• Foorumilla on huoltokatko aamuyöllä tiistaina 23.9. noin klo 00.01 – 03.00. Pahoittelemme häiriötä!

Raskaaksi 2022

Blaah. Kp30 eikä vieläkään menkkoja näy eikä kuulu. Menkkajomotukset ja kramppailut on lisääntyneet, mutta vuodosta ei tietoakaan. 😩 Tein äsken päivän kolmannesta pissasta testin ja negaaa.. Tää on niin pitkästyttävää. 😄
 

Liitteet

  • F31EEDCB-D8F6-4642-BD56-03BC983C09B5.jpeg
    F31EEDCB-D8F6-4642-BD56-03BC983C09B5.jpeg
    913.2 KB · Katsottu: 150
  • B35FEFEB-D66D-4F6B-AC94-A6120380DB74.jpeg
    B35FEFEB-D66D-4F6B-AC94-A6120380DB74.jpeg
    1.5 MB · Katsottu: 149
Jänniä tuntemuksia mahassa tällä viikolla ja rinnoissa tänään. Flo mukaan menkat pitäisi alkaa 30.8 mutta en tiedä odotanko sinne asti vai ensiviikon loppuun. Toisaalta tunne että ehkä raskaana ja toisaalta mietin että pidän ihmeenä jos oisin. Mutta oon kyllä raskautunut suht nopeasti aina.
 
Täällä pidetty pari päivää puhelinvapaata. Muutenkin oli toiminnan täyteinen vkl festareineen ja hotelleineen.
Sitten siihen masentavaan asiaan, täällä alkoi menkat tänään ja ovulaatioon nähden juuri silloin kun pitikin, eli jälleen kerran pettymys tänne 😢
Tää kierto meneekin tosiaan harakoille, joten ei tarvii piinailla tai ovulaatiota tikuttaa.
Oon alkanut miettimään että kummassa meissä sitä vikaa on miksei raskaus vaan ala. Tai no kerran sattuman kaupalla on alkanut, ja siitä kierrosta mulla ei oo mitään tietoa ovulaatiosta tms. Tosiaan noi aikaisemmat lapset saaneet alkunsa liiankin helposti. Tietty tässä tullut reilu 15v lisää ikääkin(ja mieskin vaihtunut). Jotenki mulla kuitenkin sellainen fiilis että vika on miehen puolella, kaiketi niiden suvussa muillakin ollut vaikeuksia saada lasta aluilleen. No oli miten oli, mehän ei hoitoihin lähdetä kuitenkaan. Saa nähdä kauan tässä mennään vielä ilman ehkäisyä ja koska on sitten aika lopettaa lapsesta haaveilu.
Tsemppiä kaikille muille piinapäiviin ja niille joilla uusi kierto alkanut.
 
Mulla tuntuu kanssa tässä kierrossa noi ovistetien tulokset olevan vähän erikoisia. Mulla kanssa viime kierrossa tummu sit lopulta ihan tasaisesti.
Nyt en oo varma oliko ovis jo viime torstaina kun oli vähän tummempi viiva (ei silti positiivinen) ja reilusti vv, vai onko se vasta tulossa. Mulla nyt kp14 ja viime normaalikierrossa ovis oli kp15. Ja ainakin eilen vielä ei ollut juurikaan mitään viivaa nähtävissä.

Vaihdoin kyllä testien merkkiä tähän kiertoon niin ehkä tuli ostettua jotain sekundatestejä 😅
Koitan ehkä kanssa jossain vaiheessa laittaa jotain kuvaa mun testeistä niin ehkä joku fiksumpi osaa tulkita paremmin 🙈
Mulla samat pc ku viime kierrossa😅 kai sitä vaihteluu vaa sit voi olla. Mielenkiintost nähä, et mis kohtas sit tulee se ovis. Kovasti ja merkkei olis et lähestyis, mut eipä viel iha lähel testi mukaa. Noo, ehtii se viel😅 toisaalta haluisin jo piinailee, toisaalta kiva viel tää alkukierto
 
Onpas täällä jänniä hetkiä monella, toivottavasti kohta saadaan katsella paljon positiivisia tuloksia! 😍

Mun eilinen tunteiden vuoristorata on vaihtunut onneksi täksi päiväksi jo vähän seesteisemmäksi. Leuan finnistäkään ei oo enää tietoakaan. 😁 Tollaset eilisen kaltaiset päivät on kyllä tosi raskaita, mulla meni ilta itkiessä. Toivottavasti tämmöisestä ei oo tulossa uutta normaalia pms-oiretta, mieskin oli ihan ihmeissään kun olin eilen niin täynnä tunteita. 😅

Tänään siis dpo8 ja kohdun seudulla tuntui hassua kuplintaa. Eilen oli myös vähän semmosta menkkasärkyä alavatsassa, mut viime kierrossakin mulla alkoi nuo säryt samoihin aikoihin. Mitenkäs täällä muut piinailijat meinaa testata? 😊 Eilisesta ketutuksesta selvinneenä meinasin itse ehkä keskiviikkona testata.
Kiva, että tänään jo parempi päivä! Välillä noita ailahtelupäiviä vaan tulee.. Ja allekirjoitan täysin että ne on jotenkin raskaita päiviä!

Itsellä dpo7-8 menossa. Alunperin meinasin reippaana odottaa ensi perjantaihin tai jopa sunnuntaille (sillon pitäisi olla kp1), mut jotenkin vähän kiehtoisi kans tehdä testiä jo siinä keskiviikon paikkeilla. Leposyke on ollut nimittäin snadisti koholla muutaman päivän, mikä herättää vähän toiveita. Tänä aamuna tosin taas normiluvuissa 🙄
 
Uusia oireita, polttava tunne, vähänkuin kirvelyä kohdussa. Ei semmoinen pissatulehdusmainen siis.
Onko kellään ollut? Voisko olla?
 
Ääh sorruin sit kuitenkin tänää ovist testailee. Eipä muutosta. Kumman tasasta kyl. Kp7-10
 

Liitteet

  • 20220821_151633.jpg
    20220821_151633.jpg
    898.3 KB · Katsottu: 60
Mulla samat pc ku viime kierrossa😅 kai sitä vaihteluu vaa sit voi olla. Mielenkiintost nähä, et mis kohtas sit tulee se ovis. Kovasti ja merkkei olis et lähestyis, mut eipä viel iha lähel testi mukaa. Noo, ehtii se viel😅 toisaalta haluisin jo piinailee, toisaalta kiva viel tää alkukierto
Ilmeisesti se voi sit heitellä, luulis että sillä pissan vahvuudellakin olis jotain vaikutusta, mistään mitään tietämättä 🙈 oon siis ite ihan noviisi näitten testien kanssa.

Nyt kun ehti valittaa asiasta niin nyt aamulla oli vahvempi viiva 😅 katotaan saako illalla jo positiivisen.
Ehkä se sullakin tulee sieltä kohta nyt kun pääsit asiasta mainitsemaan. Päästään sit yhdessä piinailemaan 🤭
 
Ilmeisesti se voi sit heitellä, luulis että sillä pissan vahvuudellakin olis jotain vaikutusta, mistään mitään tietämättä 🙈 oon siis ite ihan noviisi näitten testien kanssa.

Nyt kun ehti valittaa asiasta niin nyt aamulla oli vahvempi viiva 😅 katotaan saako illalla jo positiivisen.
Ehkä se sullakin tulee sieltä kohta nyt kun pääsit asiasta mainitsemaan. Päästään sit yhdessä piinailemaan 🤭
Hahah, me mennäänkin suht samoissa👌 eiköhän päästä kohta yhdes piinailemaan. Nyt edellisel vessareissul bongattu semmoset ylisuper eggikset ettei oo tosikaa. Kyl greippumehu toimii👌 oon ennenkin juonu tota, mut en silti kyl noin super eggiksiä oo viel bongannu. Pitäs alkaa ruveta testitki sit tummenee.
 
Kiva, että tänään jo parempi päivä! Välillä noita ailahtelupäiviä vaan tulee.. Ja allekirjoitan täysin että ne on jotenkin raskaita päiviä!

Itsellä dpo7-8 menossa. Alunperin meinasin reippaana odottaa ensi perjantaihin tai jopa sunnuntaille (sillon pitäisi olla kp1), mut jotenkin vähän kiehtoisi kans tehdä testiä jo siinä keskiviikon paikkeilla. Leposyke on ollut nimittäin snadisti koholla muutaman päivän, mikä herättää vähän toiveita. Tänä aamuna tosin taas normiluvuissa 🙄

Joo, onneks tuommosia päiviä ei kauheen usein ole. Oon tänäänkin vielä ollut jotenki uupunut tosta mielialojen heittelystä. 😅 Ja eniten tietty harmittaa, että tuli tiuskittua miehelle kun ei tosiaan ollut mitään aihetta. Toivottavasti tosiaan oli vaan helteiden tms aiheuttamaa väsykiukkua eikä mikään uusi pms-oire. 🙄

Mäkin meinasin alkujaan et testaan vasta päivää ennen menkkoja. Kummasti se vaan lipsuu päivä päivältä aikaisemmaksi. 😁 On vaan niin malttamaton olo aina tähän aikaan kierrosta, haluaa vastaukset just nyt. Mutta, jos nyt sais keskiviikkoon asti näpit pidettyä erossa testeistä. 😁 Toivottavasti saadaan ens viikolla molemmat hyviä uutisia! 😍
 
Sisäelimissä olevat viathan säteilee usein olkapäähän. Klassikkoesimerkki lienee se miten sydänkohtauksen oireena voi olla kipu vasemmassa olkapäässä. Mutta näin voi käydä ilmeisesti muidenkin elinten kohdalla, eikä välttämättä tarvitse olla suurensuurta vikaa. Sisäinen verenvuoto voi aiheuttaa tuota kipua myös.

Tarkkaa tietoa ei itsellä ole mistä tuo oma pistos johtuu, mutta yksi terveydenhoitaja epäili, että johtuisi turvotuksesta, koska sama homma voi olla esim. keliaakikoilla, kun vatsa turpoaa. Eräs lääkäri myös heitti ilmoille endometrioosin, mutta tätä ei ole vielä tässä vaiheessa ehditty sen tarkemmin tutkia. Monet oireet kyllä täsmäävät, joten saa nähdä, tuleeko jossain vaiheessa diagnoosi. Jos semmoinen nyt sattuisi itsellä olemaan, niin positiivista on, että se on ainakin ollut suhteellisen hyvässä hoidossa, kun lähes koko aikuisikäni olen syönyt e-pillereitä, eikä sille nyt hirveästi muuta voi tehdä, jos ei ihan leikkauspöytäkunnossa vielä ole.

Mutta pointtina siis, että ihmeellistä on, miten sisäelimissä olevat häikät voi säteillä aika kauaskin siitä varsinaisesta ongelmapaikasta. Jalkoihin voi varmasti vaikuttaa myös. Joitain kertoja kuukautiskivut päässy turhan koviksi, kun en ole ehtiny kipulääkkeitä heti ottaa, ja se kipu säteili oikein napakasti myös reisiin.
Mulla on toi reisiin säteily usein menkkojen aikaan ja monesti pohkeita myöten tuntuu. Ihan järkyttävä tuska ja ovulaation kieppeillä mulla puutuilee raajat ja pistelee jalkoja.
 
Mulla oli aamulla kummallinen flunssainen olo. Ei malttanut olla tekemättä sitten testiä, dpo9 ja ihan kuin sieltä jotain pilkistäisi. 👀
Kyllä sieltä vaan jotain pilkistää 😍💕

Tänään pyörähti kp 36 käyntiin, eikä vieläkään oireen oiretta. Mieskin eilen jo kyseli, että eikö tosiaan oo mitään. Huomaa että häntäkin harmittaa, ettei tapahdu yhtikäs mitään. Toisaalta ihanaa, ettei tarvii yksin harmitella kun kroppa ei jaksa käynnistellä vielä itseään.
 
dpo11 ja tässä on nyt pari päivää vielä tätä kiertoa. Torstaille menkat pitäis alkaa. Alkaa pikkuhiljaa siirtää katsetta tulevaan. Oisko se sitten maca vielä listan perään? Ja jo kaikki muut listalla olevat, gelee, vehnanalkioöljy. greippimehua oon käyttänyt kilpirauhaslääkkeiden kanssa mutta kortisonin kanssa ei pitäisi ottaa.

Jos jollekkin ei viini maistu niin yhdessä ryhmässä joku puhui että syö viinirypäleitä sen tilalla kiinnittymisen aikoihin, en tiedä kun en ole itse etsinyt tietoa siitä. Tänään voisi kaiketi vähän etsiä tietoa siitä.

Tänään mies menee muihin verikokeisiin ja siinä samalla näkis taas sen maksa arvot, mulla on sille varattuna varalta puhelinaika jos ne olis alle sallitun ja sais aloittaa letrot. Mutta viimeksi lekuri oli maininnut myös jonkun muun pistettävän, oisko ollut bemfola tai vastaava, sitähän voisi pistää pientä annosta eikä mentäisi vararikkoon. No tästä voi kysyä jos ne maksat vielä on koholla.
 

Liitteet

  • image.jpg
    image.jpg
    1.6 MB · Katsottu: 103
Takaisin
Top