Raskaaksi 2022

No jos totta puhutaan niin 10v yhdessä tuli tässä vasta. Kyllä kattoo lapsia jos mulla oma meno jonnekin, mutta nyt esim. Teen osa-aikaisena töitä niin hän yrittänyt omaa koulu juttuja tehdä ja tietysti lapset saattanut keksiä typeryyksiä ja mähän se lopulta siivoon kun töistä tulen. Mä olen monta vuotta ollut enimmäkseen kotona ja enemmän teen kaikkee kotitöitä. Rahasta ei voi puhua aiheuttaa riitaa. Eli omat rahat periaatteella eletty aina. Sillä ei riitä palkka edes sinne asti että tulee uusi. Mä en saa toimeentulotukea koska hän ei anna liitteitään. On aina ollut inhottava elää toisen varassa ja mikään ei toimi kun aina toisesta kiinni. Haluisin pystyä elää omalla rahallani enkä toisen varassa olla. Paljon mä oon lasten kanssa hän usein kavereiden kanssa, mulla ei ole kavereita. Teen lasten kanssa paljon juttuja ja käyn tapahtumissa ettei mulla ois yksinäistä ja että lapsille on jotain. Kun isä ei tee, eikä lähde minnekään kauppaan tms... Ainoa saattaa olla nuotioreissu makkaranpaistoon. Oon kyllä sanonu tien kuinka monesti näistä kaikista ja viranomaiset myös. Esikoinen toivonut myös aikaa isänsä kanssa mut tosi vähässä nekin. Nauttii nimittäin isänsä kanssa kahdestaan olosta. 😞
Kuulostaa todella ikävältä tilanteelta ja siltä, että parisuhteessa teillä ja vanhempana hänellä olisi paljon käsiteltäviä ja kehitettäviä asioita... olisiko ihan ehdoton ei pariterapiaan? Diakonian kautta vois saada apua... jos ei yhdessä niin voisit mennä itse yksinkin. Tekisi varmasti hyvää saada juteltua noita asioita jonkun ulkopuolisen kanssa ja siten saada toista näkökulmaa. ❤
 
Kuulostaa todella ikävältä tilanteelta ja siltä, että parisuhteessa teillä ja vanhempana hänellä olisi paljon käsiteltäviä ja kehitettäviä asioita... olisiko ihan ehdoton ei pariterapiaan? Diakonian kautta vois saada apua... jos ei yhdessä niin voisit mennä itse yksinkin. Tekisi varmasti hyvää saada juteltua noita asioita jonkun ulkopuolisen kanssa ja siten saada toista näkökulmaa. ❤
Ollaan oltu perheneuvolan tuokioilla, aikuissossun kanssa, itellä kans mielenterveys työntekijä mutta ei ole auttanut nää mitenkään. Itellä toki helpottanu psykiatrian sairaanhoitajan kans juttelu 😒
 
Ollaan oltu perheneuvolan tuokioilla, aikuissossun kanssa, itellä kans mielenterveys työntekijä mutta ei ole auttanut nää mitenkään. Itellä toki helpottanu psykiatrian sairaanhoitajan kans juttelu 😒
Sinuna miettisin nyt todella, onko tuo parisuhde sellainen josta saat enemmän hyvää kuin painolastia. Ja kuten jo aiemmin sanoin, älä tee mitään hätiköityä päätöstä vauvan suhteen painostuksen alla. Sinä selviät kyllä vauvankin kanssa vaikka nyt jättäisit tuollaisen miehen. Uskallan väittää, että selviäisit yksin paremminkin. ❤ Ota vain vastaan kaikki tarjottu apu.
 
Sinuna miettisin nyt todella, onko tuo parisuhde sellainen josta saat enemmän hyvää kuin painolastia. Ja kuten jo aiemmin sanoin, älä tee mitään hätiköityä päätöstä vauvan suhteen painostuksen alla. Sinä selviät kyllä vauvankin kanssa vaikka nyt jättäisit tuollaisen miehen. Uskallan väittää, että selviäisit yksin paremminkin. ❤ Ota vain vastaan kaikki tarjottu apu.
Jep niin olen monelta kuullut että kyllä mä ilmankin pärjään, niin olen monta vuotta ollutkin lasten kanssa paljon ja pärjännyt hyvin. Tuntunut usein että pelkkä kämppis vaan on, en ole tuntenut oikein mitään moniin vuosiin eikä ole halunnut yhteistä aikaa meille kun itse taas olen toivonut sitä. Mutta ei kanssa ole oikein mitään minne lapset menisi kun ei tukiperhettäkään enää meillä ole kun niin vanha ettei jaksanut enää jatkaa.

Kyllä myös olen sanonu että lasten kanssa lähden mut itellä ei vaan voimat riitä mihinkään muuttoihin yksin ja vasta tähän isompaan muutettu. Helpompi tietysti jos hän ite lähtee tästä talosta eikä mun tarttisi.
 
En tiiä minne mä puran mun ajatuksiani kun en ole puhunut oikein kellekään raskaudesta. Itkeny tänään paljon, kun mies joka päivä sanoo että pitäs keskeyttää tää, mutta mulle itelle se tuntuisi murhalta. Ja en vois antaa itselleni koskaan anteeksi semmosta tekoa. Mun mielestä jokainen lapsi on lahja. Mies sano myös että joko keskeytys tai hän laittaa maanantaina asuntopaperit vetämään. Haukkuu mua, että olen muka käyttänyt häntä hyväksi. En olisi ikinä uskonut hänestä tälläistä ihmistä. Itselle tosiaan tosi pahalle tuntuisi ajatus että sydän löisi ja menet sen tappamaan ja sammuttamaan. Eikö yhtään empatiaa löydy häneltä 😭
Kuulostaa ihan todella vaikealta tuo teidän tilanne. Sen verran isoista asioista kysymys nyt, että mitään hätäisiä päätöksiä minkään suhteen ei mielestäni kannata tehdä, vaan keskustella asioista rauhassa, samoin kuin miettiä, mitä itse haluaa. Keskeytyksellähän ei tässä vaiheessa ole varsinaisesti kiire, niin jos sillä ajatuksella saisi miehenkin ottamaan aikalisän, ettei heti maanantaina tarvitsisi olla kaikkien vastausten valmiina, että mitä tehdään.
 
En muista mainitsinko täällä vai toisen keskustelun puolella, että viimeisen 1-1,5vk aikana ollut havaittavissa pienimuotoista leposykkeen nousua. Muuten ei niin minkäänlaisia oireita mihinkään suuntaan koko kierron aikana.

Näyttäisi siltä että syke muutokset olikin se oire..
IMG_20220828_085357__01__01.jpg
 
Onnea @Lorena 😍

Milloin meinaa muut taas testata? Saa jotain jännitettävää ja toivottavasti hyviä uutisia ens viikolle ❤️🤞
Ite ajattelin jo ens perjantaina vaikka silloin pitäisi olla vasta dpo9 ja tuskin mitään vielä näkyykään, mutta ei kait sitä ikinä tiedä 🤷‍♀️
 
Onnea @Lorena 😍

Milloin meinaa muut taas testata? Saa jotain jännitettävää ja toivottavasti hyviä uutisia ens viikolle ❤️🤞
Ite ajattelin jo ens perjantaina vaikka silloin pitäisi olla vasta dpo9 ja tuskin mitään vielä näkyykään, mutta ei kait sitä ikinä tiedä 🤷‍♀️
Täällä nyt dpo 8. Testata voisin jo jopa huomenna mut ehkä kannattais odottaa edes tiistaihin. 😅
 
En tiiä minne mä puran mun ajatuksiani kun en ole puhunut oikein kellekään raskaudesta. Itkeny tänään paljon, kun mies joka päivä sanoo että pitäs keskeyttää tää, mutta mulle itelle se tuntuisi murhalta. Ja en vois antaa itselleni koskaan anteeksi semmosta tekoa. Mun mielestä jokainen lapsi on lahja. Mies sano myös että joko keskeytys tai hän laittaa maanantaina asuntopaperit vetämään. Haukkuu mua, että olen muka käyttänyt häntä hyväksi. En olisi ikinä uskonut hänestä tälläistä ihmistä. Itselle tosiaan tosi pahalle tuntuisi ajatus että sydän löisi ja menet sen tappamaan ja sammuttamaan. Eikö yhtään empatiaa löydy häneltä 😭
Kamalaa, nyt meni mullakin tunteisiin, kun tuntuu niin pahalta puolestasi. Olen pahoillani! :( Todella epäreilulta kuulostaa miehesi käytös! Mulle tulee mieleen, että kuka tässä on käyttänyt ketä hyväksi. Itselleni tuli ajatus, että käyttääkö mies nyt pelkurimaisesti raskautta tekosyynä päästä suhteesta pois? Hän kuitenkin tiesi mahdollisuudesta raskautua, kuten moni täällä on kommentoinut. Tuo uhkailu ei missään nimessä ole hyväksyttävää!
 
@MessyC mulla on dpo 9 pp4 enkä ehkä sittenkään uskalla tänään testata. Tai testaisin varmaan, jos olis pc liuska kotona. Mutta mulla vaan rfsu liuska ja viikkonäytöllinen. Rfsu ei oo tarpeeksi herkkä
 
Onnea @Lorena 😍

Milloin meinaa muut taas testata? Saa jotain jännitettävää ja toivottavasti hyviä uutisia ens viikolle ❤️🤞
Ite ajattelin jo ens perjantaina vaikka silloin pitäisi olla vasta dpo9 ja tuskin mitään vielä näkyykään, mutta ei kait sitä ikinä tiedä 🤷‍♀️
Tänään testasin. Dpo 11, täysin nega oli. No mutta ainakaan kierto ei ole jäämässä samanlaiseksi nysäksi kuin pari edellistä, jotka oli vaan 27 päivää, mikä on mulle aika epäominaista. Ehkä nyt voin huokaista helpotuksesta, että hormonitoiminta ei olekaan ajamassa itseään alas ennenaikaisesti :D Nyt sentään jo kp 29. Flo ennustaa menkkoja tiistaille, mutta katsotaan miten käy.

Ja suuret onnittelut @Lorena !!
 
Onnea @Lorena 😍

Milloin meinaa muut taas testata? Saa jotain jännitettävää ja toivottavasti hyviä uutisia ens viikolle ❤️🤞
Ite ajattelin jo ens perjantaina vaikka silloin pitäisi olla vasta dpo9 ja tuskin mitään vielä näkyykään, mutta ei kait sitä ikinä tiedä 🤷‍♀️
Mä tässä kans just pohdin millon rupeis testaa. Tää on viimene yrityskierto ties kui pitkää aikaa (toivottavasti ens viikol vähän jotai tarkennust sais asiaan) ja haluisin täysil nauttia tästä piinailusta. En usko et itsel mitää dpo9 näkyy kun esikostakin oli niin käänneltävä haamu dpo10, mut ehkä tän tilanteen takia vois alottaa jo aikasin kun tiedä sitten yhtään millon pääsee taas tikkuja uittelee. Elikkäs menis ens viikon lauantaille, tänään dpo3. Oloissa ei tietenkää mitää mainittavaa näillä päivillä. Tosi kosteaa on, mut se ei mun kohdalla oo merkki suuntaa eikä toisee. Välillä oikees munikses nippailua mut kuulunee asiaan joka tapaukses.

@Lorena onnittelut täälläkin❤
 
Näyttää olevan kuitenkin suht reilusti testaajia ens viikolla! Toivotaan hyviä tuloksia! Ja laittakaa ihmeessä kuvia testeistä jos vaan siltä tuntuu että pystyy jakamaan 🥰
Tosiaan on hankala erottaa merkkejä raskaudesta tai normioloista.
Täällä kanssa tuntuu nippailua mutta edelleen vaihtelee puolelta toiselle ja kuitenkin vasta dpo4 niin varmaan vaan jotain muuta, vaikka kovasti tietty toivoisin että olis merkkejä siitä että ainakin ensimmäinen vaihe olis onnistunut 😁
 
En tiedä haaveilenko vaan vai onko tää joku tunne. Kun viikkoa ennen menkkojen alkua tulee vahva plussa testiin, enteileekö kaksosia. En muista että aiemmissa ois noin aikasin näkynyt. Lokakuussahan toi selviäisi ekassa ultrassa
 
Takaisin
Top