Raskaaksi 2022

Mä toivon että pääsen kans tänään kp1 kerhoon eikä tarvi montaa päivää odotella :Relieved Face:

Onnea plussista ja tsemppiä uuteen kiertoon muille ja piina päiviin :folded:

Me viimeksi harrastettu seksiä to vai pe aamuna en millään muista kumpa aamu se oli ja sit la ja eilen oli ovis kipua, yleensä tullut vaan ns kerralla ja mennyt ohi et en tiiä mitä tapahtuu.. Pohdin vaa et voiko tulla ees raskaaksi jos seksiä ois nyt sitte vaikka ollu ke illalla ja to aamulla ja ovis ois la-su? Mut sit taas voi olla et oli pe aamu ku en muista :tears::tears::tears::tears:

Onnea plussista ja tsemppiä uuteen kiertoon muille ja piina päiviin :folded:

Me viimeksi harrastettu seksiä to vai pe aamuna en millään muista kumpa aamu se oli ja sit la ja eilen oli ovis kipua, yleensä tullut vaan ns kerralla ja mennyt ohi et en tiiä mitä tapahtuu.. Pohdin vaa et voiko tulla ees raskaaksi jos seksiä ois nyt sitte vaikka ollu ke illalla ja to aamulla ja ovis ois la-su? Mut sit taas voi olla et oli pe aamu ku en muista :tears::tears::tears::tears:

Etkös sä laita ylös noita sänkyharrastuksia mihkään? :tears: suosittelen kirjottelee ylös niin muistaa, mä en muistas millään jos en flo:hon laittais niitä muistiin!:tears: Kyllä se raskaus on ihan mahdollinen, riippuu tietty vaikka oviskipu on tuolloin niin siitähän voi mennä vielä päivä pari kun ovulaatio on. Mulla kun on oviskipu, ja merkkaan sen flo:hon niin heittää yhdellä päivällä eteenpäin sen ovulaation, mutta luin jostain googlen ihmeellisestä maailmasta että oviskivusta saattaa mennä vielä 2-3 päivää kun ovulaatio tapahtuu! Siksi aloin miettimään että meillä saattaa olla siinä vika kun lopetetaan petipuuhat aina siihen ovisplussapäivään. Paremmat mahikset tietty jos kunnolla on talleteltu ja vielä ovisplussankin jälkeen! :smiling-eyes:

Etkös sä laita ylös noita sänkyharrastuksia mihkään? :tears: suosittelen kirjottelee ylös niin muistaa, mä en muistas millään jos en flo:hon laittais niitä muistiin!:tears: Kyllä se raskaus on ihan mahdollinen, riippuu tietty vaikka oviskipu on tuolloin niin siitähän voi mennä vielä päivä pari kun ovulaatio on. Mulla kun on oviskipu, ja merkkaan sen flo:hon niin heittää yhdellä päivällä eteenpäin sen ovulaation, mutta luin jostain googlen ihmeellisestä maailmasta että oviskivusta saattaa mennä vielä 2-3 päivää kun ovulaatio tapahtuu! Siksi aloin miettimään että meillä saattaa olla siinä vika kun lopetetaan petipuuhat aina siihen ovisplussapäivään. Paremmat mahikset tietty jos kunnolla on talleteltu ja vielä ovisplussankin jälkeen! :smiling-eyes:

Ei oo sen jälkeen talleteltu.. Ja nytkin tuntuu ihme kipuja mut lieviä.. Mulla yleensä just ollu se irtoamis kipu se ovis kipu ja siitä seuraavan päivän laskenut dpo 1 ja luteaali ollut siitä laskettuna sen 14vrk ni siks uskon siihen. Nyt la ensin holahti kunnon limat ns kerralla ja sit tuli kipuja.. Aattelin et oli siinä mutta sit jatkui eilen ja näköjään nytkin lieviä tuntemuksia on.. En tiä onko niillä 2 letrolla jotai tekemistä tms ku otin kp 2 ja 3. No katsotaan kuinka käy. Riittääkö to tai pe aamun talletus..yritin muistella et ois pe ollut.. Ja toivotaan et oli sillo la ovis ja lasken nyt sen mukaan ku en tikuttanut.. Näkee sitte viim jos menkat alkaa ni laskee 14vrk taaksepäin osuiko oikein.. Nyt kp 17

Mie oon ollu lukevinani, että ovulaatioon liittyvää kipua voi olla ennen, kohalla tai jälkeen oviksen. Eli kipuiluihin ei aina voi luottaa, voi myös olla ihan tunnotonkin se ovulaatio.

Sitten naistalo.fi:n sivustolla oli että suurin osa raskauteen johtaneista sekstailuista ajottuu päivää-paria (jopa 5 vrk) ennen ovulaatiota, kun eihän se munasolu kauan ole vastaanottavainen (n 24 h) irrottuaan.

Tee sitten niin tai näin, ei tässä ainakaan ole itsellä onnistanut vuoden mittaan saada tähtien asentoja kohdalleen että olis tärpännyt, vaikka muka on ajoitukset ja kaikki voitava tehty :tears:

Mua pelottaa tää kierto jotenki erityisen paljon. Vaikka on YK5 "vasta" menossa, niin vain yhdessä edellisistä kierroista hoksasin jälkikäteen, että seksit osui ovulaation aikaan. Kaikki muut kierrot venyi niin paljon, että ei mennyt sinne päinkään ovulaation veikkaus ja seksit. Se aikaisempi kierto, jossa hoksasin ovulaation oikein ja seksit ajottui siihen, tulin raskaaksi. Nyt kun oli ovulaatio tässä kierrossa ja sen bongasin ja seksit osui kohalleen, niin pelkään, että mitä jos en tuukaan raskaaksi. Tai siis, tuntuu, että jos ei tärppää, niin sille ei ole mitään selitystä ja sitä on vaikea niellä. Toisaalta eipä sitä mennyttä km ole sitäkään vieläkään helppo hyväksyä. Miten tsemppaatte itsenne uuteen kiertoon?

En suostu liittymään koopee ykkösiin! :tears: Sisukkaasti roikun vielä dpo jengissä ja nyt tais olla dpo14.
Nyt tarraa kiinni tuoreherne! :folded:

Liitteet

• IMG_20220131_124957.jpg
    IMG_20220131_124957.jpg
    700.6 KB · Katsottu: 182
Mua pelottaa tää kierto jotenki erityisen paljon. Vaikka on YK5 "vasta" menossa, niin vain yhdessä edellisistä kierroista hoksasin jälkikäteen, että seksit osui ovulaation aikaan. Kaikki muut kierrot venyi niin paljon, että ei mennyt sinne päinkään ovulaation veikkaus ja seksit. Se aikaisempi kierto, jossa hoksasin ovulaation oikein ja seksit ajottui siihen, tulin raskaaksi. Nyt kun oli ovulaatio tässä kierrossa ja sen bongasin ja seksit osui kohalleen, niin pelkään, että mitä jos en tuukaan raskaaksi. Tai siis, tuntuu, että jos ei tärppää, niin sille ei ole mitään selitystä ja sitä on vaikea niellä. Toisaalta eipä sitä mennyttä km ole sitäkään vieläkään helppo hyväksyä. Miten tsemppaatte itsenne uuteen kiertoon?

No mulla ei ole oikeen muuta tsemppiä kun se että kierron lopussa saadut negatestit, pistää jo odottamaan uutta alkavaa kiertoa, koska uusi kierto on aina uusi mahdollisuus.:folded:
ja uudessa kierrossa on mahdollista aina tehdä asioita uudestaan, paremmin ja toisenlailla raskautumisen kannalta! :thumbs-up:
Eipä mulla ainakaan muuta tsemppiä ole. Välillä meinaa itsellekkin iskeä epätoivo että miksei vieläkään, mutta sitten taas ajattelin niinkin että ehkä sillä on jokin tarkoitus miksei vielä ole tärpännyt, että se kyllä tärppää kun on oikea aika!:smiling-eyes: Nyt jotenkin ihmeen hyvä fiilis uuteen kiertoon, sitä tosiaan väsyi jo negatesteihin niin nyt uuden kierron myötä kohti uusia mahdollisuuksia taas! :Two-hearts:

Mä oon arvioinu että meillä on nyt ollu yli 30 yk:ta, että niitä negoja on tässä ehtiny kertymään. Mutta niistä yksittäisistä negoista ei oikeesti kannata stressata. Meillä lääkäri tätä yritti selittää, katotaan miten multa onnistuu.

Tosi iso osa elimistön tuottamista sukusoluita on jo alusta asti viallisia. Sellasia, että niistä ei ihmistä rakenneta. Ihan täysin terveillä ja normaalisti raskautuvilla pareillakin osa soluista on näitä. Joka kuukausi on uusi arpapeli: osuuko tässä kuussa siittiö ja munasolu toistensa reitille? Jos osuu, olivatko molemmat terveitä yksilöitä? Jos olivat, onnistuuko kiinnittyminen?

Tuossa arpapelissä usein kestää monta kiertoa, että kaikki osuu kohdilleen. Siittiö löysi munasolun, molemmat on ehjiä, ja kiinnittyminen onnistuu. Suurimmalla osalla pariskunnista yhden vuoden sisällä tuo arpapeli sattuu osumaan oikein. Jäljellejääneistä taas suurimmalla osalla tokan vuoden aikana onnistaa.

Sit jää vielä jäljelle joukko, jolla syystä tai toisesta joku noista arpaheitoista menee toistuvasti mäkeen, minkä seurauksena ei onnista. Ja tässä kohtaa tulee sit lääketiede apuun: helpotetaan solujen kohtaamista, autetaan kiinnittymistä, poimitaan parhaat siittiöt ja sujautetaan ne oikeaan aikaan oikeaan paikkaan jne. Joskus poimitaan yksittäisiä sukusoluja molemmilta, ja labrassa yhdistetään ne, jonka jälkeen sujautetaan hedelmöittynyt solumötti kohtuun.

Ei kannata stressata, todennäkösyydet on sen puolella, että kuulutte noihin, jotka viimeistään kahden vuoden sisällä onnistuu. Ja jos ette kuuluisikaan, löytyy vielä vaikka mitä apuja. :)

Muokattu viimeksi:
Mie oon ollu lukevinani, että ovulaatioon liittyvää kipua voi olla ennen, kohalla tai jälkeen oviksen. Eli kipuiluihin ei aina voi luottaa, voi myös olla ihan tunnotonkin se ovulaatio.

Sitten naistalo.fi:n sivustolla oli että suurin osa raskauteen johtaneista sekstailuista ajottuu päivää-paria (jopa 5 vrk) ennen ovulaatiota, kun eihän se munasolu kauan ole vastaanottavainen (n 24 h) irrottuaan.

Tee sitten niin tai näin, ei tässä ainakaan ole itsellä onnistanut vuoden mittaan saada tähtien asentoja kohdalleen että olis tärpännyt, vaikka muka on ajoitukset ja kaikki voitava tehty :tears:

Mulla on aiemmin aina tullut se o plussa ennen ja sit kivut ja siitä laskenut sen tasan 14vrk ni alkanut kuukautiset ni uskon sillä et ne mun aiemmat ollut just sitä irtoamis kipua mut tätä en tajua tosiaan just ku useampana päivänä kolottelee ja sattuu, et ei yhtää tiiä millon se on irronnut vai onko ollenkaan.. Noo sen näkeepi sit.. Luotto ei kyl kova ole.

Ainiii ja siis ennen raskauksia en tienny ilman tikkuja mitää ku ei koskaa mitää tuntemuksia ollut.. Mut niiden jälkeen joka kierrossa ollut ovis kivut ja yleensä suht vahvat.. Nyt sit erilaiset eka kertaa niiden alettua :tears:

Kiitos tsempeistä! Tottahan se on, että uuden elämän alkuun pääseminen on kuin lottovoitto. Ei siis käy järkeenkään, että kaikki voittais lotossa joka kierto... Ja onhan meilläkin tuo hoito sitten avuksi ensi kierrossa, jos nyt ei tärpännyt. Dpo5 ja runsaasti valkovuotoa ja alavatsakipua. En yhtään muista missä vaiheessa vv pitäisi ovulaation jälkeen vähentyä?

Täytyy kyllä sanoa, että ihailen teitä ihanan positiivisia ja optimistisia tsemppareita todella todella paljon! :smiling face with heart-eyes::Smiling Face With Heart Shaped Eyes: Yritän kovasti itsekin olla positiivinen, mutta täytyy myöntää että valitettavasti en yleensä pysty siihen ainakaan siinä vaiheessa kun pms-oireet iskee ja haamuja ei näy missään ja vuoto alkaa aina uudestaan ja uudestaan vaikka kuinka olisi kaikki ollut kierrossa kohdallaan.. optimistisuus on huipussaan yleensä ovulaation aikoihin ja vähän sen jälkeen :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Onpas täällä ollut ihanasti plussia! :Smiling Face With Smiling Eyes:

Itse odottelen edelleen hcg:n tippumista nollaan keskenmenon jäljiltä, ja keskenmenon toteamisesta on nyt jo neljä viikkoa... Ei ole piinapäivät kyllä mitään tähän verrattuna. Itse asiassa normaalit yrityskierrot menevät minusta aika nopeasti. Ensin noin viikko menkkoja, sitten alkaakin tulla jo ensimmäiset ovisoireet, sitten ovis ja sitten onkin jo piinapäivät. Nyt on ollut jo neljä viikkoa tätä ei-mitään, eikä yhtään tiedä, milloin pääsee tästä normaaliin yritykseen taas. Huoh.

Mä oon arvioinu että meillä on nyt ollu yli 30 yk:ta, että niitä negoja on tässä ehtiny kertymään. Mutta niistä yksittäisistä negoista ei oikeesti kannata stressata. Meillä lääkäri tätä yritti selittää, katotaan miten multa onnistuu.

Tosi iso osa elimistön tuottamista sukusoluita on jo alusta asti viallisia. Sellasia, että niistä ei ihmistä rakenneta. Ihan täysin terveillä ja normaalisti raskautuvilla pareillakin osa soluista on näitä. Joka kuukausi on uusi arpapeli: osuuko tässä kuussa siittiö ja munasolu toistensa reitille? Jos osuu, olivatko molemmat terveitä yksilöitä? Jos olivat, onnistuuko kiinnittyminen?

Tuossa arpapelissä usein kestää monta kiertoa, että kaikki osuu kohdilleen. Siittiö löysi munasolun, molemmat on ehjiä, ja kiinnittyminen onnistuu. Suurimmalla osalla pariskunnista yhden vuoden sisällä tuo arpapeli sattuu osumaan oikein. Jäljellejääneistä taas suurimmalla osalla tokan vuoden aikana onnistaa.

Sit jää vielä jäljelle joukko, jolla syystä tai toisesta joku noista arpaheitoista menee toistuvasti mäkeen, minkä seurauksena ei onnista. Ja tässä kohtaa tulee sit lääketiede apuun: helpotetaan solujen kohtaamista, autetaan kiinnittymistä, poimitaan parhaat siittiöt ja sujautetaan ne oikeaan aikaan oikeaan paikkaan jne. Joskus poimitaan yksittäisiä sukusoluja molemmilta, ja labrassa yhdistetään ne, jonka jälkeen sujautetaan hedelmöittynyt solumötti kohtuun.

Ei kannata stressata, todennäkösyydet on sen puolella, että kuulutte noihin, jotka viimeistään kahden vuoden sisällä onnistuu. Ja jos ette kuuluisikaan, löytyy vielä vaikka mitä apuja. :)

Kiitos, avasit tämän asian niin hienosti että melkein itkettää! (Sivuhuomiona: Hmm. Liikuttuminen/Itku -onko tää nyt raskausoire.. :tears:)

Toivotaan jokaiselle kovasti onnea tässä elämän arpapelissä :folded::Two-hearts:

Ja @Jadine sulle erityistsempit uuden yrityksen odotykseen!

Kiitos, avasit tämän asian niin hienosti että melkein itkettää! (Sivuhuomiona: Hmm. Liikuttuminen/Itku -onko tää nyt raskausoire.. :tears:)

Toivotaan jokaiselle kovasti onnea tässä elämän arpapelissä :folded::Two-hearts:

Kiitos kehusta! Toivotaan, että liikutus on nyt hyvä merkki! :Smiling Face With Smiling Eyes:

Härregyyd. Olin jo heittää tän kierron osalta oviksen suhteen kirveen kaivoon, mutta taitaakin tulla vaan jättipitkä kierto.. :Weary Cat Face:
Tänään kp23 ja ovistikku näyttää tältä...
Eli joko tänä iltana tulee vielä selvä plussa, tai sit menee huomiseen, mutta kp14 lähtien oon tikuttanu ja joka kerta on ollu ihan vaan just ja just havaittava haamu tikussa. :Sleuth Or Spy:
Jomottelut ja limat ilmaantu tänään, ja mies on ollu mitä himoittavin tapaus eilisestä lähtien.
Tänään piti mies ihan vaan omien himojeni takia kellistää eikä vauvanteko ollu kyllä yhtään mielessä. Tekipähän terää :Smirking Face::Face Savouring Delicious Food:

Liitteet

• 20220131_165751.jpg
    20220131_165751.jpg
    461.8 KB · Katsottu: 78

Mä oon tykästyny kovasti paljon Nurppuun; sen ajatuksiin, kommentteihin, taitoon avata asioita ja sit vielä erityisesti sen optimismiin ja tsemppaamiseen.
Ihana tyyppi!

Mä oon tykästyny kovasti paljon Nurppuun; sen ajatuksiin, kommentteihin, taitoon avata asioita ja sit vielä erityisesti sen optimismiin ja tsemppaamiseen.
Ihana tyyppi!
Hehehee, nauroin ihan ääneen :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: ihanasti sanottu! Kiitos :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: ja hienoo että se ovulaatio sieltä tulikin vaikka antoikin vähän odotuttaa!

Takaisin