Raskaaksi 2022

Hei piinapäiväilijät! Aloitatteko raskausajan ruokasuosituksia jo ovulaation ja talletusten jälkeen piinapäivillä, kun ei vielä tiedä lopputulosta? Esimerkiksi medium pihvin tai homejuuston kohdalla :Grinning Face:
En. Alkoholia käytän max yhden annoksen, mutta se ei ole iso juttu, kun ns. kunnolla ryypättyä ei välttämättä tule edes joka vuosi muutenkaan. Kukaan ei tiedä, kuinka kauan tässä yritystouhussa menee, joten en viitsi sen vuoksi omaa elämääni laittaa tauolle enempää kuin on pakko. Plus perjantai ei ole perjantai ilman sushia. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Muokattu viimeksi:
Oviksen testaajat! Tummeneeko teillä tikut pikkuhiljaa ja lopulta plus vai saattako olla niin, että edeltävänä päivänä esim. Ei juuri mitään ja seuraavana päivänä onkin plus?

Mulla pysyy yleensä haaleana monta päivää ja sitten yhtenä päivänä vähän vahvempi, jolloin alan testaamaan useamman kerran päivässä. Mutta se plussa on tullut kyllä tosi nopeesti sen vahvenemisen jälkeen, yleensä jo seuraavana päivänä :)

Oviksen testaajat! Tummeneeko teillä tikut pikkuhiljaa ja lopulta plus vai saattako olla niin, että edeltävänä päivänä esim. Ei juuri mitään ja seuraavana päivänä onkin plus?
Mulla menee oikeestaan aina näin, kuva alla. Plussa siis tuo sunnuntai ja varsinkin aamu ja päivä kohdat. Olen aina tykännyt testata myös plussan jälkeen niin näkee vähän miten lähtee taas himmenemään viiva.

Liitteet

• 0F9A8354-B965-4130-A439-B72F943EF5BD.jpeg
    0F9A8354-B965-4130-A439-B72F943EF5BD.jpeg
    1.3 MB · Katsottu: 107
Hei piinapäiväilijät! Aloitatteko raskausajan ruokasuosituksia jo ovulaation ja talletusten jälkeen piinapäivillä, kun ei vielä tiedä lopputulosta? Esimerkiksi medium pihvin tai homejuuston kohdalla :Grinning Face:
Aiemmin kyllä, nyt en ole enää jaksanut. Ehkä osittain, tosi epäloogisesti kyllä. Kahvin määrää rajoitan tiukemmin. Alkoholia en käytä muutenkaan.

Aamun dpo9 testailut. Minun silmiin ei havaintoa toisesta viivasta, mutta tihrustakaa nyt toki muutkin vaikka ajan kuluks :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Testinä Apteq Raskaustesti 10miu.

Liitteet

• 20220513_074000.jpg
    20220513_074000.jpg
    404.1 KB · Katsottu: 110
  • 20220513_074027.jpg
    20220513_074027.jpg
    369 KB · Katsottu: 105
Aamun dpo9 testailut. Minun silmiin ei havaintoa toisesta viivasta, mutta tihrustakaa nyt toki muutkin vaikka ajan kuluks :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Tossa toisessa kuvassa oon näkevinäni jotakin :Eyes:

Dpo7. Alkio siirrettiin keskiviikkona, joten testipäivä ois vasta 22.5. Joka kerta ajattelen määrätietoisesti että nyt en mieti koko asiaa enkä varmastikaan testaa ennen testipäivää! Silti havaitsen taas itseni pohtimasta että löytyiskö vakiapteekista medigoon testejä, polttelis testata niitäkin kun ei oo tullu testattua ikinä. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Erotan ehkä viivanpaikan, ehkä se vielä muodostuisi ihan plussaksi! :folded:

Joskus alkuvaiheessa vähän mietin näitä, mutta kun yritys vaan kestää, niin pitää alkaa huomioimaan vähän sitäkin, ettei ihan pilaa normaalia elämäänsä kaikella tällä :P nyt lähinnä koitan alkoholinkäyttöä vähän miettiä luteaalissa. Mutta jos on sattunut osumaan joku harvinaisempi illanistujainen just siihen niin oon silti ottanut.

Eli sanoisin, että ymmärrän hyvin jos joku haluaa alkaa miettimään näitä, koska yrityksen alkutaipaleella varsinkin tuntuu kivalta tehdä kaikkea :) mutta ei kannata tippaakaan harmitella jos ei ite seuraile. Ei noista varmasti oo näyttöä että vaikuttais mihinkään suuntaan, siis noista ruokasuosituksista erityisesti!

Ovistestailusta: lopetin aamupissasta tekemisen koska ne oli mulla aina tosi vahvat ja päivällä taas hyvä jos väriä. Sit ku seuras vaan niitä päivätestien tuloksia niin ne kyl tummeni pikkuhiljaa ja ovis lopulta löyty.

Ruokavaliosta: kysyin neuvolasta tuosta ja he sanoivat, että ei ole mitään syytä noudattaa raskausruokavaliota ennen plussaa.
Itse noudatan näitä hedelmällisyyttä haittaavien aineiden listauksia, eli esim. kahvia en juo enää pannullista päivässä vaan 1-2 kuppia. Toisaalta transrasvoja tulee kyllä syötyä ranskiksien muodossa. Buranaa vältän kp3 alkaen aina menkkojen alkuun asti (tuo kp sen takia, että letrokuuri alkaa silloin). Humalanhakuista juomista oon vähentäny, mutta alkoholia käytän muuten kyllä.

Paljon onnea plussanaluista! Vahvistumisia:red-heart::Two-hearts:

Ovistestailusta: lopetin aamupissasta tekemisen koska ne oli mulla aina tosi vahvat ja päivällä taas hyvä jos väriä. Sit ku seuras vaan niitä päivätestien tuloksia niin ne kyl tummeni pikkuhiljaa ja ovis lopulta löyty.

Ruokavaliosta: kysyin neuvolasta tuosta ja he sanoivat, että ei ole mitään syytä noudattaa raskausruokavaliota ennen plussaa.
Itse noudatan näitä hedelmällisyyttä haittaavien aineiden listauksia, eli esim. kahvia en juo enää pannullista päivässä vaan 1-2 kuppia. Toisaalta transrasvoja tulee kyllä syötyä ranskiksien muodossa. Buranaa vältän kp3 alkaen aina menkkojen alkuun asti (tuo kp sen takia, että letrokuuri alkaa silloin). Humalanhakuista juomista oon vähentäny, mutta alkoholia käytän muuten kyllä.

Paljon onnea plussanaluista! Vahvistumisia:red-heart::Two-hearts:
Joo, muistan että ainakin jossain liuskatesteissä oikeen suositellaan että ei aamun ekasta testaisi, vaan joskus päivällä! Sitten taas digitestit erityisesti ohjeistaa testaamaan aamun ekasta. Eli kannattaa varmaan yleisesti noudattaa kunkin testin ohjeita, jos niissä ajankohtia mainitaan :)

Ja sun jutut kuulosti melkeen ku mun suusta :D ibuprofeiinia syön ainoastaan menkkakipuihin, ja ruokavalion suhteen oon vähän koittanu tsempata että ylläpitäis hedelmällisyyttä. Kahvia (espresso) yleensä yks kuppi päivässä, ja koitan tsempata että kalaa tulisi syötyä. Luin kans että fermentoidut ruuat on hyviä naisille jotka koittaa raskautua, joten päätin totutella syömään hapankaalia, ja sitä tulee nyt syötyä melkeen joka ruualla :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: muu perhe yökkäilee vieressä sen hajulle.

Iski kauhea päänsärky. Kumpaa kannattais mieluummin ottaa burana vai aspiriini? Buranaa yrittäny vältellä ja kun panadolia nyt ei tähän hätään oo niin kumpi ennemmin? :Grimacing Face:

Iski kauhea päänsärky. Kumpaa kannattais mieluummin ottaa burana vai aspiriini? Buranaa yrittäny vältellä ja kun panadolia nyt ei tähän hätään oo niin kumpi ennemmin? :Grimacing Face:
En muista kuulleeni että aspiriinista olis haittaa, eli ite ottasin sitä! Toivottavasti helpottaa pian!

Ei tummunu mul pikkuhiljaa vaan esikoisen plussakierrosta oli ovistesti aamulla viel haalee ja illalla tasavahvat ja sit yöllä testiviiva jo vahvempi ku kontrolli. Muutenkin (ainakin siinä kierrossa, ehin tikuttaa vaan kaks kiertoa ennen plussaa) välillä tummu vähän ja sit taas haaleni ja taas vähän tummui).

Muokattu viimeksi:
Mä liityn tänne kans nyt taustailemaan. Esikoinen nyt 1v 1kk.

Mennään "varmoilla päivillä"(mitä ne nyt ikinä tarkottaakaan kun ekoja kuukautisia ei oo tullu pillereiden lopetuksen jälkeen). Olin tuntevinani oviksen reilu viikko sit ja limasuutta oli silloin kans enemmän. Tossa kohtaa oli pillereiden lopetuksesta viikko ja niiden käytön aikana oli alapää ihan rutikuiva koko ajan ja ei ollut kuukautisia. Nyt sit venaan alkaako kuukautiset tässä viikon sisällä. Eilen oli seksiä puolison kanssa ja sovittiin että sopii laueta sisään ja jäin silti elättelemään toiveita jos kuitenkin ovuloin myöhemmin :tears:

Mut juu... toiveissa on tavallaan raskaus ja tavallaan vast muutaman kuukauden päästä alotetaan kohdistamaan ovulaation ympärille mitään(jos mun kierto ees starttaa. Imetän 4krt vuorokaudes viel). Puolison kans kuitenkin onneks molemmat sitä mieltä, että jos nyt tulisi raskaaksi, olisi sekin iloinen asia:Two-hearts:

Ei kai toi nyt enää mikään viivanpaikka ole.:smiling-eyes::folded: Toinen kuva melkee heti testin tehtyä ja toinenkin ehkä sen 5min sisään. Testinä nyt rfsu herkkä 10 herkkyys
View attachment 112856
Pakko siis vielä lisätä että aamupissasta tehty one step puikko myös se 10 oli aivan olematon. Mulla selkeesti päivällä näkyy paremmin. Aamulla olin ihan että niin se tais eilinen olla vaan viivan paikka, mutta kyllä nää nyt taitaa jo jotain merkitä. :)

Pakko siis vielä lisätä että aamupissasta tehty one step puikko myös se 10 oli aivan olematon. Mulla selkeesti päivällä näkyy paremmin. Aamulla olin ihan että niin se tais eilinen olla vaan viivan paikka, mutta kyllä nää nyt taitaa jo jotain merkitä. :)
Paljon onnea, kyl tuo on minusta jo plussa eikä haamu! :)

Etenkin ne raskauskeijun "herkät" one stepit taitaa olla sellasia, että näyttävät joskus ihan turhia haamuja, mutta tosi huonosti näyttävät oikeita plussia, eli eivät kyllä ole herkkiä lainkaan. Usein muut testit näyttää sit plussan paljon selvemmin, kuin ne :)

Takaisin