausaikanakin kyllä, mutta kai sekin on tapauskohtaista.