Raskaaksi 2022

No kun mäkin ajattelisin että raskaus ei kestänyt niin kauaa etteikö limakalvo voisi kehittyä samalla tavalla kuin verrattain normaalien kuukautisten jälkeen?? Saahan ihmiset kemiallisia tietämättäänkin. Kuitenkin vuoto alkoi spontaanisti ja keskenmeno oli täydellinen ilman lääkkeellistä tai mekaanista tyhjennystä. Ajattelisin ettei tämä luonnollinen tyhjeneminen olisi limakalvolle niin vahingoittavaa?

Jossu mekin alotettii yritys heti seuraavasta kierrosta keskenmenon jälkeen. Tai siis minun piti ensin alottaa lääkekuurit että saatii kierto taas käyntiin, mut heti seuraavasta mahollisesta kierrosta raskauduin ja tuolla tuo kohta 11 kk vauveli painelee, eli hyvin meni. Minusta lähinnä neuvotaan odottamaan 1 kierto sen takii et sit on helpompi laskea laskettuaika. Minkä nyt voi muutenki tarkistaa ultrassa. Ja joku lääkäri sano et kyllä keho sit tietää ku on valmis raskautumaan, että jos tarvii enemmi aikaa toipua niin ei raskaus ala. Mentii niillä ohjeilla. Toivotaan et teillä tärppää pian uuestaan :Two-hearts:

Hcg oli 0 eli kaikki raskausmateriaali on siis poistunut. Neuvolasta nyt neuvoi kuitenkin sitten pitämään yhden kierron väliä yrityksessä että kohtu saa palautua ja minä tässä mietin että mitä teen... toisaalta en haluais hukata mahdollisuutta tulla raskaaksi mutta en kyllä haluaisi elää senkään tiedon kanssa että keskenmenon riski on suuri silloinkin jos limakalvo ei ole kunnossa ja mitä sitten jos kaksi perättäistä menisi kesken?? Sittenhän se limakalvo vasta kurja oliskin...

Meillekin annettiin keskenmenon jälkeen neuvo, että jälkivuodon loppuun täytyisi odottaa. Mutta vuodon loputtua ei ole mitään estettä yritykselle. Ymmärrän, että neuvolan ohjeistus mietityttää, mutta välillä ohjeistukset muuttuu ja vanhat uskomuksetkin elämään vailla faktapohjaa….
Olisiko sinun mahdollista konsultoida gynekologia aiheen tiimoilta, että saisit mielenrauhan? Vaikea hahmottaa, miksi meidän oli sallittua yrittää heti, mutta teidän pitäisi odottaa.
Meille lääkäri sanoi samaa meille, että raskaus ei ala, jos kohtu ei ole siihen ”valmis”. Että kyllä luonto tietää. Kerroinkin jo, mutta itse raskauduin juurikin siitä seuraavasta kierrosta tyhjentymisen jälkeen ennen seuraavia kuukautisia ja kaikki meni hyvin.

Kävin itse hiljattain Terveystalon etävastaanotolla, klikkaillen lääkärichattiin ja maksoi n. 35€. Toki erikoislääkäri voi olla kalliimpi, mutta voisihan tuohon yleislääkärikin varmasti vastata etänä…

:red-heart::red-heart::red-heart:

Hcg oli 0 eli kaikki raskausmateriaali on siis poistunut. Neuvolasta nyt neuvoi kuitenkin sitten pitämään yhden kierron väliä yrityksessä että kohtu saa palautua ja minä tässä mietin että mitä teen... toisaalta en haluais hukata mahdollisuutta tulla raskaaksi mutta en kyllä haluaisi elää senkään tiedon kanssa että keskenmenon riski on suuri silloinkin jos limakalvo ei ole kunnossa ja mitä sitten jos kaksi perättäistä menisi kesken?? Sittenhän se limakalvo vasta kurja oliskin...

Ei ole tutkimusten valossa mitään syytä odottaa edes yhtä kiertoa, vaan voi heti yrittää uudestaan, kunhan vuoto on loppunut. Itse asiassa uuden keskenmenon todennäköisyys on pienempi, jos uusi raskaus alkaa kolmen kuukauden sisällä keskenmenosta. Ennen tuota yhden kierron odottamista on suositeltu sen takia, että raskauden kesto on helpompi määrittää, mutta sen nyt voi esim. ovistestien perusteella määrittää tarkasti joka tapauksessa. Jos kohtu ei ole valmis uuteen raskauteen, niin todennäköisesti uusi raskaus ei yksinkertaisesti ala. Sinullehan ei myöskään tehty kaavintaa, joka voisi viedä vähän liikaakin kohdun limakalvoa, joten ei ole senkään takia tarpeellista odottaa.

Minäkin aloitin yrityksen heti uudestaan keskenmenon jälkeen. Se tuntui myös henkisesti tosi tärkeältä, että pääsi yrittämään uudelleen ja katsomaan taas eteenpäin.

Näkyy Momwocin testissä viiva, toivotaan vahvistumista! :smiling-eyes:

Ei ollut ovisdigi vieläkään positiivinen tänään. Tosi outo kipu alapäässä kyllä, enpä muista onko aiemmin ollut. Outo kipeä paine jossain kohduntienoilla, vaikea määrittää missä kohtaa kipu on, istuminen auttaa ja seistessä tuntuu kurjemmalle. Mikähän lienee...

Täällä dpo6 ja on kyllä ihan oireetonta ollut kokoajan. Rinnatkaan ei enää edes kipeydy oviksen jälkeen vaan vasta muutaman päivän ennen kun vuoto alkaa.. vaikka melko kiireistä tässä onkin ollut niin silti tuntuu että kestää nyt päästä tonne testailupäiviin, ajattelin pc:llä testata dpo9 ja medigoolla sitten dpo10, vai näyttäsköhän medigoo jo paremmin dpo9, tai ehkä teen molemmat testailuhimoissani :Face With Tears Of Joy: kolme päivää pitäs vielä odottaa..ääähhh :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Täällä dpo6 ja on kyllä ihan oireetonta ollut kokoajan. Rinnatkaan ei enää edes kipeydy oviksen jälkeen vaan vasta muutaman päivän ennen kun vuoto alkaa.. vaikka melko kiireistä tässä onkin ollut niin silti tuntuu että kestää nyt päästä tonne testailupäiviin, ajattelin pc:llä testata dpo9 ja medigoolla sitten dpo10, vai näyttäsköhän medigoo jo paremmin dpo9, tai ehkä teen molemmat testailuhimoissani :Face With Tears Of Joy: kolme päivää pitäs vielä odottaa..ääähhh :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mä sain tässä raskaudessa Medigoolla haamun dpo9 eli suosittelen kokeilemaan sitä :smiling-eyes:

Iltalenkillä tarttui matkaan apteekista pari raskaustestiä, yksi tälle illalle ja huomiselle. Menin vessaan, pissasin tikkuun, ja pyyhkiessä paperiin tuli verta. Pala nousi kurkkuun, että ei sittenkään. Ja tässä testitulos!

Mitähän tästä ajattelisi, itkettää. Mulla ainoa kokemus vuotelusta: keskenmeno. Kertokaa nyt kaikki mitä tiedätte plussasta ja vuodosta:side_tear: Sitä tuli paperiin vain painamalla paperi alakertaan, eli määrä oli vielä vähäinen. Heitin suuttuuneena paperin pönttöön enkä nyt väriä tai muutakaan osaa analysoida…

Liitteet

• BF5620A4-03E8-4371-9E74-D271E994870F.jpeg
    BF5620A4-03E8-4371-9E74-D271E994870F.jpeg
    789.5 KB · Katsottu: 177
Iltalenkillä tarttui matkaan apteekista pari raskaustestiä, yksi tälle illalle ja huomiselle. Menin vessaan, pissasin tikkuun, ja pyyhkiessä paperiin tuli verta. Pala nousi kurkkuun, että ei sittenkään. Ja tässä testitulos!

Mitähän tästä ajattelisi, itkettää. Mulla ainoa kokemus vuotelusta: keskenmeno. Kertokaa nyt kaikki mitä tiedätte plussasta ja vuodosta:side_tear: Sitä tuli paperiin vain painamalla paperi alakertaan, eli määrä oli vielä vähäinen. Heitin suuttuuneena paperin pönttöön enkä nyt väriä tai muutakaan osaa analysoida…

Elä menetä toivoa! Tuli nimenomaan pientä tiputtelua alkuun, joista kummastuneena googletin syitä ja päädyin tekemään raskaustestin. Ja plussa sieltä tuli.

Loppui alun jälkeen ja vk 13 eteenpäin vuosin verta loppuun asti eli oli hematooma kohdussa. Ja tossa toi poika täyttää 5v. Kuun vaihteessa. :red-heart:

Pidetään peukkuja, ettei mitään vakavaa ja pieni siellä matkassa tiukasti! :red-heart:

Ymmärrän huolen, mutta vaarattomat alkuraskauden vuodot ovat yleisiä. Onnea plussasta, toivottavasti pysyy matkassa!

Ihailtavaa kärsivällisyyttä! Mä testasin aamulla negan Clearblun Early Detection -testillä, nyyh.

Katoin sun aikaist testii, ja joo ei näkyny vaik kui koitin pyörittää, oon ny ite päättäny et jos dpo 13 ei näy early testis ni sit luovun.. :folded: pidän sulle :thumbs-up::thumbs-up: täällä ovista odotellaan .. tän viiko lopul alotan sen metsästyksen..:smiling-eyes:

Vastailen ny moneen ku luen järjestyksessä, itellä kummassakin onnistuneessa raskaudessa ollut vaalean punertavaa vuotoa dpo 13-16 ja sitten loppunut kun seinään.. itellä se siis tietänyt hyvää..:smiling-eyes:

Takaisin