Raskaaksi 2021

Hei mä tuun tänne ketjuun ihmettelemään,raskaustestin teen ehkä huomenna jos rohkenen. Raskautta ollaan yritetty ahkerasti ja tunnollisesti. Menkat alkoi päivää ennen laskettua kierron alkua eli 19.7 ja loppuikin sitten seuraavana iltana yllättäen. Vuoto kirkasta verta. Aika paljonkin, mutta normaalin rajoissa. Kumpanakaan päivänä ei klönttejä eikä ruskeaa vuotoa. Laitoin tampoonin 20.7 pitkästä aikaa (yli puoleenvuoteen en oo käyttänyt) ja vuoto loppui siihen suunnilleen. Ei sen jälkeen tullu kuin pyyhkimällä. Side puhdas aamulla (en siis enempää tampooneja laittanut) . Mitä ihmettä? Mietin jo että tampooni tyrehdytti veren ja siellä on joku tukos. No ei kai? Toivoin kovasti olevani raskaana, mutta 22.7 aamulla housuissa rusehtavaa vanhaa verta. Luulin että nyt sitten alkaa ne oikeat viiden päivän menkat. Mutta ei muuta kuin puoli päivää siteeseen tuli jotain rusehtavaa ja sitten loppui. Oon nyt pohtinut ja laskeskellut että se saattoi olla runsas kiinnittymisvuoto joka tuli 2pv ja vielä joku vanha veri ulos myöhemmin.
Näitä oireita mulla on, jotka saattais viitata raskauteen:
Etova olo muutamana iltana.
Vatsa sekaisin pari pv
Välillä lämmin ja välillä kylmä
Vatsa turvonneena jo pitkään
Nenä vuotaa verta herkästi
Tänään tuli afta huuleen
Limakalvot kuivat
Tuntuu että olisi tyhjä vatsa koko ajan mutta ei tiedä mitä tekisi mieli syödä
Jotkut hajut ehkä huomaan herkemmin tai kuvittelen vaan
Vähän sellanen kumma olo että olis kipeäksi tulossa.
MUTTA ihme ja kumma mun mieliala on pysynyt tasaisena! Eikä väsymys ole tavallista suurempaa.

Voiko olla kiinnittymisvuoto noinkin paljon että 2 pv vuotoa? ( Ei siis tiputtelua) Vai oliko biokemiallinen raskaus?.

En ole itse kuullut tai kokenut runsaita kiinnittymisvuotoja mutta jokainenhan meistä on yksilö, niin en myöskään poissulje semmoista vaihtoehtoa. Testeistä vinkkaan, että ei ainakaan rfsu, niillä saa liiaksi vääriä viivoja. Kaikista paras on Clear Blue:n digi viikkonäytöllä, on herkkä ja antaa selkeän tuloksen! Itse plussasin sillä jo dpo 9 :angelic: Tule kertomaan sit, miten kävi, kun uskaltaudut testaamaan!

Testailin kyllä useampia kertoja päivässä. Testaan vielä pari päivää ja jos on blancoja niin oletan kp14 dpo0. Jos ei tärppi käy niin täytyy tutustua tohon dualiin. :happy: Kiitos ja anteeks :woot:

Täältä sivusta huutelen kans vahvan suosituksen digitesteille, mulla oli tuo dual kans käytössä. Tykkäsin kun oli niin selkeä. Liuskoihin en ikinä kovin vahvaa plussaa saanut, vaikka digillä se tuli useammankin kerran. Eli vaikka herkkyys olisi jossain papereissa huonompi niin minusta on kyllä hyvä :)

Liitteenä mun plussakierron (tammikuu) ja sitä edellisen kierron (joulukuu) liuskat, huippu merkitty sille päivälle missä digi antoi plussan eli tuon vahvempaa ei niissäkään kierroissa ainakaan mulle tullut. Toki näissä on tosi paljon yksilöllisiä eroja. Mutta voi tosiaan vaikka tehdä niin että varmistaa digillä niin ei mene niin paljon siihen niitä tikkuja, onhan ne vähän kalliita kyllä käyttää pitempään :confused:

Tsemppiä ihan kaikille yritykseen!! :)

Liitteet

• 76A604E9-A91D-4002-9977-CF000337A157.jpeg
    76A604E9-A91D-4002-9977-CF000337A157.jpeg
    309.3 KB · Katsottu: 168
  • FFACE04F-249D-4D5D-8E05-96F6253A8B53.jpeg
    FFACE04F-249D-4D5D-8E05-96F6253A8B53.jpeg
    311.3 KB · Katsottu: 170
En ole itse kuullut tai kokenut runsaita kiinnittymisvuotoja mutta jokainenhan meistä on yksilö, niin en myöskään poissulje semmoista vaihtoehtoa. Testeistä vinkkaan, että ei ainakaan rfsu, niillä saa liiaksi vääriä viivoja. Kaikista paras on Clear Blue:n digi viikkonäytöllä, on herkkä ja antaa selkeän tuloksen! Itse plussasin sillä jo dpo 9 :angelic: Tule kertomaan sit, miten kävi, kun uskaltaudut testaamaan!
No mä oon viimeks käyttäny rfsu ja ostin niitä taas 2 kun apteekin ovat kalliita... Kumma et tulee vääriä viivoja?! Ainakin jos positiivinen niin teen viikon päästä uudestaan.. Jos nyt uskallan

Tänään lävähti iloinen hymynaama digiin :) siihen mikä näyttää kaksi hedelmällistä päivää. Eli ovis olis sitten ilmeisesti ylihuomenna, kun eilen tuli pelkkä ympyrä. Olettaen että huomennakin tulee hymynaama :p tää menikin hyvin, kun mies on mennyt 4 päivää melkein samoilla silmillä, töissä sesonkiaika, eilen sitten saatiin työt siihen malliin että tänään saa ottaa hölliä:rolleyes::dance011

Mulla tuli selkeä negatiivinen tänä aamuna. Hormonit huijannu mua tai joku alkava tulehdus menossa tia jotain miksi huono olo.. Psykosomaattinen raskaus heh? No jos nää oireet jatkuu niin teen uuden testin vielä. Luin että rfsu testi on jollain huijannut. Mulla toi testi oli hetken ollu kylppärissä missä tietty kosteaa ja olisko menny pilalle? Siis aikoja sitten. Toiveajattelua vaan. Kontrolliviiva kyllä tuli hyvin näkyviin. Ei muuta.

Tällaisia juttuja nyt luen kun haluan pysyä vielä optimistisena :laughing002
TERVEYS
Heidi teki negatiivisen raskaustestin neljä kertaa, oli silti raskaana – lääkäri selittää, miten se on mahdollista
Naistentautien ja synnytysten erikoislääkärin mukaan virheelliseen negatiiviseen raskaustestiin voi olla useampi syy. Yleistä se ei kuitenkaan ole.

7.12.2019 13:28 is.fi

32-vuotias Heidi (nimi muutettu) kertoo tehneensä useita negatiivisia raskaustestejä ennen kuin raskaus selvisi hänelle.

– Ensimmäisen testin tein uutena vuotena, koska kuukautiseni eivät alkaneet ajallaan. Toisen tein tästä viikon päästä.

Heidi kertoo testien näyttäneen selvästi negatiivista, joten hän pisti tuntemansa väsymyksen ja heikotuksen työ- ja opiskelukiireiden piikkiin.

– Ajattelin myös, että ehkä en ollut vain muistanut syödä kunnolla.

Koska oireet eivät kuitenkaan loppuneet, päätti Heidi tehdä jälleen raskaustestin. Helmikuun alussa tehty testi näytti jälleen negatiivista.

– Pahoinvointia tai muutakaan ei ollut, hän muistelee.

”Muistan olleeni shokissa”
Neljännen raskaustestin Heidi teki maaliskuun alussa. Myös se oli selvästi negatiivinen. Heidi kertoo tehneensä jokaisen raskaustestin ohjeita noudattaen ja aina aamuvirtsasta.

– Päätin mennä lopulta lääkäriin kaverini juhlien jälkeen. Join kaksi lonkeroa, jonka jälkeen oksensin koko seuraavan yön ja seuraavan päivän. Heikkoa oloa kesti vielä maanantaina, joten varasin ajan lääkärille

Lääkärin maaliskuussa ottama verikoe paljasti viimein Heidin epäilemän raskauden, joka oli ehtinyt edetä viikolle 12.

– Raskaus oli todellinen yllätys! Muistan olleeni shokissa, kun kuulin tuloksen. Eihän se voinut olla totta, sillä juurihan testi oli näyttänyt negatiivista. Suurempi yllätys oli se, että olin jo ylittänyt ensimmäisen kolmanneksen

Lääkäri vastaa
Aura klinikan naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri Rauni Klamin mukaan virheellinen negatiivinen raskaustesti johtuu käytännössä kaikkein yleisimmin siitä, että testi tehdään liian varhaisilla viikoilla, jolloin istukkahormonin pitoisuus veressä ja virtsassa on matala.

Toinen tavallinen syy virheelliseen testiin on Klamin mukaan virtsan laimentuminen runsaan juomisen vuoksi.

– Kolmanneksi ja harvinaisemmin testin on kerrottu toisinaan näyttävän negatiivista myöhään raskaudessa, kun istukkahormonin pitoisuus on hyvin korkea. Tällöin istukkahormonin hajoamistuote voi sitoutua testissä käytettyyn vasta-aineeseen ja tavallaan ”käyttää loppuun” testivasta-aineen, mutta signaalivasta-aine ei kuitenkaan tunnista tätä hajoamistuotteen ja testivasta-aineen yhdistelmää eikä näytä testiä positiivisena. En ole itse milloinkaan törmännyt tällaiseen tilanteeseen, hän kertoo.

– Valmistajan mukaan testi näyttää oikein 99 prosentin varmuudella. Jos liuskat ovat päässeet vanhentumaan, testivarmuus heikkenee, hän jatkaa.

Klami suosittelee negatiivisesta testistä huolimatta raskautta epäileviä kokeilemaan toista raskaustestiä.

– Lisäksi kannattaa hakeutua verikokeesta tehtävään testiin.

Klami myös muistuttaa, että jotkin hormoniongelmat saattavat oireilla samalla tavalla kuten raskaus. Tällöin on suositeltavaa varata aika lääkärille

20210724_104622.jpg

Ylempi testi eilen tehty ja alempi tänään. Eilen hommailtu, tai no me ollaan kyllä pitkin viikkoa hommailtu lapsien nukkuessa. :hilarious:

Ei tullut r-testiin toista viivaa vaikka kuinka käänteli, väänteli ja osoitti kännykän taskulampulla :shifty::hilarious:
Yk 12 alkaa siis maanantaina.

Mies soitti eilen Terveystalolle siemenneste analyysistä, jonka tosiaan piti tulla 4-5 viikon kuluttua. Tiistaina tulee 7 viikkoa. Sanoivat vaan että tallessa on mutta kesällä menee kauemman aikaa.
Ei tätä maininneet kyllä aiemmin...:finger:

Tulisipa täällä nyt muilla kahta viivaa! :smiley-angelic001:Heartpink

Muokattu viimeksi:
Jäädään odottamaan miten mahtaa käydä, tärppääkö vaiko ei. :hilarious:

Ei tullut r-testiin toista viivaa vaikka kuinka käänteli, väänteli ja osoitti kännykän taskulampulla :shifty::hilarious:
Yk 12 alkaa siis maanantaina.

Mies soitti eilen Terveystalolle siemenneste analyysistä, jonka tosiaan piti tulla 4-5 viikon kuluttua. Tiistaina tulee 7 viikkoa. Sanoivat vaan että tallessa on mutta kesällä menee kauemman aikaa.
Ei tätä maininneet kyllä aiemmin...:finger:

Tulisipa täällä nyt muilla kahta viivaa! :smiley-angelic001:Heartpink

Pahoittelut negasta. :sorry: :Heartred

Ja tosi röyhkeetä et vetoovat siihen, että "kesällä menee kauemmin". Sen voisivat mainita jo ennen ku heiltä palvelun ostaa. :shifty:
Toivottavasti tulokset tulisi pian ja hyvien uutisten kera. :Heartred

On: näin yöllä sellaista unta :hilarious: ja kun noita testejä nyt tuolta kaapista löytyy niin päätin aamulla tehdä r-testin. Siihen ei kyllä saanut edes hyvällä mielikuvituksella sitä toista viivaa. :laughing001

No.. Testaan silti vielä uudelleen tiistaina varmuuden vuoksi enne koronarokotetta.

Jospa ensi kierrossa sitten osuisi ne tallettelutkin paremmin kohdilleen. :rolleyes:

Mulla tuli selkeä negatiivinen tänä aamuna. Hormonit huijannu mua tai joku alkava tulehdus menossa tia jotain miksi huono olo.. Psykosomaattinen raskaus heh? No jos nää oireet jatkuu niin teen uuden testin vielä. Luin että rfsu testi on jollain huijannut. Mulla toi testi oli hetken ollu kylppärissä missä tietty kosteaa ja olisko menny pilalle? Siis aikoja sitten. Toiveajattelua vaan. Kontrolliviiva kyllä tuli hyvin näkyviin. Ei muuta.

Millainen tää sun lähtötilanne olikaan? Onko ollut hormoniehkäisy käytössä? Koska lopetettu? Myös hormonitoiminnan muutokset tekee usein kurjia temppuja. :sorry:

Millainen tää sun lähtötilanne olikaan? Onko ollut hormoniehkäisy käytössä? Koska lopetettu? Myös hormonitoiminnan muutokset tekee usein kurjia temppuja. :sorry:
Ei oo ollu hormooneja koskaan. Varhainen keskenmeno tuli keväällä... Mut taaperon imetys voi sekoittaa hormoneja...

Fall sama homma, ei mullakaan mitään taskulampun käytöstä huolimatta näkyny :/ :D

On: Täällä ilmeisesti käynnistyis yk3, eli tänään pärähti kp1. Edellinen kierto tarjosi kyllä jännitysnäytelmää ihan loppuun saakka koska torstaina pyyhkiessä paperiin tullut veri ei tarkoittanutkaan vielä alkavia menkkoja. Koko torstain ja perjantain paperiin jäi pitkin päivää vaaleanpunaista, valkkaria tuli runsaasti ja vatsaa jomoili. Google lauloi ja aloin miettiä oisko voinut olla kiinnittymisestä vasta kyse kuitenkin.

No tän aamun ekalla vessakäynnillä runsasta valkkaria mut sit tokalla jo ihan kunnon kirkasta verta. Tänään dpo12 ja odottelin vasta dpo14 alkavan (tai oottelin et ei alkais heheh).

Vaikka oli vasta yk2 niin silti harmittaa. Ihmetyttää myös mitä vitsiä tapahtui: Ei mulla oo ikinä ennen ollu vatsa kipee 5pv ennen menkkoja saatikka tiputellu pari päivää ennen niitä. Meillä on suvussa endoa, on käynyt mielessä että mitä jos mullakin.

Kiva kuulla alinahista! Erityisesti peukku äidin paremmalle voinnille. Toki o+ lämmitti myös mieltä, tärppionnea!

Haukun myös rfsu:n herkän alimpaan maanrakoon! Tässä kierrossa en testaa niillä, aivan liian monta turhaa (pinkkiä) viivaa oon niillä saanut.

Dpo 2-3. Osumatarkkuus oli tässä kierrossa priimaa, joten siinä mielessä ei jäänyt parannettavaa. Onneksi lähdetään ma-to anoppilaan niin testit saa jäädä kotiin. Ja perjantaina olis taas kesärientoa tiedossa, joten kai silloin on pakko tehdä eka hätähousunega (dpo 9 - 10)

Kiva kuulla alinahista! Erityisesti peukku äidin paremmalle voinnille. Toki o+ lämmitti myös mieltä, tärppionnea!

Haukun myös rfsu:n herkän alimpaan maanrakoon! Tässä kierrossa en testaa niillä, aivan liian monta turhaa (pinkkiä) viivaa oon niillä saanut.

Dpo 2-3. Osumatarkkuus oli tässä kierrossa priimaa, joten siinä mielessä ei jäänyt parannettavaa. Onneksi lähdetään ma-to anoppilaan niin testit saa jäädä kotiin. Ja perjantaina olis taas kesärientoa tiedossa, joten kai silloin on pakko tehdä eka hätähousunega (dpo 9 - 10)

Kiitos! :Heartpink

Tärppionnea tähän kiertoon myös sinulle! :wav

Hupsista! Tän aamun testiin jälkikommentti. Olinkohan mä vähän turhan hätähousu? Tuli selkee kontrolliviiva ja en jaksanu minuuttia pidempää kattoa rfsu negatiivista tulosta, koska aiemmat testit näyttäneet heti plussan... Mut ne oliki ERI testejä... Jospa se plussa tuleekin 4 minuutin kohdalla? Olis pitänyt jaksaa katsoo se 5min, mutta kun en tajunnu! Sitä keskitty vaan prosessoimaan sitä et nyt ei ookaan raskautta ja heitin kevyesti vaan roskiin.

Takaisin