Raskaaksi 2022

Dpo4 vasta, et tuskimpa mikään raskausoire😁 oon siis joskus muulloinkin jonkun toisen kissaan reagoinu mut paljo lievemmi. Ja pari kk sit tosiaa en reagoinu noihi samoihi kissoihi.

@Jefar menkkajomot must tuntuu pidelpää aikaa kerral ja laajemmal alueel. Keltarauhasjomot tuntuu sivummalla nopeempina vihlasuina

Täytyykin tarkemmin tarkkailla 🤔

Dpo4 vasta, et tuskimpa mikään raskausoire😁 oon siis joskus muulloinkin jonkun toisen kissaan reagoinu mut paljo lievemmi. Ja pari kk sit tosiaa en reagoinu noihi samoihi kissoihi.

@Jefar menkkajomot must tuntuu pidelpää aikaa kerral ja laajemmal alueel. Keltarauhasjomot tuntuu sivummalla nopeempina vihlasuina

Nyt kun tarkemmin muistelen ni yks kierto oli sellasia sähköiskumaisia viiltoja, ehkä 1,5vrk ja sit loppu 🤔 kalenterin mukaa se omi kp 17-18 ja sit oli epätavallinen limanen ruskeahko klöntti kp 23 ja mulla ei ikinä oo mitään thruttelua ennen menkkoja, tuolloin menkat oli 27 kierto.
Silloin kysyin ta lta niistä sähköiskumaisista ja ne vaa sano et voi olla et i kierto heräilee tai sit ei.

Nyt kun tarkemmin muistelen ni yks kierto oli sellasia sähköiskumaisia viiltoja, ehkä 1,5vrk ja sit loppu 🤔 kalenterin mukaa se omi kp 17-18 ja sit oli epätavallinen limanen ruskeahko klöntti kp 23 ja mulla ei ikinä oo mitään thruttelua ennen menkkoja, tuolloin menkat oli 27 kierto.
Silloin kysyin ta lta niistä sähköiskumaisista ja ne vaa sano et voi olla et i kierto heräilee tai sit ei.
Noista sähköiskumaisista en oikee tiiä, niitä ollu joskus negakierrois, mut myös raskaanaolles. Et mene ja tiedä.

Täällä on dpo8. Eilen illalla alkoi paineen tunne alavatsalla. On suhteellisen voimakasta ehkä voisi jopa sanoa että koskee 🙄 nyt säteilee selkeästi myös nivusiin, aika erikoista! Onko muilla ollut ja mistä johtunut?

Tääl on jo varhain dpo4 taas heitetty kirves kaivoon. Tutut epämääräset kipuilut jo alkanu niinku aina täs kohtaa kiertoa. Eikä täs kohtaa voi merkitä raskautta. Tämmösiä oloja alkanu tulee vasta helmikuisen km jälkee. Mä en tiedä miks ja mitä se km aiheuttanu ku tällee oireillu.

@Juliet92 ikävä kuulla, että siellä on heitetty kirves kaivoon jo tässä vaiheessa. En toki halua luoda turhaa toivoa, mut kyllähän luteaalivaiheeseenkin voi kuulua oirehdintaa sillä onhan ovulaatio eräänlainen tulehdustila (biokemiallisesti tarkasteltuna elimistölle). En myöskään halua vähätellä sun oireita, mutta omalla kohdalla oon huomannut sen, että välillä sitä ylitulkitsee omaa kehoaan mut kun toive raskaudesta on suuri niin vaikeahan sitä on vaan kehon antaa olla.

ON: täällä kp 1. Muutaman päivän pidempi kierto kuin ennen km mutta luteaali oli 12 päivää josta oon tosi iloinen. Omassa päässä on ollut myllerrystä ja isoja oivalluksia tällä viikolla ja tajusin ja uskalsin myöntää itselleni että en mä kyllä aikaisemmin olisi ollut valmis uuteen tärppiin. Hetkellisesti löytyneen zenin ansiosta tehty negatesti ja alkaneet menkat on sujuneet tyyneimmissä tunnelmissa ikinä. Seuraavaksi levollisin mielin kohti jouluplussan metsästystä :) jos me Papu tästä kierrosta kyytiin saataisiin niin laskettuaika menisi mun synttäreiden ja meidän hääpäivän väliin ja voitaisiinko me antaa toisille parempaa ensimmäistä hääpäivälahjaa kuin esikoinen?

Täällä on dpo8. Eilen illalla alkoi paineen tunne alavatsalla. On suhteellisen voimakasta ehkä voisi jopa sanoa että koskee 🙄 nyt säteilee selkeästi myös nivusiin, aika erikoista! Onko muilla ollut ja mistä johtunut?
Mulla on kanssa välillä ollut paineen tunnetta ja tässä kierrossa heijastu nivusiin mutta se meni ohi niin en kyllä tiedä mistä johtuu 😅 keho on aikamoinen mysteeri.

Mulla on kanssa välillä ollut paineen tunnetta ja tässä kierrossa heijastu nivusiin mutta se meni ohi niin en kyllä tiedä mistä johtuu 😅 keho on aikamoinen mysteeri.
Oijoi 😅 No on kyllä! Toivottavasti tämä myös omalla kohdalla edes hieman laantuisi, kun on aika häiritsevää.

Onpa hienoa, että olet tehnyt oivalluksia ja sinut tämän hetkisen tilanteen kanssa 🤗

Täällä ollut nyt muutamia päiviä kunnon jomotus alavatsalla, tänään ei ainakaan tunnu vielä mitään. Ei voi siis liittyä raskauteen koska ovis Flon mukaan ollut torstaina, todennäköisesti siihen liittyvää. Nyt on hyvin ainakin saatu kertoja kuluneelle viikolle, joten toiveita on 🙈 todennäköisesti dpo 3 tänään, eli ens viikon loppuun tai seuraavan alkuun menee ennenkö tilanne täällä selkenee. Jännää 😅

Plussaonnea myös muille piinailijoille 🥰

Jaaa tuosta aloitettiin testailusekoilu dpolla 8 ja ihan puhdas nega tuli, en tiiä ootinko ees muuta mutta ei sitä näköjään pysty itelleen mitään, eka makaan sängyssä ja hoen itelleni että älä tee sitä älä tee sitä, sit seuraavaks istun pöntöllä pissimässä kuppiin :tears:
Oireena on ollu vähän jomotuksia alamahalla ja ruumiinlämpö on reilusti koholla ollut melkein koko viikon, mutta mitä se lienee tarkoittaa. Varmaan huomenna taas testailen vaikka tiistaina vasta aattelin tän shown alottaa :tears:

@Juliet92 ikävä kuulla, että siellä on heitetty kirves kaivoon jo tässä vaiheessa. En toki halua luoda turhaa toivoa, mut kyllähän luteaalivaiheeseenkin voi kuulua oirehdintaa sillä onhan ovulaatio eräänlainen tulehdustila (biokemiallisesti tarkasteltuna elimistölle). En myöskään halua vähätellä sun oireita, mutta omalla kohdalla oon huomannut sen, että välillä sitä ylitulkitsee omaa kehoaan mut kun toive raskaudesta on suuri niin vaikeahan sitä on vaan kehon antaa olla.

ON: täällä kp 1. Muutaman päivän pidempi kierto kuin ennen km mutta luteaali oli 12 päivää josta oon tosi iloinen. Omassa päässä on ollut myllerrystä ja isoja oivalluksia tällä viikolla ja tajusin ja uskalsin myöntää itselleni että en mä kyllä aikaisemmin olisi ollut valmis uuteen tärppiin. Hetkellisesti löytyneen zenin ansiosta tehty negatesti ja alkaneet menkat on sujuneet tyyneimmissä tunnelmissa ikinä. Seuraavaksi levollisin mielin kohti jouluplussan metsästystä :) jos me Papu tästä kierrosta kyytiin saataisiin niin laskettuaika menisi mun synttäreiden ja meidän hääpäivän väliin ja voitaisiinko me antaa toisille parempaa ensimmäistä hääpäivälahjaa kuin esikoinen?
Ymmärrän juu sun pointtis, et onhan se tyhmää heittää täs kohtaa kirves kaivoon, mut tulkitsen nää olot jotenkin itse negatiivisina kun ennen km en tämmösiä tuntenu ja sen jälkeen ei oo tärppiä kuulunu. Oon aina ollu herkkä erilaisille kivuille ja oloille, mut tosiaan tämmösiä en tuntenu esikoisen synnytyksenkään jälkeen vielä. Tiedä sitten herkistääkö just km tämmösille. Oon lukenu, et joillain muillakin km kokeneilla olis ollu voimistuneita tuntemuksia.

Zen fiilis kuulostaa hienolta. Kunpa saisitte jouluplussan sinne❤

@Indira22 Mä en valitettavasti osaa vastata tohon tiputteluun kesken kierron🤔 mul ei oo koskaan ollu välivuotoja tai kierto pitkittynyt kauheesti, mut raskaaksi en meinaa näköjään millään tulla enää. Vuosia sitten raskauduin ilman ongelmia.

Mulla tänään kp11 ja kovia oviskipuja ollut koko päivän, näköjään lyhyt kierto tulossa.
Te kenellä selkeät oviskivut, onko tikutettu/ultrattu että onko kivut ennen ovista/silloin kun munis irtoo/vai vasta oviksen jälkeen?🤔 Olis mielenkiintoista tietää kun aina ne kivut ei oo tosiaan silloin kun munis irtoo. Mua nyt vähän kaduttaa että en tikuttanut tässä kierrossa, mut vv ja kipujen perusteella sanoisin että ovis jo tänään tai viimeistään huomenna.

Mulla samana päivänä tikkuun aina vahva plussa, kun on kovimmat kivut ja se kipu on siis tosi kova paine ja tärinäkipu, että ei voi erehtyä luulemaan muiksi kivuiksi. Mä oletan että mulla se on irtoamispäivä. Sen jälkeen usein lievempiä jomotteluja ja ennen sitä on ollut todella lieviä tuikkimis kipuja.

En muista mistä tiputtelu vuoto johtuu. Mulla ei kans sitä ongelmaa oo ollut vaikka muuta ongelmaa onki täs lisääntymisessä 🤣 mut ainaki jos yrittäminen pitkittyy teillä ni kävisin gynellä kyselee tosta.

Kiitos, täytyy käydä kyselemässä siellä. Toivottavasti teidänkin ongelmat ratkeaa.

Tosta tiputtelusta vielä niin eikö runsas tiputtelu kesken kiertoa voi heikentää kiinnittymisen mahdollisuutta 🤔 jossei se siis selkeästi oo oviksesta johtuvaa.

Joo näin oon ymmärtänyt että se loppukierron tiputtelu voi heikentää kiinnittymistä. Mietin ennemmin juuri sitä reilusti ennen ovulaatiota tapahtuvaa tiputtelua, että mistähän mahtaa johtua. Se on kyllä onneksi todella niukkaa, että ihan pyhkiessä lähinnä kerran tai kaksi päivässä.

@Juliet92 ja sähän itse kuitenkin olet oman kehosi paras asiantuntija :) Ihminen on psykofyysinen kokonaisuus niin on tässä kyllä usein aika mahdoton tietää ja miettiä et minkä juuri syy on mikäkin kun varmasti harva asia on yksisyinen. Mulla km muutti esim ovistuntemuksia olennaisesti ja tässä kierrossa kovin oviskipu kesti 16 tuntia ja oli sellaista että herätti mut myös useamman kerran yöllä.

@Juliet92 ja sähän itse kuitenkin olet oman kehosi paras asiantuntija :) Ihminen on psykofyysinen kokonaisuus niin on tässä kyllä usein aika mahdoton tietää ja miettiä et minkä juuri syy on mikäkin kun varmasti harva asia on yksisyinen. Mulla km muutti esim ovistuntemuksia olennaisesti ja tässä kierrossa kovin oviskipu kesti 16 tuntia ja oli sellaista että herätti mut myös useamman kerran yöllä.
Totta. Mä vaan oon luonteeltani sellanen et haluisi syyn asioille. Ainahan syitä ei toki löydy. Juurikin noi ovistuntemukset ihan eri svääreissä km jälkeen. Mikäköhän sitäkin tekee et näin käy. Tästä lukee niin paljon. Kun täysaikanen raskaus ja synnytyskään ei tätä tehnyt🤔 tässä kierrossa jostain syystö jäi se yksittäinen kovin ovistärinä kipu tulematta vaan kipuili useemman päivän mut miedommin. Jospa noi letrot vaikuttaa.

Dpo 5
Aamulla kahvi närästi? Mua ei ikinä närästä
Vasen puoli kipuilee tai ei varsinaista kipua mut tuntemuksia nivuseen saakka 🤔
Runsas vv 😒

Mäkin haluaisin tietää kaikille tapahtumille aina syyn ja tietää muutenkin miten kaikki asiat toimiin. 😁 Asioiden pohtiminen syvällisemmin on kivaa puuhaa, vaikka aina sitä totuutta ei saakkaan selville. 😅

Takaisin