Raskaaksi 2021

Onnea kaikille plussanneille ja sympatiat heille, joilla on ollu huonoja uutisia :Heartred

On: mies palasi reissusta ja heti kun saatiin appiukko ulos ovesta, talleteltiin vähän kuumuudesta ja nihkeydestä huolimatta laughing7 Kuukautiskalenteri ennustaa ovista huomiselle, joten peukut ja pottuvarpaat pystyyn, josko nyt olis osunu kohdilleen! :thumright

Mulla kans yk8 käynnissä, menkat loppu ja kp7. Flo ennustaa ovista viikon päähän, mutta jotenkin on edelleen ihan lannistunu olo. Ei pienintäkään uskoa, että tässäkään kierrossa tärppäisi. :meh:
Miehelle esitin jo "toiveen", että jos se vaikka kävis yksityisellä jossain testeissä jos haluaa jatkaa lapsen "hankintaa", koska koen sen jotenkin helpommaks kuin lähtee minua tutkimaan ja ruinaamaan kunnalliselta puolelta apuja.

En vaan kestä noita PMS-oloja enää. Pelkäsin ihan oikeesti viimeks, että teen ittelleni jotain kun olin niin syvissä vesissä mielialan kanssa. Ja mies kyllä näkee mun pahan olon ja ymmärtää, että ei voi loputtomiin kokeilla vaan onnee kerta kerran jälkeen. Jos joku kerta tuleekin se pohja vastaan enkä pysty enää hillitsemään itteeni ja lopetan kertaheitolla koko tuskailun.

Annoin siis vaihtoehdot, että joko lähdetään jo nyt selvitteleen mahdollisuuksia koko raskauteen tai sit kuopataan koko yritys, mutta mun mielenterveys on nyt liian kovalla koetuksella rajujen pms-oireiden takia. Eli lapsi tulille tai ehkäisy takaisin. Päivän mies mietti ja lupas käydä yksityisellä testeissä.

On tää kyllä ihan arsesta enkä ymmärrä, miten täälläkin osa porukasta on jaksanu yrittää ihan tolkuttoman kauan sitä onnistumista! Nostan kyllä hattua teille ja toivon todella, että kaikki odotus ja tuskailu vielä palkitaan!!! :Heartbigred

hienoa että mies menee testeihin, joskos sieltä saisi varmuutta suuntaan tai toiseen. Oon huomannut, että edes se lääkärillä käynti luo jo vähän toiveikkuutta vaikka mitään konkreettisia testejä ei otettaisikaan. Saa ainakin purkaa tuntoja. Mä itse kävin toukokuussa verikokeissa, mutta niissä kaikki ok, lääkäri vielä ’tulkkasi’ mulle ne tulokset ja sanoi että ei mitään moitteita, mitkä voisivat selittää hankaluutta raskautumisessa.

Mekin ollaan miehen kanssa puhuttu joskos hän kävis antamassa näytteen alkusyksystä. Toivottavasti te saatte selkeyttä tilanteeseen. On tämä kyllä raastavaa aikaa, etenkin tää epätietosuus mikä mättää :sad001 Lähipiirissä on viimeisen vuoden aikana raskautunut 6 ihmistä, jokainen ensimmäisestä tai toisesta kierrosta.. Siksikin oma tilanne pistää kyllä ihmetyttämään.

Tänään pyyhkiessä vähän vaaleenpunasta paperiin, heti tuli ajatus että eiköhän ne menkat sieltä tuu :wacky: mut katsotaan nyt.

Mulla siis kp 24/28 nyt menossa. Toukokuussa oli se kemiaalinen. Eilen minua jo onniteltiin ko on kuulema pikkunen tulossa. Siis minun piti sanoa että eikös ihminen saa lihoa mahanseudulta ilman että on raskaana. Siis joo minun maha on todella turvonnut ja näyttää raskausmahalta. Eikä tietoa onko sitten raskaus alkanut vai onko muuten vain turvotusta. Pieniä oireita on mutta en halua liikaa ajatella niitä koska en halua uskoa että olisin vielä raskaana. Ei auta ko odottaa ja toivoa parasta.

Tänään pyyhkiessä vähän vaaleenpunasta paperiin, heti tuli ajatus että eiköhän ne menkat sieltä tuu :wacky: mut katsotaan nyt.

ja mulla kp 28/29, dpo 12-14 todennäkösesti

Kp22 ja dpo5. Flo ennustaa menkkoja viikon päähän, kierron pituudeksi 28 päivää (aloin lukee tätä litaniaa päässäni ku mikäki uutisankkuri merisäätä laughing7). Oikein oirerikas aamu takana. Alavatsaa on särkenyt tasaiseen ja vatsaa turvottaa. Äsken bongasin kunnon munanvalkuaislimat. o_O Harmi, kun en viime plussakierrossa ollut kirjannut limoista mitään. Oviksen aikoihin oon kyllä ennen bongannut vaikka ja mitä, mutta tässä kierrossa nää oli nyt ekat selkeet. :think005

Kp22 ja dpo5. Flo ennustaa menkkoja viikon päähän, kierron pituudeksi 28 päivää (aloin lukee tätä litaniaa päässäni ku mikäki uutisankkuri merisäätä laughing7). Oikein oirerikas aamu takana. Alavatsaa on särkenyt tasaiseen ja vatsaa turvottaa. Äsken bongasin kunnon munanvalkuaislimat. o_O Harmi, kun en viime plussakierrossa ollut kirjannut limoista mitään. Oviksen aikoihin oon kyllä ennen bongannut vaikka ja mitä, mutta tässä kierrossa nää oli nyt ekat selkeet. :think005

Ihana toi merisäävertaus :D Lupaavia oireita, toivottavasti merisäässä olis tiedossa plussatuulia!

Mä tyhmä hankin itselleni uuden stressin aiheen. Meillä nyt toinen yrityskierto ja aattelin, että yritän tiputtaa oviksen, mutta kun, ei nää näytä mitään :sorry:

Mä tyhmä hankin itselleni uuden stressin aiheen. Meillä nyt toinen yrityskierto ja aattelin, että yritän tiputtaa oviksen, mutta kun, ei nää näytä mitään :sorry:
No nyt kun tein, niin siinä on ensimmäistä kertaa jotain mitä voi ees sanoa viivaksi

Samaistun fiilikseen! Oon ymmärtänyt että testimerkistä riippuen voi myös näyttää erivahvuista viivaa. Meillä myös yk2 ja ovistestit ei meinaa lähteä tummenemaan (viime kierrossa sain vahvan viivan Pregcheckillä, sama nytkin käytössä). Ehkä tulee myöhemmin tai sit ei. Mun kaveri lohdutti toteamalla ettei saanut koskaan testiin ovisplussaa mutta 2 lasta tuli silti:)

No nyt kun tein, niin siinä on ensimmäistä kertaa jotain mitä voi ees sanoa viivaksi
Älä stressaa (vaikka varmasti onki helpommin sanottu ku tehty), kaikilla ei näy viivaa välttämättä ollenkaan paitsi just sillon LHpiikin aikaan :angelic:

Jaahas, vaikuttaa siltä ettei päästä yk1+ -kerhoon. Tänään alko menkat, tai ei vielä ihan Victorian putouksina mutta merkit on ilmassa. Onneks ostin jäätelöö. :bag:

Ovulaatiotestejä ekaa kertaa käyttäessä ei kantsii Simsim heittää kirvestä kaivoon! Vaikkei siihen saisi mitään, ei se poissulje mahdollista ovulaation tapahtumista. Merkeissäkin on eroja; mulla digitaalinen oli plussa mut sitten rfsu:n testi nippanappa näytti lähes positiivista.
Mulle gynekologi antoi ohjeen, että jos viivaa rupee näkymään, niin testata voi 2-4 kertaa päivässäkin, kun LH-huippu on niin nopsa joskus.

Mulla yleensä liuskoissa vahvimmat viivat on tulleet aamun tokasta vessakäynnistä, joskus 11-12 maissa. :happy: Nyt oon käyttäny kolme kiertoa Clearblue digitaalista kaksoishormonitestiä, ja kun on tyhjä ympyrä vaihtunut vilkkuvaksi niin oon testannut sit liuskoilla 2-3 kertaa niinä päivinä ja sit jos ”liki” positiivinen liuska niin sit varmistin sen sillä samalla digitestillä. Nyt käytin yhtä testipakettia kahdessa kierrossa.

Omanapailua;
Oireilu pysyypi samanmoisena, väsyttää, alavatsa hellänä, tisseissä on täytettä ja rintoja vihloo/nännit arat :hilarious: Ja turvotusta vatsanseudulla reilusti :grin Ja sisäinen termostaattini on rikki (tai kerrankin toimii) kun en normisti kestä yhtään kuumaa niin pari kolme päivää ollut hietöntä ja melkeen palelua vaikka melkoset helteet ollukkin :joyful:
Dpo9-10 ja kumma, että oon malttanut tähän asti olla testaamatta! Vähän alkais syyhyttää jo mut saas nyt nähdä montako päivää malttaa :facepalm:

Harkitsen itsekin ovulatiotestien tilaamista*(muoks) vaikka vasta yk2 tuloillaan. Olispahan jotakin näprättävää :excited001 toisaalta mietin samaa kuin simsim, alkaiskohan vaan stressaamaan sitten. Kun taas toisaalta oon huomannut että tässäkin kierrossa mietin koko ajan raskautumista silloin jos ei oo jotain aikataulutettua tekemistä tai projektia päällä, et kalenteri täyteen sit vaan muuten :dance011

Itellä kans ekoja kertoja käyttäessä ovistestit jännitti/stressasi! Mut sit niihin alkoi tottua, alko tuntea omaa kroppaa ja nyt se menee jo melko kivuttomasti! :happy: Nyt toki jännänny ovisplussaa siitäkin syystä et pitää pistää irrotuspiikki, et sattuuko olemaan välineet lähistöllä :hilarious:

Täällä nyt tais olla yk11 ja kolmas hoidollinen kierto meneillään, pcos diagnoosi ollut jo esikoisen ajalta (ennen 2014) niin hoitoihin lähtö oli siksikin niin ajoissa. Miehellä simpat tutkittu ja niissä kaikki kunnossa :happy:

Kiitos kaikille tsemppaamisesta! :smiley-angelic003 yritän nyt vähän rauhoittua ja testaan seuraavassa kierrossa taas uudelleen, jos stressitaso kestää :rolleyes:

Dpo 9-10. Iltapissasta clear blue. Ihan kun oisin näkeväni jonkinlaisen viivanpaikan. Näkeekö joku muu? Tiedän että voi olla yhtä hyvin nega ku plussa ja päivät liian aikaiset enkä vielä aseta tälle mitään odotuksia, kunhan vaan ihmettelen. Ite tykkään muidenkin testejä tiirailla :hilarious:

Liitteet

• IMG_20210708_194030__01.jpg
    IMG_20210708_194030__01.jpg
    1.8 MB · Katsottu: 249
Muokattu viimeksi:
Dpo 9-10. Iltapissasta clear blue. Ihan kun oisin näkeväni jonkinlaisen viivanpaikan. Näkeekö joku muu? Tiedän että voi olla yhtä hyvin nega ku plussa ja päivät liian aikaiset enkä vielä aseta tälle mitään odotuksia, kunhan vaan ihmettelen

Ihan kuin joku aavistus siellä näkyisi! Toivotaan että lähtis vahvistumaan:)

Takaisin