Raskaaksi 2022

Täällä ollu siis aivan kauheat kuukautiset menossa. Todella kivuliaat ja vuotoa tulee aivan kun saavista. Onneks ehkä kohta loppuu ja sit pääsee taas tikutteleen ovista. Mä pääsen raskaustestin tekemään syntymäpäivänä tossa toukokuun lopussa. Ois kyllä maailman paras synttärilahja jos tärppäis nyt tästä kierrosta. :smiling face with heart-eyes:

Täällä selätetty 2vk kestäneet monsuunimenkat.
Viimein!
Mutta olihan se selvä merkki, että kierto on ihan viturallaan ja niimpä ajattelin jospa tämän kierron vaan rennosti pupuilisi ja jättäisi tikuttelun kokonaan väliin.

Edellinen kierto oli 21pv ja siitä vuotoa 10pv.. Niin ei tässä kauheesti jää pelivaraa jos kierto edelleen 21pv ja vuoto entistä pidempi..

Voitte uskoa että meinas eilen itku tulla kun vanhempi, rakas sukulainen onnitteli. Sitten ku ihmeteltiin että mistä, niin oon kuulemma jo niin somasti pyöristynyt... voi apua. Kovasti oli pahoillaan ja on niin hyväntahtoinen että hälle ei voinut tuosta pahoillaan olla mutta kyllä toi taas oman surun pintaan tästä yrityksestä.

Kirjotan nyt pitkästä aikaa ketjuun ja tekstistä tulee varmasti pitkähkö, mutta luulen että täältä saan parhaan tuen kun en uskalla lähipiirille puhua vauvahaaveista ja mies on, noh..mies. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Määhän kirjottelin tänne jo tammikuussa, kun marraakuussa päätettiin jättää pillerit pois. Tjot ja silleen. Mies oli se joka lopullisen "no jätä pois vaan" päätöksen teki ja joulukuussa jo touhuiltiin lupaavasti. Se ei kuitenkaan tärpännyt, oishan ollukki ihme että heti ekasta. Sama oli sit tammikuussakin.
Helmikuussa kun alkoi ovis lähestyä, mies paukautti että ei olekkaan varma haluaako sittenkään ja että häntä pelotti jo aiemmat testailut että miten hän olisi reagoinut jos olisinkin tärpännyt heti. Meillä ennestään helmikuinen (paitsiettä tammikuinen, mutta anyways) ja miettii riittääkö hänestä isäksi kahdelle, saako kaksi huomiota yhtälailla ja miten muutenkin jaksaminen. Epävarmuutta ja osaksi johtuu huonosta itsetunnostakin kun kokee että minä olen äitinä ollut niin täydellinen kun "kokoajan tiedät mitä teet, raskausaikanakin tiesit syödä vitamiinit ja kaikki tulee luonnostaan, minä en tiedä mistään mitään"

(tässävaiheessa saa nauraa, koska kaikkihan me tiedetään kuinka hukassa sitä ollaan ja mitenpaljon kysymyksiä tällä foorumilla esitetään toisiltamme. Mies ei vaan tiedä sitä :Face With Tears Of Joy:)

Tästä täyskäännöksestä seurasi minulla pieni masis tottakai ja ahisti helvetisti. Just ku aattelin että saan alkaa haaveilla pienestä nyytistä tosissaan, matto vedettiin jalkojen alta. Ilmotin että en pillereitä ala syödä enää, että saa herra sit ite keksiä ehkäsyn. Minä tikutan edelleen ovista ja pidän kierrosta kirjaa. Miehelle se passas ja haki ison kasan kumeja kaupasta.

Nyt just oli kolmas ovis tämän jälkeen. Aiemmat kaksi mies on kysellyt millon tarvii alkaa käyttää kumia. Päätyi siihen ettei kokoaikaa, vaan ainoastaan ne herkimmät päivät oviksen aikaan. Ja sinnikäs ollutkin että on houkutuksista huolimatta laittanut sen kumin. (Onko tämä nyt sitä "varmat päivät" tyylistä touhua?)

Ekassa ne oli kp 11-17 kun ovis kp15. Eli reilusti päiviä. Tokassa kp 12-16 kun ovis kp 15. Eli aika lyheni.
Tässä kolmannessa tietoisesti laukesi sisään to, vaikka sanoin että vklp aikoihin tulee ovis. Ei haitannut. Tikutin sit oviksen perjantaille! Lauantaina ei pystytty kun oli muita menoja, mutta tikkukin haaleni. Nyt eilen sit päikkäriaikaan touhuiltiin, sekä illalla halusi vielä uudestaan, ilman kumia. Vaikka siis tietää kierron.

Aikamoiset mahikset tässä kierrossa nyt sit on ja tiedusteluihin "mitenkäs nyt näin" ja "kai tiedät että hyvinkin voin tulla nyt raskaaksi" saan vastauksen "sepä selviää sitten aikanaan". Olkaapas nyt psykologeja ja ennustajia. Jos raskaudun tästä tietoisesta miehen valinnasta, saanko alkaa katella kämppää mulle ja lapsille kun mies saa plussaviivoista hermoromahduksen? Vai onko tää vaan epävarmuutta ja mies alitajuisesti kuitenkin haluaiski sen lapsen, alkuvuonna oli vaan joku epäilyksen hetki?
Meidän tammikuinen on maailman helpoin lapsi! Ja isänä mies on kyllä ollut super. Viettää aikaa, hoitaa tasavertasesti ja kaikinpuolin osallistuu. Että ei pitäisi kyllä todellista ongelmaa olla.. Ajatuksia siis? :Grinning Face With Smiling Eyes:
Meillä toiveissa kolmas (ja viimeinen) vauva ja mies on jokaisen kohdalla harkinnut hartaasti ja tarkkaan ennenkuin on vihreää valoa näyttänyt. Ja olen tottakai myös antanut niin tehdä. Minä haluan tulla raskaaksi todella paljon, mutta pakko myöntää, että itsellänikin on päiviä, että miettii onko siinä mitään järkeä. Pelottaa ja jännittää ihan yhtä paljon kuin olen innostunut. Tosiaan niinkuin muutkin sanoneet, niin koittaisin vielä jutella asiasta ja kysellä, koska mun mielestä sekään ei ois omalla kohdalla kauheen kiva olla sellaisessa "löysässä hirressä". Mutta kuulostaa omaan korvaan siltä, että olis se pieni epäröinti tullut ja menossa ohi. Kun yritettiin kakkosta, mulla oli itselläni sellainen reilun kk epäröinti jolloin pidettiin taukokin yrittämisestä. Piti vaan selvittää ajatuksia, ennekuin tapahtuu mitään "peruuttamatonta" ja se auttoi. Tulin raskaaksi heti seuraavasta kierrosta :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Sori jos tässä ei ollut mitään järkeä, oon nukuttamassa noita kahta apinaa täällä ja ajatus keskeytyy vähän väliä. Tsemppiä!

Kuulostaa kammottavalta vuotaa noin kauan :Grimacing Face: Onneksi ohi tältä kertaa :thumbs-up:

Meille soitti lääkäri joka ohjasi eteenpäin. No sain jo illaksi ajan joka hänkin ohjasi eteenpäin, koska ei ole kokemusta, että mies on korvaushoidossa näin pitkään ja sen jälkeen yrittää vielä siittää vauvan alulle.
No sain kahden asiantuntijan nimen, toiselle ei varattavissa aikoja ja toinen 13.5. perjantaina :tears: tän täytyy meinata nyt hyvää täss kohtaa eiksniin :rolling:. Silloin taitaakin olla jo ovulaatiohetki melkein, jollei jostain ihmeestä sieltä löytyis se yks simppa joka olis perille päässyt.

Voitte uskoa että meinas eilen itku tulla kun vanhempi, rakas sukulainen onnitteli. Sitten ku ihmeteltiin että mistä, niin oon kuulemma jo niin somasti pyöristynyt... voi apua. Kovasti oli pahoillaan ja on niin hyväntahtoinen että hälle ei voinut tuosta pahoillaan olla mutta kyllä toi taas oman surun pintaan tästä yrityksestä.

Voi ei :( Kuulostaa tosi ahdistavalta kommentilta. Paha tuokin, jos kommentoija on hyväntahtoinen ja herttainen, niin ei edes kehtaa vastata kovin tuimasti.

Voi apua miten riipasevaa :( :Broken Heart: otan osaa että jouduit tuohon tilanteeseen :Heavy Black Heart: kyllä varmasti hänestäkin tuntu kovin pahalta kun tajus :sad-face: on niin arka aihe tosi monelta eri kantilta, ei juuri tarvis kenenkään koskaan kommentoida aiheeseen liittyen mitään, ellei kyseinen henkilö ite nosta aihetta esiin. Täytyy kyl sanoa et ite oon nuorempana möläytelly tyhmiä juttuja tähän liittyen, ei kyllä yhtään tajunnu miten tahditon on ollu ennen kuin ite päätynyt tälle puolelle :Weary Cat Face:

Tääl kans on todella suuri odotuksen hetki, tuleeko testistä plussa. Menkkoja ei oo viel näkynyt ja toivon ettei niitä nyt ollenkaa tulisi. Kipua ollut vähän väliä joskus ihan kunnon vihlaisuja. Ihme että ei olisi raskaus alkanu. Testi ei viel näyttänyt mitään, mutta samanlailla meni kuopuksen kohdalla. Meni todella kauan että näkyi positiivinen testi raskaudesta. Jännityksellä odotan mikä on testin tulos. Jospa näkyis pian.

Tääl kans on todella suuri odotuksen hetki, tuleeko testistä plussa. Menkkoja ei oo viel näkynyt ja toivon ettei niitä nyt ollenkaa tulisi. Kipua ollut vähän väliä joskus ihan kunnon vihlaisuja. Ihme että ei olisi raskaus alkanu. Testi ei viel näyttänyt mitään, mutta samanlailla meni kuopuksen kohdalla. Meni todella kauan että näkyi positiivinen testi raskaudesta. Jännityksellä odotan mikä on testin tulos. Jospa näkyis pian.
Vaikuttaapa lupaavalta!! Päivitä meille testiä tiirailtavansi sitten kun teet. :smiling face with heart-eyes:

Voi apua miten riipasevaa :sad001 :Broken Heart: otan osaa että jouduit tuohon tilanteeseen :Heavy Black Heart: kyllä varmasti hänestäkin tuntu kovin pahalta kun tajus :sad-face: on niin arka aihe tosi monelta eri kantilta, ei juuri tarvis kenenkään koskaan kommentoida aiheeseen liittyen mitään, ellei kyseinen henkilö ite nosta aihetta esiin. Täytyy kyl sanoa et ite oon nuorempana möläytelly tyhmiä juttuja tähän liittyen, ei kyllä yhtään tajunnu miten tahditon on ollu ennen kuin ite päätynyt tälle puolelle :Weary Cat Face:

Kiitos. :red-heart: Samaa oon miettinyt, että vaikka oon aina tiedostanut aiheen herkäksi niin nyt vasta ymmärtää miten tahditon on ollut vaikka on yrittänyt olla olematta. :Grinning Face With Smiling Eyes:

Tämä on kyllä haastava aihe. Itsehän en yhtään huomaa, jos joku on raskaana. Töissä ihmiset eivät jaksa kertoa jokaiselle erikseen (suuri työpaikka), niin siitäkin tulee hassuja tilanteita. Yksi työkaveri sanoi johonkin asiaan, että kun en ole täällä enää ensi viikolla. Ihmettelin, että oletko saanut uuden työpaikan. Toinen katsoi vähän hassusti ja vastasi, että ei kun oon raskaana ja mulla alkaa äitiysloma. Sen jälkeen tajusin, että hänellä on oikeasti suuri raskausvatsa.

3 Koti-inseminaation ja 2 yhdyntää ovulaation aikoihin ni on ainaki kovasti yritetty. Nyt sit dpo 1 ja alkaa piinaava jännitys äitien päivään asti.
En kestä ku toi mies on nii ylisöpö ku pussaa alavatsaa ja sano että voi ku siellä nyt tapahtuis jotain. Siitä tulee varmaan just sellanen isä joka pusuttelee raskausvatsaa:Heavy Black Heart:

Tuo on kyllä hankala jos ihmiset olettaa pyöristymisestä että on raskaana ja kommentoivat siitä. Jotenkin itsellä ei ole ollut pokkaa kysyä keneltäkään onko raskaana kun en edes tuijota kenenkään vartalon muotoja. Mulle tulee aina ihan yllätyksenä jos joku saa lapsen kun ei kiinnitä vatsoihin huomiota, ellei nyt oo oikeesti nii hoikka ettei voi olla huomaamatta erottuvaa vauvavatsaa.

Tämä on kyllä haastava aihe. Itsehän en yhtään huomaa, jos joku on raskaana. Töissä ihmiset eivät jaksa kertoa jokaiselle erikseen (suuri työpaikka), niin siitäkin tulee hassuja tilanteita. Yksi työkaveri sanoi johonkin asiaan, että kun en ole täällä enää ensi viikolla. Ihmettelin, että oletko saanut uuden työpaikan. Toinen katsoi vähän hassusti ja vastasi, että ei kun oon raskaana ja mulla alkaa äitiysloma. Sen jälkeen tajusin, että hänellä on oikeasti suuri raskausvatsa.

Mä oon ihan samanlainen! En huomaa toisten raskauksia ennen kuin viime metreillä. En osaa erottaa alku- tai edes puolenvälin raskausvatsaa lihomisesta. Siksi minullekin on ollut järkytys, kun useampi ihminen on iloisesti onnittelut minua viimeisen kahden vuoden aikana. (Jossu123, tiedän tunteen, myötätuntoni heräsi kun luin viestisi.) Itse en uskalla sanoa kenellekään mitään, ennen kuin olen 101% varma. On tosi kamalaa sanoa, että ei kun olen lihonnut, kun sekin on arka paikka. Kamalaa se on kyllä ollut myös niille hyvää tarkoittaville ja ystävällisille ihmisille, jotka ovat näyttäneet siltä, etteivät takuulla tee samaa viehettä uudestaan...

Joo, raskausonnittelumokia minulle ei ole tullut itselleni, mutta mietin mitä muuta olen saattanut sanoa tahdittomasti sellaisessa elämäntilanteessa oleville, mistä minulla ei ole käsitystä... Tätä olen tässä viimeisen vuoden aikana lapsettomuuspolullani miettinyt...

Mä oon ihan samanlainen! En huomaa toisten raskauksia ennen kuin viime metreillä. En osaa erottaa alku- tai edes puolenvälin raskausvatsaa lihomisesta. Siksi minullekin on ollut järkytys, kun useampi ihminen on iloisesti onnittelut minua viimeisen kahden vuoden aikana. (Jossu123, tiedän tunteen, myötätuntoni heräsi kun luin viestisi.) Itse en uskalla sanoa kenellekään mitään, ennen kuin olen 101% varma. On tosi kamalaa sanoa, että ei kun olen lihonnut, kun sekin on arka paikka. Kamalaa se on kyllä ollut myös niille hyvää tarkoittaville ja ystävällisille ihmisille, jotka ovat näyttäneet siltä, etteivät takuulla tee samaa viehettä uudestaan...

Joo, raskausonnittelumokia minulle ei ole tullut itselleni, mutta mietin mitä muuta olen saattanut sanoa tahdittomasti sellaisessa elämäntilanteessa oleville, mistä minulla ei ole käsitystä... Tätä olen tässä viimeisen vuoden aikana lapsettomuuspolullani miettinyt...
Sitä minäkin mietin! En kyllä ite myöskään oo onnitellu ketään raskaudesta, paitsi sillon kun joku on sanonut erikseen asiasta. Mutta sen sijaan voisin kuvitella että olisin joskus kysellyt joltain esimerkiks että miks teillä ei oo lapsia :( tuokin on sellanen mitä ei tarvis kysyä keneltäkään ikinä, kertokoon itte jos kokee tarpeelliseks puhua asiasta. Ja kaikista pahin on kun kerran muiden työkavereiden innottamana laitoin humalahakuisen illan tiimellyksessä yhelle naispuoliselle kollegalle kyselyn, että ootko raskaana kun et tullu? Vastas napakasti, että en oo, mutta sain just keskenmenon, kiitos kysymästä. Onneks näpäytti noin suoraan ja voi kamala miten vieläkin harmittaa tuo tyhmyys!!

Nyt tässä kierrossa ovulaation oireet ja niiden aikataulu jotenkin selkeytyi.
Ensin oli ovislimat, siitä 2 pv päästä nipisti vatsaa ja tuli positiivinen ovistesti ja siitä vuorokauden päästä alkoi palelu. Eli silloin kehon lämpö nousee joten palelee ja ovis on ohi. On kuin oppikirjasta. Voi kun aina ois näin selkeät merkit, toisaalta ei tarvis olla jos nyt oiskin tärpänny.

Malttamattomana tein tänään negan pregcheckillä. Tänään vasta ilmeisesti dpo 9. :No Evil Monkey:
Sama homma täällä, tosin ilmeisesti dpo8... Suunnitelmissa oli testata ensimmäisen kerran vasta perjantaina, mutta ei tälle testausinnolle näköjään mitään voi :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Kovin on toiveikas olo oireiden perusteella, nyt pitäisi vain malttaa odottaa...

Olen kyllä pyöreä ollut jo vuosia ja huvittavintahan tässä on se, ettei painoni ole 2 vuoteen liikkunut suuntaan tai toiseen. :tears:

Komppaan, vaikee on ihmisestä arvioida onnitella vaiko eikö.

Arjessa törmään aiheeseen lähes päivittäin. Ite oon töissä sellasella alalla, että on pakko välillä nostaa asia esille asiakkaan kanssa. Hyvin hienovarainen asia kertakaikkiaan jossa pitää valita sanansa todella tarkkaan.

Sama homma täällä, tosin ilmeisesti dpo8... Suunnitelmissa oli testata ensimmäisen kerran vasta perjantaina, mutta ei tälle testausinnolle näköjään mitään voi :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Kovin on toiveikas olo oireiden perusteella, nyt pitäisi vain malttaa odottaa...

Täällä ollaan samoilla päivillä, meinasin lauantaina testata vasta mutta katsotaan pitääkö lupaus.. nyt dpo 8 tänään.

Komppaan myös! Mä en myöskään niin tajua tai huomaa ennen kuin oikeesti joku on viimeisillään tai sitten sanoo suoraan. Onnittelumokia ei myöskään ole omalle kohdalle sattunut onneksi, kumpaankaan suuntaan. Mutta nuorempana oon syyllistynyt sanomaan myös tyhmiä ja tahdittomia juttuja, jotka nyt parin vuoden aikana vasta ymmärtänyt..

Ylipäänsä se utelu ja kyseleminen on kyllä niin väärin, vaikka useat ihmiset ei sitä valitettavasti ymmärrä ennenkuin ovat tässä tilanteessa itse. Vuosi sitten äitienpäiväviikonloppuna olin vanhempien luona ja he alkoivat yllättäen utelemaan (varmaan kun oltiin keskenään eikä mies ollut mukana), että ollaanko mietitty lapsen hankkimista. Typertyneenä ja yllättyneenä sanoin vaan että ollaan. Sitten he naureskellen sanoivat että "no kai te nyt tiedätte ettei se pelkkä miettiminen riitä!". Tietenkin hermostuin ja pyysin heitä olemaan kyselemättä asiasta enää kun se ei ole aina niin helppoa. Siitä syntyi vuosisadan riita kun äiti ei ymmärtänyt sitä etten halunnut puhua asiasta ja hänen mielestään mun pitäisi kertoa hänelle kaikki.. muutama kuukausi meni ennen kuin saatiin selvitettyä asia ja he tietävät että hoidot aloitettiin viime vuonna mutta ei ole puhuttu asiasta sen jälkeen :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Takaisin