Raskaaksi 2021

no joo, ajattelinkin että johtuisiko siitä jos testejä on vaikka tutkittu huoneenlämpöisillä näytteillä että siksi suositellaan moista, mutta oletettavasti toimii lämpösellä näytteelläkin ihan normaalisti. Oon edelleen hämmentynyt omasta kierrosta. Kp9-11 halut erityisen korkealla (estrogeeninousu?), kp 11-12 toispuoleista kipua, PC lähimpänä plussaa kp13, tänään illasta jo täysin blanco, limoja ehkä kp13-14. Oikeaoppista plussaa en oo siis saanut, raivostuttavaa :angry7:hilarious:

Mutta nuohan kuulostaa just siltä miltä pitääkin! :gen014:thumright

Olit oikeassa, tarkistin omakannasta ja follikkelista oli puhe :wacky: koko oli 14x16 tai jotain. Pakko tunnustaa, että ymmärrän nautojen kiimakierrosta enemmän kuin omastani :hilarious::hilarious::hilarious:
Eli ovista odottelen 5 päivän päähän :joyful:

Ja siis se vuoto oli semmosta että 5 päivää ruskeaa vuotoa, sitten vuorokausi normi kuukautisvuotoa se vajaa kuukupillinen, sitten taas 5 päivää vaaleanpunaista tuhruao_O mulla on yleensä menkat semmoset että kolme päivää vuotaa ja se on siinä. Alku ja loppu on ihan selkeet ilman tuhruja.

Hei ei se mitään! Esikoista yrittäessä 10v sitten ei ollut tätä tietoa itelläkään :hilarious: Mut aattelin et varmaan hyvä jos tulee vähän jotain selkeyttä siihen tänhetkiseen tilanteeseen :happy: Oliks sulla hormonaalinen ehkäsy aiemmin? Jospa nyt oli jostain syystä kohdun limakalvo sen verta ohkanen vuodon alkaessa että senkin takia jäi vuoto oudoksi. Eli ei sinänsä vaarallista mitenkään päin, ja nyt ovulaatio lähestymässä kun follikkeli sen 14x16mm, ne harvemmin on täysin pyöreitä (eli normaalia sekin). Munarakkula puhkeaa joskus 18-27mm kokoisena ja kasvuvauhti riippuu monestakin tekijästä. 1-2mm vrk on se mitä yleensä sanotaan ainakin olevan :happy: 9mm limakalvo ja 14x16mm munarakkula kuulostaa omiin ultratuloksiin pohjaten optimaaliselta joten eikun vaan vaakamamboilemaan! :grin

Tuun taas omanapailemaan..
Tänään ehkä dpo10 ja nega aamulla testattu. Nännikipu on tänään pahempi kun eilen. Jännä nähdä, muuttuuko tuo vielä plussaksi vai onko taas lisää oireita negakiertoon.
Toki dpo päivät voi olla ihan jotain muutakin, koska en tikuttanut ovista ja muutenkin on aikaista vaikka olisikin dpo10. o_O

Mutta nuohan kuulostaa just siltä miltä pitääkin! :gen014:thumright

mut en saanu kunnon plussaa ja limat vasta vähä oviksen jälkeen ? Voiko olla et ois kuitenkin aamupissassa ollu enemmän LH:ta ennen tuota melkein plussaa, jätin sen ohjeistetusti testaamatta. :facepalm: Noh, toivotaan et oli ovis. Onpa taas ongelmat :hilarious:

mut en saanu kunnon plussaa ja limat vasta vähä oviksen jälkeen ? Voiko olla et ois kuitenkin aamupissassa ollu enemmän LH:ta ennen tuota melkein plussaa, jätin sen ohjeistetusti testaamatta. :facepalm: Noh, toivotaan et oli ovis. Onpa taas ongelmat :hilarious:

Oletko testannut noilla samoilla testeillä ennen? Niitähän on eri herkkyyksillä. Joillakin LH:n taso jää ennen ovistakin sen verran alhaiseksi, etteivät ihan kaikki testit näytä plussaa (mutta vahvaa viivaa toki kuitenkin). Se ei silti tarkoita, etteikö ovista tapahtuisi. Ja jos on esimerkiksi juonut paljon nestettä, viiva voi jäädä vaaleammaksi.

Oletko testannut noilla samoilla testeillä ennen? Niitähän on eri herkkyyksillä. Joillakin LH:n taso jää ennen ovistakin sen verran alhaiseksi, etteivät ihan kaikki testit näytä plussaa (mutta vahvaa viivaa toki kuitenkin). Se ei silti tarkoita, etteikö ovista tapahtuisi. Ja jos on esimerkiksi juonut paljon nestettä, viiva voi jäädä vaaleammaksi.

Eka kerta kun testaan millään ovistesteillä, tätä vähän uumoilinkin.. höyrypäissäni meinasin jo eilen tilata clearblue dual hormone-testejä kunnes tajusin että nehän on epäherkempiä kun nuo liuskat :happy3 muista oireista ja aiemmista kierroista on kuitenkin sellainen kutina et ovis on todennäköinen, tuli vaan kateus kun täällä foorumilla näkee välillä niin komeita viivoja :laughing021

Eka kerta kun testaan millään ovistesteillä, tätä vähän uumoilinkin.. höyrypäissäni meinasin jo eilen tilata clearblue dual hormone-testejä kunnes tajusin että nehän on epäherkempiä kun nuo liuskat :happy3 muista oireista ja aiemmista kierroista on kuitenkin sellainen kutina et ovis on todennäköinen, tuli vaan kateus kun täällä foorumilla näkee välillä niin komeita viivoja :laughing021

Jos olet testannut vain kerran päivässä, voi myös olla, että LH-huippu on ehtinyt mennä ohi. Mutta eiköhän se ovis ole todennäköisesti tapahtunut. :)

No, mulla tossa aiemmin laitetussa kuvassa oli selkeesti se et CB Dual oli vahvemmalla viivalla kuin se One-Step liuska :grin mä oon tykänny tosta Dualista silleen, et alottanu kp10 aamulla (siinä suositellaan aamuvirtsasta) ja sit kun tulee vilkkuva hymy, testaan liuskoilla millon alkaa viivassa vahvistumista ja katon liuskan tuloksen -> jos on epävarma onko plussa vai ei, tai ainakin lähellä niin tökkään samaan näytteeseen Dualin :grin

Mulla riitti viime paketti Dualilla kahteen kiertoon, ja tää paketti minkä avasin vasta 1 puikko käytetty:happy:

ON: Jotenkin minua ärsyttää tällä hetkellä ihan hirveästi olla tällaisessa välitilassa. Vaikka emme ole vielä juuri edes yrittäneet, mutta käytännössä päätimme jo maaliskuussa, että yritämme toista vauvaa, ja siitä asti olen alkanut henkisesti valmistautua raskauteen. Minulla siis ensimmäinen raskaus oli ihan kamala ja synnytyksestä toipuminen myös, joten aion kyllä tällä kertaa tehdä kaiken mahdollisen, että toinen kerta sujuu paremmin niin fyysisesti kuin henkisestikin. Olen tässä jo katsellut mm. pilatesohjeita raskaana oleville (pilates oli minulle ihan ykkösjuttu raskaudesta palautumiseen!), ohjattuja meditaatioita raskausaikaan jne. Tavallaan pää on jo valmistautumassa täyttä vauhtia, mutta kun keho ei ole vielä raskaana.

Pahoittelut niille, joilla on pitkä yritys takana. :sad001 Piti vain saada vähän avautua.

Ehdoton suositus noille dual hormoneille. Etenkin jos viivojen tulkinnassa epäselvyyttä niin digi ei jätä mitään arvailujen varaan. Samalla pystyy seuraamaan jo sitä estrogeenin nousua. Itsellänikin yksi paketti riittää 2 kiertoa ja joka kierrosta ovis bongattu. :)

Testailin kyllä useampia kertoja päivässä. Testaan vielä pari päivää ja jos on blancoja niin oletan kp14 dpo0. Jos ei tärppi käy niin täytyy tutustua tohon dualiin. :happy: Kiitos ja anteeks :woot:

Yritys on muutenkin vaikeaa eikä todellakaan mikään itsestäänselvyys, niin sitten sitä koko hommaa haittaa epäselvät/virheelliset testit, joista tällä foorumilla on saanut lukea ihan tosi paljon. Edelleen ihmettelen, miten paljon viivanpaikkoja esim RFSU:n testeissä on tällä palstalla ollut :eek:

Yritys on muutenkin vaikeaa eikä todellakaan mikään itsestäänselvyys, niin sitten sitä koko hommaa haittaa epäselvät/virheelliset testit, joista tällä foorumilla on saanut lukea ihan tosi paljon. Edelleen ihmettelen, miten paljon viivanpaikkoja esim RFSU:n testeissä on tällä palstalla ollut :eek:

https://aijaa.com/Orf4su

Tässä yksi esimerkki. Viime kierron nega :cool:

Rfsun herkkä testi.:dontknow

https://aijaa.com/Orf4su

Tässä yksi esimerkki. Viime kierron nega :cool:

Rfsun herkkä testi.:dontknow
Just tämä! Aivan naurettavaa, kuinka noin selkeä viiva voisi ikinä olla oikeasti nega! Onko kukaan valittanut RFSU:lle noista surkutesteistä? Vai lähettävätkö hyvityksenä 100 ilmaista RFSU:n testiä, joilla ei myöskään tee mitään :hilarious:

Moikka pitkästä aikaa, ei oo tullut käytyä kun kesä ja lasten kanssa menty milloin missäkin. Mökilläkin käyty. Isäni mökillä vietetty kesäkuussa viikko, ja juhannuksena oltiin miehen suvun mökillä ja nyt taas heinäkuussa oltiin viikko isäni mökillä. Linnanmäellä ja korkeasaaressakin lasten kanssa käyty.

Mulla edelleen samaa kiertoa mikä alkoi kohdunulkoisen jälkeen, nyt menossa kp89. Ja tänään havaitsin ovulaatiolimat ja pieniä kipujakin siihen suuntaan on havaittavissa.

En katkaissut primoluteilla kiertoa, kun muutama viikko takaperin niin ajattelin mutta katsotaan nyt miten tässä käy. Häät olisi 4.9 myös, ja se alkaa jo jännittää ihan hirmupaljon. :joyful:

Mun äiti alkaa olla ihan ok kunnossa koronan jälkeen, tosin hänellä nyt tippuu hiukset päästä sen koronan aiheuttamat kovan stressitilan takia ja saa nyt maksusitoumuksen peruukkiin. On aloittanut biotiinin, mutta kestää ennenkuin alkaa vaikutukset näkyä.

Muokattu viimeksi:
Moikka pitkästä aikaa, ei oo tullut käytyä kun kesä ja lasten kanssa menty milloin missäkin. Mökilläkin käyty. Isäni mökillä vietetty kesäkuussa viikko, ja juhannuksena oltiin miehen suvun mökillä ja nyt taas heinäkuussa oltiin viikko isäni mökillä. Linnanmäellä ja korkeasaaressakin lasten kanssa käyty.

Mulla edelleen samaa kiertoa mikä alkoi kohdunulkoisen jälkeen, nyt menossa kp89. Ja tänään havaitsin ovulaatio limat ja pieniä kipujakin siihen suuntaan on havaittavissa.

En katkaissut primoluteilla kiertoa, kun muutama viikko takaperin niin ajattelin mutta katsotaan nyt miten tässä käy. Häät olisi 4.9 myös, ja se alkaa jo jännittää ihan hirmupaljon. :joyful:

Mun äiti alkaa olla ihan ok kunnossa koronan jälkeen, tosin hänellä nyt tippuu hiukset päästä sen koronan aiheuttamat kovan stressitilan takia ja saa nyt maksusitoumuksen peruukkiin. On aloittanut biotiinin, mutta kestää ennenkuin alkaa vaikutukset näkyä.

Nyt pikaisesti teille ovis sinne, peukut pystyssä!
Oi mitä ihanaa teillä tiedossa, syksyhäät aivan parasta! :love017:hello2
Ompa kiva kuulla että äitisi on paremmassa kunnossa :Heartred

Jotenki hämmentää, että miten RFSU kehtaa pitää markkinoilla noin laadutonta tuotetta, kun varmasti palauetta on tullu ovista ja ikkunoista o_O En ymmärrä...

Hei mä tuun tänne ketjuun ihmettelemään,raskaustestin teen ehkä huomenna jos rohkenen. Raskautta ollaan yritetty ahkerasti ja tunnollisesti. Menkat alkoi päivää ennen laskettua kierron alkua eli 19.7 ja loppuikin sitten seuraavana iltana yllättäen. Vuoto kirkasta verta. Aika paljonkin, mutta normaalin rajoissa. Kumpanakaan päivänä ei klönttejä eikä ruskeaa vuotoa. Laitoin tampoonin 20.7 pitkästä aikaa (yli puoleenvuoteen en oo käyttänyt) ja vuoto loppui siihen suunnilleen. Ei sen jälkeen tullu kuin pyyhkimällä. Side puhdas aamulla (en siis enempää tampooneja laittanut) . Mitä ihmettä? Mietin jo että tampooni tyrehdytti veren ja siellä on joku tukos. No ei kai? Toivoin kovasti olevani raskaana, mutta 22.7 aamulla housuissa rusehtavaa vanhaa verta. Luulin että nyt sitten alkaa ne oikeat viiden päivän menkat. Mutta ei muuta kuin puoli päivää siteeseen tuli jotain rusehtavaa ja sitten loppui. Oon nyt pohtinut ja laskeskellut että se saattoi olla runsas kiinnittymisvuoto joka tuli 2pv ja vielä joku vanha veri ulos myöhemmin.
Näitä oireita mulla on, jotka saattais viitata raskauteen:
Etova olo muutamana iltana.
Vatsa sekaisin pari pv
Välillä lämmin ja välillä kylmä
Vatsa turvonneena jo pitkään
Nenä vuotaa verta herkästi
Tänään tuli afta huuleen
Limakalvot kuivat
Tuntuu että olisi tyhjä vatsa koko ajan mutta ei tiedä mitä tekisi mieli syödä
Jotkut hajut ehkä huomaan herkemmin tai kuvittelen vaan
Vähän sellanen kumma olo että olis kipeäksi tulossa.
MUTTA ihme ja kumma mun mieliala on pysynyt tasaisena! Eikä väsymys ole tavallista suurempaa.

Voiko olla kiinnittymisvuoto noinkin paljon että 2 pv vuotoa? ( Ei siis tiputtelua) Vai oliko biokemiallinen raskaus?.

Muokattu viimeksi:
Nyt pikaisesti teille ovis sinne, peukut pystyssä!
Oi mitä ihanaa teillä tiedossa, syksyhäät aivan parasta! :love017:hello2
Ompa kiva kuulla että äitisi on paremmassa kunnossa :Heartred
Kiitos:Heartpink

Takaisin