Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mä oon tykästyny kovasti paljon Nurppuun; sen ajatuksiin, kommentteihin, taitoon avata asioita ja sit vielä erityisesti sen optimismiin ja tsemppaamiseen.
Ihana tyyppi!
Nii siulla siis ovis meni jo? Jos ovis on mennyt niin voi tosiaan se keltarauhanen siellä jomotella. Itsellä keltarauhanen jomottelee just niin et se muistuttaa menkkakipuja ja alkaa aika pian oviksen jälkeen.Taas tänään ja etenkin nyt illalla jomottelee.. Mitähän tämä nyt sitten on.. Muistuttaa osin menkkajomotusta? Ikinä ei oo oviksen jälkeen jääny tälleen kipuilua ja tosiaan näyttäs iltaisin voimistuvan jostain syystä. Voisko olla jotain hemmetti keltatauhas kipuja.. Ne mulla yleensä tuntunut JOS tuntuneet, ni loppu kiertoa kohti ja selkeästi jomman kumman munasarjan puolella. Tää tuntuu ny lähinnä enempi kohdun alueella oonko nyt menossa kokonaan rikki...
Lämmöt ei oo koholla.
Oi onpas tänne sadellut plussia! Onnea ja tarrasukkia matkaan kaikille plussanneille!
Ja tsemppiä uuteen kiertoon joutuneille
Itselläkin täällä kp 2 ja tulivuoren purkaus-menkat. Yön aikana tuli vuoto tamponin läpi ja tänään töissä tamponin JA siteen läpi. + Kauheat vatsakrampit. On tämä naiseus välillä niin hienoa. Meillä on lapsettomuuspolille aika ensi maanantaina ja täytyy toivoa että päästään pian tositoimiin siellä!
Kuinkas ku mulla ei nyt oo lämpö koholla.. Meinaakohan se ettei onnistunut ovulaatio kuitenkaan tms.. oli aamulla 35,9 ja normaalisti ollut n 36,2 ennenku noussut sängystä.. Kyl ärsyttää jos ne letrot pilasi tms..Nii siulla siis ovis meni jo? Jos ovis on mennyt niin voi tosiaan se keltarauhanen siellä jomotella. Itsellä keltarauhanen jomottelee just niin et se muistuttaa menkkakipuja ja alkaa aika pian oviksen jälkeen.
Tsemppiä hoitojen alkuun, toivottavasti hoidoissa pääsette etenemään nopeasti! Omia soluja käyttäessä yleensä päästäänkin aika vauhdilla, jopa seuraavasta oviksesta. :)
No en uskalla mitään faktaa lyödä tiskiin, kun en itse seuraile lämpöjä mittarin kanssa. Mut en usko että olisi jäänyt ovuloimatta. Milloin sulla olisi pitänyt olla oletettu ovis?Kuinkas ku mulla ei nyt oo lämpö koholla.. Meinaakohan se ettei onnistunut ovulaatio kuitenkaan tms.. oli aamulla 35,9 ja normaalisti ollut n 36,2 ennenku noussut sängystä.. Kyl ärsyttää jos ne letrot pilasi tms..
No siis oli la ihan holahti limaa ja oviskipua.. Mutta sitten jatkuikin sieltä eiliseen ainakin (tänään ei vielä tuntemuksia) niin ne kipuilut mutta se lämpö ei siis vain noussut.No en uskalla mitään faktaa lyödä tiskiin, kun en itse seuraile lämpöjä mittarin kanssa. Mut en usko että olisi jäänyt ovuloimatta. Milloin sulla olisi pitänyt olla oletettu ovis?
No siis oli la ihan holahti limaa ja oviskipua.. Mutta sitten jatkuikin sieltä eiliseen ainakin (tänään ei vielä tuntemuksia) niin ne kipuilut mutta se lämpö ei siis vain noussut.
Yleensä mulla on n 30min-1h kestävä se ovis kipu ja nyt luulin sen olleen la kun en päässyt tikuttaa.. Mut ihmettelin sit kun kipuilua oli myös su ja nyt eilen.. Eilen se tosiaan illalla olikin erilaista jo.. Mut häiritsee siis lämpö ku kaikkialla sanotaan et se nousee
Kierto Päivien mukaan kans ois sopinut tohon la-su akselille ovulaatio
Tsemppiä hurjan kuulosiin menkkoihin!Oi onpas tänne sadellut plussia! Onnea ja tarrasukkia matkaan kaikille plussanneille!
Ja tsemppiä uuteen kiertoon joutuneille
Itselläkin täällä kp 2 ja tulivuoren purkaus-menkat. Yön aikana tuli vuoto tamponin läpi ja tänään töissä tamponin JA siteen läpi. + Kauheat vatsakrampit. On tämä naiseus välillä niin hienoa. Meillä on lapsettomuuspolille aika ensi maanantaina ja täytyy toivoa että päästään pian tositoimiin siellä!
Tervetuloa mukaan! :) Vaikka teillä ei vielä kauhean kauaa yritystä olekaan takana, niin voi olla että tuolta lapsettomuuspuolelta löytyy enemmän ihmisiä joilla vois olla kokemusta noista. Mulle nuo ei ainakaan oo tuttuja juttuja, ja julkisella puolella mulle ei edes tehty normaaleissa lapsettomuustutkimuksissa aukiolotutkimusta vaikka kuvittelin että aina tehtäis! Mutta syy oli siis se, että eivät mun kohdalla nähneet syytä epäillä että olisi tukosta. Eli sun kohdalla varmasti tehdään, jos se on yleisempää että on tukossa.Hei kaikille!
Tulin itse tänne uteliaana ja uutena tuttavuutena kurkistelemaan. Olemme yrittäneet puolisoni kanssa 2021 elokuusta raskautua siinä onnistumatta. Alkuun kartoitimme kiertoa ja nyt olemme kaksi kiertoa tikuttaneet ovulaatiota ja ensimmäisestä kierrosta saatiin ovulaatio bongattua. Yhtään positiivista raskaustestiä emme ole tehneet, mutta toiveet on kovat. Tästä kierrosta emme saaneet ovistestiin kuin haaleita haaleita viivoja, vaikka testasimme CD 8-21 ja oletetulla ovulaatioviikolla kaksi kertaa päivässä. Normaalisti minulla on ollut hormonikierukan poiston jälkeen (4/21) aika säännöölinen kierto 31 vrk +/- 3 vrk.
Minulla on taustalla umpilisäkkeen puhkeaminen sekä vakava vatsakalvontulehdus vuonna -14 ja siitä seurannut okluusio kiinnikkeiden vuoksi, johon ratkaisuna ollut laparotomia. Kiinnikkeiden vuoksi minulla viimeksi osastojakso sairaalassa 1,5 vuotta sitten. Leikkaamaan ei ole kuitenkaan enää tarvinnut alkaa. Jo -14 minulle kerrottiin, että lasten saaminen voi tulla olemaan haastavaa jatkossa. Nyt ikää 27-vuotta ja puolison kanssa on toiveissa lapset. Hakeuduimme vastikään ensikäynnille lapsettomuushoitoja ajatellen julkiselle puolelle. Itseäni kiinnostaisi etenkin munanjohtimien aukiolotutkimus, sillä kaltaisissani tapauksissa on ilmeisesti yleistäkin, että juurikin munanjohtimet olisivat tukkeutuneet. Haluttaisiin kuitenkin olla toivekkaita, että minun kohdalla tilanne ei olisi ehkä kuitenkaan niin.
Onkos viestiketjussa muita kenties samankaltaisten asioiden kanssa painijoita?
Hmm, kyllä niiden lämpöjen mun mielestä pitäs nousta kun ovulaation jälkeen alkaa progesteronintuotanto tehostua mikä nostaa lämpöjä. Sulla oli niitä letroja jo valmiiks, ja niitä usein määrätään esim. jos ei tule ovulaatiota itsestään - miksi niitä sulle aiemmin määrättiinkään? Oliko sulla aiemmin PCOS, ja eikös siinä oo yks oire, että ovulaatio jää välistä? Jos näyttää siltä että ei lähde aamulämmöt nousemaan, niin minä menisin sinuna kyl piipahtamaan lääkärissä varmistamassa, että mikä meno!Kuinkas ku mulla ei nyt oo lämpö koholla.. Meinaakohan se ettei onnistunut ovulaatio kuitenkaan tms.. oli aamulla 35,9 ja normaalisti ollut n 36,2 ennenku noussut sängystä.. Kyl ärsyttää jos ne letrot pilasi tms..
Tsemppiä hoitojen alkuun, toivottavasti hoidoissa pääsette etenemään nopeasti! Omia soluja käyttäessä yleensä päästäänkin aika vauhdilla, jopa seuraavasta oviksesta. :)
Tsemppiä hurjan kuulosiin menkkoihin!
Ja tuuhan uteliaille (minä en tietystikään kuulu heihin ) kertomaan sitten, että miten maanantain lapsettomuuspolilla meni.
Oijoi, ihana kuulla että selvittelyjen perusteella vaikuttaa toiveikkaalta! Mäkin odotan innolla kuulumisia sit maanantaina! :)Tuun kertomaan maanantaina kuulumiset! Me ollaan tosiaan melko aktiivisesti selvitelty yksityisellä jo monenlaista ennakkoon ja näiden tutkimusten valossa tilanne näyttää kuitenkin toiveikkaalta. Joten ehkä on mahdollisuudet päästä aloittamaan hoitoja piankin. Mulla olisi maanantaina kp 9, joten voi olla että siinä ei kerkeä vielä mitään.. Kotona yritystä sitten jos ei muuta. Mulla on ovis millon sattuu niin se tuo hieman lisähaastetta tähän.