Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Onnea plussista ja tsemppiä uuteen kiertoon muille ja piina päiviin
Me viimeksi harrastettu seksiä to vai pe aamuna en millään muista kumpa aamu se oli ja sit la ja eilen oli ovis kipua, yleensä tullut vaan ns kerralla ja mennyt ohi et en tiiä mitä tapahtuu.. Pohdin vaa et voiko tulla ees raskaaksi jos seksiä ois nyt sitte vaikka ollu ke illalla ja to aamulla ja ovis ois la-su? Mut sit taas voi olla et oli pe aamu ku en muista
Etkös sä laita ylös noita sänkyharrastuksia mihkään? suosittelen kirjottelee ylös niin muistaa, mä en muistas millään jos en flo:hon laittais niitä muistiin! Kyllä se raskaus on ihan mahdollinen, riippuu tietty vaikka oviskipu on tuolloin niin siitähän voi mennä vielä päivä pari kun ovulaatio on. Mulla kun on oviskipu, ja merkkaan sen flo:hon niin heittää yhdellä päivällä eteenpäin sen ovulaation, mutta luin jostain googlen ihmeellisestä maailmasta että oviskivusta saattaa mennä vielä 2-3 päivää kun ovulaatio tapahtuu! Siksi aloin miettimään että meillä saattaa olla siinä vika kun lopetetaan petipuuhat aina siihen ovisplussapäivään. Paremmat mahikset tietty jos kunnolla on talleteltu ja vielä ovisplussankin jälkeen!
Mua pelottaa tää kierto jotenki erityisen paljon. Vaikka on YK5 "vasta" menossa, niin vain yhdessä edellisistä kierroista hoksasin jälkikäteen, että seksit osui ovulaation aikaan. Kaikki muut kierrot venyi niin paljon, että ei mennyt sinne päinkään ovulaation veikkaus ja seksit. Se aikaisempi kierto, jossa hoksasin ovulaation oikein ja seksit ajottui siihen, tulin raskaaksi. Nyt kun oli ovulaatio tässä kierrossa ja sen bongasin ja seksit osui kohalleen, niin pelkään, että mitä jos en tuukaan raskaaksi. Tai siis, tuntuu, että jos ei tärppää, niin sille ei ole mitään selitystä ja sitä on vaikea niellä. Toisaalta eipä sitä mennyttä km ole sitäkään vieläkään helppo hyväksyä. Miten tsemppaatte itsenne uuteen kiertoon?
Mä oon arvioinu että meillä on nyt ollu yli 30 yk:ta, että niitä negoja on tässä ehtiny kertymään. Mutta niistä yksittäisistä negoista ei oikeesti kannata stressata. Meillä lääkäri tätä yritti selittää, katotaan miten multa onnistuu.Mua pelottaa tää kierto jotenki erityisen paljon. Vaikka on YK5 "vasta" menossa, niin vain yhdessä edellisistä kierroista hoksasin jälkikäteen, että seksit osui ovulaation aikaan. Kaikki muut kierrot venyi niin paljon, että ei mennyt sinne päinkään ovulaation veikkaus ja seksit. Se aikaisempi kierto, jossa hoksasin ovulaation oikein ja seksit ajottui siihen, tulin raskaaksi. Nyt kun oli ovulaatio tässä kierrossa ja sen bongasin ja seksit osui kohalleen, niin pelkään, että mitä jos en tuukaan raskaaksi. Tai siis, tuntuu, että jos ei tärppää, niin sille ei ole mitään selitystä ja sitä on vaikea niellä. Toisaalta eipä sitä mennyttä km ole sitäkään vieläkään helppo hyväksyä. Miten tsemppaatte itsenne uuteen kiertoon?
Mie oon ollu lukevinani, että ovulaatioon liittyvää kipua voi olla ennen, kohalla tai jälkeen oviksen. Eli kipuiluihin ei aina voi luottaa, voi myös olla ihan tunnotonkin se ovulaatio.
Sitten naistalo.fi:n sivustolla oli että suurin osa raskauteen johtaneista sekstailuista ajottuu päivää-paria (jopa 5 vrk) ennen ovulaatiota, kun eihän se munasolu kauan ole vastaanottavainen (n 24 h) irrottuaan.
Tee sitten niin tai näin, ei tässä ainakaan ole itsellä onnistanut vuoden mittaan saada tähtien asentoja kohdalleen että olis tärpännyt, vaikka muka on ajoitukset ja kaikki voitava tehty
Ainiii ja siis ennen raskauksia en tienny ilman tikkuja mitää ku ei koskaa mitää tuntemuksia ollut.. Mut niiden jälkeen joka kierrossa ollut ovis kivut ja yleensä suht vahvat.. Nyt sit erilaiset eka kertaa niiden alettuaMie oon ollu lukevinani, että ovulaatioon liittyvää kipua voi olla ennen, kohalla tai jälkeen oviksen. Eli kipuiluihin ei aina voi luottaa, voi myös olla ihan tunnotonkin se ovulaatio.
Sitten naistalo.fi:n sivustolla oli että suurin osa raskauteen johtaneista sekstailuista ajottuu päivää-paria (jopa 5 vrk) ennen ovulaatiota, kun eihän se munasolu kauan ole vastaanottavainen (n 24 h) irrottuaan.
Tee sitten niin tai näin, ei tässä ainakaan ole itsellä onnistanut vuoden mittaan saada tähtien asentoja kohdalleen että olis tärpännyt, vaikka muka on ajoitukset ja kaikki voitava tehty
Mä oon arvioinu että meillä on nyt ollu yli 30 yk:ta, että niitä negoja on tässä ehtiny kertymään. Mutta niistä yksittäisistä negoista ei oikeesti kannata stressata. Meillä lääkäri tätä yritti selittää, katotaan miten multa onnistuu.
Tosi iso osa elimistön tuottamista sukusoluita on jo alusta asti viallisia. Sellasia, että niistä ei ihmistä rakenneta. Ihan täysin terveillä ja normaalisti raskautuvilla pareillakin osa soluista on näitä. Joka kuukausi on uusi arpapeli: osuuko tässä kuussa siittiö ja munasolu toistensa reitille? Jos osuu, olivatko molemmat terveitä yksilöitä? Jos olivat, onnistuuko kiinnittyminen?
Tuossa arpapelissä usein kestää monta kiertoa, että kaikki osuu kohdilleen. Siittiö löysi munasolun, molemmat on ehjiä, ja kiinnittyminen onnistuu. Suurimmalla osalla pariskunnista yhden vuoden sisällä tuo arpapeli sattuu osumaan oikein. Jäljellejääneistä taas suurimmalla osalla tokan vuoden aikana onnistaa.
Sit jää vielä jäljelle joukko, jolla syystä tai toisesta joku noista arpaheitoista menee toistuvasti mäkeen, minkä seurauksena ei onnista. Ja tässä kohtaa tulee sit lääketiede apuun: helpotetaan solujen kohtaamista, autetaan kiinnittymistä, poimitaan parhaat siittiöt ja sujautetaan ne oikeaan aikaan oikeaan paikkaan jne. Joskus poimitaan yksittäisiä sukusoluja molemmilta, ja labrassa yhdistetään ne, jonka jälkeen sujautetaan hedelmöittynyt solumötti kohtuun.
Ei kannata stressata, todennäkösyydet on sen puolella, että kuulutte noihin, jotka viimeistään kahden vuoden sisällä onnistuu. Ja jos ette kuuluisikaan, löytyy vielä vaikka mitä apuja. :)
Kiitos kehusta! Toivotaan, että liikutus on nyt hyvä merkki!Kiitos, avasit tämän asian niin hienosti että melkein itkettää! (Sivuhuomiona: Hmm. Liikuttuminen/Itku -onko tää nyt raskausoire.. )
Toivotaan jokaiselle kovasti onnea tässä elämän arpapelissä
Ja @Jadine sulle erityistsempit uuden yrityksen odotykseen!
Mä oon tykästyny kovasti paljon Nurppuun; sen ajatuksiin, kommentteihin, taitoon avata asioita ja sit vielä erityisesti sen optimismiin ja tsemppaamiseen.Kiitos, avasit tämän asian niin hienosti että melkein itkettää! (Sivuhuomiona: Hmm. Liikuttuminen/Itku -onko tää nyt raskausoire.. )
Toivotaan jokaiselle kovasti onnea tässä elämän arpapelissä
Ja @Jadine sulle erityistsempit uuden yrityksen odotykseen!
Hehehee, nauroin ihan ääneen ihanasti sanottu! Kiitos ja hienoo että se ovulaatio sieltä tulikin vaikka antoikin vähän odotuttaa!Mä oon tykästyny kovasti paljon Nurppuun; sen ajatuksiin, kommentteihin, taitoon avata asioita ja sit vielä erityisesti sen optimismiin ja tsemppaamiseen.
Ihana tyyppi!
Mä oon tykästyny kovasti paljon Nurppuun; sen ajatuksiin, kommentteihin, taitoon avata asioita ja sit vielä erityisesti sen optimismiin ja tsemppaamiseen.
Ihana tyyppi!