Kirjotan nyt pitkästä aikaa ketjuun ja tekstistä tulee varmasti pitkähkö, mutta luulen että täältä saan parhaan tuen kun en uskalla lähipiirille puhua vauvahaaveista ja mies on, noh..mies.
Määhän kirjottelin tänne jo tammikuussa, kun marraakuussa päätettiin jättää pillerit pois. Tjot ja silleen. Mies oli se joka lopullisen "no jätä pois vaan" päätöksen teki ja joulukuussa jo touhuiltiin lupaavasti. Se ei kuitenkaan tärpännyt, oishan ollukki ihme että heti ekasta. Sama oli sit tammikuussakin.
Helmikuussa kun alkoi ovis lähestyä, mies paukautti että ei olekkaan varma haluaako sittenkään ja että häntä pelotti jo aiemmat testailut että miten hän olisi reagoinut jos olisinkin tärpännyt heti. Meillä ennestään helmikuinen (paitsiettä tammikuinen, mutta anyways) ja miettii riittääkö hänestä isäksi kahdelle, saako kaksi huomiota yhtälailla ja miten muutenkin jaksaminen. Epävarmuutta ja osaksi johtuu huonosta itsetunnostakin kun kokee että minä olen äitinä ollut niin täydellinen kun "kokoajan tiedät mitä teet, raskausaikanakin tiesit syödä vitamiinit ja kaikki tulee luonnostaan, minä en tiedä mistään mitään"
(tässävaiheessa saa nauraa, koska kaikkihan me tiedetään kuinka hukassa sitä ollaan ja mitenpaljon kysymyksiä tällä foorumilla esitetään toisiltamme. Mies ei vaan tiedä sitä
)
Tästä täyskäännöksestä seurasi minulla pieni masis tottakai ja ahisti helvetisti. Just ku aattelin että saan alkaa haaveilla pienestä nyytistä tosissaan, matto vedettiin jalkojen alta. Ilmotin että en pillereitä ala syödä enää, että saa herra sit ite keksiä ehkäsyn. Minä tikutan edelleen ovista ja pidän kierrosta kirjaa. Miehelle se passas ja haki ison kasan kumeja kaupasta.
Nyt just oli kolmas ovis tämän jälkeen. Aiemmat kaksi mies on kysellyt millon tarvii alkaa käyttää kumia. Päätyi siihen ettei kokoaikaa, vaan ainoastaan ne herkimmät päivät oviksen aikaan. Ja sinnikäs ollutkin että on houkutuksista huolimatta laittanut sen kumin. (Onko tämä nyt sitä "varmat päivät" tyylistä touhua?)
Ekassa ne oli kp 11-17 kun ovis kp15. Eli reilusti päiviä. Tokassa kp 12-16 kun ovis kp 15. Eli aika lyheni.
Tässä kolmannessa tietoisesti laukesi sisään to, vaikka sanoin että vklp aikoihin tulee ovis. Ei haitannut. Tikutin sit oviksen perjantaille! Lauantaina ei pystytty kun oli muita menoja, mutta tikkukin haaleni. Nyt eilen sit päikkäriaikaan touhuiltiin, sekä illalla halusi vielä uudestaan, ilman kumia. Vaikka siis tietää kierron.
Aikamoiset mahikset tässä kierrossa nyt sit on ja tiedusteluihin "mitenkäs nyt näin" ja "kai tiedät että hyvinkin voin tulla nyt raskaaksi" saan vastauksen "sepä selviää sitten aikanaan". Olkaapas nyt psykologeja ja ennustajia. Jos raskaudun tästä tietoisesta miehen valinnasta, saanko alkaa katella kämppää mulle ja lapsille kun mies saa plussaviivoista hermoromahduksen? Vai onko tää vaan epävarmuutta ja mies alitajuisesti kuitenkin haluaiski sen lapsen, alkuvuonna oli vaan joku epäilyksen hetki?
Meidän tammikuinen on maailman helpoin lapsi! Ja isänä mies on kyllä ollut super. Viettää aikaa, hoitaa tasavertasesti ja kaikinpuolin osallistuu. Että ei pitäisi kyllä todellista ongelmaa olla.. Ajatuksia siis?