Raskaaksi 2021

Siis morjensta minkä massiivisen vuodon se aloitti.. kai se on nää synnytyksen jälkeiset.. nyt toiset kunnon menkat ja äärettömän runsaat. Ei mee kauaa, kun superimukykyinen tamponi falskaa jo ohi. Toivottavasti ei jatkuis montaa tämmöistä päivää! Eli kp2 menossa

Siis morjensta minkä massiivisen vuodon se aloitti.. kai se on nää synnytyksen jälkeiset.. nyt toiset kunnon menkat ja äärettömän runsaat. Ei mee kauaa, kun superimukykyinen tamponi falskaa jo ohi. Toivottavasti ei jatkuis montaa tämmöistä päivää! Eli kp2 menossa

Minullakin on ollut synnytyksen/raskauden jälkeen menkat paaaaaaljon runsaammat kuin ennen. Tai no, ensin käytin minipillereitä, ja niiden kanssa vuoto oli melko niukkaa, mutta kun yrityksen myötä jätin ne pois, niin on kyllä ollut melkoista niagaraa.

Nonni. Ei tarvinnu tehdä testiä ja pettyä. Ihan onnistu pettymys ilman testiäkin. Confounded Face
Vuoto alkoi, eli YK12 alkakoon

Mulla on kans ollu synnytyksen (ja minipillereiden) jälkeen huomattavasti runsaammat menkat. Ja se vuoto tulee myös epätasaisesti, kerralla hirveesti ja sit loput päivät vaan vähäistä.

joku kyseli lugeista, itse oon syöny niitä luteaalitukena inssien yhteydessä. Ovat pidentäneet mulla luteaalia muutamalla päivällä. Insseistä ei pysyvää tulosta saatu.

Nonni. Ei tarvinnu tehdä testiä ja pettyä. Ihan onnistu pettymys ilman testiäkin. Confounded Face
Vuoto alkoi, eli YK12 alkakoon

Pöh, ei kai muuta kun tsemppiä uuteen kiertoon! Confused Face Tiedän ton tunteen, hajottaa joka kerralla kun vuoto alkaa ja joutuu taas uuteen kiertoon..

En tiedä miten muilla yrittäjillä, onko syksy tuntunut kuinka synkeältä? Ite koitan pysyä suht kiireisenä ettei ajatykset pyöri liikaa näissä merkeissä.. ulkoilu on yksi henkireikä, mutta nää kelit meinaa vähän rajottaa. Ja maalla kun asuu niin on niin saakelin pimeetä Black Circle
Ovista etsiskelen edelleen, pitäisi ennusteiden mukaan olla nyt viikonvaihteessa..

Pöh, ei kai muuta kun tsemppiä uuteen kiertoon! Confused Face Tiedän ton tunteen, hajottaa joka kerralla kun vuoto alkaa ja joutuu taas uuteen kiertoon..

En tiedä miten muilla yrittäjillä, onko syksy tuntunut kuinka synkeältä? Ite koitan pysyä suht kiireisenä ettei ajatykset pyöri liikaa näissä merkeissä.. ulkoilu on yksi henkireikä, mutta nää kelit meinaa vähän rajottaa. Ja maalla kun asuu niin on niin saakelin pimeetä Black Circle
Ovista etsiskelen edelleen, pitäisi ennusteiden mukaan olla nyt viikonvaihteessa..
Kiitos, ilta oli aika itkunen pettymyksen johdosta, mutta eipä siinä itku auta. Maanantaina lähden soittelemaan neuvolaan apuja, vuosi yritystä täynnä.

Itsehän pidän pimeästä ja syksystä. Lenkkeilytkin suoritan vasta pimeän tultua pimeillä metsäautoteillä ja -poluilla ilman valoja. Joutuu tosissaan keskittymään mihin astuu, ja sit jos haluan juosta, niin saatan ottaa otsalampun apuun. Ja maalla asutaan mekin Beaming Face With Smiling Eyes

Häpyliitosta vihloi useampaan kertaan viime yönä kylkeä kääntäessä. Toiveet pomppasivat heti kattoon, mutta toisaalta iski kauhu, että ei kai se ala tällä kertaa jo heti alussa. Confounded Face Olin ensimmäisessä raskaudessa raskauden puolivälistä melkein liikuntakyvytön liitoskipujen takia. Nyt tuo oli onneksi vain pientä juilintaa, mutta raskausaikana pahimmillaan melkein huusin ääneen tuskasta, kun kyljen kääntäminen sängyssä sattui niin paljon.

Miten moni on tehnyt itse "tutkimusta" ruokavalion vaikutuksesta kiertoon ja raskautumiseen?
Tai noudattanut juurikin jotain tiettyä ruokavaliota tukemassa raskautumista?

Törmäsin vahingossa instassa erikoiseen tiliin, mealssheeats oli nimeltään ja siellä jaettiin vinkkejä nimenomaan ruokavalion merkityksestä hedelmällisyyteen: tiettyjä ruoka-aineita ja ruokia tietyissä muodoissa kierron tiettynä aikana.
Mutta mitään faktapohjaa heillä ei ollut esittää kysyjille mihin perustivat nämä omat päätelmänsä :"D

Onkohan näissä ihan tieteellistä perää?
Herkästi itse luotan eniten juuri lääkäreiten tutkimustietoon, joten vähemmän huomiota omalta osalta saa juurikin nämä holistisemmat keinot suojata kehoa ja saada kehoa toimimaan.

Liitteet

• Screenshot_20211106-104451_Instagram.jpg
    Screenshot_20211106-104451_Instagram.jpg
    502.7 KB · Katsottu: 139
  • Screenshot_20211106-104506_Instagram.jpg
    Screenshot_20211106-104506_Instagram.jpg
    347.4 KB · Katsottu: 133
Moikka!

oon foorumilla jonkin verran pyörinyt, mutta en itse kirjoittanut mitään. Tein äsken positiivisen testin, ja aionkin hypätä suoraan lasketun ajan ryhmään. Päänvaivaa aiheuttaa ryhmän valitseminen, osaako joku neuvoa Beaming Face With Smiling Eyes Laskettu aikani on laskurin mukaan 16.7, mutta jo ennen raskauden yrittämistä oli tiedossa, että mahdollinen raskaus tullaan käynnistämään nelisen viikkoa ennen laskettua aikaa sydänterveyteni vuoksi. Eli tämän tiedon mukaan laskettu aika on kesäkuussa. Kumpaan poppooseen mun kannattaa hypätä

Moikka!

oon foorumilla jonkin verran pyörinyt, mutta en itse kirjoittanut mitään. Tein äsken positiivisen testin, ja aionkin hypätä suoraan lasketun ajan ryhmään. Päänvaivaa aiheuttaa ryhmän valitseminen, osaako joku neuvoa Beaming Face With Smiling Eyes Laskettu aikani on laskurin mukaan 16.7, mutta jo ennen raskauden yrittämistä oli tiedossa, että mahdollinen raskaus tullaan käynnistämään nelisen viikkoa ennen laskettua aikaa sydänterveyteni vuoksi. Eli tämän tiedon mukaan laskettu aika on kesäkuussa. Kumpaan poppooseen mun kannattaa hypätä

Mene sinne, milloin laskettu aika olisi laskennallisesti. Siellä muutkin ovat samassa vaiheessa raskautta. :) Eivät läheskään kaikki vauvat lopulta synny "oikean" kuukauden aikana, osa syntyy keskosina, osalla venyy seuraavan kuukauden puolelle jne. Laskettu aika ei muutenkaan muutu sen perusteella, että synnytys aiotaan käynnistää jo aiemmin, koska laskettu aika on se päivä, jolloin on raskausviikot 40+0.

Mene sinne, milloin laskettu aika olisi laskennallisesti. Siellä muutkin ovat samassa vaiheessa raskautta. :) Eivät läheskään kaikki vauvat lopulta synny "oikean" kuukauden aikana, osa syntyy keskosina, osalla venyy seuraavan kuukauden puolelle jne. Laskettu aika ei muutenkaan muutu sen perusteella, että synnytys aiotaan käynnistää jo aiemmin, koska laskettu aika on se päivä, jolloin on raskausviikot 40+0.

Jee, kiitos avusta Beating Heart

Joku pohti noita clearbluen ovistestejä. Violetillä kannattaa ehdottomasti testata kerran päivässä ja aamun ensimmäisestä virtsasta (yöllinen pidätys). Ohjeessakin taidetaan mainita, että liian lyhyellä pidätyksellä tehty testi saattaa nostaa valheellisesti hedelmällisyyttä. :)

Onnea plussan saaneille! Beating Heart täällä menossa yk 9 ja ovulaationinduktiot aloitettu yksityisen kautta. Loppuvuodesta aika julkiselle.

Onnea kirahvi36, onneksi lupaavat oireet pitivät paikkansaBeating Heart ja tsemppiä uuteen kiertoon joutuneilleBeating Heart

Täällä selvästi ovis ohi, kun lämmöt nousseet. Eli oli ilmeisesti Flon ennusteen mukaan 3.11 tai sitten 4.11. Tässä just laskeskelin, että ehkäpä voisi isänpäivänä testaillaBeaming Face With Smiling Eyes

Miten moni on tehnyt itse "tutkimusta" ruokavalion vaikutuksesta kiertoon ja raskautumiseen?
Tai noudattanut juurikin jotain tiettyä ruokavaliota tukemassa raskautumista?

Törmäsin vahingossa instassa erikoiseen tiliin, mealssheeats oli nimeltään ja siellä jaettiin vinkkejä nimenomaan ruokavalion merkityksestä hedelmällisyyteen: tiettyjä ruoka-aineita ja ruokia tietyissä muodoissa kierron tiettynä aikana.
Mutta mitään faktapohjaa heillä ei ollut esittää kysyjille mihin perustivat nämä omat päätelmänsä :"D

Onkohan näissä ihan tieteellistä perää?
Herkästi itse luotan eniten juuri lääkäreiten tutkimustietoon, joten vähemmän huomiota omalta osalta saa juurikin nämä holistisemmat keinot suojata kehoa ja saada kehoa toimimaan.

Kuuntelin kesällä radio-ohjelman (Yle), jossa kerrotaan hiljaisesta tulehduksesta elimistössä. Se vaikuttaa elimistön toimintaan kaikessa. Hiljaista tulehdusta voi sen ohjelman mukaan poistaa syömällä mahdollisimman vähän valkoista sokeria (vähähiilihydraattinen ei tarvitse olla, esim ruisleipää se lääkäri /tutkija suositteli terveellisten ainesosien takia). Kasvikunnan tuotteita paljon. Kotimaiset marjat, kuten herukat ja mustikka, olivat myös tulehdusta hillitseviä. Maidolla ei ollut merkitystä, se ei tutkimusten mukaan hillinnyt eikä lisännyt hiljaista tulehdusta. Liikunta on tietysti myös hyväksi. Nämä siinä ohjelmassa siis sanottiin, tiedän että on olemassa monia vastakkaisia mielipiteitä ja kärkkäitäkin näkemyksiä näistä asioista. Valitettavasti en muista ohjelman nimeä enkä tiedä, onko se vielä Areenassa.

Itse ajattelen, että lautasmallin mukainen ruokavalio, joka ei sisällä paljon valkoista sokeria ja vehnää, tukee raskautumista. Itselläni ainakin tulisi stressi jos tiettyinä päivinä pitäisi syödä tiettyjä ruokia. Veikkaan, että tuonkin menetelmän teho lienee sen yleisessä terveellisyydessä, jos ei ole osattu tarkkaa tutkimustietoa kertoa.

Luin jostain myös ihan vasta, että selittämättömästi lapsettomien kannattaa sulkea piilevän keliakian mahdollisuus pois.

Täällä menossa dpo6 - dpo7,
(tai dpo0 jos eilisen positiivisen ovistestin uskon olevan oikeassa, halusin pelata varman päälle joten aktia oli eilen ja tänään koitetaan vielä keretä) Beaming Face With Smiling Eyes

Mutta jos nyt uskon että olisi tuo dpo6 tai dpo7, niin onko kellään tässä kohtaa ollut koskaan outoja unia?
Olen nyt kaksi viimeistä yötä nähnyt aivan helkutin outoja unia, koskaan ole ollut mitään samanlaista. Cat With Tears Of Joy
Unia näkee koko yön non-stoppina ja kaikki erinlaisia. Aamulla unet muistaa todella hyvin ja yksityiskohtia riittää, olen ihmetellyt asiaa miehelle. Cat With Tears Of Joy

Oikealla puolella alavatsaa edelleen tuntuu vihlaisuja ja nippailua, oikeen puolen nivuseen tuntuu myös.
Mutta eilen tuntui myös pari kertaa vasemmalla ja sitä ihmettelin, ovis tapahtunut tuntemuksien perusteella kyllä oikeelta puolelta. Anguished Face
Anteeksi jos tyhmä kysymys, mutta jos olette tunteneet hyvin kummalta puolelta munasolu irtoaa, niin onko kiinnittymis kivut olleet samalla puolella?

Onko täällä muita kellä samat dpo päivät? :) ❤️

Muokattu viimeksi:
Mies kysy tänään et mitä luulen et kumpi tulee ja hän on jo varma et poikaCat With Tears Of Joy mies pikkasen innoissaan Cat With Tears Of Joy<3 en vielä tuonne la ryhmään uskalla liueta ni taustailen täällä varmaan pitkäänkiBeaming Face With Smiling Eyes

Täällä menossa dpo6 - dpo7,
(tai dpo0 jos eilisen positiivisen ovistestin uskon olevan oikeassa, halusin pelata varman päälle joten aktia oli eilen ja tänään koitetaan vielä keretä) Beaming Face With Smiling Eyes

Mutta jos nyt uskon että olisi tuo dpo6 tai dpo7, niin onko kellään tässä kohtaa ollut koskaan outoja unia?
Olen nyt kaksi viimeistä yötä nähnyt aivan helkutin outoja unia, koskaan ole ollut mitään samanlaista. Cat With Tears Of Joy
Unia näkee koko yön non-stoppina ja kaikki erinlaisia. Aamulla unet muistaa todella hyvin ja yksityiskohtia riittää, olen ihmetellyt asiaa miehelle. Cat With Tears Of Joy

Oikealla puolella alavatsaa edelleen tuntuu vihlaisuja ja nippailua, oikeen puolen nivuseen tuntuu myös.
Mutta eilen tuntui myös pari kertaa vasemmalla ja sitä ihmettelin, ovis tapahtunut tuntemuksien perusteella kyllä oikeelta puolelta. Anguished Face
Anteeksi jos tyhmä kysymys, mutta jos olette tunteneet hyvin kummalta puolelta munasolu irtoaa, niin onko kiinnittymis kivut olleet samalla puolella?

Onko täällä muita kellä samat dpo päivät? :) ❤️

Täällä on sama dpo suunnilleen ja täällä kans 2 yötä nähty niiin outoja unia, ja muistanut todella tarkkaan mitä niissä tapahtui.

Eipä ole r-oireita, eikä kyllä odotuksiakaan raskaudesta tässä kierrossa. Tuli kipulääkkeitä ja antibiootit vedettyä alkukierrosta hammasoperaation jälkeen.

Täällä on sama dpo suunnilleen ja täällä kans 2 yötä nähty niiin outoja unia, ja muistanut todella tarkkaan mitä niissä tapahtui.

Eipä ole r-oireita, eikä kyllä odotuksiakaan raskaudesta tässä kierrossa. Tuli kipulääkkeitä ja antibiootit vedettyä alkukierrosta hammasoperaation jälkeen.

Nää uni jutut on kyllä kummallisia Beaming Face With Smiling Eyes

Mulla oireita tällä hetkellä, mahan vihlaisut ja jomottelu, paineen tunne alavatsassa ja välillä myös tuntuu alapäässä, säteilee nivusiin, välillä kans menkka jomotuksia, onko kellään ollut plussa kierto vaikka menkka kivut? Anguished Face
Menkkoja en kyllä odota vielä alkavan nyt vasta kp18.
Tänään myös huomasin että valkovuotoa on, kirkasta.
Nyt illan mittaan on tuntunut että ois kylmä ja ihan kun kipeeksi olisi tulossa. Onkohan tää normaalia Cat With Tears Of Joy
Vielä ei kyllä viitsi testata...Beaming Face With Smiling Eyes

Nää uni jutut on kyllä kummallisia Beaming Face With Smiling Eyes

Mulla oireita tällä hetkellä, mahan vihlaisut ja jomottelu, paineen tunne alavatsassa ja välillä myös tuntuu alapäässä, säteilee nivusiin, välillä kans menkka jomotuksia, onko kellään ollut plussa kierto vaikka menkka kivut? Anguished Face
Menkkoja en kyllä odota vielä alkavan nyt vasta kp18.
Tänään myös huomasin että valkovuotoa on, kirkasta.
Nyt illan mittaan on tuntunut että ois kylmä ja ihan kun kipeeksi olisi tulossa. Onkohan tää normaalia Cat With Tears Of Joy
Vielä ei kyllä viitsi testata...Beaming Face With Smiling Eyes

Viime raskaudessa alkion kiinnittyminen kohdun seinämään ja kohdun kasvaminen alkuraskaudessa tuntui minulla samalta kuin menkat. Luulinkin menkkojen alkavan. Mutta olinkin raskaana. Mutta useissa kierrossa on ollut myös jomotuksia ja menkat ovat alkaneet, eli se on tarkoittanut menkkojen alkamista. Olen myös kuullut, että luteaalivaiheessa (välillä ovis-menkat) keltarauhanen saattaa aiheuttaa jomotuksia. Itselläni niitä jomotuksia on usein dpo4 lähtien.

Nää on niin vaikeaselkoisia, kun sama oire saattaa tarkoittaa raskautta tai menkkoja. Raskaustesti sen tuloksen sitten kertoo, toivottavasti sinulle tulee pian plussa. :)

Viime raskaudessa alkion kiinnittyminen kohdun seinämään ja kohdun kasvaminen alkuraskaudessa tuntui minulla samalta kuin menkat. Luulinkin menkkojen alkavan. Mutta olinkin raskaana. Mutta useissa kierrossa on ollut myös jomotuksia ja menkat ovat alkaneet, eli se on tarkoittanut menkkojen alkamista. Olen myös kuullut, että luteaalivaiheessa (välillä ovis-menkat) keltarauhanen saattaa aiheuttaa jomotuksia. Itselläni niitä jomotuksia on usein dpo4 lähtien.

Nää on niin vaikeaselkoisia, kun sama oire saattaa tarkoittaa raskautta tai menkkoja. Raskaustesti sen tuloksen sitten kertoo, toivottavasti sinulle tulee pian plussa. :)

Mulla nyt hirveä ahdistus kun aktia ollut eilen ja tänään kun halusin pelata varman päälle.. kun jostain syystä eilen toiseen digiin tuli hymynaama josta oon ollut tosi hämilläni. Confounded Face
Ekan positiivisen digin mukaan nyt pitäisi olla dpo6-dpo7 joten ahdistaa että aktilla voisi olla vaikutusta siihen kiinnittyykö munasolu tai siihen pysyykö sitten kiinni. :(

Takaisin