• Foorumilla on huoltokatko aamuyöllä tiistaina 23.9. noin klo 00.01 – 03.00. Pahoittelemme häiriötä!

Raskaaksi 2022

varhaisultrassa ei kohdussa mitään nähtävissä, lääkäri epäilee kohdun ulkoista raskautta 😭 voi olla myös että ovulaatio ollut myöhässä jonka takia ei näy, mutta mä kyllä testasin sen..
Voi oon pahoillani... ❤ onneksi kuitenkin tilanne huomattiin nyt eikä myöhemmin niin ei ole varmasti aiheuttanut suurta vahinkoa munatorveen esim...
 
varhaisultrassa ei kohdussa mitään nähtävissä, lääkäri epäilee kohdun ulkoista raskautta 😭 voi olla myös että ovulaatio ollut myöhässä jonka takia ei näy, mutta mä kyllä testasin sen..
Olen todella todella pahoillani 💔 toivottavasti kaikki selviää nopeasti ja helposti ❣️
 
Onkohan liian henkilökohtaista kysyä, mut miten toimitte ovulaation aikaan, onko varmempaa harrastaa seksiä joka päivä oviksen ympärillä vai keskittää kaikki just sille ovulaatiopäivälle?

Ostin ovistikkuja, vahingossa kun luulin ostavani raskaustestejä, niin tein viime oviksen aikaan (jota seuraan Flo:lla) ekan kerran ja oli haaleaa viivaa "the päivänä" kun sovellus arvioi oviksen.

Jotenkin tosi pitkältä tuntuu aika oviksen ja menkkojen välillä, haluisin vaan jo vastauksen, missä mennään vai mennäänkö. Ensi viikon pe vasta pitäisi alkaa ja taas samoja oireita kuin edellisillä kuukausilla, joita olen aina toiveikkaana tulkinnut raskausoireiksi.
:Angry Face:
 
Onkohan liian henkilökohtaista kysyä, mut miten toimitte ovulaation aikaan, onko varmempaa harrastaa seksiä joka päivä oviksen ympärillä vai keskittää kaikki just sille ovulaatiopäivälle?

Ostin ovistikkuja, vahingossa kun luulin ostavani raskaustestejä, niin tein viime oviksen aikaan (jota seuraan Flo:lla) ekan kerran ja oli haaleaa viivaa "the päivänä" kun sovellus arvioi oviksen.

Jotenkin tosi pitkältä tuntuu aika oviksen ja menkkojen välillä, haluisin vaan jo vastauksen, missä mennään vai mennäänkö. Ensi viikon pe vasta pitäisi alkaa ja taas samoja oireita kuin edellisillä kuukausilla, joita olen aina toiveikkaana tulkinnut raskausoireiksi.
:Angry Face:
Mulle todettiin ihan naistentaudeilta että suositeltu on jokatoinen päivä talletella oviksen ympärillä. Hyvä on aloittaa viikkoa ennen ja jatkaa muutama päivä jälkeenkin. Ajatuksena että siellä olisi koko aika joku odottamassa ovista.
 
Onkohan liian henkilökohtaista kysyä, mut miten toimitte ovulaation aikaan, onko varmempaa harrastaa seksiä joka päivä oviksen ympärillä vai keskittää kaikki just sille ovulaatiopäivälle?

Ostin ovistikkuja, vahingossa kun luulin ostavani raskaustestejä, niin tein viime oviksen aikaan (jota seuraan Flo:lla) ekan kerran ja oli haaleaa viivaa "the päivänä" kun sovellus arvioi oviksen.

Jotenkin tosi pitkältä tuntuu aika oviksen ja menkkojen välillä, haluisin vaan jo vastauksen, missä mennään vai mennäänkö. Ensi viikon pe vasta pitäisi alkaa ja taas samoja oireita kuin edellisillä kuukausilla, joita olen aina toiveikkaana tulkinnut raskausoireiksi.
:Angry Face:
Meillä on joka toinen tai joka päivä oviksen lähettyvillå, vähän vaihtelee. Ovispäivänä näyttää jo haaleempaa, kannattaa kierron pituudesta riippuen aloittaa useampi päivä ennen oletettua ovista ruveta tikuttelee😊 ite nyt kaks kiertoa tikutellu taas ja alotin ite taas liian aikasin, pari kiertoa kun seuraa niin oppii huomaa et mis kohtaa kannattaa alottaa testaus😊 sori jos tuli turhaa, jo tuttua infoa.
 
Onkohan liian henkilökohtaista kysyä, mut miten toimitte ovulaation aikaan, onko varmempaa harrastaa seksiä joka päivä oviksen ympärillä vai keskittää kaikki just sille ovulaatiopäivälle?

Ostin ovistikkuja, vahingossa kun luulin ostavani raskaustestejä, niin tein viime oviksen aikaan (jota seuraan Flo:lla) ekan kerran ja oli haaleaa viivaa "the päivänä" kun sovellus arvioi oviksen.

Jotenkin tosi pitkältä tuntuu aika oviksen ja menkkojen välillä, haluisin vaan jo vastauksen, missä mennään vai mennäänkö. Ensi viikon pe vasta pitäisi alkaa ja taas samoja oireita kuin edellisillä kuukausilla, joita olen aina toiveikkaana tulkinnut raskausoireiksi.
:Angry Face:
Parhaita päiviä ovat päivä ennen ovulaatiota (eli ovisplussapäivä) ja kaksi päivää ennen ovulaatiota. Munasolu elää vain lyhyen aikaa, joten on parempi, että sperma on valmiiksi odottamassa, ja lisäksi sperman pitää kapasitoitua ennen kuin se voi hedelmöittää munasolun, ja siihen menee sellaiset 12 tuntia. Periaatteessa yhdelläkin seksikerralla päivä tai pari ennen ovulaatiota on ihan hyvät mahdollisuudet onnistua. Toki voi puputella useamminkin, jos huvittaa, mutta se ei ole raskautumisen kannalta välttämätöntä.

Etkö tikuttanut siihen asti, että sait ovisplussan? Ovis voi olla selvästi myöhemmin kuin sovellus veikkaa. Minäkin ovuloin aina myöhemmin, ja sitten luteaalivaihe eli oviksesta menkkoihin on vähän lyhempi.
 
Äöh tylsää kp11 ja eilen ovistesti jo vähän tummeni mut tänää ollu ihan vaalee 🤨 mulla aika usein plussa tullu kp11. Toivottavasti ei olis ovuloimaton kierto ☹ Ei oo kyl vuotokaan ollu ovismaista. Verta ei oo sentää enää tänää tullu 👍🏼
 
Parhaita päiviä ovat päivä ennen ovulaatiota (eli ovisplussapäivä) ja kaksi päivää ennen ovulaatiota. Munasolu elää vain lyhyen aikaa, joten on parempi, että sperma on valmiiksi odottamassa, ja lisäksi sperman pitää kapasitoitua ennen kuin se voi hedelmöittää munasolun, ja siihen menee sellaiset 12 tuntia. Periaatteessa yhdelläkin seksikerralla päivä tai pari ennen ovulaatiota on ihan hyvät mahdollisuudet onnistua. Toki voi puputella useamminkin, jos huvittaa, mutta se ei ole raskautumisen kannalta välttämätöntä.

Etkö tikuttanut siihen asti, että sait ovisplussan? Ovis voi olla selvästi myöhemmin kuin sovellus veikkaa. Minäkin ovuloin aina myöhemmin, ja sitten luteaalivaihe eli oviksesta menkkoihin on vähän lyhempi.
Ei en, tein vaan sen yhden tikun. Vois seuraavassa kokeilla useamman. Mulla on usein tunne et ovis olisi paljon aikasemmin kun mitä sovellus sanoo, kun tulee nippauksia ja paksumpaa limaa, mut kun oon tollasena hetkenä tikuttanut, ei ole edes haaleaa viivaa tullut.
 
Jep! Ennen raskauttakin oli toki kipeä, mutta jumanlaari kuin kipeiksi ovikset on tullu synnytyksen jälkeen 😅
Mulla oli puolisen vuotta ennen raskautta tosi kipeät ovulaatiot, ilmeisesti aina kasvattanut jonkun kystan joka puhkesi samalla ja neste jäi vatsaonteloon. Oli hurja kipu vatsalla ja selässä ja ei pystynyt kävelemään. Raskauden jälkeen ei mitään vastaavaa ollut kertaakaan.
 
Ei en, tein vaan sen yhden tikun. Vois seuraavassa kokeilla useamman. Mulla on usein tunne et ovis olisi paljon aikasemmin kun mitä sovellus sanoo, kun tulee nippauksia ja paksumpaa limaa, mut kun oon tollasena hetkenä tikuttanut, ei ole edes haaleaa viivaa tullut.
Ovistestien mukana on yleensä ohjeet, milloin kannattaa aloittaa tikuttaminen (esimerkiksi jos kierto on yleensä 28 päivää, One Step suosittaa aloittamaan tikuttamisen kp11). Varsinkin ensimmäisissä kierroissa voi joutua tikuttamaan aika monena päivänä, jotta bongaa oviksen. Sitten kun tietää, ovuloiko yleensä myöhään vai aikaisin, ja kun oppii myös lukemaan paremmin kehon merkkejä, pärjää vähemmillä tikutuksilla. Yhdellä ovistestillä ei yleensä tee juuri mitään, ellei nyt ole tosi voimakkaat ovisoireet ja halua niille vain varmistuksen testillä, vaan yleensä niitä ovistestejä tehdään pidemmän aikaa kerran päivässä (tai joskus kaksikin, jos eipäilee, että oma LH-huippu on niin nopea, ettei sitä saa muuten testiin).
 
Täällä dpo 8. Tarkoitus oli tapojeni vastaisesti testata tässä kuussa aikaisin, koska olisin ensi viikolla menossa leikkaukseen. Leikkaus kuitenkin todennäköisesti peruuntuu, joten varmaan odottelen taas aika lähelle kuukautisten alkamispäivää.
 
Takaisin
Top