Raskaaksi 2022

Kiitos kaikille (mun) hCG:stä kommentoineille :)

Soittivat neuvolasta eilen ja sain vihdoinkin lähetteen varhaisultraan :Person Raising Both Hands: en tosin tiedä milloin se on, toivottavasti vielä tämän kuun aikana, koska eka neuvola olisi jo heti joulukuun alussa. Kysyin neuvolan tyypiltä mitä mieltä se on mun hcg:stä nyt ja sano vaan että "niin, onhan se noussut." Jäi taas ilmaan enemmän kysymyksiä kuin sai vastauksia :side_tear: Mut kaikista hämmentävintä, kun mun raskausoireet palasi, siis aivan selkeä kuvotus ja kaikki muu. Viikon olivat poissa. Onneksi kohta selviää missä mennään.

Kiitos kaikille (mun) hCG:stä kommentoineille :)

Soittivat neuvolasta eilen ja sain vihdoinkin lähetteen varhaisultraan :Person Raising Both Hands: en tosin tiedä milloin se on, toivottavasti vielä tämän kuun aikana, koska eka neuvola olisi jo heti joulukuun alussa. Kysyin neuvolan tyypiltä mitä mieltä se on mun hcg:stä nyt ja sano vaan että "niin, onhan se noussut." Jäi taas ilmaan enemmän kysymyksiä kuin sai vastauksia :side_tear: Mut kaikista hämmentävintä, kun mun raskausoireet palasi, siis aivan selkeä kuvotus ja kaikki muu. Viikon olivat poissa. Onneksi kohta selviää missä mennään.
Toivottavasti siellä kaikki hyvin🥰
Tässä kohtaa voi peruuttaa kuvotukselle😁👍

Joo aika matelee! Teen täällä just joulun porkkanalaatikkoja pakkaseen aikani kuluksi... 😃Onneksi on viikonloppu edessä. Ei tarvitse keskittyä töihin, ja voi kuluttaa aikaa jotenkin kivastikin.

Ensi viikolla sitten testaillaan 😅

Mulla on eilisillasta saakka on ollut "kiristävä" tunne ja menkkamaisia jomotuksia. Välillä myös vihloo kummallekin puolelle nivusia/alavatsaa. Ja oudoin "oire" tänään on ollut satunnainen vihlominen toisessa häpyhuulessa?! Yritän kyllä pitää jalat maassa ja olla raportoimatta jokaista pikku nippaisua, mutta kyllä nää ihan fyysisiä tuntemuksia kuitenkin on... 🤔
Ensi viikolla sitten jännäillään! :Weary Cat Face:

Mulla myös noita mankkamaisia jomotuksia ollut nyt jokapäivä. En muista, että olis ennen ollut, mutta enpä ole silloin mitään oireita sen kummemmin tarkastellutkaan :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Toisena on runsas vv, sitäkään en muista olleen näihin aikoihin..

Iiiiiik. Digi sanoo Gravid Raskaana :folded: Ovis oli myöhässä ja siitä laskien LA olisi 1.8. Elokuisten ryhmä on vielä tyhjä :No Evil Monkey: Nyt pidän kaikille piinailijoille peukkuja, että liitytte seuraan! Ja että itse pysyn mukana!

Minä oon alkanut tulittaa ovulaatiota ja laitan tämän päivän testin tähän oheeseen
IMG-20221118-WA0000.jpg

Anteeks taas tää avautuminen.
Näin just kun tuttu postas someen että saa taas vauvan keväällä (5s lapsi, nuorin just vuoden)

Mua alkaa suoranaisesti v**tuttaa ja nyt itkettää..
🥺

Oi voi miks meille ei suoda 😢

Lopetin somessa seuraamasta vähä aika sit näitä ”some vaikuttajia” jotka oli raskaana ja synnyttivät, en vaa kestä katella niitä vauva some päivityksiä 😞

Viikko menkoista ja eilen illalla alkoi jumalaton jomotus oikealla puolella munasarjan tienoilla. Mitä ihmettä? Ei varmaan oo mikään aikainen ovulaatio mut voiko alkaa tuntea noi kipuilut jne vahvemmin jos on ollut raskaana ja mennyt kesken? Mietin kun nää alkoi ihan vasta ja kuulostaa muiden kuvailemilta ja siltä mitä oon kokenut aiemmin ovuloidessa tai sen lähellä. Ei kyllä ole tuntunut aiemmin mitkään kasvukivut näin vaan pienenä jomotteluna ainoastaan

Yhdyn tohon miks meille ei juttuun. Lapsettomuus on tehnyt minusta inhottavan ihmisen. Me riideltiin tosi pahasti, mies tunnusti että se kuusi vuotta sitten kun urheili ja kävi salilla niin käytti horppaa. Suutuin todella koska tää nyt selventää hänen käytöstään tuolloin. Oltiin ihan eron partaalla tuolloin ja lapsikin kärsi isänsä puolesta. Nyt tietenkin mietin että vika on siinä, se veti jotain tommosta ja nyt siittiöt on kuraa ja sen takia menee kesken kun hylkii ja en kestä. Tietysti tää on hyvin karrikoitua mutta mitä jos...

Tää lapsen saamisen toivominen on kyllä toisaalta niin ihanaa, mutta tosiaan aika raadollista toisille ❤️ Lämmin halaus kaikille joilla yrittäminen on venynyt tai on muutoinkin haasteita lapsen yrittämisessä. Itse jouduin kokemaan niitä kauhun tunteita viime kerralla, kun ovulaatiota ei tullut moneen kuukauteen. Ne on tosi voimakkaita tunteita ja silloin kannattaa toimia juuri niin kuin tuntuu, varsinkin somen kanssa

Tervetuloa uusille! Kiva kun on enemmän vertaistukea. 😊 En vaan ite ehdi millään täällä jokapäivä käydä, vaikka olis niin kiva keskustella enemmänkin. Tosin nyt on itellä ainakin aika tylsä vaihe menossa, kun ovista odotellaan ja pitkän kierron kanssa sitä saa odottaakin. Joku mainitsi välivuodosta, mulla tiputtelee myös usein kierron keskivaiheilla, mutta mulla se ei tule ovulaation aikaan. Välillä tiputtaa yhtenä päivän ja sitten useamman päivän tauko ja taas yhtenä tai kahtena päivänä tiputtaa. Osaiskohan kukaan valaista mistä muusta niukka tiputtelu kierron keskivaiheilla vois johtua? Jonkin hormoonin vaje? 🤔 Lisäksi tiputtaa usein ennen menkkoja myös muutaman päivän. Lyhyet kierrot ja normaalit vuodot olis niin kiva tän yrittämisen kanssa, vaikka eihän se plussaa silti takaa. Olis vaan ees useemmin jännättävää. 😁 Mutta niin kai se menee, että jokaisella on omat kompastuskivensä tässä elämässä.

@Indira22 Mä en valitettavasti osaa vastata tohon tiputteluun kesken kierron🤔 mul ei oo koskaan ollu välivuotoja tai kierto pitkittynyt kauheesti, mut raskaaksi en meinaa näköjään millään tulla enää. Vuosia sitten raskauduin ilman ongelmia.

Mulla tänään kp11 ja kovia oviskipuja ollut koko päivän, näköjään lyhyt kierto tulossa.
Te kenellä selkeät oviskivut, onko tikutettu/ultrattu että onko kivut ennen ovista/silloin kun munis irtoo/vai vasta oviksen jälkeen?🤔 Olis mielenkiintoista tietää kun aina ne kivut ei oo tosiaan silloin kun munis irtoo. Mua nyt vähän kaduttaa että en tikuttanut tässä kierrossa, mut vv ja kipujen perusteella sanoisin että ovis jo tänään tai viimeistään huomenna.

@Indira22 Mä en valitettavasti osaa vastata tohon tiputteluun kesken kierron🤔 mul ei oo koskaan ollu välivuotoja tai kierto pitkittynyt kauheesti, mut raskaaksi en meinaa näköjään millään tulla enää. Vuosia sitten raskauduin ilman ongelmia.

Mulla tänään kp11 ja kovia oviskipuja ollut koko päivän, näköjään lyhyt kierto tulossa.
Te kenellä selkeät oviskivut, onko tikutettu/ultrattu että onko kivut ennen ovista/silloin kun munis irtoo/vai vasta oviksen jälkeen?🤔 Olis mielenkiintoista tietää kun aina ne kivut ei oo tosiaan silloin kun munis irtoo. Mua nyt vähän kaduttaa että en tikuttanut tässä kierrossa, mut vv ja kipujen perusteella sanoisin että ovis jo tänään tai viimeistään huomenna.
Kovimmat kivut ja varsinkin tärinäkipu ovisplussan jälkeen, oletan sen olevan irtoomiskipua. Satunnaisia vihlasuja munasarjoissa ennen ja jälkeen oviksen sit taas.

@Jefar onko selkeesti menkkajomoi vai keltarauhasjomottelua? Tääl noit jälkimmäisiä. Eipä ihmeempiä tuntemuksia tässä kohtaa. Ihan hyvä fiilis tänään ollut ja seksikin luisti oikein liukkaasti pitkästä aikaa🤣 on se jumakeuta ku oviksen aikaa miest saa houkuttelemal houkuttaa, mut heti ku THE päivät ohi ni mieski himostelee pari päivää putkee

Tää nyt ei varmaa kerro mistää mitää, mut käytii tänää kyläs missä kissoja ja mun silmät reagoi todella voimakkaasti. En yleensä reagoi kissoihi allergisesti paitsi joskus, mut en oo enne näi voimakkaast. Ja käytii samas paikas pari kk sit enkä reagoinu yhtää🤔 mistä lie johtui

Tervetuloa uusille! Kiva kun on enemmän vertaistukea. 😊 En vaan ite ehdi millään täällä jokapäivä käydä, vaikka olis niin kiva keskustella enemmänkin. Tosin nyt on itellä ainakin aika tylsä vaihe menossa, kun ovista odotellaan ja pitkän kierron kanssa sitä saa odottaakin. Joku mainitsi välivuodosta, mulla tiputtelee myös usein kierron keskivaiheilla, mutta mulla se ei tule ovulaation aikaan. Välillä tiputtaa yhtenä päivän ja sitten useamman päivän tauko ja taas yhtenä tai kahtena päivänä tiputtaa. Osaiskohan kukaan valaista mistä muusta niukka tiputtelu kierron keskivaiheilla vois johtua? Jonkin hormoonin vaje? 🤔 Lisäksi tiputtaa usein ennen menkkoja myös muutaman päivän. Lyhyet kierrot ja normaalit vuodot olis niin kiva tän yrittämisen kanssa, vaikka eihän se plussaa silti takaa. Olis vaan ees useemmin jännättävää. 😁 Mutta niin kai se menee, että jokaisella on omat kompastuskivensä tässä elämässä.
En muista mistä tiputtelu vuoto johtuu. Mulla ei kans sitä ongelmaa oo ollut vaikka muuta ongelmaa onki täs lisääntymisessä 🤣 mut ainaki jos yrittäminen pitkittyy teillä ni kävisin gynellä kyselee tosta.

Kovimmat kivut ja varsinkin tärinäkipu ovisplussan jälkeen, oletan sen olevan irtoomiskipua. Satunnaisia vihlasuja munasarjoissa ennen ja jälkeen oviksen sit taas.

@Jefar onko selkeesti menkkajomoi vai keltarauhasjomottelua? Tääl noit jälkimmäisiä. Eipä ihmeempiä tuntemuksia tässä kohtaa. Ihan hyvä fiilis tänään ollut ja seksikin luisti oikein liukkaasti pitkästä aikaa🤣 on se jumakeuta ku oviksen aikaa miest saa houkuttelemal houkuttaa, mut heti ku THE päivät ohi ni mieski himostelee pari päivää putkee

Tää nyt ei varmaa kerro mistää mitää, mut käytii tänää kyläs missä kissoja ja mun silmät reagoi todella voimakkaasti. En yleensä reagoi kissoihi allergisesti paitsi joskus, mut en oo enne näi voimakkaast. Ja käytii samas paikas pari kk sit enkä reagoinu yhtää🤔 mistä lie johtui
Joo siis tänään ollut sellainen kova paine alavatsalla ja nimenomaan toi kun kävellessä tärähtää niin tekee kipeetä, eli vois olla sitten irtoamiskipuja🤞 meillä ollu seksiä eilen illalla ja vielä tänää kaadan ton miehen😂 pitänee vielä seurailla sitten lähipäivinä oireita et mihin suuntaan menee. Kai sitä joutuu vielä alkuviikosta varmuudeksi jumppaa niin ei oo sitten niin päivän päälle.

Tosta allergiasta, mulla siis puhkesi raskauksien aikana/jälkeen tosi pahat allergiat ja nimenomaan kissoihin, ennen raskautta ei mitään oireita elukoista. Joten hei voishan sekin olla raskausoireena🤭 mikäs dpo sulla on nyt?

Tosta tiputtelusta vielä niin eikö runsas tiputtelu kesken kiertoa voi heikentää kiinnittymisen mahdollisuutta 🤔 jossei se siis selkeästi oo oviksesta johtuvaa.

Jaa a. Mistäs ne erottaa? 🤔

Ainii ja unohtu et finnejä taas pukkaa, mul on aina kyllä ongelmaiho et jatkuvasti näppyjä.
Söin kerran sen 6kk kuurinkin millo loppu akne, pahin aikoinaa oli selkä.

Nyt oon muute huomannu kesästä alkaen et jatkuvasti tossa korvien alapuolella näppyjä runsaasti eikä rauhotu millää

Joo siis tänään ollut sellainen kova paine alavatsalla ja nimenomaan toi kun kävellessä tärähtää niin tekee kipeetä, eli vois olla sitten irtoamiskipuja🤞 meillä ollu seksiä eilen illalla ja vielä tänää kaadan ton miehen😂 pitänee vielä seurailla sitten lähipäivinä oireita et mihin suuntaan menee. Kai sitä joutuu vielä alkuviikosta varmuudeksi jumppaa niin ei oo sitten niin päivän päälle.

Tosta allergiasta, mulla siis puhkesi raskauksien aikana/jälkeen tosi pahat allergiat ja nimenomaan kissoihin, ennen raskautta ei mitään oireita elukoista. Joten hei voishan sekin olla raskausoireena🤭 mikäs dpo sulla on nyt?
Dpo4 vasta, et tuskimpa mikään raskausoire😁 oon siis joskus muulloinkin jonkun toisen kissaan reagoinu mut paljo lievemmi. Ja pari kk sit tosiaa en reagoinu noihi samoihi kissoihi.

@Jefar menkkajomot must tuntuu pidelpää aikaa kerral ja laajemmal alueel. Keltarauhasjomot tuntuu sivummalla nopeempina vihlasuina

Takaisin