Raskaaksi 2022

Moikka taas.
Täällä taas dpo 12 testi haamuilee/antaa viivan paikkaa. Dpo 12 ja laimeasta päivä pissasta testattu (koska olen pahimman luokan hätähousu) piti testata torstaina mutta enhän malttanut, koska oireita on taas ollut samat kuin viime kuun kemiallisessa(?) Rinnat arat ja kipeät ja menkkakivut ilman menkkoja.

Näättekös saman? Toivottavasti tämä nyt vahvistuisi. Viime kuussa dpo 12 haamu päiväpissistä ja dpo 13 aamupississä ei enää mitään.

Kyllä näkyy haamu! Toivottavasti vahvistuu!

Moikka taas.
Täällä taas dpo 12 testi haamuilee/antaa viivan paikkaa. Dpo 12 ja laimeasta päivä pissasta testattu (koska olen pahimman luokan hätähousu) piti testata torstaina mutta enhän malttanut, koska oireita on taas ollut samat kuin viime kuun kemiallisessa(?) Rinnat arat ja kipeät ja menkkakivut ilman menkkoja.

Näättekös saman? Toivottavasti tämä nyt vahvistuisi. Viime kuussa dpo 12 haamu päiväpissistä ja dpo 13 aamupississä ei enää mitään.

Näkyy haamu, toivottavasti vahvistuu! :smiling face with heart-eyes:

Moikka taas.

Hyvin näkyy! Vahvistumista haamulle! :smiling face with heart-eyes:

Mietin että voisikohan tossa tilanteessa oikeasti vähän ”liioitellakin” kipuja jne että pääsisi kunnon tutkimukseen ja ultraan lähellä ja heti? Ajatellen kuitenkin kun tulehdusriski yms varmasti joltain osin on valitettavasti olemassa. Luulisi olevan kaikkien -siis myös julkisen terveydenhuollon -intressissä, että asia selviäisi pian ilman turhia viiveitä?
No kyllä varmaan, mä en uskalla liioitella kipuja, ettei hoitojakin sitten liioitella. En kyl tiedä miten tällaisessa tilanteessa voitaisiin hoidon kanssa vetää yli.. ehkä jos suoraan työnnettäs tyhjennyslääkkeet käteen ni vois olla yliampuvaa... :D

Moikka taas.

on siä jottain. kuvakulma on hieman hankala mun hajataittosilmille, mutta kyllä mäki siellä jotain näen!

Pohdiskelua ja tiedon puutetta mulla täällä tänään..
Eli tänään on dpo7 menossa. Mulla on normaalisti pms-oireena erityisesti mielialan kanssa haasteita, eli olen koko ajan kiukkuinen/vihainen/raivoherkkä/surullinen/ahdistunut/masentunut. Ja nuo oireet pahenee koko ajan aina ovulaatiosta menkkojen alkuun asti.
Eilen oli normaalia menoo noiden oireiden kanssa, mutta mitä helvettiä.. tänä aamuna ne on hävinny!?!? Olo on siis normaali; hyväntuulinen, aktiivinen, puhelias ja "leikkisä" minä.

Eli joku hormonijuttu tässä on nyt vissiin meneillään, mutta osaako joku sanoa, että mitkä olis hyviä veikkauksia??
Esim. mikä hormoni voi yhtäkkiä hävitä/vähentyä tai vaihtoehtoisesti joko neutralisoida tai lisääntyä niin, että pms-oireet häviää?

Koska dpo on noin "vähän", niin hcg:stä tuskin on kyse. Mitä täällä tapahtuu!?! :Weary Cat Face::Sleuth Or Spy::Eyes:

En toki valita, mutta olis kiva kuulla jos jollakin olis jotain ideoita? :White Smiling Face:

^ Eiks just joku progesteroni tms tyynnytä mieltä? Vois kuullostaa ihan lupaavalta :smiling-eyes: mutta johtui mistä hyvänsä niin ainahan se on parempi jos on mieliala hyvä :smiling-eyes:

Mie romahin eilen ihan kunnolla eilen kun uus kierto alkoi, mies oli onneks ymmärtäväinen ja tuumi että koitetaas taas uutta mahdollisuutta. Ei vaan hirveesti lohduta ettei meillä työkuviot taas oikein pelaa, se tekee yötä ja mie päivävuoroo.

^ Eiks just joku progesteroni tms tyynnytä mieltä? Vois kuullostaa ihan lupaavalta :smiling-eyes: mutta johtui mistä hyvänsä niin ainahan se on parempi jos on mieliala hyvä :smiling-eyes:

Mie romahin eilen ihan kunnolla eilen kun uus kierto alkoi, mies oli onneks ymmärtäväinen ja tuumi että koitetaas taas uutta mahdollisuutta. Ei vaan hirveesti lohduta ettei meillä työkuviot taas oikein pelaa, se tekee yötä ja mie päivävuoroo.

Noi työvuorot kyllä pystyy sotkee kuvioo ihan täydellisesti :loudlycrying: Meillä toistaseksi mennyt niin että miehellä päivävuoroa aina kun ovulaatio lähestyy niin ollaan pystytty hyödyntää. Joka kierron alussa lasken että onko miehellä yövuoro viikko vai päivävuoroa oviksen aikaan. :Grinning Face:
Mulla noi tunteen purkaukset tulee yleensä kun vuoto alkaa loppumaan, ei niinkään silloin kun se alkaa! Mä oon tässäkin varmaan se poikkeus kun vuodon loputtua alan vasta miettimään paremmin uutta mahdollisuutta ja sitä h-hetkeä kun alkaa lähestymään, nyt esim kun vuoto loppui lauantaina, niin olin sunnuntain ja eilisen ihan masiksissa kun mietin että mitä jos tässäkään kierrossa ei tärppää! :sad-face:
Onneksi taas päästiin ajatuksista yli ja tämän kierron tärppiin täytyy alkaa harjoitella! :Face With Stuck Out Tongue And Winking Eye:

Noi työvuorot kyllä pystyy sotkee kuvioo ihan täydellisesti :loudlycrying: Meillä toistaseksi mennyt niin että miehellä päivävuoroa aina kun ovulaatio lähestyy niin ollaan pystytty hyödyntää. Joka kierron alussa lasken että onko miehellä yövuoro viikko vai päivävuoroa oviksen aikaan. :Grinning Face:
Mulla noi tunteen purkaukset tulee yleensä kun vuoto alkaa loppumaan, ei niinkään silloin kun se alkaa! Mä oon tässäkin varmaan se poikkeus kun vuodon loputtua alan vasta miettimään paremmin uutta mahdollisuutta ja sitä h-hetkeä kun alkaa lähestymään, nyt esim kun vuoto loppui lauantaina, niin olin sunnuntain ja eilisen ihan masiksissa kun mietin että mitä jos tässäkään kierrossa ei tärppää! :sad-face:
Onneksi taas päästiin ajatuksista yli ja tämän kierron tärppiin täytyy alkaa harjoitella! :Face With Stuck Out Tongue And Winking Eye:

Jeps, uutta yritystä päälle vaan, täälläkin jo taas vähän parempi päivä :smiling-eyes:
Ei pahastunut ollenkaan toinen osapuoli kun tuumittiin että jos puuhastellaan ku kanit tässä kierrossa niin pakko ois jotain tapahtua! :tears: eli menkkojen loppua odotellessa.. jääkaappikin jo täytetty greippimehulla :tears:

Sitten tilasin clearbluen niitä kahden hormonin ovistestejä, saapa nähdä miten toimivat. Tähän asti oon käyttänyt vaan pc:n liuskoja ja apteekin ovispuikkoja, mut nyt testiin nää mulle uudet.

Mulla kävi tässä kierrossa ainakin kans niin, että vasta kp3 iski itku! Olin hampaita pesemässä ja yhtäkkiä aloin miettimään sitä, miten myötätuntosesti varmaan monet tutut suhtautuis tähän vaikeuteen jos tietäisivät. Ja siitä sit sukelsin kauheeseen itsesäälikierteeseen että voi minnuu kun on surkee tilanne kun ei vaan lasta kuulu vaikka toivois. Siinä pesin hampaita ja samalla vollotin kuola valuen. Mutta yleensä musta kyllä tuntuu, että suru on iskenyt siinä vuodon alkaessa :P

Harmi89, ihana kuulla että parempi olla! On niin inhottavaa kun huomaa että hormonit muuttaa persoonallisuutta! Mulla kans usein vähän ennen menkkoja saattaa ärsyttää asiat (yleensä oon siis melkonen viilipytty). Periaatteessa tuntuu kyllä mukavalta kun tajuaa, että tämä muuten johtuu hormoneista, tämä juttu ei tosiasiassa ole yhtään näin ärsyttävä kuin miltä nyt tuntuu. Mut ei se tieto poista ärsytystä :P toihan on jännä ajatus että jos tuo johtuu siitä, että kierron lopussa progesteronitasot laskee!

Pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta! :red-heart: :(

Pohdiskelua ja tiedon puutetta mulla täällä tänään..
Eli tänään on dpo7 menossa. Mulla on normaalisti pms-oireena erityisesti mielialan kanssa haasteita, eli olen koko ajan kiukkuinen/vihainen/raivoherkkä/surullinen/ahdistunut/masentunut. Ja nuo oireet pahenee koko ajan aina ovulaatiosta menkkojen alkuun asti.
Eilen oli normaalia menoo noiden oireiden kanssa, mutta mitä helvettiä.. tänä aamuna ne on hävinny!?!? Olo on siis normaali; hyväntuulinen, aktiivinen, puhelias ja "leikkisä" minä.

Eli joku hormonijuttu tässä on nyt vissiin meneillään, mutta osaako joku sanoa, että mitkä olis hyviä veikkauksia??
Esim. mikä hormoni voi yhtäkkiä hävitä/vähentyä tai vaihtoehtoisesti joko neutralisoida tai lisääntyä niin, että pms-oireet häviää?

Koska dpo on noin "vähän", niin hcg:stä tuskin on kyse. Mitä täällä tapahtuu!?! :Weary Cat Face::Sleuth Or Spy::Eyes:

En toki valita, mutta olis kiva kuulla jos jollakin olis jotain ideoita? :White Smiling Face:
Progesteronihan se ois.

Progesteronihan se ois.

Ihmettelen vaan, että miksi muissa kierroissa ei sitten ole tätä mielenrauhaa ennen ollut..
kun eikös tota progesteronia joka kierrossa kuitenkin erity? Pitänee googletella lisää :Nerd Face:
Mutta kyllä, johtuipa mistä hyvänsä niin on ihanaa nauttia piinapäivistä ilman että haluais tappaa itteensä tai jotakuta muuta.

Ihmettelen vaan, että miksi muissa kierroissa ei sitten ole tätä mielenrauhaa ennen ollut..
kun eikös tota progesteronia joka kierrossa kuitenkin erity? Pitänee googletella lisää :Nerd Face:
Mutta kyllä, johtuipa mistä hyvänsä niin on ihanaa nauttia piinapäivistä ilman että haluais tappaa itteensä tai jotakuta muuta.

Erittyy jep, mut mähän tottakai näppärästi heitän taas pienessä mielessäni vinkiksi mahdollisesta raskautumisesta! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Oonko nähny unta vai missä oon törmänny että levollinen mielentila johtuis sen sorttisesta hormonikombosta :Eyes:
Tää tietysti on sarjassamme "jokainen tunne vatsanpohjukassa saattaa olla merkki jostain tai sitten ei". Niin tai näin, pidämme peukkuja ja toivomme parasta :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

Min tarvii nyt jättää taka-alalle koko "yritystoiminta", ihan liikaa ajatukset pyörii näissä merkeissä. Eikös ne tärpitkin käy silloin kun ei ajattele koko asiaa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Nyt ihan ensiksi IHANAA onnea @Sisukas26, tuli ihan tippa linssiin!!! :Two-hearts:

Kaikille muille tsemppiä ja vahvistuvia haamuja ja kaikkea ihanaa ja hyvää, JA erityistsempit ja halit nyt @Noaidi !! Ihan käsittämätön tilanne!!

Täällä vietetään tylsää aikaa, kp5, vuoto loppumaisillaan, kropassa ja mielessä suht normaali olo pitkästä aikaa, taas hetken ainaki :tears: Letrot aiheutti taas päänsärkyä mutta siihenkin tottuu ja kohta taas metsästetään ovista :Victory Hand:

Nyt ihan ensiksi IHANAA onnea @Sisukas26, tuli ihan tippa linssiin!!! :Two-hearts:

Kaikille muille tsemppiä ja vahvistuvia haamuja ja kaikkea ihanaa ja hyvää, JA erityistsempit ja halit nyt @Noaidi !! Ihan käsittämätön tilanne!!

Täällä vietetään tylsää aikaa, kp5, vuoto loppumaisillaan, kropassa ja mielessä suht normaali olo pitkästä aikaa, taas hetken ainaki :tears: Letrot aiheutti taas päänsärkyä mutta siihenkin tottuu ja kohta taas metsästetään ovista :Victory Hand:
Aika samoissa, täällä kp6! Eilen loppu letrot, tänään on ainut "loma"päivä, huomenna alkaa varhaisaamun ovistestailut ja ylihuomenna taas folliultra! Reipasta menoa :D vähäsen jotain tuntemuksia alavatsalla että kai siellä jotain valmistuu. Toivottavasti se toivottu yksi. :P

Aika samoissa, täällä kp6! Eilen loppu letrot, tänään on ainut "loma"päivä, huomenna alkaa varhaisaamun ovistestailut ja ylihuomenna taas folliultra! Reipasta menoa :D vähäsen jotain tuntemuksia alavatsalla että kai siellä jotain valmistuu. Toivottavasti se toivottu yksi. :P

Jeij hyvä me! Jännää, sä pääsetkin jo ihan tositoimiin! Peukut pystyssä :thumbs-up: Mulla ei ole ultraa ollenkaan tässäkään kierrossa, suoraan vaan positiivisesta ovistestistä inssiin, toivottavasti tulee ens viikolla eikä veny lauantaihin :smiling-eyes:

Teettekö kerran päivässä ovistestin vai? Täällä pitäis tällä viikolla ovis olla. Toissa päivänä alotin testaamaan. :folded:

Onnea plussanneille:red-heart:ja tsemppiä ihan hirveesti Noaidi !! :Two-hearts:

Liliana oo se on aika selkee. Toivottavasti vahvistuu

Maakku voi harmi pahoittelut kun uuteen kiertoon meni. Tsemppiä kovasti pettymykseen.

Ria98 mä alan testaa joskus kp 9 ovista joka pv. Mulla on tarkka 26 pv kierto.

Muokattu viimeksi:
Teettekö kerran päivässä ovistestin vai? Täällä pitäis tällä viikolla ovis olla. Toissa päivänä alotin testaamaan. :folded:

Onnea plussanneille:red-heart:ja tsemppiä ihan hirveesti Noaidi !! :Two-hearts:
Mulla yleensä ovis kp 14-16. Alan testaamaan kp 10 päivittäin, kun viiva alkaa vahvistumaan niin 2x päivässä ja lopulta vielä varmistan digillä. :smiling-eyes:

Takaisin