Raskaaksi 2022

Tähän kiertoo sit iskiki yllättävän kovat paineet ja odotukset. Miehelle joudutaan antamaan lääkettä perussairauden vaikeutumisen takia, mikä pistää 6kk raskautumiskiellon. Vaikuttanee siittiöiden liikkuvuuteen ja suositellaan ehkäisyä 6kk ajan eli varmaan myöskin sitten vaikutusta alkion kehittymiseenkin.... mies vielä kyselee lääkäriltä asiasta. Iski aika pahasti vasten kasvoja. Jos tässä kierrossa ei sitten tärppää niin tulee puolen vuoden tauko ainakin... enkä oo kovin innostunu mistään ehkäsyn alotuksestakaan kun sekottaa sitten heti lisää omaa kroppaa ja ottaa sekin sitten aikansa taas et kierto lähtee kunnol käyntii sen jälkee.

Täs on muutenki ollu vuoden sisää takaiskuja muissakin asioissa niin tätä ei olis yhtään kaivannu. Toki tärkeintä, että mies pysyy kunnossa, mutta pahaltahan tää silti tuntuu.
Täällä kanssa sormet ja varpaat ristissä että tää olis nyt sit se tärppikierto teille🤞 Ei tosiaan oo helppo tilanne, jaksamista ❤️
 
Täällä alkaa lopultakin olla flunssa selätetty, vaikkakin jälkitautia pukkaa. Olipa muuten jännä keissi. Myöhään lauantai-iltana alkoi tuntua ekat kurkkukivun oireet, sunnuntaina kurkku aivan järkyssä kunnossa ja kuumetta lähes 39, ei muita flunssan oireita. Maanantai ja tiistai jonkinlaisessa kuumessa kurkkukivun kanssa ja saikulla olin. Keskiviikkona uskaltauduin töihin, vaikka kurkku olikin edelleen kipeänä ja lämmöt sahaili vähän kuumeenkin puolella. Torstaina alkoivat sitten loput perinteiset flunssan oireet eli nenän tukkoisuus ja yskä, plus lämpöilyä edelleen, mistä sitten työterveyslääkäri määräsi lisää saikkua.

Viimeiset merkit kurkkukivusta hävisivät tänään päivällä, eikä lämpöäkään tunnu enää olevan. Omituinen tauti oli tää kyllä. Ensin monta päivää kurkkukipua ja sitten vasta perään loput oireet :D

Nyt vaivana on sitten kipeä poskiontelo. Kokeilin muuten ensimmäisen kerran ikinä nenäkannua, ja olin suoraan sanottuna skeptinen, että näinköhän toimii, mutta niin se vaan avasi tuon tulehtuneen ontelon ja paine helpotti!

Olikohan tää joku karma, kun sanoin joku aika sitten, että mulla ei yleensä ole luteaaliaikana tyyliin mitään oireita, niin universumi oli sitten silleen "ota tästä sitten oireita" olkoonkin sitten flunssaoireita.
 
Just hienosti jaksoin olla testaamatta... Mutta kun etoo helvatasti (olisko eilinen Gonapeptyl pistos?) Ja vesi maistui pahalle. No ei siinö mitään tietty näkynyt, pp2 ja dpo7
Mää maltoin olla ottamatta testiä mukaan anoppilaan 👌🏻 Siellä kun ei olis päässy testaamaan rauhassa + en halua että he tietäs vielä ihan tässä vaiheessa (näyttäs testi sitten ihan mitä tahansa) 😅 Maanantaina testailen sitte seuraavan kerran, sillon on dpo 12.
 
Mää maltoin olla ottamatta testiä mukaan anoppilaan 👌🏻 Siellä kun ei olis päässy testaamaan rauhassa + en halua että he tietäs vielä ihan tässä vaiheessa (näyttäs testi sitten ihan mitä tahansa) 😅 Maanantaina testailen sitte seuraavan kerran, sillon on dpo 12.
Mä koitan päästä sunnuntai-iltaan ilman testiä 🤣
 
Aattelin et testaan huvikseen et onko huippu jo menny, eipä ole 😆
 

Liitteet

  • 2D385B20-FAC4-4AA6-A2BA-16E6BA182E30.jpeg
    2D385B20-FAC4-4AA6-A2BA-16E6BA182E30.jpeg
    1.2 MB · Katsottu: 61
Ei helkkarisoikoon. Nyt siis dpo2 ja käsivoidemaista valkkaria tulee aika reippaanlaisesti, oli myös ovismaista limaa seassa. Lisäks vähän epämukavaa oloa alapäässä. Onko tää nyt jotain oviksen jälkeistä juttua vai pukkaako taas tulehdusta? Nythän pitäis olla kuivaa? Ei tää kyl hiivaa oo ainakaa. Onkohan ihan hölmöä varuiks hakee ja käyttää semmonen canesten balance bakteeerivaginoosi kuuri? Haluisin kaikin keinoin antaa parhaat mahdollisuudet sille, jos olis hedelmöityst tapahtunu ni kiinnittyä ja pysyä kyydis.
 
En tiiä minne mä puran mun ajatuksiani kun en ole puhunut oikein kellekään raskaudesta. Itkeny tänään paljon, kun mies joka päivä sanoo että pitäs keskeyttää tää, mutta mulle itelle se tuntuisi murhalta. Ja en vois antaa itselleni koskaan anteeksi semmosta tekoa. Mun mielestä jokainen lapsi on lahja. Mies sano myös että joko keskeytys tai hän laittaa maanantaina asuntopaperit vetämään. Haukkuu mua, että olen muka käyttänyt häntä hyväksi. En olisi ikinä uskonut hänestä tälläistä ihmistä. Itselle tosiaan tosi pahalle tuntuisi ajatus että sydän löisi ja menet sen tappamaan ja sammuttamaan. Eikö yhtään empatiaa löydy häneltä 😭
 
En tiiä minne mä puran mun ajatuksiani kun en ole puhunut oikein kellekään raskaudesta. Itkeny tänään paljon, kun mies joka päivä sanoo että pitäs keskeyttää tää, mutta mulle itelle se tuntuisi murhalta. Ja en vois antaa itselleni koskaan anteeksi semmosta tekoa. Mun mielestä jokainen lapsi on lahja. Mies sano myös että joko keskeytys tai hän laittaa maanantaina asuntopaperit vetämään. Haukkuu mua, että olen muka käyttänyt häntä hyväksi. En olisi ikinä uskonut hänestä tälläistä ihmistä. Itselle tosiaan tosi pahalle tuntuisi ajatus että sydän löisi ja menet sen tappamaan ja sammuttamaan. Eikö yhtään empatiaa löydy häneltä 😭
Kamalaa puhetta ja todella itsekästä sekä ajattelematonta mieheltäsi... älä missään nimessä tee kenenkään painostuksesta mitään hätiköityjä päätöksiä. Sinä vain voit päättää kehostasi ja lapsen pitämisestä tai raskauden keskeytyksestä. Voisittekohan saada jotain ulkopuolista keskusteluapua tilanteeseen? Paljon voimia... ❤
 
En tiiä minne mä puran mun ajatuksiani kun en ole puhunut oikein kellekään raskaudesta. Itkeny tänään paljon, kun mies joka päivä sanoo että pitäs keskeyttää tää, mutta mulle itelle se tuntuisi murhalta. Ja en vois antaa itselleni koskaan anteeksi semmosta tekoa. Mun mielestä jokainen lapsi on lahja. Mies sano myös että joko keskeytys tai hän laittaa maanantaina asuntopaperit vetämään. Haukkuu mua, että olen muka käyttänyt häntä hyväksi. En olisi ikinä uskonut hänestä tälläistä ihmistä. Itselle tosiaan tosi pahalle tuntuisi ajatus että sydän löisi ja menet sen tappamaan ja sammuttamaan. Eikö yhtään empatiaa löydy häneltä 😭
Siis mies oli tietoinen kierukan poistosta?
 
Ei alkanut puhumaan mun kanssa missään vaiheessa aiheesta, mutta silti päätti touhuta vaikka tiesi hyvin että mahdollisuus on. Tiesi myös hyvin, etten pillereitä ottanu kun mulle niistä resepti varulta tehtiin.
Todella ikävä esimerkki siitäkin kuinka oletetaan aina ehkäisyn olevan naisten vastuulla... vaikka kysymys olisi vahingosta joka tulisi vaikka epämiellyttävänäkin yllätyksenä molemmille, en silti näe että tasapainoisessa parisuhteessa tuollainen käytös olisi ok. Toivottavasti saatte asiat setvittyä.
 
No siis en tiedä minkä ikäinen miehesi on @Tiarella , mutta ihan bilsan tunnilla opetetaan, että suojamattomasta seksistä saattaa tulla raskaaksi 😡 että nykö sit ei muistanut? Ja siksi sun pitäis keskeyttää?!? Mulla ei meinaa nyt näissä hormooneissa huumoria riittää ....
 
Todella ikävä esimerkki siitäkin kuinka oletetaan aina ehkäisyn olevan naisten vastuulla... vaikka kysymys olisi vahingosta joka tulisi vaikka epämiellyttävänäkin yllätyksenä molemmille, en silti näe että tasapainoisessa parisuhteessa tuollainen käytös olisi ok. Toivottavasti saatte asiat setvittyä.
Jep samaa sanoi mun kaveri, että taas oletetaan että nainen vastuussa. Ihan hyvin olisi voinut vaikka kondomia käyttää jos ei ois halunnut raskautta tulevan. Eipä tosin ole semmosta käyttänyt moneen vuoteen. Silti ilkeä syyllistää vaan mua ja itse ei alkanut puhumaan aiheesta mun kanssa ja nyt sitten tilanne tämä. 😞
 
Ei alkanut puhumaan mun kanssa missään vaiheessa aiheesta, mutta silti päätti touhuta vaikka tiesi hyvin että mahdollisuus on. Tiesi myös hyvin, etten pillereitä ottanu kun mulle niistä resepti varulta tehtiin.
Osaako ottaa vastuuta noin muuten perheestään?
 
Osaako ottaa vastuuta noin muuten perheestään?
No jos totta puhutaan niin 10v yhdessä tuli tässä vasta. Kyllä kattoo lapsia jos mulla oma meno jonnekin, mutta nyt esim. Teen osa-aikaisena töitä niin hän yrittänyt omaa koulu juttuja tehdä ja tietysti lapset saattanut keksiä typeryyksiä ja mähän se lopulta siivoon kun töistä tulen. Mä olen monta vuotta ollut enimmäkseen kotona ja enemmän teen kaikkee kotitöitä. Rahasta ei voi puhua aiheuttaa riitaa. Eli omat rahat periaatteella eletty aina. Sillä ei riitä palkka edes sinne asti että tulee uusi. Mä en saa toimeentulotukea koska hän ei anna liitteitään. On aina ollut inhottava elää toisen varassa ja mikään ei toimi kun aina toisesta kiinni. Haluisin pystyä elää omalla rahallani enkä toisen varassa olla. Paljon mä oon lasten kanssa hän usein kavereiden kanssa, mulla ei ole kavereita. Teen lasten kanssa paljon juttuja ja käyn tapahtumissa ettei mulla ois yksinäistä ja että lapsille on jotain. Kun isä ei tee, eikä lähde minnekään kauppaan tms... Ainoa saattaa olla nuotioreissu makkaranpaistoon. Oon kyllä sanonu tien kuinka monesti näistä kaikista ja viranomaiset myös. Esikoinen toivonut myös aikaa isänsä kanssa mut tosi vähässä nekin. Nauttii nimittäin isänsä kanssa kahdestaan olosta. 😞
 
Ei helkkarisoikoon. Nyt siis dpo2 ja käsivoidemaista valkkaria tulee aika reippaanlaisesti, oli myös ovismaista limaa seassa. Lisäks vähän epämukavaa oloa alapäässä. Onko tää nyt jotain oviksen jälkeistä juttua vai pukkaako taas tulehdusta? Nythän pitäis olla kuivaa? Ei tää kyl hiivaa oo ainakaa. Onkohan ihan hölmöä varuiks hakee ja käyttää semmonen canesten balance bakteeerivaginoosi kuuri? Haluisin kaikin keinoin antaa parhaat mahdollisuudet sille, jos olis hedelmöityst tapahtunu ni kiinnittyä ja pysyä kyydis.
Älä missään nimessä mee laittaa "varmuuden vuoksi", saat vaan kaiken sekasin. Välillä emätin "puhdistaa itseään" ja tasaa hp-arvoja, jolloin voi olla reilummin valkovuotoa ja myös haju voi olla muuttunut. Jos ei ala kutina tai pistävä kalan haju, menee todennäköisesti itsekseen ohi tuo.
 
No jos totta puhutaan niin 10v yhdessä tuli tässä vasta. Kyllä kattoo lapsia jos mulla oma meno jonnekin, mutta nyt esim. Teen osa-aikaisena töitä niin hän yrittänyt omaa koulu juttuja tehdä ja tietysti lapset saattanut keksiä typeryyksiä ja mähän se lopulta siivoon kun töistä tulen. Mä olen monta vuotta ollut enimmäkseen kotona ja enemmän teen kaikkee kotitöitä. Rahasta ei voi puhua aiheuttaa riitaa. Eli omat rahat periaatteella eletty aina. Sillä ei riitä palkka edes sinne asti että tulee uusi. Mä en saa toimeentulotukea koska hän ei anna liitteitään. On aina ollut inhottava elää toisen varassa ja mikään ei toimi kun aina toisesta kiinni. Haluisin pystyä elää omalla rahallani enkä toisen varassa olla. Paljon mä oon lasten kanssa hän usein kavereiden kanssa, mulla ei ole kavereita. Teen lasten kanssa paljon juttuja ja käyn tapahtumissa ettei mulla ois yksinäistä ja että lapsille on jotain. Kun isä ei tee, eikä lähde minnekään kauppaan tms... Ainoa saattaa olla nuotioreissu makkaranpaistoon. Oon kyllä sanonu tien kuinka monesti näistä kaikista ja viranomaiset myös. Esikoinen toivonut myös aikaa isänsä kanssa mut tosi vähässä nekin. Nauttii nimittäin isänsä kanssa kahdestaan olosta. 😞
Tää voi tuntua kylmältä tai ilkeältä, mutta tarkoitus ei ole olla kumpaakaan: oletko koskaan miettinyt, et sulla voisi olla helpompi ilman tollasta puolisoa arjessa?
 
Takaisin
Top