Raskaaksi 2022

pohtiiko kukaan muu näitä käytännön asioita vai pystyttekö menemään hyvillä mielin vauvatoiveen ja Elämän kannattelemana?
Kyllä pohdin, mutta toisaalta oon myös semmonen että "hommat järjestyy tavalla tai toisella". Ite varsinkin kun oon sote-alalla, niin työt ei tule ikinä loppumaan. Miehelläkin suht hyvät työllistymismahdollisuudet omalla alallaan. Molemmilla kuitenkin työ, ja luultavasti pahan hetken tullessa tarvittaessa voi suvulta saada apua, vaikka itse en sellaista haluaisikaan pyytää.

Ite kans oon miettinyt välillä, että onko sitä lasta "varaa" hankkia. Itse kuitenkin luulen, että kun lapsenlapsi olisi ensimmäinen niin mun vanhemmille kuin miehen vanhemmille, niin saadaan varmaan ihan kysymättä aika paljon avustusta kotoa hankintojen kanssa. Toki en laske sen varaan, vaan oon alkanut ihan joka kuukausi hieman laittamaan rahaa syrjään.

Jefar, onpa hyvä, että selvisi tuo lääkeasia! Nyt se ainakin jatkossa pois hedelmällisyyttä heikentämästä.

EmNA33, teille tulee ihana katras 😍 Vautsi miten elämä yllätti! Mun mielestä se yhteinen lapsi kyllä tekee teistä tiiviimmän perheen. Sitä mäkin toivon ja odotan, että tulee vielä enemmän se perheen tuntu tämän nykyisen miehen kanssa. Vaikka hän on super ihana näiden mun lastenkin kanssa.

Tiesittekö, että buranan tai muun tulehduskipulääkkeen käyttö voi myös estää ovulaation? Raskautta toivoessa kannattaa suosia Panadolia. Munasolun irtoaminen on tosiaan eräänlainen tulehdustila elimistölle.

Mulla on ollut aika paljon raha-ahdistusta kun tuli ylimääräinen meno tässä, autossa korjattavaa ja pörssisähkö nyt niin kallis.. hitsi aloin surkutella taas näitä kasvaneita elinkustannuksia..että onko varaa sitten olla riittävän kauan kotona pienen kanssa..haluaisin olla kotona 2v. Tarvii nyt säästää kaikki minkä pystyy. Sitten kun kolmas lapsi tulee.. niin aika pian tarvisi muuttaa isompaan kotiinkin.. onneksi imetys on aina onnistunut, mutta kertisvaipatkin on aika kalliita.. pohtiiko kukaan muu näitä käytännön asioita vai pystyttekö menemään hyvillä mielin vauvatoiveen ja Elämän kannattelemana?

Joo ehdottomasti roskiin kaikki tollaset samantien, ja onneks se lääkäri ens viikolla 👌🏽

Mietitään joskus joo noita rahajittuja, nyt jo laitettu säästöön pikkuhiljaa ja jos on tullut esim tavaroita vauvalle vastaan niin niitäkin jo valmiiksi hankittu. Esim naapuri anto ilmaseks pinnasängyn, rintapumpun sai halvalla, unipesän ja sitterin (joo oon tyhmä kun nyt jo valmiina mut kun halvalla sai! 😂) Sit oon siskolle vihjaillubet älä hävitä tavaroita vielä et voi lähitulevaisuudessa meillä olla tarvetta 🙈
Ja hei, mul on vieläkin pari esikoisen (s.-09) vauvahaalaria tallessa kun ei oo raaskinu niistäkään luopua 😂

Alustava ajatus on et oisin sitten vuoden vaan kotona ja palaisin töihin, mulla onneks vakipaikka ettei tarvi miettiä onko töitä vai ei..
Ja sit varmaan lähetää ulkomaille asumaan appivanhemmille jokskin aikaa kuhan rokotukset on kunnossa. Nää on vasta tälläsiä ajatuksia että saas nähdä toteutuuko.

Meillä on töissä yks äiti jonka vauva on vasta 2kk ni palas töihin, ja vauva isän kanssa kotona. Voi mie en raaskis ihan noin nopeesti töihin palata..

Tää kierto on vika mahis saada plussa tälle vuodelle. Menkkojen pitäis alkaa 11.12. nyt vähän vaan hämmentää oviksen aika koska tikuttelin ovista, ja vahva viiva tuli kp14, eli oletettavasti kp15 ovis(tällöin illalla oli mun mielestä myös vähän haaleampi viiva tikussa). Kuitenkin kp17 tuli sitä valkosta kermamaista(??) limaa, joka käsittääkseni on ennen ovista... Talletteluja oli kp17, ja sitä ennen joko kp12 tai kp13. Periaatteessa mahis, vaikka kumpi tahansa olis ovis, mutta hämmentää 🙈
Nyt siis kp19 meneillään. Ja sovellus ennustaa 28pvä kiertoa, mikä on aika normi mulla.

Sama juttu, vika mahis tälle vuodelle. Dpo8 tänään, testaisko huomenna negan 🤔

Menkkojen pitäisi alkaa vasta ensi viikolla, mutta nyt kaks edellistä kiertoa jäänyt lyhyemmäksi, ja viimeksi oli luteaali vaan 11 päivää. Eli kai ne alkaa sit tällä kertaa jo tyyliin huomenna 🙄

Voin kertoa, että nää menkat on ollu aika karmeat. Todellinen Shark Week, kun tuntuu että vuotaa vaan hulluna. 😅
Uumoilen tätä kuitenkin merkiksi siitä, että hormonitominta ainakin toimii. Nyt aion kyllä alottaa ovistikuttelun heti menkkojen jälkeen, enkä taatusti luovuta, ettei taas mene ovulaatio sivu suun.
Ja miehelle ilmoitin, että varmuuden vuoksi tiedossa puuhastelua vähintään parin päivän välein heti menkkojen jälkeen. Vaikka väsyttäisi kuinka!

Tässä hei konkreettisesti syy miksi ne rfsu testit kandee jättää hyllylle. Samaan pissaan upotettu nämä. Joskus antaa tämmösen näköistä ku ei ole raskaana ja sit raskaana noin haaleaa vaikka toinen muka saman vahvuinen jo noin tumma. Eli ihan sus testi.....

Liitteet

• Screenshot_20221201_222948.jpg
    Screenshot_20221201_222948.jpg
    362.4 KB · Katsottu: 116
Käytettynä saa kyllä edullisesti oikeastaan kaiken vauvalle.. nyt on taas parempi fiilis kun miehellekin purin.. kiitos teillekin tsempeistä!

Mulla ei pahemmin mitään merkkejä oo oviksesta, sen takia rupesin tikuttamaan aluksi.. että pääsisi vähän kärryille omasta kierrosta.
Mulla on välillä sellainen fiilis että tarvitsisin sellaisen kehonymmärrysopas for dummies teoksen mut ei se varmaan auttais mitään kun mistä näistä vuodoista ja muista koskaan tietää 😅

Hei mul olis ens ke viisaudenhampaan poisto, missä on reikä mut ei oireile eikä vaivaa. Nyt mietin, et pitäskö siirtää tammikuulle, ku jos joutuu ab kuuri syömää ja haittaako sit millai ovista kun olis aika pian siitä sit enkä kyl haluis et myöhästyy ovis. Onks kellää tietoo?

Näin viime yönä unta kahdesta positiivisesta testistä, missä testiviiva oli kummassaki kontrollia vahvempi. Mitä lie meinas😁

Kp2 täällä ja huomenna alkaa letrot.

Hei mul olis ens ke viisaudenhampaan poisto, missä on reikä mut ei oireile eikä vaivaa. Nyt mietin, et pitäskö siirtää tammikuulle, ku jos joutuu ab kuuri syömää ja haittaako sit millai ovista kun olis aika pian siitä sit enkä kyl haluis et myöhästyy ovis. Onks kellää tietoo?

Näin viime yönä unta kahdesta positiivisesta testistä, missä testiviiva oli kummassaki kontrollia vahvempi. Mitä lie meinas😁

Kp2 täällä ja huomenna alkaa letrot.
Viisaammat korjatkoon, mutta mun käsittääkseni hampaat olis tärkeää hoitaa kuntoon ennen raskautta jos mahdollista. :) Ite menisin nyt. Toki viisaudenhammas vähän eri kun se poistetaan.. mutta silti. Ja antibiootitkin söisin mieluummin ennen raskautta kuin raskauden aikana jos voi valita 🤔

Tosiaan dpo9 ja aamun testi. Siis testiajalla tossa näkyi ihan selvästi haamu... puhelimen kamera on näköjään menettänyt kykynsä tarkentaa, niin kuvaan ei oikein hyvin saa näkymään.
Näkyy ❤️ itse sain tommosen su illalla(dpo10) mihin en vielä uskonut ja näkyi testin kuivuttua vasta selkeämmin.. Oli sit ma aamuna paljon näkyvämpi

Mä komppaan @Kaino-Vieno tossa sun kysymyksessä @Juliet92 . Mä kävisin nyt poistamassa sen hampaan ja ottamassa antibioottikuurin kun teillä on ne hoidotkin alkamassa ja ainakin mulla just ekana neuvolassa kysyttiin et koska on viimeks hoidettu hampaat koska se on tosi tärkeä juttu. Plus jos sä sen nyt perut niin sitä ei voi tietää kuinka pitkälle se menee ja venyy niin hoitaisin sen kyllä pois alta 😊

Mulla on välillä sellainen fiilis että tarvitsisin sellaisen kehonymmärrysopas for dummies teoksen mut ei se varmaan auttais mitään kun mistä näistä vuodoista ja muista koskaan tietää 😅
Joo mullahan nuorempana oli kierto mitä tahansa 2vko ja 2kk välillä 😅😅 nyt aikuisena se on onneks aika tasainen..

Takaisin