Raskaaksi 2022

Kaiken lisäksi raskauskeiju ilmoitti tänään @ että niitä herkkiä "vilkku digejä" ois taas saatavilla ja tekis mieli tilata :tears::loudlycrying::tears:
Toisaalta tavan viikko digi Mittaa myös sen 10mlU et näyttää 1-2..
Just tilasin tänään babyplan nimittäin niitä herkkiä liuskoja 5 kun joku kehui niitä ni jospa ens kiertoon sit ne digit(oon pessimisti näköjään ettei pety) mut tiiraillaan vielä viivoja. Nyt tiiän et vaikka antais mulle mitä viivaa ni luotan vasta siihen jos ne vahvistuu ja jos vahvistuu nis heti digi kehiin :folded:Mut perkele jos kaappi täynnä testejä ki tietää mitä mä harrastan kohta joka pissalla :tears::tears:
Sit ku oon vielä ollu sellainen et raskaana testaillut ihan liikaa et varmana vahvistuu ja on ollu pakko digii saada se 3+ et jostain syystä uskaltanut vasta huokaista vähän... Et niin tai näin ni testejä kuluu

Täälläkin lähti greippi testiin (tai siis verigreippi, ajattelin että sillä olisi helpompi aloittaa…). On kyllä tosi karvas maku! Eli kiitos vinkistä, puolet puristin mehuksi ja mehu meni paljon paremmin alas. :Grinning Face:

Esikoisen aikana join verigreippimehua ja minusta sama vaikutus kun tavallisella greippi mehulla :thumbs-up:

Joo eihän näitä superherkkiä kannattais ees tehdä mutta, tää on niin tätä taas :rolling::rolling:

No juu.:rolling: Munkaan ei pitänyt testata ennen dpo10 ja ei ainakaan muuta kuin aamupissasta ja eilen dpo9 tuli tehtyä testi aamulla ja päivällä ja tänään sama homma. :rolling:

Kaiken lisäksi raskauskeiju ilmoitti tänään @ että niitä herkkiä "vilkku digejä" ois taas saatavilla ja tekis mieli tilata :tears::loudlycrying::tears:
Toisaalta tavan viikko digi Mittaa myös sen 10mlU et näyttää 1-2..
Just tilasin tänään babyplan nimittäin niitä herkkiä liuskoja 5 kun joku kehui niitä ni jospa ens kiertoon sit ne digit(oon pessimisti näköjään ettei pety) mut tiiraillaan vielä viivoja. Nyt tiiän et vaikka antais mulle mitä viivaa ni luotan vasta siihen jos ne vahvistuu ja jos vahvistuu nis heti digi kehiin :folded:Mut perkele jos kaappi täynnä testejä ki tietää mitä mä harrastan kohta joka pissalla :tears::tears:
Sit ku oon vielä ollu sellainen et raskaana testaillut ihan liikaa et varmana vahvistuu ja on ollu pakko digii saada se 3+ et jostain syystä uskaltanut vasta huokaista vähän... Et niin tai näin ni testejä kuluu
Mulla kans tää että täytyy saada se 3+ tietyillä viikoilla että kaikki on ”hyvin” vauvanalulla. Kamalaa kun ei voi vaan jättää siihen että on saanut sen positiivisen, vaan sitten täytyy panikoida pysyykö se kyydissä jne.

No juu.:rolling: Munkaan ei pitänyt testata ennen dpo10 ja ei ainakaan muuta kuin aamupissasta ja eilen dpo9 tuli tehtyä testi aamulla ja päivällä ja tänään sama homma. :rolling:
Joo sitten kun sen pienenkin hailuran saa, niin eihän sitä nyt voi seuraavaan päivään odotella .

On kyllä hitsin koukuttavaa se testailu :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: nyt kun pitää taas odottaa monta viikkoa niin harmittaa! Onneks välissä saa metsästää ovulaatiota :Relieved Face:

Mulla kans tää että täytyy saada se 3+ tietyillä viikoilla että kaikki on ”hyvin” vauvanalulla. Kamalaa kun ei voi vaan jättää siihen että on saanut sen positiivisen, vaan sitten täytyy panikoida pysyykö se kyydissä jne.

Hauska kuulla, että mä en ole ainut, jolla on viikkodigineuroosi :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Ekassa raskaudessa ostin niitä kyllä vaan yhden, mutta tarkkaan laskeskelin, että koska teen, kun oli ”pakko” saada se 3+. Nyt kohdunulkoisen jäljiltä kaapissa yksi viikkodigi, jonka taidan tehdä huomenna, jos viivat jatkaa vahvistumista. Ja taidanpa tilata pari lisää siltä varalta, jos pääsee seuraamaan viikkoja pidemmälle.

Joo sitten kun sen pienenkin hailuran saa, niin eihän sitä nyt voi seuraavaan päivään odotella .

No ei missään nimessä :Face With Tears Of Joy: en tajua, että miten ekassa raskaudessa maltoin dpo10 haamun jälkeen odotella 3 päivää ennen kuin testasin uusiksi. Nyt kun tosiaan oli yksikin päivä liikaa:Face With Tears Of Joy:

On kyllä hitsin koukuttavaa se testailu :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: nyt kun pitää taas odottaa monta viikkoa niin harmittaa! Onneks välissä saa metsästää ovulaatiota :Relieved Face:

No juu :Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes: onneksi tosiaan sentään pääsee välillä metsästämään ovista, ettei tarvi koko kiertoa odotella.

Mulla vielä kaikenlisäksi molemmissa raskauksissa tuli ns tosi myöhään vasta se 3+ eli rahaa testeihin paloi... Mut silti siis syntyi terveet pienet.. Eli nekään ei siis kerro mitään vaikka sitä silleen jostain syystä ajattelee..on tämä.. :red-heart:

Herttarouva mainitsi muistaakseni jossain viestissä että ens kierrossa pitää muistaa juoda tarpeeksi vettä! Kuinkahan paljon vähäinen veden juonti vaikuttaa tärppiin?
Mä oon siis viime kuukausina juonut ihan todella vähän vettä, oikeasti voi olla menny päiviä etten oo muistanut juoda, se on aina mehu tai limu. Tää uus kierto kun alkoi niin aloin myös vettä juomaan ihan kunnolla, että sais edes sen päivän suositellun määrän juotua. Vaikuttaahan se moneenkin kropan toiminnassa mutta kuinkahan paljon just tähän :Smirking Face:

niin ja koska nyt mennää kp2, niin ehtii miettimään tässä ennen ovista et millä kaikella noita mahiksia parentelisi että tää kierto vois olla se tärppi kierto, niin tuli vaan toi vesikin mieleen tuolta aijemmasta Herttarouvan viestistä! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mulla ei ensimmäisessä raskaudessa ollu mitää paniikkia testailla sen ekan positiivisen testin jälkee. Mut se valitettavasti pääty keskenmenoon. Kävin sen vuoksi lääkärissä, lääkäri oli ihana ja empaattinen, käynnistä jäi kaikin puolin hyvä mieli vaikka rankkaa muuten oli, mutta jossain kohtaa lääkäri kysyi teinkö useita testejä ja alkoiko viiva hiipua. Niiiiin tämä jäi kyllä kummittelemaan Itelle. Sit ku raskauduin uuestaan tein iha hirveesti testejä ku mielessä vaa pyöri sen lääkärin sanat. Sit päätin et ku digii tulee 3+ on pakko lopettaa.:tears:

NIIN ON!! Löysin yhestä prismasta tropicanan ja toisessa ei ollu laisinkaa valikoimassa... Oliko se muuten niin että maca-jauhe ja greippimehu piti lopettaa ovulaatioon?

Onnea plussainneille ja paljon tarrasukkia! :Heavy Black Heart:

Joo greippi kandee lopettaa ovulaation alkuun koska alku kierrosta tärkeä hormoni on estrogeeni johon gteipillä voi olla vaikutus ja loppu kierrosta taan progesteroni on tärkeempi

Jipii, täällä oltu hereillä nyt tunti eikä uni tuu millään. Ärsyttää, mutta hassua että viime raskaudessa mul alko samalla dpo:lla tää aamuyön kukkuminen ja sitähän kesti usean viikon. En tiiä voiko muka olla vai huijaako mun kroppa nyt ihan tosissaan :D tiiän kyllä että oireet saman naisen eri raskauksissa voi olla ihan erilaiset. Miten teillä, onko ollut eri oireita alkuraskauksissa?

Jipii, täällä oltu hereillä nyt tunti eikä uni tuu millään. Ärsyttää, mutta hassua että viime raskaudessa mul alko samalla dpo:lla tää aamuyön kukkuminen ja sitähän kesti usean viikon. En tiiä voiko muka olla vai huijaako mun kroppa nyt ihan tosissaan :D tiiän kyllä että oireet saman naisen eri raskauksissa voi olla ihan erilaiset. Miten teillä, onko ollut eri oireita alkuraskauksissa?

mulla on ollu nyt kahessa edellisessä kierrossa tota valmomista, herään jokus kolmen jälkeen eikä uni tuu enää. Tota oli pojan alkuraskaudessa, mutta ei tyttöjen. Ei se nyt ole sitten tarkottanut mitään, vaikka itselläkin toivo heräsi. Mä en jatkossa voi luottaa mihinkään omiin oireiseen tai tuntemuksiin, koska niitä on joka kierrossa ja ne vaihtelee. Mutta toi valvominen on jännä, toivottavasti tässä kierrossa sitä ei ole, on aika inhottavaa, alkuillasta meinaa pystyyn nukahtaa kun herää niin aikaseen, ja toihan itsellä jatkuu aina sinne asti kun vuoto alkaa! :Grimacing Face:

Mä en saa taas unta öisin melkein millään, mut sit ku nukahdan ni ei jaksaisi aamulla nousta.. ja oli eilen illalla karseet ilmavaivat ja närästys..
Aamulla ku menin taas Mittaa lämpöä ni 36,2..mut yritän luottaa siihen ilta lukemaan siksi koska tosiaan koholla on ja viimeksi laski sekin kun menkat oli alkamassa...

mulla on ollu nyt kahessa edellisessä kierrossa tota valmomista, herään jokus kolmen jälkeen eikä uni tuu enää. Tota oli pojan alkuraskaudessa, mutta ei tyttöjen. Ei se nyt ole sitten tarkottanut mitään, vaikka itselläkin toivo heräsi. Mä en jatkossa voi luottaa mihinkään omiin oireiseen tai tuntemuksiin, koska niitä on joka kierrossa ja ne vaihtelee. Mutta toi valvominen on jännä, toivottavasti tässä kierrossa sitä ei ole, on aika inhottavaa, alkuillasta meinaa pystyyn nukahtaa kun herää niin aikaseen, ja toihan itsellä jatkuu aina sinne asti kun vuoto alkaa! :Grimacing Face:
Joo ja muistan kyl et vaikka heräsin alkuraskaudes tosi aikasin ni ei väsyttäny yhtään ja nyt lopulta ku nukahdin ja heräsin kelloon ni voi juma että väsytti

Ajattelin tulla vaan tänne kertomaan, että oon nyt parina aamuna testaillut tosiaan negoja, joten kai tää on vähän menetetty peli jo minun osalta :( mutta menkat ei ole vielä alkaneet, joten ehkä vielä hippunen toivoa on. Menkat 3 päivää myöhässä.

Esikoisesta mulla oli menkat 4 päivää myöhässä ja veri- ja pissikokeet näytti negaa. Seuraavalla viikolla teinkin sitten positiiviset testit, mutta ultrassa koko vastasi viikkoja miten alunperin oli laskettu, joten kai mulla vaan sitten näkyi tosi myöhään :tears: Toivossa on hyvä elää.

Mutta tyytyväinen olen näin 13kk jälkeen, että ehkä edes jotain yritti tapahtua tai yrittää tapahtua, en tiedä. En kyllä tikuttanut ovista, joten kai ne menkat vielä voi tulla niin sanotusti ajallaan jos kierto on pitkittynyt vaan. Mutta jännä kyllä kun menkkakivut alkoi päivälleen samaan aikaan mihin normi kierron mukaan tiputtelun olis pitänyt alkaa.

Herttarouva mainitsi muistaakseni jossain viestissä että ens kierrossa pitää muistaa juoda tarpeeksi vettä! Kuinkahan paljon vähäinen veden juonti vaikuttaa tärppiin?
Mä oon siis viime kuukausina juonut ihan todella vähän vettä, oikeasti voi olla menny päiviä etten oo muistanut juoda, se on aina mehu tai limu. Tää uus kierto kun alkoi niin aloin myös vettä juomaan ihan kunnolla, että sais edes sen päivän suositellun määrän juotua. Vaikuttaahan se moneenkin kropan toiminnassa mutta kuinkahan paljon just tähän :Smirking Face:

niin ja koska nyt mennää kp2, niin ehtii miettimään tässä ennen ovista et millä kaikella noita mahiksia parentelisi että tää kierto vois olla se tärppi kierto, niin tuli vaan toi vesikin mieleen tuolta aijemmasta Herttarouvan viestistä! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Mä oon kans todella huono vedenjuoja. Tykkään mehusta ja cokis niin koukuttavaa. Nyt jätin cokiksen pois ja aloitan aamuni muutamalla desillä greippimehua ja teetä. Sitten litkin vettä pitkin päivää. Ja vessassa juoksen myös . Aamun vitamiinit ovat tällä hetkellä

D-vitamiini 50 vahvuus
Foolihappo
Gelee royal
Gelee royalissa mainittiin vehnänalkioöljy myös, niin en ole ottanut sitä nyt erikseen öljynä enää. Kp 2 ja siis eilen menkat todella rytinällä alkoi ja ihan kunnon vuotoa. Miten voikin iloita siitä että ne eivät olleetkaan niukat! Toivottavasti tässä kierrossa tulee ne kuuluisat ovislimat. Niitä ei näkynyt viime kierrossa ollenkaan. Kyl tää tästä taas .

Takaisin