Raskaaksi 2022

Näettekö tässä jotain? Vai näenkö omia :tears::smiling-eyes:
Oi! Toivotaan et ois oikee haamu kyseessä:smiling face with heart-eyes::folded:
itsekin tähän mennyt luotto, kun saanut monta "muka haamua" ja muutama-parikin vuotta sitten tiesi kyllä heti jos jotai näkyi et haamu on ja uskalsi innostua heti... Valmistaja vaihtui niin laatu huononi...
Täältä pääsee katsomaan kyseisen testin nykyisiä nega viivoja.. Muidenkin merkkien

Jaa en saa linkattua.. Mut siis virheelliset plussat tais olla nimi täällä foorumilla

Tähän ehkä lohdutuksena se, että mulle lääkäri aiemmin diagnosoi ”alkavan POIn” ikään nähden matalahkon AMHn vuoksi, kun kävin eri testeissä kun raskautuminen kesti. Muita oireita ei suoraan ollut, paitsi joinakin kuukausina juuri tuollainen 24-26 pvä kierto, välillä kuitenkin 27-28. Siitä tuli luonnollisesti hirveä stressi ja huoli. Nyt kuitenkin raskaana rv10 luomusti vajaan vuoden yrityksen jälkeen ja ainakin tähän mennessä kaikki näyttänyt hyvältä. Jos siis tuollainen diagnoosi tulisi, mitä toki en toivo mutta jos siis tulisi, niin raskautua voi kai silti kotonakin (yritys vaan voi kestää ja toisaalta liian kauan ei ehkä kannata ilman apua aikaa käyttää) ja ainakin hoidoilla, niitä minäkin harkitsin ja suunnittelinkin jo vakavasti jos tämä ei olisi nyt alkanut näin. Tsemppiä :Two-hearts:

Tää sai mut ajattelemaan.. mulla vaihtelee joka kuukausi 24-25 päivää ja 26-28 päivää kierto eli joka toinen ns lyhyt ja joka toinen vähän pidempi, aina ihneyelly mistä se johtuu. Toki lyhyimmän ja pisimmän kierron pituuden vaihtelu alle 7 pv, jolloin ei voi kaiketi puhua epäsäännöllisyydestä?
Onhan tässä jo yritystä se vuosi takana.. tuudittautunut siihen et kyllä kai nyt 30 on vielä nuori. Millanen AMH-mittaus on, miten sinne pääsee?

Hei. En ole ollut hetkeen kovin aktiivinen,niin kysäisenpä jos ei ole tungetteleva kyssäri että kauanko yritystä takana? Meinaan täällä on yksi pari joka nyt myös lähössä tutkimuksiin,tai siis lähete on jo tehty ja miehestä ei löytynyt vikaa. Itsellä ikää huhtikuussa 39. Yritystä on takana puolivuotta eli nyt on 7.kierto. Toivoa herätti miehen spermatestintulos: normaali tulos. Mussa varmaan on häiriötä,kun tosiaan menkat ja kierto muuttui jo 1,5 v sitten. Tsemppiä!

Vuosi yritetty. Siihen mahtuu 13 kiertoa eli nyt lähtee 14 yritys kierto.

Tää sai mut ajattelemaan.. mulla vaihtelee joka kuukausi 24-25 päivää ja 26-28 päivää kierto eli joka toinen ns lyhyt ja joka toinen vähän pidempi, aina ihneyelly mistä se johtuu. Toki lyhyimmän ja pisimmän kierron pituuden vaihtelu alle 7 pv, jolloin ei voi kaiketi puhua epäsäännöllisyydestä?
Onhan tässä jo yritystä se vuosi takana.. tuudittautunut siihen et kyllä kai nyt 30 on vielä nuori. Millanen AMH-mittaus on, miten sinne pääsee?
AMH on ihan perus verikoe, ite sain lapsettomuushoitoihin liittyen lähetteen julkiselta.

Ria98, en valitettavasti saa silmiini tuosta kuvasta viivaa mutta kannattaa ehdottomasti kokeilla jollain muulla testillä. :folded::smiling-eyes: Toivottavasti sieltä plussa pärähtää!

Ja kiitos kaikille kohtutulehduskokemuksista. Työterveys ei suostunut tekemään labralähetettä koska he eivät sen jälkeen mitään muuta asialle voi ja soitin sitten neuvolaan joka teki lähetteen crp vaikka sanoi että he eivät muuta voi. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Käskivät ottaa yhteyttä jos on koholla että sitten mietitään yhdessä mihin mun pitää mennä tai ottaa yhteyttä. Ainut ultramahdollisuus on ilmeisesti yksityisellä (!!!!!:Weary Cat Face:) mikä ei mahdu mun pieneen päähäni. Mutta edelleen maailman ihaninta palvelua oon saanut neuvolasta ja mun asioita on hoitanut jo 3 eri ihmistä ja kaikilta niin mahtava vastaanotto. :Ok Hand Sign:

AMH-mittaus on toimenpiteenä helppo, ihan perusverikoe. Jos julkisen kautta ei pääse (jos ei ole lapsettomuustutkimusten asiakas tms) niin ainakin yksityisellä pääsee milloin vaan. Hinta yksityisellä varmaan jonkun vajaan satasen, ainakin siellä missä itse kävin.

Moikka, tulin kertomaan kuulumiset:
Kävin tänään alkuraskauden ultrassa. Viikkoja 7+. Mulla ollut jokainen raskausviikko tuhruvuotoa muutamana päivänä ja migreenikohtauksia 3 kertaa viikossa. Selvisi että on ollut alkava kaksoisraskaus. Toisessa pussissa ei ollut sikiötä näkyvillä. Toisessa sykki sydän ja vastasi viikkoja. Sain lähetteen Naistenklinikalle seurantaan muutaman viikon päähän häviääkö toinen raskauspussi. Pelottaa voiko tämä toinen mennä kesken toisen keskenmenneen vuoksi, mutta ei auta kun ottaa päivä kerrallaan.

Kävin tänään alkuraskauden ultrassa. Viikkoja 7+. Mulla ollut jokainen raskausviikko tuhruvuotoa muutamana päivänä ja migreenikohtauksia 3 kertaa viikossa. Selvisi että on ollut alkava kaksoisraskaus. Toisessa pussissa ei ollut sikiötä näkyvillä. Toisessa sykki sydän ja vastasi viikkoja. Sain lähetteen Naistenklinikalle seurantaan muutaman viikon päähän häviääkö toinen raskauspussi. Pelottaa voiko tämä toinen mennä kesken toisen keskenmenneen vuoksi, mutta ei auta kun ottaa päivä kerrallaan.
Ohhoh, ompas jännän kuuloinen tilanne! Ymmärrän huolesi, mutta onneksi olet nyt seurannassa. :Two-hearts: Ja näille asioille kun ei itse voi mitään niin täytyy vain luottaa että kaikki menee hyvin.:folded: Ihana muutenkin kun kävit kertomassa kuulumisia! Oon miettinytkin että miten sulla menee. :smiling-eyes:

Ohhoh, ompas jännän kuuloinen tilanne! Ymmärrän huolesi, mutta onneksi olet nyt seurannassa. :Two-hearts: Ja näille asioille kun ei itse voi mitään niin täytyy vain luottaa että kaikki menee hyvin.:folded: Ihana muutenkin kun kävit kertomassa kuulumisia! Oon miettinytkin että miten sulla menee. :smiling-eyes:
Joo näille ei voi tosiaan mitään muuta kun ottaa päivä kerrallaan ja toivoa parasta :folded:.

Kiva että tulit kertomaan kuulumisia :red-heart: olipa yllätys tuo kaksoisraskaus, oliko mitään viitteitä siihen? Toivottavasti nyt ei vaikuta mitenkään tähän kyydissä olijaan tuo ja pysyy matkassa loppuun asti! Kovasti onnea matkaan :Two-hearts:

Mulla oli edellisessä raskaudessa sama tilanne. Joskus rv 9 alkoi vuotelemaan, jatkui rv 12 saakka. Välillä tuli ihan kunnon hyytymiäkin mukana. Pelotti kyllä joka kerta kun vuotoa tuli, että menee kesken. Np ultrassa ei sitten enää näkynyt mitään merkkejä toisesta ja raskaus jatkui normaalisti loppuun.

Mulla oli edellisessä raskaudessa sama tilanne. Joskus rv 9 alkoi vuotelemaan, jatkui rv 12 saakka. Välillä tuli ihan kunnon hyytymiäkin mukana. Pelotti kyllä joka kerta kun vuotoa tuli, että menee kesken. Np ultrassa ei sitten enää näkynyt mitään merkkejä toisesta ja raskaus jatkui normaalisti loppuun.

Huojentavaa kuulla että tuollaisessa tilanteessa toisella sikiöllä on mahdollisuus pysyä mukana. Raskaus ja verinen vuoto on aina pelottava yhdistelmä vaikka monesti harmitonta.

Minun ystävälläni on myös käynyt niin, että toinen meni kesken ja toinen syntyi ajallaan elävänä. Samoin äidilläni molempia veljiäni odottaessa. Ja kaverini sisko on myös sellaisen raskauden lapsi.

Tsemppiä, Herttarouva, toivottavasti kaikki menee sinullakin hyvin!

Muokattu viimeksi:
Kiva että tulit kertomaan kuulumisia :red-heart: olipa yllätys tuo kaksoisraskaus, oliko mitään viitteitä siihen? Toivottavasti nyt ei vaikuta mitenkään tähän kyydissä olijaan tuo ja pysyy matkassa loppuun asti! Kovasti onnea matkaan :Two-hearts:
Ei ollut muita viitteitä kun korkea hcg raskausviikkoihin nähden. Mulla varmaan ikä lisäsi riskiä kaksosraskauteen.

Olen jo asennoitunut siihen että näitä runsaita vuotoja voi olla tiedossa. Ei auta kun vaan elää päivä kerrallaan.

Kiva kun kerroit kuulumisia, monesti miettinytkin että onko siellä pikkuinen pysynyt kyydissä ja millä viikoilla jo olet! :Smiling Face With Open MouthJäit jotenkin niin mieleen kun piinailtiin jossain vaiheessa samaan aikaan ja tuolla +35 ketjussakin kirjoiteltiin..
Alkava Kaksosraskaus kyllä ylläri, onko sulla tai miehellä suvussa kaksosia, sieltäkin saattas tulla.. :smiling-eyes: Toivotaan että tämä toinen nyt pysyy matkassa loppuun asti, onnea tuleviin päiviin! :Two-hearts:

Oo, oispa mukavaa :smiling face with heart-eyes: Peukkuja teille! Passivoiduin välissä kirjoittelun suhteen kun yhtä ja toista myllerrystä ollut, niin hetken pyörin tässä pihalla kuin lumiukko :rolling:

Mulla hengittää niskaan tyräleikkaus, ennen lapsiluvun täyttymistä sitä ei kannata tehdä ja töihin en voi palata ennenkuin tyrät leikattu, on sen verran raskas työ. Oltais alettu jo aiemmin yrittämään, mutta tuo sektion jälkeinen vuosi pitää odottaa, no, eihän nytkään ole mennyt kuin 8kk, mutta laskin että lähemmäs vuosi aikaisintaan kun tärppää, koskaan kun ei tiedä. Viisi on toiveissa edelleen, mutta taitaa jäädä pakon sanelemana neljään. Edelleen toive tytöstä olemassa, jostain syystä on pojalle nimi valmiina :rolling:

Mulle sanottiin täällä, että ei ole mitään estettä tulla sektion jälkeen raskaaksi heti kun vaan haluaa/pystyy, se vaan että jos synnytysten väli on vähemmän kuin 18kk, niin sit menee automaattisesti sektioon eikä edes saa yrittää alatiesynnytystä. Jos niin onnellisesti käy, että raskaaksi tulen, niin pyytäisin kyllä joka tapauksessa sektion, kun se edellisen raskauden ylimeneminen ja käynnistyksen aikana liikkeiden häviäminen, puhumattakaan kaikesta muusta mitä synnytyksen jälkeen tapahtui, oli niin traumaattisia kokemuksia, että en toistamiseen sitä halua kokea.

Peukut pystyssä että tällä kertaa tulis se tyttö sinne! :Two-hearts: Mulla kans täällä ovis alkaa kolkutella oville taas viimein ja eiköhän tässä viikonloppuun mennessä pääse piinailemaan… :folded:

Tässä tän illan testi. Tuo apteekki on paha ku on liian lähellä mua. Voi tätä rahan menoa :tears:

Liitteet

• 97396953-8374-49BD-9923-5AC65EA4A5BF.jpeg
    97396953-8374-49BD-9923-5AC65EA4A5BF.jpeg
    1.1 MB · Katsottu: 223
Meillä suvussa on yks joka tuli raskaaksi ja sai tietää et oottaa kolmosia. Kaks ikävä kyllä meni kesken ja syntyi sit yks terve lapsi.
tsemppiä herttarouva :red-heart::red-heart:

Takaisin