Raskaaksi 2022

Onko kellään ollut km/kkm/kaavinnan jälkeen ongelmana että kuukautiset ei oo palautunut normaaliksi?

Itsellä aina ollut suht niukat kuukautiset, mutta huhtikuun kaavinnan jälkeen menneet vielä niukemmiksi. Viimeisimmät oli lähes olemattomat. Tämähän varmasti vaikuttaa kiinnittymiseen, eikö...?

Onko tällaiseen muita apuja kuin lääkkeet? Vähän skeptinen että onnistuuko runsaammat kuukautiset pelkästään greippimehun ja royal geleen avulla 😅 vai vaikuttaako ne edes sellaiseen vai vaan enemmän ovislimoihin?
Mulla on toooosi niukat menkat ja käytän royal gelee ja greippimehua. Eivät vaikuta mulla menkkoihin.
 
Mulla on toooosi niukat menkat ja käytän royal gelee ja greippimehua. Eivät vaikuta mulla menkkoihin.
Jostain luin että ihan estrogeeni voisi auttaa. 🤔 Mut sitä taitaa vaan saada reseptillä..? "Poppakonstejahan" noi greippimehut ja muut on.. Toisilla toimii ja toisilla ei.
Itse mietin että jotain kiertoja on varmaan pakko vielä "testailla" mut ehkä jossain kohtaa pitäisi mennä lääkärin kanssa juttelemaan jos pysyy niukkana. Aiemmin kuitenkin ollut itsellä suht selkeät menkat verrattuna nykyiseen
 
Nyt on kp 5 (su oli siis kp 4). Menkat alkoi oikeaan aikaan, edellinen kierto oli siis 30 pv. Mietityttää, kun yleensä mun menkat kestää 7-8 pv, joista ainakin 5 ensimmäistä päivää on niagaraa. Mulla on siis ihan tosi runsaat menkat ja todella kivuliaatkin, joihin joudun käyttämään särkylääkettä. Nyt kuitenkin tuli 3 päivää keskinkertaista vuotoa, ei mitenkään erityisen runsasta ja 4. päivänä tuli ihan pieni määrä kuukuppiin koko päivän aikana. 🤔 Särkylääkettäkin otin vain yhden vuodon alkaessa hillitsemään mahdollisia kipuja jotka jäi vaisuksi? Mistäköhän tämä voisi johtua? 😐 Ei ole oikeastaan koskaan ollut niukkoja menkkoja, en muista ainakaan. Raskaustesti oli negatiivinen kun testasin ennen menkkoja, enkä usko että olisin raskaana, koska tulee kuitenkin sen verran "paljon" vuotoa. Näissä menkoissa ei ollut edes tarvetta käyttää verenhyydyttämislääkettä jota olen käyttänyt runsaisiin vuotoihin. 😅 Onkohan kropassa jotain vialla 😔
 
Nyt on kp 5 (su oli siis kp 4). Menkat alkoi oikeaan aikaan, edellinen kierto oli siis 30 pv. Mietityttää, kun yleensä mun menkat kestää 7-8 pv, joista ainakin 5 ensimmäistä päivää on niagaraa. Mulla on siis ihan tosi runsaat menkat ja todella kivuliaatkin, joihin joudun käyttämään särkylääkettä. Nyt kuitenkin tuli 3 päivää keskinkertaista vuotoa, ei mitenkään erityisen runsasta ja 4. päivänä tuli ihan pieni määrä kuukuppiin koko päivän aikana. 🤔 Särkylääkettäkin otin vain yhden vuodon alkaessa hillitsemään mahdollisia kipuja jotka jäi vaisuksi? Mistäköhän tämä voisi johtua? 😐 Ei ole oikeastaan koskaan ollut niukkoja menkkoja, en muista ainakaan. Raskaustesti oli negatiivinen kun testasin ennen menkkoja, enkä usko että olisin raskaana, koska tulee kuitenkin sen verran "paljon" vuotoa. Näissä menkoissa ei ollut edes tarvetta käyttää verenhyydyttämislääkettä jota olen käyttänyt runsaisiin vuotoihin. 😅 Onkohan kropassa jotain vialla 😔
Muistaakseni vuodon niukkenemisen yleisimmät syyt ovat:
Raskaus, voimakkaasti lisääntynyt liikunta, stressi, voimakas laihtuminen, kilpirauhasen liikatoiminta, kilpirauhasen vajaatoiminta+psyykelääkkeiden yhteisvaikutus, pcos (erittyy liikaa hormoneja), kasvain kohdussa tai suolistossa, vaihdevuodet, kohdunsuun kurouma, synnytyksessä tapahtunut massiivinen verenhukka.
Onko sulla veriarvot (ferritiini)kovin matalalla? Mulla se +työstressi (liian vähäinen nukkuminen) näkyi aina menkoista! Toivottavasti se syy olisi siinä listan ekana mainittu!!! Kannattaa ainakin tikulla testata!
 
Muokattu viimeksi:
Nyt on kp 5 (su oli siis kp 4). Menkat alkoi oikeaan aikaan, edellinen kierto oli siis 30 pv. Mietityttää, kun yleensä mun menkat kestää 7-8 pv, joista ainakin 5 ensimmäistä päivää on niagaraa. Mulla on siis ihan tosi runsaat menkat ja todella kivuliaatkin, joihin joudun käyttämään särkylääkettä. Nyt kuitenkin tuli 3 päivää keskinkertaista vuotoa, ei mitenkään erityisen runsasta ja 4. päivänä tuli ihan pieni määrä kuukuppiin koko päivän aikana. 🤔 Särkylääkettäkin otin vain yhden vuodon alkaessa hillitsemään mahdollisia kipuja jotka jäi vaisuksi? Mistäköhän tämä voisi johtua? 😐 Ei ole oikeastaan koskaan ollut niukkoja menkkoja, en muista ainakaan. Raskaustesti oli negatiivinen kun testasin ennen menkkoja, enkä usko että olisin raskaana, koska tulee kuitenkin sen verran "paljon" vuotoa. Näissä menkoissa ei ollut edes tarvetta käyttää verenhyydyttämislääkettä jota olen käyttänyt runsaisiin vuotoihin. 😅 Onkohan kropassa jotain vialla 😔
Musta ei kuulosta että kropassa olisi mitään vikaa, päin vastoin nuo nyt kertomasi kuukautiset kuulostavat siltä mitä kuukautisten kuuluisi olla. Sanoisin, että olisko hormonitasapainossa voinut olla aiemmin vikaa joka on nyt korjautunut ja mennyt parempaan suuntaan? 😯
 
Käyn välillä seurailee täällä taustalla.. Oi että, Nurpulle jos kelle olen toivonut ja odottanut plussaa ❤️🥰😍 vahvistumista ja liimaa sinne 🙏❤️
Toki muiden mukana täällä taustalla jännitän.


Jotenki hormonit sekoilee ni käyttöön tulee nyt inositol (oliko väliä ettei ole MYO vaan tavallinen??) ja sit jotku shavatari kapselit.. Vois auttaa yleisesti tasaa hormoneja..
 
Käyn välillä seurailee täällä taustalla.. Oi että, Nurpulle jos kelle olen toivonut ja odottanut plussaa ❤️🥰😍 vahvistumista ja liimaa sinne 🙏❤️
Toki muiden mukana täällä taustalla jännitän.


Jotenki hormonit sekoilee ni käyttöön tulee nyt inositol (oliko väliä ettei ole MYO vaan tavallinen??) ja sit jotku shavatari kapselit.. Vois auttaa yleisesti tasaa hormoneja..
Nopeella googletuksella jäi sellanen vaikutelma että perus inositoli voi ihan hyvin olla just myo-inositolia :) eli varmaan just hyvä! Ja kiitos hirmusti!! 🥰 Vielä ainakin näyttäs viivat tummenevan täällä :)
 
Käyn välillä seurailee täällä taustalla.. Oi että, Nurpulle jos kelle olen toivonut ja odottanut plussaa ❤️🥰😍 vahvistumista ja liimaa sinne 🙏❤️
Toki muiden mukana täällä taustalla jännitän.


Jotenki hormonit sekoilee ni käyttöön tulee nyt inositol (oliko väliä ettei ole MYO vaan tavallinen??) ja sit jotku shavatari kapselit.. Vois auttaa yleisesti tasaa hormoneja..
Mun googletuksen tulos oli nimenomaan niin, että myo-inositoli on erityismuoto siitä inositolista. Ja vain tämä erityismuoto auttaa hedelmällisyydessä ja lieventää pcos oireita. Mie syön tota Donafertyä lääkärin määräämänä, koska siinä on just se myo-inositoli ja paljon suurempi määrä sitä kuin kapselimuodossa myytävissä myo-inositoli valmisteissa. Mut siis oon ennenki onnistunu mokaamaan googletuksen että ehkä mua ei kannata liikaa kuunnella :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Mun googletuksen tulos oli nimenomaan niin, että myo-inositoli on erityismuoto siitä inositolista. Ja vain tämä erityismuoto auttaa hedelmällisyydessä ja lieventää pcos oireita. Mie syön tota Donafertyä lääkärin määräämänä, koska siinä on just se myo-inositoli ja paljon suurempi määrä sitä kuin kapselimuodossa myytävissä myo-inositoli valmisteissa. Mut siis oon ennenki onnistunu mokaamaan googletuksen että ehkä mua ei kannata liikaa kuunnella :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Jooh, vähän pidempi googletus anto ymmärtää että inositoleita on monta erilaista :D mut jäi kuitenkin vaikutelma että myo-inositol varmaan yleisin niistä, eli arvaamalla ehkä pelkkä inositoli voi hyvin olla myo-inositolia :) mut toki mäki oon vetäny just sitä donafertyä kun ite halusin kans varmuuden!
 
Mä muuten ostin ovistestien lisäksi Donafertya seuraavaan kiertoon. Ja kauheen kasan lisää royale geleetä ja macaa. Mun vinkki onkin plussaamiseen että tuhlaa kauheesti rahaa kun et usko että plussaat niin kyllä se plussa sieltä tulee 😅👍

Hienosti vahvistunut @Nurppu ! Joko oot lasketun ajan katsonut, liitytkö meihin maaliskuisiin? 😉😁
 
Mä muuten ostin ovistestien lisäksi Donafertya seuraavaan kiertoon. Ja kauheen kasan lisää royale geleetä ja macaa. Mun vinkki onkin plussaamiseen että tuhlaa kauheesti rahaa kun et usko että plussaat niin kyllä se plussa sieltä tulee 😅👍

Hienosti vahvistunut @Nurppu ! Joko oot lasketun ajan katsonut, liitytkö meihin maaliskuisiin? 😉😁
Meki tilattiin just iso kasa lisää ubikinonia ku edellinen setti ehti loppua ja tarkotus oli syödä IVFään asti 😅

Joo, oon jo laskeskellu laskettua aikaa, ovulaatiosta laskettuna olis kai 22.3, eli hyvinkin maaliskuinen :) mutta en vielä uskalla liittyä ennen ku on edes menkat myöhässä 🫣
 
Meki tilattiin just iso kasa lisää ubikinonia ku edellinen setti ehti loppua ja tarkotus oli syödä IVFään asti 😅

Joo, oon jo laskeskellu laskettua aikaa, ovulaatiosta laskettuna olis kai 22.3, eli hyvinkin maaliskuinen :) mutta en vielä uskalla liittyä ennen ku on edes menkat myöhässä 🫣
Ymmärrän, en mäkään meinannut uskaltaa liittyä siellä keskusteluun ennen kun oli ihan varma että raskaana ollaan. Epävarma olo kyllä jyllää yhä, kun vasta dpo15. Menkkojen piti alkaa lauantaina mutta ei ole onneksi kuulunut 👍 ja epävarmuuttani tänään testiäkin tein vielä että onhan varmasti jatkanut vahvistumistaan ja onneksi on. Näin vahvaa en koskaan kemiallisessa raskaudessa saanut. Dpo13 ja dpo15
20220711_043602.jpg


(Pahoittelut vieläkin tässä ketjussa höpöttelyyn, muttaku ei malta jättää teitä kun niin jännää seurailla 😁)

Niin ja piti vielä sanoa että huippua että sullakin luvassa maaliskuinen - toivotaan kummallekin hurjasti tarrasukkia ❤
 
Ymmärrän, en mäkään meinannut uskaltaa liittyä siellä keskusteluun ennen kun oli ihan varma että raskaana ollaan. Epävarma olo kyllä jyllää yhä, kun vasta dpo15. Menkkojen piti alkaa lauantaina mutta ei ole onneksi kuulunut 👍 ja epävarmuuttani tänään testiäkin tein vielä että onhan varmasti jatkanut vahvistumistaan ja onneksi on. Näin vahvaa en koskaan kemiallisessa raskaudessa saanut. Dpo13 ja dpo15
View attachment 114325

(Pahoittelut vieläkin tässä ketjussa höpöttelyyn, muttaku ei malta jättää teitä kun niin jännää seurailla 😁)

Niin ja piti vielä sanoa että huippua että sullakin luvassa maaliskuinen - toivotaan kummallekin hurjasti tarrasukkia ❤
Hienosti vahvistuu 😍
 
Täällä kp40. Lämmöt nyt pysynyt korkealla ja migreeni pysynyt poissa. Olotila on ihan normaali mut nännit on taas semmoset painavan oloiset ja arat ja tummentuneet. Onkohan ihan normaalia ku mul ekan km jälkeen joka kierrossa tummuu nännit? Nyt on taas semmoiset kuin viime plussakierrossa...

Testiä en oo vielä tehnyt mut kohta teen jos ei menkat ala. Nippailujen perusteella eilen olis ollu dpo14. Toisaalta oli ne dropit sit myöhemmin että josko vasta keskiviikkona sittenkin.


Hienosti vahvistuu viivat! Paljon onnea <3
 
Onnea vielä kaikille plussanneille 🥰

Mulla tänään ovulaatioplussa, joten tietää mitä illalla on tiedossa😂 Mul on jotenki aika hyvä ja luottavainen fiilis tästä kierrosta, läheisyyttä ollut koko vkl ja josko vielä tänään ja huomenna jaksais niin on tehty sit kaikkemme. Oon ollu lomalla niin kaikki työstressi on ollut pois ja muutenkin tuntuu että kaikki asiat on kivasti 😍 Ehkä sitä tippuu taas korkealta ja kovaa, mut en halua edes ajatella asiaa vielä tässä vaiheessa. Otan nyt ilon irti tästä fiiliksestä, ei haittaa edes huominen töihinpaluu😁
 
No niin, nyt ollaan työrupeamassa voiton puolella 👌 Enää yksi yövuoro, sitten yksi yö ja ja mennään testiin. Ehkä saadaan tulokset jo torstaina 😍
Ovistikku melko haaleaa. Jos plussa tulis kp11 eli keskiviikko just, niin silloin ainakin saadaan torstaina aamusta tehtyä koti inssi. Illalla keskiviikkona voi kyllä kokeill talletella normisti, mutta en tiedä onko siinä ideaa kun mies antanut näytteen samana päivänä. Kyllä torstai aamu varmasti riittää.
 
Mites @Minniii ja @Maakku ootteko jo testailleet? Muistelen että aika samoissa meni kierrot :)

Mulla oli eilen dpo 8 ja illalla kunnon repäsykivut, tänään lähdettiin miehen kanssa reissuun ja kohteeseen päästettyä piti ottaa tunnin päikkärit, kun olin niin puhki ja huoltsikan vessa haisi kuvottavalle (vaikken yleensä niihin kiinnitä huomiota). Huomenna uusi testi ja hieman ristiriitaiset fiilikset, tavallaan on paljon toivoa ja tavallaan oon ihan varma että parhaallakaan mielikuvituksella en saa haamua näkyviin.
 
Takaisin
Top