Raskaaksi 2022

Tuolla aikaisemmin kirjottelit että lauantaina dpo12,tiedätkö sun luteaalin minkä mittainen? kuulostaa että olis vuoto alkamassa :disappointed-face:
Mul on lyhyt kierto 24 päivää. Joskus jääny allekin ja joskus viivästyny mutta kierron pidentyessä yleensä johtunut jostain sairastetusta taudista. No nyt kun sain kirjoitettua tänne, ni eikös sitten seuraavalla vessakäynnillä jo paperiinkin tullut vuotoa eli siinä se. Oli vaan todella outoa itselle tällainen kuukautisalku.. yleensä hanat on avautunut heti. Mun ikäkin varmasti vaikuttaa tähän kaikkeen. Kaitpa tää tästä. Katse kohti ensi kiertoa.:smiling-eyes: ja kiitos kun vastailit!:red-heart: Onko täällä muita lyhyen kierron omaavia mukana?:Relieved Face:

Mul on lyhyt kierto 24 päivää. Joskus jääny allekin ja joskus viivästyny mutta kierron pidentyessä yleensä johtunut jostain sairastetusta taudista. No nyt kun sain kirjoitettua tänne, ni eikös sitten seuraavalla vessakäynnillä jo paperiinkin tullut vuotoa eli siinä se. Oli vaan todella outoa itselle tällainen kuukautisalku.. yleensä hanat on avautunut heti. Mun ikäkin varmasti vaikuttaa tähän kaikkeen. Kaitpa tää tästä. Katse kohti ensi kiertoa.:smiling-eyes: ja kiitos kun vastailit!:red-heart: Onko täällä muita lyhyen kierron omaavia mukana?:Relieved Face:

no voi harmi, ainahan sitä toivoo niin kauan kun vuoto alkaa, tsemppiä uuteen kiertoon, se on uusi mahdollisuus vaikka uuden kierron alkaessa sitä käykin monet tunteet läpi! :sad-face: Mulla on 27-29 päivää kierto, mutta luteaali mielestäni tosi lyhyt, kahdessa viimeisessä ollut sentään 13 päivää, sitä ennen monta kiertoa oli 12 päivää.. toki ehtii tossa testejä tehdä kun testihimoissaan aloittaa jo dpo8 testailut :No Evil Monkey::Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Kp1 siis, mieli maassa mutta kalenteriin merkattu päivät seuraavalle 28 päivälle.

Tänään kävin ostoksilla ja ostin meille vähän lisäravinteita yrityksen tueksi.

Itselle
Gelee royale, nopeasti luettuani annostelu 2tabl. Ovikseen asti ja sitten 1tabl loppukierron.
L-arginiini
Greippimehu
Olut(koska mä voin :smiling-eyes:)

miehelle
L-arginiini
Ubikinoni
Seleeni

Miehelle sanoin että saa halutessaan nappailla gelee royalea.

Yölläkin kun heräsin niin mä olin niin varma että näen kaksi viivaa. No ei näkynyt ja täytyy päästä vain eteenpäin. Ja nythän mä jo keskitynkin eteenpäin :thumbs-up:
Helpottaa kun voi tänne purkaa :red-heart:

no voi harmi, ainahan sitä toivoo niin kauan kun vuoto alkaa, tsemppiä uuteen kiertoon, se on uusi mahdollisuus vaikka uuden kierron alkaessa sitä käykin monet tunteet läpi! :sad-face: Mulla on 27-29 päivää kierto, mutta luteaali mielestäni tosi lyhyt, kahdessa viimeisessä ollut sentään 13 päivää, sitä ennen monta kiertoa oli 12 päivää.. toki ehtii tossa testejä tehdä kun testihimoissaan aloittaa jo dpo8 testailut :No Evil Monkey::Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Tietääkseni yli kymmenen päivän luteaali on ihan hyvä, varsinkin tuo 12-13 päivän kuulostaan oikein mainiolta raskautumiseen:Hugging Face: Tsemppiä sinullekin! Jospa niitä plussia alkais tulla enemmänkin, parhaita uutisia, ihanaakin ihanempaa tämän kaiken ikävän keskelle:Two-hearts:

Oi, ompas ihanan pitkä luteaali siellä, toki tollainen 17 päivää voi kyllä tuntua ikuisuudelta! :Smiling Face With Open Mouthmulla oli pitkään 12 päivää mutta nyt viimeiset kaksi kiertoa on ollut 13 päivää! toi 12 tuntui tosi lyhyeltä, onneksi on nyt pidentynyt edes päivällä! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Se piti vielä sanomani, että kyllä tuo sinunkin luteaali hyvältä kuulostaa! KYSillä lääkäri sanoi, että 10 päivää riittää. Ja eikös 12-14 ole ns. standardi?

Vielä edit. Onneksi tämä minunkin luteaali on ns. normaalin rajoissa silloinkin kun se on pisimmillään. Kerrankin Google rauhoitti eikä saanut paniikkiin.

Mulla on 24-27. Ka taitaa olla 25 pv :)

Mukavaa, kun löytyy kanssasisareita. Eiköhän näilläkin kierroilla vielä sen plussan saavuta:red-heart: Oikein ihanaa lauantai illan jatkoa sinne!:smiling-eyes:
Mulla kierto on nykyisin 25-26 pv. Luteaali enää sen 10 päivää. Kierto lyheni parilla kolmella päivällä 37-vuotiaana. Jolloin myös alkoi kuukautisten niukkeneminen entisestä "hanat-auki" vuodosta tähän paperille pyyhkien vuotoon. Jonossa lapsettomuustutkimuksiin,ikää ensi kuussa 39v,yritystä 8 kk. Ennen raskautui heti kerta yrittämällä,nykyisin ei tärppää vaikka päälläni seisoisin. Joo meni aiheen vierestä,mutta hyvä tietää että muka 10 pv luteaali riittäisi.

Mukavaa, kun löytyy kanssasisareita. Eiköhän näilläkin kierroilla vielä sen plussan saavuta:red-heart: Oikein ihanaa lauantai illan jatkoa sinne!:smiling-eyes:
Ihan varmasti! Oon jo kerran ollu raskaana näillä kierroilla ni todistetusti (ainakin mun kohdalla) onnistuu :Smiling Face With Sunglasses:

Mulla kierto on nykyisin 25-26 pv. Luteaali enää sen 10 päivää. Kierto lyheni parilla kolmella päivällä 37-vuotiaana. Jolloin myös alkoi kuukautisten niukkeneminen entisestä "hanat-auki" vuodosta tähän paperille pyyhkien vuotoon. Jonossa lapsettomuustutkimuksiin,ikää ensi kuussa 39v,yritystä 8 kk. Ennen raskautui heti kerta yrittämällä,nykyisin ei tärppää vaikka päälläni seisoisin. Joo meni aiheen vierestä,mutta hyvä tietää että muka 10 pv luteaali riittäisi.
Kiitos vastauksesta! Tottahan se on, kuitenkin myös yksilöllistä, miten iän tuomat muutokset vaikuttavat. Sulla tuo kierto ihan hyvän mittanen vielä kuiteski, jännä miten luteaali sit noin lyhentyny kohdallasi. Ihan pa**kaa jos noin vaikuttaa ettei enään meinaa sit raskautua! Tätä vähän pelkään ite myös omalla kohalla, kun yhtäkkiä tuntuu kroppa niin muuttuneen. Mut ainaki ny toivon, että luteaali riittäis vielä ja kohdun limakalvot olis riittävän paksut siihen raskautumiseen. Jos kuukaudet vierii ilman plussaa, niin kyllä se sitten itsekin on tutkimuksiin mentävä. Tsemppiä sulle, toivottavasti saatte vielä sen pikkunyytin syliin:Relieved Face::Two-hearts: pitää sitä kuitenkin ajatella realistisesti, että mikä ennen ollut helppoa, voi hetkessä kääntyä ihan toisin. Ja tätä näkökulmaa tässä juurikin kaipailin, että näinkin voi mennä:side_tear:

Mulla kierto keskimäärin 25 päivää ja luteaali 10. Silti raskauduin eikä ollut mikään nopee kemiallinen vaikka varhain kesken menikin. Uskon siitä ja vuodon määrästä, ettei ongelma ollut limakalvon paksuudessa.

Ihan varmasti! Oon jo kerran ollu raskaana näillä kierroilla ni todistetusti (ainakin mun kohdalla) onnistuu :Smiling Face With Sunglasses:
Kiitos töstä! :smiling-eyes::Two-hearts:
Itsellä aiempia raskauksia myös, mutta syliin asti ei ole yksikään päätynyt. :sad-face:
Eiköhän tässä vielä toivoa ole, kunhan kierto ei nyt radikaalisti muutu kohdallani. Mulla aina ollut lyhyt kierto. Se ei ole ongelma raskautumiseen. Mutta jos kierto alkaa lyhentyä entisestään tai tuo ovulointi ja luteaalin kesto muuttuisi jne, ni sit se vaikuttaisi olevan ongelma. Sen näkee sitten miten mun käy. Murehdin nyt tuota luteaalin pituutta. Vuotkin vaikutti niukkeentuneen, mutta...tänään vuoto ainakin lisääntynyt reilusti, että kaiketi limakalvot vielä hyvän paksuiset.
Tiedätkö missä kohtaa kiertoa ovuloit, minkä pituinen sun luteaali on? Sulla kierto pysyny samana kokoajan?
Mulla tosiaan ikääkin jo lähemmäs 40v. Joten sen puolesta, mitä vaan voi olla edessä päin, ainakaan kropoa ei toimi enään kuten ennen. Mut pysyn positiivisena ja toivon parasta.:Person Bowing Deeply:

Mulla kierto keskimäärin 25 päivää ja luteaali 10. Silti raskauduin eikä ollut mikään nopee kemiallinen vaikka varhain kesken menikin. Uskon siitä ja vuodon määrästä, ettei ongelma ollut limakalvon paksuudessa.
Löytyypäs meitä monia joilla lyhyt kierto.:Hugging Face::Smiling Face With Heart Shaped Eyes: eikä vaikuta olevan tavatonta, luteaalikin rajoissa joten varmasti tuo vielä tulosta:red-heart:
Nyt vaan rauhoitan mieleni, ja odotan, että yritys kantaa ja antaa.:folded::Relieved Face:
Vielä en siis huolestu.. kiitos!

Mulla taas niin ääripää että kierrot voi huidella siellä 50-60 päivässä:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Täällä odotellaan vieläkin vuotoa, to asti ollut menkkamaisia jomotuksia ja kyllä olis jo pitäny alkaa mun mielestä ja kokoajan sellainen fiilis et nyt alko:Face With Tears Of Joy: noh, jos ei huomiseen mennessä ala niin tarvii ruveta testailee, ei vaan jaksais enää tuijotella blankoa testiä..

Mikäs Wiltsillä on tilanne siellä? Jatkuiko vuoto?

Tsemppiä kaikille uuteen kiertoon joutuneille ja piinapäiviä viettäville!

Muokattu viimeksi:
Tulevaan kiertoon kun haluaa valmistautua ajoissa, niin minkälaista liukkaria olis hyvä käyttää?
Yliopiston apteekki chat vastasi että ei ole paljon heillä tietoa muutakuin että vesipohjaista olisi hyvä käyttää. Ja kun kysyin PH:sta niin vastasivat että sperman PH on neutraali. Nuo siittiöystävälliset on melko kalliita, mutta pärjääkö tavallisella? Nyt on siis all in joten tarvittaessa ostan kalliimpaa .

Tänään vihdoin pääsen tekemään testiä:rolling: ei oo päässyt kauppaan kun oon karanteenissa ollut mut josko tänään sais testin tehtyä:folded: lämmöt pysyny mulla suht korkeana 36,8-37,0. Tänään dpo 9. Malttamaton kun olen niin harvinaista et on tähän asti ootellu testaamista :rolling:

Doris_87 täällä vuoto oli yhden pyyhkäisyn keissi , sen jälkeen ei mitään ja tein tänä aamuna viikko testin ja olikin jo 2-3 glearbluun mukaan eli hyvältä vaikuttaa ja varasin 5.4 nyt varhaisultran niin näkee sit onko oikees paikas ja muutenki mikä tilanne

Juteltiin tuossa miehen kanssa siitä mahdollisuudesta, että me voidaan joutua IVF:ään, ja selitin vähän miten raskas se on naiselle fyysisesti. Mies alkoi sit kiinnostua kovasti lisäravinteista - jos olisi kuitenkin vielä jotain, millä voisi yrittää parantaa luonnollisia mahdollisuuksia ("jos voidaan jotenkin yrittää estää se että sä oot hyperissä sairaalassa kaks viikkoa, niin se kannattaa tehdä").

Hän löysi aika tuoreen (2020) tutkimuksen miesten lisääntymiskykyä parantavista lisäravinteista. Kävin itse sit kanssa metsästelemässä, niin löytyi samalta porukalta vuotta myöhemmin vastaava tutkimus naisten lisääntymiskykyä parantavista lisäravinteista. Päätinpä aikani kuluks kerätä nuo tiedot tuolta suomeksi taulukkoihin, kun oli niin mielenkiintoinen!

Tutkijat ovat tässä siis asettaneet ensin tarkat vaatimukset sille, että jollain aineella voidaan todeta olevan tutkitusti vaikutusta, ja sit kaivaneet läpi tutkimuksia, joissa näitä vaikutuksia löytyy.

Tässä naisten lisääntymiseen vaikuttavat lisäravinteet, määrät, ja mihin vaikuttaa:

naisille_lisäaineet (1).PNG

Tässä miesten lisääntymiseen vaikuttavat lisäravinteet, määrät, ja mihin vaikuttaa:

miehille_lisäaineet (2).PNG

Näissä tutkimuksissa ryhmä vielä käy läpi Italiassa myynnissä olevia ravintolisävalmisteita, ja arvioivat, kuinka hyvin ne vastaavat näitä tuloksia. Nyt kun vielä joku kaivelis vastaavia arvoja Suomessa myytävistä ja selvittäis, mitkä on parhaita tuotteita! Vai pitääkö alkaa jokasesta noista nappaamaan oma pilleri... :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Lähteet:

Tutkimus naisten lisäravinteista: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8541636/

Tutkimus miesten lisäravinteista: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7284793/

Muokattu viimeksi:
Takaisin