Raskaaksi 2022

Ja Krisu, toivottavasti on vain harmitonta vuotoa! :red-heart:
Saa ny nähdä mitä on. :Grimacing Face: Ei oo tänää kyl mitää vuotanu, ehk valkovuoto vähä tummempaa kuin normaalisti. Vanhaa verta seassa? Kipuja ei oo ja olo muutenki iha hyvä. Rinnat edelleen tosi arat ja muutkin raskausoireet edelleen suht hyvin läsnä. Mut vähä ehkä pelottaa jo huomisaamu valmiiks,ku joutuu sängystä nousta ja se et vuoto alkais vaik yöllä ja kaikki hulahtaa sit aamulla noustessa.:crying-face: Mut täytyy vaa pysyä optimistisena. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat::White Smiling Face:

Saa ny nähdä mitä on. :Grimacing Face: Ei oo tänää kyl mitää vuotanu, ehk valkovuoto vähä tummempaa kuin normaalisti. Vanhaa verta seassa? Kipuja ei oo ja olo muutenki iha hyvä. Rinnat edelleen tosi arat ja muutkin raskausoireet edelleen suht hyvin läsnä. Mut vähä ehkä pelottaa jo huomisaamu valmiiks,ku joutuu sängystä nousta ja se et vuoto alkais vaik yöllä ja kaikki hulahtaa sit aamulla noustessa.:crying-face: Mut täytyy vaa pysyä optimistisena. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat::White Smiling Face:
Mulla oli just tommosta kans pari päivää tässä raskaudessa missä kaikki meni kuitenki hyvin. Toivotaan et sullakin iha harmitonta vuotoo. Ootko kyselly pääsisitkö ultraan tarkistaa tilanteen nii ei tarvis miettiä ja said mielenrauhan? Vai oliko sulla raskaus miten pitkällä, näkyisiköhän sieltä jo sykettä? Mulla ultrattiin iha julkisella alkuraskauksissa just kun oli vähän vuotoo ja olin huolissaan. Ainakin mulle aina on ollu tosi ihana ja ymmärtäväinen henkilökunta vastassa ja on sanottu et aina saa soittaa ja tulla ultraan jos huolestuttaa.

Kuulostaa kyllä ihan harmittomalta. Ja se että raskausoireet jatkuu, niin on tosi hyvä merkki! Mulla viimesessä km oireet loppu ku seinää, niin siitä tiesin jo että oli joku pielessä. Kannattaa tosiaan sitä ultra aikaa kysellä julkiselta jos viikkoja on tarpeeksi.

Tästä tulikin mieleen että ite pyydän päästä julkiselle varhaisultraan kun jos joskus raskaudun. Mulla on nyt 3 km yhteensä (onnistuneita raskauksia toki välissä) mutta tää viimenen oli pahin ja kävi kyllä mielenterveydelle kun mittasivat hcg arvoa verestä pitkään, ennen kun pääsin ultraan, vaikka oli selvää ettei se arvo noussut riittävästi niin silti pitkittivät ihan turhaan. :Face Without Mouth:

Mites muilla noi seksihalut oviksen jälkeen? mulla siis nyt dpo1 ja huomaan että heti halut lähtenyt kun ovis on ohi :Grimacing Face: tää on kyllä ollut aina, ja nyt huomasin että oviksen jälkeen myös ärtyneisyys nosti päätään. Kaikki ärsyttää ja mikään ei ole hyvä! :sad-face: Tosi inhottavaa tällänen kireys kun ei mitään syytäkään ole. :Smirking Face: Yleensä nää oireet kyllä tulee vasta lähempänä menkkojen alkua, ei ihan näin pian oviksen jälkeen :Face Without Mouth:
Mulla on haluja pitkin kiertoa, mutta eniten juuri ennen ovulaatiota. Mutta päivä pari ennen menkkoja syöksyn semmoiseen kuiluun….itken koko hiton päivän ja tuntuu että voisi auton alle hypätä ja kaikki on huonosti. Mulla on kauhea pms juuri ennenkuin ne menkat alkaa. Samaa sitten vissiin tiedossa suuremmissa määrin kun pääsee vaihdevuosiin. Mitenhän siitä sitten selviää :tears:.

Ihanaa täällä monella jännät paikat :smiling face with heart-eyes: toivotaan plussia lisää :folded:

Mä muuten huvikseen noita lämpöjä katsellut ni en ymmärrä ku nyt aamuisin ennen sängystä nousua ollut 36,5 luokkaa eli mun suht normi päivä lämpö.. Yöllä ku kerran mittasin oli 35 ja jotakin... Mut sillon olevinaan piina päivillä se oli 36,2 ku paristi aamulla katsoin.. Hämilläni olen noista... Sit iltaisin ku hetken maannut sängyssä on kans se 36,5 mut sillon se taas oli koholla ja laski just vrk ennen menkkoja.. Jos pääsee piinailee ni pystynkö luottaa tohon aamu lämpöön?
Täs kuva ku kirjoittelin ylös. Aattelin ettei tuos mitää menetä...
Näitä lämpöjä ei kannata mittailla kun vaan ennen ylösnousua aamuisin. Niin saat parhaiten kuvan miten ne sulla nousee :smiling-eyes:.

Mä taas kuulun niihin jota ei huvita petihommat oviksen aikana ollenkaan.. Halut on yleensä alkukierrosta ihan epäloogisesti. Mulla on oviksen aikaan yleensä kauhea turvotus ja tukala olo, eli niin epäseksikäs fiilis kun voi vaan olla. Koittaa siinä sitten ajoittaa oviksen mukaan seksiä. :meh:
Edit. Niin ja tulee kyllä toi kärttyisyys aina loppukierrosta. Yleensä sellanen korkea vitutuspiikki 1-2pv ennen menkkoja, josta voi ennustaa kp1:n. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Mulla on tää sama että päivää ennen ovulaatiota sekä ovulaatiopäivänä ihan järkky turvotus ja ne kivut….nytkin sattui seksi, mutta en viitsi sanoa miehelle mitään kun sitten se huolestuu kun sattuu ja vielä lopahtaa seksi kesken sen takia :rolling:.

Me ollaan suunnittelemassa reissua Kreikkaan kesäkuun loppuun. Mitenhän jos sattuukin olemaan jo raskaana onnistuu lentäminen jne…en oo ikinä raskaana lentänyt. Kaiken lisäksi ollaan menossa paikkaan mikä on täynnä ylä- ja alamäkiä ja varmaan 30 astetta lämmintä :rolling:. Mut enhän mä nyt raskaudu kun tämmöisiä suunnitelmia tekee :rolling::rolling:. Viinitiloja ja kaikkea kivaa :smiling-eyes:.

Mulla on tää sama että päivää ennen ovulaatiota sekä ovulaatiopäivänä ihan järkky turvotus ja ne kivut….nytkin sattui seksi, mutta en viitsi sanoa miehelle mitään kun sitten se huolestuu kun sattuu ja vielä lopahtaa seksi kesken sen takia :rolling:.

Me ollaan suunnittelemassa reissua Kreikkaan kesäkuun loppuun. Mitenhän jos sattuukin olemaan jo raskaana onnistuu lentäminen jne…en oo ikinä raskaana lentänyt. Kaiken lisäksi ollaan menossa paikkaan mikä on täynnä ylä- ja alamäkiä ja varmaan 30 astetta lämmintä :rolling:. Mut enhän mä nyt raskaudu kun tämmöisiä suunnitelmia tekee :rolling::rolling:. Viinitiloja ja kaikkea kivaa :smiling-eyes:.
Me varattiin viimeksi Thaimaan matka (ilman lentojen peruutusoikeutta) oviksen aikaan, laskeskelin että viikot olisi jos plussaan rv 22 ja rv 27 kun pitäisi lentää. Noh, siitä kierrosta sitten juuri plussasin, koronan takia sitten kuitenkin matka peruuntui. Olen lentänyt ainoastaan tokasta lapsesta Espanjasta kotiin rv 5, plussasin siis parin viikon lomalla ja pahoinvointi alkoi jo ilmoittelemaan itsestään, eikä kovin kivaa ollut sylimatkustavan esikoisen kanssa..

Niin joo ja esikoinen saatiin alulle myös niin että piti kaukomatka perua kun olisi viikkoja ollut jo siinä vaiheessa liikaa.

Mä kävin Maltalla kun odotin poikaa, viikkoja oli silloin 16-17. Lennot sujui oikein hyvin eikä raskaus siinä vaiheessa vielä häirinnyt, muuten kun mäkien kannalta, siellä oli kauheita ylä ja alamäkiä jotka laittoi puuskuttamaan, toki jalkoihin kävi se kävely, mutta kaikki bussimatkat sai aina istua kun kaikki antoi tilaa kun näkivät mun mahan. :tears: Ravintolat katoin entistäkin tarkemmin mihin menin, ettei mitään ruokamyrkytystä saa.. Niin ja lentokoneeseen ostin tietenkin tukisukat:thumbs-up:

Näitä lämpöjä ei kannata mittailla kun vaan ennen ylösnousua aamuisin. Niin saat parhaiten kuvan miten ne sulla nousee :smiling-eyes:.
Joo siis muuten oon mut ottanut myös vaa illalla sängyssä varuiksi . Kuinkas ku tuo vaihtelee tuo aamun lukema kun siis nytkin 36,2 ja suurinosa aamuista 36,5..mietin et jos ois samaa lukemaa oletetun oviksen jälkeen, meinaako se automaattisesti ettei olisi ovuloinut :Weary Cat Face: viime kierrossa pari aamua katsoin ja just tais tämmöstä lukemaa silloin näyttää aamulla sängyssä mut ei ollu sillon mihin verrata.. Mut sit ne just muuten oli koholla enemmän kuin nyt ollut :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: mä jokatapauksessa käytän tota vehnänalkioöljyä ja macaa ku voi auttaa kaiketi muuhunkin olossa ja kolesterolit yms mut toi maca jauhe on niin pahaa et en tiiä miten sen sais alas.. Siis eilen vasta ekat ku tuli postissa.. Vinkkejä? Kaakaota ei ole..

Me ehdittiin esikoista odottaessa käydä Krakovassa ennen kuin korona pisti kaiken kiinni. Mulla taisi olla sillon rv28 tai 29 ja hain varmuudeksi lääkäristä todistuksen lentämistä varten, kun oli pienempi ulkomaalainen lentoyhtiö ja hiukan jäi epäselväksi, että koska sitä vaaditaan. Ei sitä kyllä kukaan kysellyt, vaikka mulla ei todellakaan ollut ihan pieni maha:rolling:

Toi oli musta oikein hyvä ajankohta matkustaa, kun vielä oli ihan hyvässä kunnossa ja jaksoi kulkea jne. eikä ollut mitään alkuraskauden vaivoja (joita niitäkin mulla oli aika vähän) riesana. Toivottavasti pääsette reissuun pääset myös kokeilemaan raskaana matkustamista:smiling-eyes:

Meillä olis reissu nyt parin kuukauden päästä. Ei uskallettu siirtää enää syksyyn jos tärppi kävis piankin.. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Täällä edelleen kuukautiset pysyneet poissa ja raskaustesti näytti hieman jo selvempää haamua kuin eilen vaikka haalea se tänäänkin oli. Koitin nyt saada kuvan tuosta mun haaleesta haamusta mut entiedä näkyyko kuvassa :No Evil Monkey:
Kp 31/27-28

Liitteet

• IMG_20220120_091911.jpg
    IMG_20220120_091911.jpg
    1.9 MB · Katsottu: 167
Täällä edelleen kuukautiset pysyneet poissa ja raskaustesti näytti hieman jo selvempää haamua kuin eilen vaikka haalea se tänäänkin oli. Koitin nyt saada kuvan tuosta mun haaleesta haamusta mut entiedä näkyyko kuvassa :No Evil Monkey:
Kp 31/27-28

Kyllä siellä jotain kurkkii :smiling face with heart-eyes:

Oo, olisipa ihana jo miettiä ulkomaanmatkoja! Itse esikoista odottaessa olin 16. viikolla raskaana, kun lennettiin Lontooseen ja Pariisista sitten takaisin kotiin. Lennot oli toki lyhyitä, joten senkin takia varmasti lennot menivät niin hyvin. Itse kaupungeissa kuljeskelu aiheutti kuitenkin reilusti harkkareita. Mulla todettiin myöhemmin kohdun olevan normaalia supistusherkempi, joten pitkät kävelymatkat sekä Lontoossa että Pariisissa tuntui toisinaan olevan liikaa. Kaikenkaikkiaan reissu meni kuitenkin hyvin lentoineen ja junamatkoineen :smiling-eyes:

Me varattiin viimeksi Thaimaan matka (ilman lentojen peruutusoikeutta) oviksen aikaan, laskeskelin että viikot olisi jos plussaan rv 22 ja rv 27 kun pitäisi lentää. Noh, siitä kierrosta sitten juuri plussasin, koronan takia sitten kuitenkin matka peruuntui. Olen lentänyt ainoastaan tokasta lapsesta Espanjasta kotiin rv 5, plussasin siis parin viikon lomalla ja pahoinvointi alkoi jo ilmoittelemaan itsestään, eikä kovin kivaa ollut sylimatkustavan esikoisen kanssa..

Niin joo ja esikoinen saatiin alulle myös niin että piti kaukomatka perua kun olisi viikkoja ollut jo siinä vaiheessa liikaa.
Mä laskeskelin että jos nyt sattuisi tärppäämään niin viikkoja olisi jotain 28 ehkä.

Joo tosi haalea sellainen mutta omaan silmään oli haamu eikä valkoinen viivanpaikka. Aamulla testaan taas :smiling-eyes: toivottavasti sullaki pysyis nyt menkat pois ja kun karanteenista pääset niin testit näyttäs plussaa :smiling face with heart-eyes: saakohan kaupasta kotiinkuljetuksella noita testejä?

Kp 1, aamulla alkoikin menkat. Tuo kaksi päivää kun menkat oli myöhässä, ehti taas toiveet nousta niin korkealle että tipahdin vessareissulla henkisesti aika kovaa alas.
Ainoa ”hyvä puoli” tässä on nyt se, että olen tässä kipeänä ollessa syönyt Duactia tukkoisuuteen ja vasta jälkikäteen tsekkasin, että on raskauden aikana kielletty lääke. Varmaan olisin siitäkin sit saanut kehiteltyä itselleni kamalan stressin jos olisikin tästä kierrosta tärppinyt.
Mutta ennen kaikkea fiilis on taas ihan maassa ja raskaus tuntuu ihan mahdottomalta ja saavuttamattomissa olevalta asialta.

Pahoittelut Momwoc ja kyllä mun silmään näkyy Minttukarkilla plussa viiva!
Hain juuri apteekista jonkun dneo merkkisen testin ja tein sen parin tunnin pidätyksellä. Ihan nega oli. Menkat nyt kaksi päivää myöhässä ja oireet jatkuu. Onkohan enää toivoo, että tulisi myöhemmin plussa? Onko muita myöhäis plussanneita?

Momwoc voi harmi, toivottavasti tämä kierto tois plussatuulia :folded:
Hei123 kyllä mä uskon et hyvin voi tulla plussa vielä! Mullakin noin halee haamu vaikka menkat jo 3-4 päivää myöhässä ja eilen sain eka kertaa testiin mitään näkyviin.

Mulla oli just tommosta kans pari päivää tässä raskaudessa missä kaikki meni kuitenki hyvin. Toivotaan et sullakin iha harmitonta vuotoo. Ootko kyselly pääsisitkö ultraan tarkistaa tilanteen nii ei tarvis miettiä ja said mielenrauhan? Vai oliko sulla raskaus miten pitkällä, näkyisiköhän sieltä jo sykettä? Mulla ultrattiin iha julkisella alkuraskauksissa just kun oli vähän vuotoo ja olin huolissaan. Ainakin mulle aina on ollu tosi ihana ja ymmärtäväinen henkilökunta vastassa ja on sanottu et aina saa soittaa ja tulla ultraan jos huolestuttaa.
Huomen on aika varattuna ultraan. En tiiä sit näkyykö täs vaihees viel sykettä,mut saa ainaki tietää et onko raskaus oikeassa paikassa.

Kuulostaa kyllä ihan harmittomalta. Ja se että raskausoireet jatkuu, niin on tosi hyvä merkki! Mulla viimesessä km oireet loppu ku seinää, niin siitä tiesin jo että oli joku pielessä. Kannattaa tosiaan sitä ultra aikaa kysellä julkiselta jos viikkoja on tarpeeksi.

Tästä tulikin mieleen että ite pyydän päästä julkiselle varhaisultraan kun jos joskus raskaudun. Mulla on nyt 3 km yhteensä (onnistuneita raskauksia toki välissä) mutta tää viimenen oli pahin ja kävi kyllä mielenterveydelle kun mittasivat hcg arvoa verestä pitkään, ennen kun pääsin ultraan, vaikka oli selvää ettei se arvo noussut riittävästi niin silti pitkittivät ihan turhaan. :Face Without Mouth:
Joo, nää oireet kertoo kyllä et siel elämää on. Ehkä. Painoki noussu vähä ku joutunu syömään tunnin välein. Aivan järkyttävä nälkä,tuntuu et pahenee vaan päivä päivältä. Ja tosiaan varasin ultran huomiselle yksityiseltä,julkiselle eivät vielä ota. Makso mitä makso,mut tahdon varmuuden sille onko raskaus oikeassa paikassa.:Slightly Smiling Face:Pahottelut keskenmenneistä.. se pelko vaan pienen menettämisestä on jotain niin järkyttävää.

Takaisin